Gå til innhold

Jeg er redd jeg..

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Problemet mitt er at jeg liker mest kvinner som er et par år eldre enn meg. Samtidig vil jeg gjerne ha barn, men helst ikke før om en fem års tid.

Det er et regnestykke som ikke går opp, når jeg selv er 33.

Et annet moment er at få kvinner er ute etter forhold der menn og kvinner i realiteten er likestilte. De aller fleste vil ha en de kan lene seg på mer enn å være en som blir lent på. Mannen skal være høyere, tjene mer, være mer selvsikker osv.

Som en konsekvens av dette har menn mer draget på damer som er yngre enn på de som er jamnaldrende. Yngre damer har ofte glattere hud og mer sprett i kroppen, så for menn som selv er ute etter et forhold uten reell likestilling - så er valget enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Marianne_*
Takk for svar til deg og! :)

Huff, mente ikke å spøke for alle her :ler: vil ikke at dere andre skal tenke dumme tanker som meg :)

Det du skriver er jo det jeg og håper på!

At det faktisk FINNES de menn som er i samme alder eller eldre, som faktisk ikke MÅ ha en jente i begynnelsen av tyveårene..

Mulig jeg innbiller meg noe av dette, men jeg er virkelig "bekymret" jeg!

Utrolig deppa over at tyveårene mine er borte og at jeg kanskje som sagt, er over middagshøyden..ik.

Jeg hadde i en periode litt dilla på menn som er rundt 38-40, fordi jeg syns menn på denne alderen er mer avslappet, sexy og trygge på seg selv. Jeg er selv 27 og har "styra" litt med tre fyrer på denne alderen. Jeg var ikke interessert i forhold, men de kunne uansett fortelle meg at de ikke ville ha så ung kjæreste. Nå har to av de funnet seg kjæreste på rundt 35. Så det er tull og tøys at ikke ei på 30 skal kunne finne seg en ordentlig fyr.

Jeg vurderer nesten å vente med å finne meg kjæreste til jeg blir gammel nok for disse gutta, he-he :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =tentacle=
Her er mine bekymringer som jeg rett og slett tenker mer og mer på.

Jeg fyller snart 31 og er for tiden singel.

Jeg er det man vil kalle pen, har god utdannelse, snill etc.

Jeg er rett og slett redd for at pga alderen vil jeg snart ikke få det jeg drømmer om..

Jeg drømmer om min (presiserer det, altså i mine øyne) drømmemann.

Så har man sine "krav", altså at han i mine øyne feks er kjekk.

Menn har denne fordelen at de kan få mye av det de vil på tross av alder.

Da syns vi jo ofte at de bare har enda mer karakter ;)

Men hva med oss jenter da :tristbla:

Føler vi blir "kassert" til fordel for de mange mange unge jentene.

At jeg nesten er over middagshøyden, og det allerede :overrasket:

Herregud jeg føler meg gammel jeg, rett og slett. Og dette kommer nesten som et sjokk på meg rett og slett.

Noen tanker?

:ler:

Og dette er bare den ene bekymringen, den andre er at alle som er bra har blitt kapret for lenge siden, noen blir resirkulert, men da uten garanti mot problemer med forrige eier og med mer eller mindre fungerende ekstradeler.

Men vi begynner å bli gamle nok til å ta fatt på unge eventyrlystne menn :sjarmor:

(selv om de bare er til låns da ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Hanne_*
Problemet mitt er at jeg liker mest kvinner som er et par år eldre enn meg. Samtidig vil jeg gjerne ha barn, men helst ikke før om en fem års tid.

Det er et regnestykke som ikke går opp, når jeg selv er 33.

Et annet moment er at få kvinner er ute etter forhold der menn og kvinner i realiteten er likestilte. De aller fleste vil ha en de kan lene seg på mer enn å være en som blir lent på. Mannen skal være høyere, tjene mer, være mer selvsikker osv.

Som en konsekvens av dette har menn mer draget på damer som er yngre enn på de som er jamnaldrende. Yngre damer har ofte glattere hud og mer sprett i kroppen, så for menn som selv er ute etter et forhold uten reell likestilling - så er valget enkelt.

Tror ærlig talt ikke at jeg skjønner alt du mener.

Du må finne deg en dame som er eldre enn deg fordi damer som er yngre enn 33 er mindre selvsikre enn deg? Og du vil ha en som er likestilt som deg selv? Eller?

Det er sant at de færreste jenter vil ha en fyr som er mindre suksessrik, har mindre selvtillit enn dem selv og tjener mindre. Mye pga. at menn selv syns dette forferdelig.

Føler ikke at dette har så mye med likestilling å gjøre - noen tjener mye og andre tjener lite - uansett kjønn. Man vil jo gjerne ha noen som er på samme sted i livet som en selv.

Jeg må (som så mange andre) ofte opp i alder for å finne en slik mann. Selv er jeg 27, og føler at menn på 35 og oppover passer meg bedre - de er roligere og sikrere på seg selv. De er ikke like truet av at jeg tjener bra og vet ting ikke de vet, som en annen mann på 27 ofte ville ha vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør helt klart ikke være et problem for damer over 30 å skaffe seg en (bra) mann.

Jeg (som er mann) har et godt tips, og det er å ta bra vare på seg selv. I bunn og grunn betyr det å ikke røyke (da går det fort nedover), spise sunt, trene mye styrke og utholdenhet og bruke mye penger på frisør og klær.

Personlig vet jeg ikke om noen damer i overkant av 30 ikke er attraktive når de er flinke til å ta vare på seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mysticgirl

Jeg er over 30 og har aldri opplevd det problemet. Mitt problem er heller det at mye yngre menn er pågående .Både når det gjelder sex og forhold!

Nå har jo jeg funnet meg en som er ti år eldre, men jeg velger ikke etter alder . Bare etter personlighet og sjarm;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest glamourgirl

Blir dere optimistiske og glade av å tenke slik og av å lese i sånne tråder?

Jeg blir ikke det.

Jeg tenker, jupp jeg er 33. Men, jeg har aldri sett bedre ut, og jeg tar pokker ikke til takke med hva som helst. Jeg har sjans på menn fra 19 til 99. Og den rette kommer når jeg minst venter det.

Jeg treffer folk, er blid, flørter og koser meg. Jeg tenker ikke på kirkeklokker og barn ved første kaffekopp.

Hvis jeg slutter å tenke slik, så blir jeg trist og lei og gammel før tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Julie_*

Jeg har fylt 30 og ser kun muligheter på mannemarkedet.

Ja visst er mange gift/opptatt men det er også en del ledige (skilt/brudd/bare singel).

Disse treffer en gjennom jobb og i alle slags sosiale sammenhenger. Livet er faktisk ikke slik at de gode tingene, det morsomme og det spennende er forbeholdt en spesiell type alder. Enhver alder er den beste alder - og så lenge det finnes vakre kvinner finnes det vakre menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 29. Jeg føler meg ung. :) Det sitter litt i hodet, det. Jeg kjenner kvinner som er like gamle som meg som er gamle. (ble litt rar setning)

I den alderen og oppover er det mange som er "gamle"...og vi som ikke er det har et kjempefortrinn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde i en periode litt dilla på menn som er rundt 38-40, fordi jeg syns menn på denne alderen er mer avslappet, sexy og trygge på seg selv. Jeg er selv 27 og har "styra" litt med tre fyrer på denne alderen. Jeg var ikke interessert i forhold, men de kunne uansett fortelle meg at de ikke ville ha så ung kjæreste. Nå har to av de funnet seg kjæreste på rundt 35. Så det er tull og tøys at ikke ei på 30 skal kunne finne seg en ordentlig fyr.

Jeg vurderer nesten å vente med å finne meg kjæreste til jeg blir gammel nok for disse gutta, he-he :)

Er det så ungt egentlig? Jeg er 29 og har funnet en på 38, ikke hørt noe om at han syns jeg er så ung....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimselot
Her er mine bekymringer som jeg rett og slett tenker mer og mer på.

Jeg fyller snart 31 og er for tiden singel.

Jeg er det man vil kalle pen, har god utdannelse, snill etc.

Jeg er rett og slett redd for at pga alderen vil jeg snart ikke få det jeg drømmer om..

Jeg drømmer om min (presiserer det, altså i mine øyne) drømmemann.

Så har man sine "krav", altså at han i mine øyne feks er kjekk.

Menn har denne fordelen at de kan få mye av det de vil på tross av alder.

Da syns vi jo ofte at de bare har enda mer karakter ;)

Men hva med oss jenter da :tristbla:

Føler vi blir "kassert" til fordel for de mange mange unge jentene.

At jeg nesten er over middagshøyden, og det allerede :overrasket:

Herregud jeg føler meg gammel jeg, rett og slett. Og dette kommer nesten som et sjokk på meg rett og slett.

Noen tanker?

Noen, ganske få faktisk trur jeg, får angst slik du beskriver det, og føler seg gammel når de er 30 (jeg var ikke gift da jeg nærmet meg 30, noen fleipet med at de skulle gi meg pepperbøsse osv, men jeg bare lo av dem)

Du stiller kanskje for høye krav (som om vi ikke alle gjør det, men jeg stiller kun krav til følelsen av å høre sammen, sexlivet, og TO (les 1) felles interesser, rent utover sex og nesten samme smak, men det kan skjære seg totalt om ...

Nei, jeg har ingen råd å gi, men ikke kyss frosker, da får du bare dårlig rykte.

Innlegget er endret iht. reglene. Skya (mod)

Endret av Skya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...