Gå til innhold

Kjipe spørsmål til single

B.A.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjesten

Pleie sei at ingen vil ha meg, men då får eg berre svar at det nok er eg som er for kresen.

Trur eg ska gå for den m fengsel...

Verste er når folk sit og er verkeleg lukkelege saman, dei få para som verkeleg har funne sjelevennen sin, og spør. For det er jo det ein vil ha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra venninne, som trolig mente det vel (?): "Du skal ikke gå til psykolog med kjæresteangsten din da?"

:overrasket:

Jeg har ikke kjæresteangst, jeg har bare ikke truffet den rette ennå, er det så vanskelig å forstå?! :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt spørsmål: "Vil du jobbe helger og kvelder, i og med at du er singel"? (As if...single har et liv!)

:overrasket:

Passende spørsmål: "Vil du tjene mer enn normalt fordi du tar alle utgiftene dine alene"?

:ler::Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvorfor er DU singel??"

Jeg svarer da: "Ren flaks" :)

Ahh, denne liker jeg! Svaret sier alle de rette tingene; jeg er fornøyd med situasjonen, jeg blir ikke irritert over spørsmålet, jeg prøver ikke å forklare eller bortforklare min sivilstatus.

Problemet er vel ikke at spørsmålene er kjipe, men det faktum at den som blir stilt spørsmålene oppfatter de som kjipe. Hvis man er fullstendig komfortabel med seg selv og sin situasjon vil man ikke bry seg om om noen mennesker ikke synes om måten man lever livet sitt på. Jeg kan ikke skjønne at tenåringer og folk tidlig i tyveårene blir samboere, tilbringer all sin tid sammen, lar den sosiale sirkelen dø ut og blir fullstendig avhengige av hverandre - men det er mitt syn på saken. Mennesker som er fullstendig trygge på det de gjør bryr seg ikke om min synspunkt, akkurat som at jeg ikke bryr meg om hva de mener om min livsstil. Hvorfor skulle jeg prøve å leve etter andres regler når de ikke gir meg den lykken jeg søker eller er gode for å nå mine mål? Hvorfor skal jeg irritere meg over andres regler?

Å hisse seg opp fordi noen stiller deg et spørsmål (enten det er ment nedverdigende eller ikke) gir ingen mening. Ingenting i livet har noe mening foruten den meningen du gir det.

"Er dere fremdeles samboere?" trenger ikke være mindre irriterende enn "Er du fremdeles singel?". Den eneste grunnen til at det oppfattes slik er at det i hodet deres er knyttet høyere status til "samboerskap" enn "singellivet".

Det finnes ingen "kjipe spørsmål til single", kun "spørsmål som blir oppfattet som kjipe av mottaker".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje det beste er å komme opp med noen bra svar, som jeg har sett noen av her:) Noe som sitter sånn at de ikke spør så ofte og så mye.

Slageren "Lenge siden du har fått deg no?" er absolutt ikke noe jeg vil høre fra andre enn jentene mine. Og by the way; får meg da ofte mer enn folk i halvbra-saccosekklignende forhold. :sjarmor: .

Det jeg ofte vil spør dem (= forholdspersonene) om er; "Hvorfor er dere fortsatt sammen når alle ser at det ikke funker?" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ahh, denne liker jeg! Svaret sier alle de rette tingene; jeg er fornøyd med situasjonen, jeg blir ikke irritert over spørsmålet, jeg prøver ikke å forklare eller bortforklare min sivilstatus.

Problemet er vel ikke at spørsmålene er kjipe, men det faktum at den som blir stilt spørsmålene oppfatter de som kjipe. Hvis man er fullstendig komfortabel med seg selv og sin situasjon vil man ikke bry seg om om noen mennesker ikke synes om måten man lever livet sitt på. Jeg kan ikke skjønne at tenåringer og folk tidlig i tyveårene blir samboere, tilbringer all sin tid sammen, lar den sosiale sirkelen dø ut og blir fullstendig avhengige av hverandre - men det er mitt syn på saken. Mennesker som er fullstendig trygge på det de gjør bryr seg ikke om min synspunkt, akkurat som at jeg ikke bryr meg om hva de mener om min livsstil. Hvorfor skulle jeg prøve å leve etter andres regler når de ikke gir meg den lykken jeg søker eller er gode for å nå mine mål? Hvorfor skal jeg irritere meg over andres regler?

Å hisse seg opp fordi noen stiller deg et spørsmål (enten det er ment nedverdigende eller ikke) gir ingen mening. Ingenting i livet har noe mening foruten den meningen du gir det.

"Er dere fremdeles samboere?" trenger ikke være mindre irriterende enn "Er du fremdeles singel?". Den eneste grunnen til at det oppfattes slik er at det i hodet deres er knyttet høyere status til "samboerskap" enn "singellivet".

Det finnes ingen "kjipe spørsmål til single", kun "spørsmål som blir oppfattet som kjipe av mottaker".

Oh, jeg liker deg altså! Du skriver så mye bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Wolfmoon

Hele familien min har gitt opp å spørre meg om jeg er singel eller ikke skal få meg kjæreste snart, det nytter ikke for det er informasjon jeg ikke deler. De får aldri vite noe om forholdene mine før det er slutt ;)

Den dagen jeg kommer hjem å forteller at jeg er i et forhold tror jeg er den dagen min kjære familie kommer til å få hjertestans alle som en! Det er så ille at en venninne av meg har spurt om hun ikke kan få bli med meg hjem den dagen dette skjer for å se ansiktsuttrykket til mamma.

(Beklager at det ble en digresjon :()

Endret av Wolfmoon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det jeg får høre mest(bytt ut "venninne" med "venn" vel og merke :ler: ) og det irriterer meg grenseløst hver gang. Skulle nesten tro at partnere er noe en kan gå ut og plukke ned fra trærne i hagen....akkurat som om en partner du kan tenke deg å dele resten av livet med er en sånn person du finner på hvert gatehjørne :frustrert:

Siden jeg stort sett kjenner single jenter, som igjen kjenner single jenter, så hører jeg aldri den der. Skulle veldig gjerne blitt spleiset med noen, jeg, for møter jo aldri noen på egen hånd... :sjenert:

Av gamle klassekamerater og sånn får jeg ofte høre: "Og du er fremdeles singel?" Mens de holder godt fast i kjæresten sin. Hvorfor er det ikke intressant med hva jeg gjør på jobben, eller ellers i livet mitt. Det er liksom som at om man ikke har kjæreste, er man ikke intressant som person heller. Synd for dem, som lever gjennom kjæresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Single (Big Surprise)

Jeg bruker aldri å spørre om sånne intime greier som "hvorfor har du ikke kjæreste?"

Jeg velger heller å spørre om litt mindre kontroversielle greier, som f.eks "hender det ofte at du tenker på andre kvinner når du masturberer?"

Av de jentene som skriver her og ikke eksplisitt ønsker å være alene, så er det sikkert en stor andel som liker andre jenter og er flaue over det, noen like eldre menn og er flaue over det, noen liker småbarn og er ikke bare flaue, men livredde for det, noen liker dyr og de bruker fritida si stort sett til å ri, men er ikke flaue for det.

Folk er forskjellige.

Og det er vanlig å være alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvorfor er DU singel??"

:ler: *noterer bar øret til senere bruk*

Jeg har i utganspunktet ingen problemer med at folk spør om jeg fortsatt er singel(selv om jeg pleier å svare at den dagen det fakrisk skjer noe, skal jeg sette inn helsides annonse i avisa...), men jeg blir ganske irritert når de antyder at det at jeg er det er et problem jeg burde gjøre noe med. For en del er dette tydeligvis en feil ved min person, en slags karakterbrist jeg må jobbe med å rette opp. Jeg må slutte å være så kresen og jobbe mer aktivt med å finne noen, så ordner det seg nok... Kan de ikke i stedet spørre om jeg trives som singel -da er nemlig svaret et rungende ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Don Giovanni
"Hvorfor er DU singel??"

:hoho: Denne tok kaka! Jeg pleier å si at jeg er som prinsen i askepott, ingen har passet i håndjerna ennå :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Ingrid_*

Det jeg syns er mest irriterende er når venninnene mine etterhvert begynner å finne seg kjærester/samboere - og plutselig er ikke min singeltilværelse bra nok lengre.

Vi var da alle single og glade for bare et par år siden, men nå er plutselig livet deres uutholdelig hvis typen er på kveldsskift!

De mest "utadvente" (les: hadde seg med en ny fyr hver helg) er de verste - nå burde plutselig jeg roe ned og finne meg "en grei kar".

Og de jeg trodde hadde ambisjoner på jobb, sitter nå hjemme og syns at kontantstøtten er "et flott tiltak", og de som var med til Mexico på partyferie for to år siden syns nå at det må være noe galt med meg som reiser så mye på ferie ("– er det ikke på tide å holde seg hjemme så du kan finne deg en type?")

Hallo?

Smarte og intelligente jenter som post-samboer har mistet alt av interessant personlighet og glede over ting som foregår utenfor hjemmet.

Langt fra alle er slik, men en urovekkende stor andel - ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Hvorfor får du deg ikke en kjæreste? Du aaaner ikke hva du går glipp av altså".

Denne kommentaren gjør vondt :tristbla:

Har også et par "venninner" som sier: "jeg hadde ikke klart å bo alene jeg altså". Akkurat som om alle bare kan velge velge :roll:

"Hvorfor er DU singel??"

Dette svaret likte jeg :fnise:

Min singeltilværelse er ikke "frivillig", så slike spørsmål sårer meg faktisk............akkurat som om man er "spedalsk" eller "unormal" bare fordi man hverken har mann eller barn :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prestekrage

Pleier egentlig ikke å bry meg så veldig mye om sånne spørsmål- men tidligere denne uka fikk jeg vite at

"du må da være utrolig kresen- som ikke har noen mann"

Ble litt paff- og "forsvarte" meg med sannheten om at jeg stortsett stortrives som singel.

I etterkant ser jeg vel egentlig at det var et ganske stort kompliment!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvorfor får du deg ikke en kjæreste? Du aaaner ikke hva du går glipp av altså".

:frustrert:

Blir sååå irritert når folk hele forbanna tiden skal rippe opp i at jeg tilfeldigvis ikke har noen kjæreste. "hvordan går det med kjærlighetslivet da?". Like festelig som om jeg skulle spørre noen som strever med å få barn "Hvordan går det med barnelagingen da? Er det ikke på tide å ta seg sammen? Hvis dere bare -vil- nok så får dere det til vet dere". Eller "har ikke du vært uten arbeid veldig lenge nå da? Bør du ikke tenke på å få deg en jobb, hmmm?"

Jeg skjelte faktisk ut en kamerat her forrige uke da han kom med det idiotiske "funnet deg et mannebein siden sist da?" spørsmålet sitt - som han kommer med hver. jævla. gang. vi prates. Jeg er bare så utrolig lei... Jeg -trives- faktisk som enslig, trenger ikke noen type, men siden jeg bor alene så er livet mitt tydeligvis ikke fullverdig.

den der får jeg ofte.. "Hvordan går det med kjærligheten?"

er bare ei som spør men hu har til vane å ta det ofte opp...

pleier å svare " til helvete" (med kjærligheten altså, ikke hun , hun er kjempe søt:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...