Gå til innhold

Kjipe spørsmål til single

B.A.

Anbefalte innlegg

"Hvorfor er du singel?"

Hater å få det spørsmålet servert i mer eller mindre samme formulering i altfor mange sosiale sammenhenger. :frustrert:

Jeg er en av de som trives som singel, vil ikke inn i et forhold akkurat nå (men skal aldri si aldri). Jeg har ingen å ta hensyn til, ingen som forventer at jeg skal gjøre ting jeg ikke liker eller vil og slipper det jeg akkurat nå anser som litt mas fra en annen part.

Slutt å spørre om det, så slipper dere dumme svar!

Hva synes dere er kjipe spørsmål vi single til stadighet opplever?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får også den derre "hvorfor er du singel?", eventuelt "er det noen ny mann i livet ditt, da, Champis?" innimellom - særlig på jobb.

Men erfaringen er at svaret "nei, det er ingen som vil ha meg" er ganske effektivt for å få dem til å holde kjeft... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt spørsmål: "Vil du jobbe helger og kvelder, i og med at du er singel"? (As if...single har et liv!)

Passende spørsmål: "Vil du tjene mer enn normalt fordi du tar alle utgiftene dine alene"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Hvorfor får du deg ikke en kjæreste? Du aaaner ikke hva du går glipp av altså".

:frustrert:

Blir sååå irritert når folk hele forbanna tiden skal rippe opp i at jeg tilfeldigvis ikke har noen kjæreste. "hvordan går det med kjærlighetslivet da?". Like festelig som om jeg skulle spørre noen som strever med å få barn "Hvordan går det med barnelagingen da? Er det ikke på tide å ta seg sammen? Hvis dere bare -vil- nok så får dere det til vet dere". Eller "har ikke du vært uten arbeid veldig lenge nå da? Bør du ikke tenke på å få deg en jobb, hmmm?"

Jeg skjelte faktisk ut en kamerat her forrige uke da han kom med det idiotiske "funnet deg et mannebein siden sist da?" spørsmålet sitt - som han kommer med hver. jævla. gang. vi prates. Jeg er bare så utrolig lei... Jeg -trives- faktisk som enslig, trenger ikke noen type, men siden jeg bor alene så er livet mitt tydeligvis ikke fullverdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får også den derre "hvorfor er du singel?", eventuelt "er det noen ny mann i livet ditt, da, Champis?" innimellom - særlig på jobb.

Men erfaringen er at svaret "nei, det er ingen som vil ha meg" er ganske effektivt for å få dem til å holde kjeft... :sjarmor:

:ler:

Den skal jeg bruke neste gang jeg får et slikt spørsmål. Kanskje det stopper skravla deres. Jeg har noen tanter som er veldig opphengte i min sivilstatus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må vel si meg enig i at alle varianter av: "skal du ikke få deg en mann snart da aline?"/"er det ikke på tide du finner deg en mann og får barn snart da?"/"Skal du ikke slå deg til ro snart du også?" irriterer meg, men det kommer faktisk litt an på hvem det kommer fra.

Er det noen jeg vet bare undrer om det har dukket opp noe nytt og spennende i livet mitt, og faktisk ikke spør fordi det skulle være det eneste rette å finne seg mann og få barn, så kan jeg flire og svare hva det nå er som faktisk passer på tidspunktet.

men mange spør fordi de mener at det er det eneste riktige, og at nå er jeg da så gammel blitt at det begynner å bli på tide, ellers blir jeg visst en gammel dame med katter tror jeg.... Da blir det feil uansett hvordan de stiller spørsmålet.

Og det har alltid vært slik, før ønsket jeg å være singel og var overhode ikke på utkikk etter noen, da var det irriterende rett og slett fordi jeg ikke følte mitt valg om min livssituasjon var bra nok for dem, noe som ble for dumt.

Nå har jeg det fint som singel, men ønsker ikke å forbli singel, så spørsmålet kan bli litt sårt til tider, det er ikke akkurat bare å gå ut å hente inn første og beste mann også gifte seg å få barn..

For min del er ting bittelitt mer inviklet en som så.

og ja, det blir jo som å mase på andre om de ikke skal ha barn snart, få seg jobb snart, gifte seg snart etc etc.

Kan ikke folk bare la være å blande seg så mye?

en ting er å nysgjerrig lure på noe, noe annet er å spør fordi de dømmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"-Og med deg er situasjonen den samme....eller?"

Måtte bare sitere meg selv for å utdype denne litt.

Poenget er at når de har fått bekreftende svar på dette, så er det som regel ikke flere spørsmål, altså det er det eneste som interesserer enkelte!

Man kan leve et aktivt og spennende liv selv som singel,tenk, og jeg kunne fortelle masse artig fra reiser jeg har vært på f.eks...........men da skynder de mest nysgjerrige seg å avslutte samtalen.

Jaja, de får bare kose seg med den alkoholiserte saccosekken av en mann, tenker jeg da. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, de får bare kose seg med den alkoholiserte saccosekken av en mann, tenker jeg da. :ler:

Skjerpings! Enkelte av oss ER faktisk avholdssaccosekker. Ikke skjær alle over en kam. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise:

Det var jaggu et nytt ord - "avholdssaccosekk"

Men oops, var ikke meningen å avspore tråden,altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvorfor er du singel?"

Det spørsmålet har jeg aldri fått.

Men... Da er det vel bare sende spørsmålet i retur.

Endret av Pax
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
"Du, jeg har en venninne du bare treffe!"

"Er det ikke på tide du får deg familie snart da?"

:sinna:

Dette er det jeg får høre mest(bytt ut "venninne" med "venn" vel og merke :ler: ) og det irriterer meg grenseløst hver gang. Skulle nesten tro at partnere er noe en kan gå ut og plukke ned fra trærne i hagen....akkurat som om en partner du kan tenke deg å dele resten av livet med er en sånn person du finner på hvert gatehjørne :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Camillo

Det irriterer meg ikke noe særlig.

"Nei", "ingen vil ha meg", "har ingen hast", og "det gidder jeg ikke" (ang. spleising) funker helt fint, det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unplugged

..fordi jeg ikke har funnet en som er verdt å samle på ennå.... :roll:

Har ei venninde som stadig skal ha meg til å bli sammen med sin ex,.. som hun forøvrig hater selv... :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...