Gå til innhold

Vårt lille mirakel - Live, født 15.03.08

Kykkelikokos

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Softbag og hardbag (ikke citybag) kostet det samme ca 1500,-

Har ingen anelse om hvor lenge bagen kan brukes... Jeg er da førstegangsgravid :fnise:

Vanlig vognbag pleier å kunne brukes frem til 4-6 mnd i hvert fall. Jeg tenkte hvis dere hadde planer om å bruke mykbagen som voksipose, så blir den kanskje fort for liten? Dere kan jo høre med de i butikken :)

Jeg synes hardbag/citybagen virker greiest i og med at babyen ofte kanskje vil bli liggende i bagen, og da er det liksom ikke helt det samme med en mykbag. Mulig babyen vår kommer til å sove i vognbagen i starten. Vi får se om vi prøver vuggen med en gang, eller om det blir bagen. Babyer liker jo å ha det litt "trangt" rundt seg, og da gjerne med noe over hodet på en måte. Så sånn sett så er vognbag med sånn "kalesj" veldig greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

URK!

Siste dag med aktiv sykemelding, og planen var å kanskje dra på jobb i dag for å se hvordan det gikk. Men i natt så slo magen min seg helt vrang. Var like før det kom ut fra begge ender :spy: Så det var inn og ut fra toalettet tre-fire turer før jeg endelig fikk lagt meg til ro i sengen.. I dag har jeg hodepine og er kvalm :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, kjedelig at det går sånn rett før sykemeldingen er over.

Får håpe formen blir bedre i løpet av helga :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremdeles hodepine og kvalme.. Var på butikken i sted for å handle, og føler meg rett og slett ikke i form. Er kjempeslapp og føler meg elendig.

Sendte melding til jordmor og spurte om jeg kunne ringe henne på mandag ang. sykemeldingen som tok slutt på fredag, men hun var desverre veldig opptatt på mandag, så hun sa jeg skulle kontakte fastlegen. Det var akkurat det jeg hadde håpet å slippe, for det er så og si umulig for meg å komme meg opp dit, og han dusten som er der (ikke opprinnelige fastlegen) nekter å gi meg aktiv sykemelding.

Så nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Har vært i kontakt med RMS (annet legsenter som er i nærheten her) tidligere, men hun ene kontordamen der er sur og tverr og vil aldri gi meg time fordi jeg har fastlege et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette fastlegesystemet er ordentlig ødeleggende noen ganger. Jeg må gjerne vente i 3 uker før jeg får time hos min. Glad det aldri har vært noe akutt med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner jo ingen andre fastleger i nærheten som jeg kunne tenke meg å gå til, og nå er det bortkastet å skifte før vi flytter..

Arg. Jeg hater fastlegesystemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sur:

Så kjedelig. Du kan ikke bruke en egenmelding og prøve jordmor på tirsdag?

Får håpe dere får flyttet snart så du slipper den dumme fastlegen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virket som at jordmor ønsket at jeg skulle gå til legen på legekontoret jeg har fastlege ut i fra hva hun skrev på sms til meg.

Jeg holder på å bytte lege til legekontoret som er i nærheten her, så sier jeg til hun sure legesekretæren at jeg har byttet, men at det ikke er tredd i kraft enda. Så får jeg heller bytte igjen når vi flytter. Det er jo uansett lov å bytte ved flytting, uavhengig om man har byttet tidligere det året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner jo godt at jordmor vil du skal gå til fastlegen.

Får håpe det går bedre med ny fastlege :jepp:

Det må jo bare bli bedre... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skjønner jordmor godt jeg også. Men hun kjenner til situasjonen med fastlegen min da. Så det var gjennom henne vi ordnet aktiv sykemelding for meg sist. Hun fikk en lege på sykehuset til å skrive ut til meg fordi fastlegen nektet på at man kunne få aktiv sykemelding som gravid.

Ja, får satse på at det blir bedre med ny fastlege. Uansett så er denne legen mye nærmere og lettere å komme seg til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt greiere da. I hvert fall før du har lappen.

Men håpløst når legen er så lite samarbeidsvillig også. Det er enkelte leger som virker som de innbiller seg at de fleste pasientene er hypokondere... Ganske irriterende når en omtrent aldri er der.

Spent på min lege jeg. Min gamle har sluttet, så jeg har akkurat fått ny. Håper han er ålreit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt greiere da. I hvert fall før du har lappen.

Men håpløst når legen er så lite samarbeidsvillig også. Det er enkelte leger som virker som de innbiller seg at de fleste pasientene er hypokondere... Ganske irriterende når en omtrent aldri er der.

Spent på min lege jeg. Min gamle har sluttet, så jeg har akkurat fått ny. Håper han er ålreit...

Jeg tror han ville gi meg sykemelding, men gradert. Han mente bare at gravide ikke kunne ha aktiv sykemelding fordi det ikke var meningen at gravide skulle komme tilbake i jobb (noe som er målet med aktiv sykemelding). Men det er jo bare tull. Jeg ønsker jo å komme tilbake på jobb før svangerskapspermisjonen starter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skal du på UL, og hvor har du søkt fødeplass?

Jeg skal på UL på Ringerike sykehus. Fødeplass er det vel søkt om på samme sykehus foreløpig. Legen hadde ingen anelse om hvordan jeg fikk søkt andre steder, og jordmor mente vi burde vente å se ting an. Hun mente at vi kunne komme tilbake til henne og føde ;) (Hun ville nok være med på fødselen selv, tenker jeg).

Hvilket sykehus har du søkt fødeplass? Har du fått svar om du har fått? Kanskje vi kan føde samtidig, så kan vi ligge på barsel sammen :fnise:

Tenkte jeg skulle spørre deg om hvilken lege du går til også, og om du er fornøyd med legen. Jeg må jo bytte lege hvis vi flytter til Vestby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
:vinke:

Hei Snuppelure! Opptatt med jobbing og mod-stilling? :) Synes ikke jeg har sett deg skrive i dagboken din på en stund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror han ville gi meg sykemelding, men gradert. Han mente bare at gravide ikke kunne ha aktiv sykemelding fordi det ikke var meningen at gravide skulle komme tilbake i jobb (noe som er målet med aktiv sykemelding). Men det er jo bare tull. Jeg ønsker jo å komme tilbake på jobb før svangerskapspermisjonen starter!

Så teit... Noe av vitsen med aktiv sykemelding er jo å kunne jobbe så mye en orker... Spesielt når man er gravid kan jo det variere veldig.

Dum lege du har :sur:

Får håpe du får en bedre en.

Jeg skal på UL på Ringerike sykehus. Fødeplass er det vel søkt om på samme sykehus foreløpig. Legen hadde ingen anelse om hvordan jeg fikk søkt andre steder, og jordmor mente vi burde vente å se ting an. Hun mente at vi kunne komme tilbake til henne og føde ;) (Hun ville nok være med på fødselen selv, tenker jeg).

Kan jo kanskje være ålreit å føde et sted man er litt "kjent". Men kanskje litt langt å kjøre hvis dere får det travelt...

Når skal du på UL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på UL på torsdag :hoppe: :hoppe:

Kunne godt tenkt meg å føde på Ringerike sykehus, men det er uaktuelt for meg å kjøre fra Vestby til Hønefoss med veer. Så det blir nok til at vi må finne et fødested som er nærmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...