Gå til innhold

Vårt lille mirakel - Live, født 15.03.08

Kykkelikokos

Anbefalte innlegg

Ja.. Men vi har alle lån og konti der, så det blir veldig "stress". Selv om vi uansett skal skifte bank etter vi har flyttet da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, liten vits i å bytte bank rett før flytting. Får håpe de er litt mer hjelpsomme der dere flytter...

God helg :klem:

Endret av jente 79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg forresten snakket med Notar, og de sa at leiligheten sikkert kom til å bli solgt med en gang såfremt den ikke var skyhøyt priset i forhold til markedsverdien :) Så da er vi forsiktig optimistisk!

Umulig å få tak i bankmannen.. Han skulle være tilgjengelig i dag, men da jeg ringte banken så var han ikke der. Fikk tlf til hovedkontoret, men der satt han i møte. Nå er det ingen som svarer tlf.. De har vel tatt helg hele gjengen, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye action i dag ang. salget. Nå har plutselig Eiendomsmegler1 fått øynene opp og sendte en megler ned hit på dagen. Så nå har jeg pratet med en veldig hyggelig megler (som mannen kjenner litt), og han skulle ringe om en time for å fortelle hvilken pris han tror vi kan få.

Så vi får se hva som skjer. Kanskje det blir eiendomsmegler1 vi bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Personlig ville jeg nok gått for eiendomsmegler1 framfor Notar. Men kommer jo veldig an på hvilket inntrykk en får av de forskjellige også da...

Spennende da :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eiendomsmegler1 og Sparebank1 i sin helhet virker veldig skeptiske og negative, så det er jo litt dumt. Vi bruker jo Sparebank1 som bank.

De har ikke solgt noen leiligheter i våre blokker før, så de virker litt usikre på hvor lett det er å få solgt. Han ene der sammenlignet vår leilighet med leiligheter i nabo-blokkene som er av en helt annen type enn vår.

Men vi får se hva de tror vi kan få for leiligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, da skjønner jeg godt at du er skeptisk...

Får jo bare se an, men skjønner du er skeptisk da...

Ordner seg sikkert.

Har dere noen nye steder å kjøpe i kikkerten da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra :)

Det blir godt å få hage da. Vi flyttet inn i tomannsbolig i fjor sommer. Var så deilig å få sol og uteplass :)

Har dere vært på visning enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi har ikke dratt på visning enda fordi vi ville starte salgsprosessen med vår leilighet først. Og den starter vi på mandag, trolig med Eiendomsmegler1 :)

Skal prate med mannen om det når han kommer hjem fra jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så moro hvis dere flytter til Pepperstad :hoppe: Har vært inne og sneket på finn.no, så jeg regner med jeg vet hvilke hus du snakker om ;) Alle tomanssboligene der er like, og jeg synes de har en veldig god planløsning. De er ikke så store (dersom de ikke er bygget på), men allikevel har de klart å få til 4 soverom og eget vaskerom. Jeg gleder meg stort til vi skal flytte dit :) Håper dere kommer etter, for da kommer vi i samme barselgruppe :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, så moro hvis dere flytter til Pepperstad :hoppe: Har vært inne og sneket på finn.no, så jeg regner med jeg vet hvilke hus du snakker om ;) Alle tomanssboligene der er like, og jeg synes de har en veldig god planløsning. De er ikke så store (dersom de ikke er bygget på), men allikevel har de klart å få til 4 soverom og eget vaskerom. Jeg gleder meg stort til vi skal flytte dit :) Håper dere kommer etter, for da kommer vi i samme barselgruppe :fnise:

Ja, det hadde vært kjempemoro om vi kom i samme barselgruppe :skravle::fnise:

Denne delen er påbygd da, så det er vel 5 soverom hvis man regner med soverommet i utleieleiligehten!

Jeg skal holde dere oppdatert. Vi skal på visning i morgen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi har ikke dratt på visning enda fordi vi ville starte salgsprosessen med vår leilighet først. Og den starter vi på mandag, trolig med Eiendomsmegler1 :)

Skal prate med mannen om det når han kommer hjem fra jobb.

Å, de kom med et godt tilbud?

Spennende da :) Skjønner godt at dere vil komme i gang, kan bli dyrt hvis det tar tid å få solgt...

Jeg skal holde dere oppdatert. Vi skal på visning i morgen :jepp:

Spennende. Gikk det bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi vært på visning, og jeg har litt delte meninger.

Leiligheten i kjelleren var ikke klar for utleie. Der må kjøkkenet gjøres noe med. Det er benk med kum, men ikke ventilasjon, og jeg mener at det er altfor lite skapplass. Vi måtte nok ha satt opp et nytt kjøkken der, i tillegg til å ha tettet igjen trappen opp til hovedetasjen.

Boligen var generelt sett mye mer slitt enn den så ut til å være i prospektet. Jeg synes at den var litt i overkant dyr med tanke på at:

1. Det var ikke fliser på badene slik som jeg hadde trodd

2. Det var ikke varmekabler på badene

3. En del tapet burde vært utskiftet

4. Altanen utenfor stuen var ikke sikker, rekkverket holdt på å løsne

5. Gulvet var veldig slitt og burde vært skiftet ut

Utover det så synes jeg boligen var grei nok. Beliggenheten virket veldig barnevennlig. Skal vi bosette oss på Vestby, så virket dette som et veldig OK sted, særlig med tanke på at det gikk busser rett nede i veien.

Det er full barnehagedekning i Vestby, i følge selger. Det er gåavstand til både barne og ungdomskole, og det var barnehager i umiddelbar nærhet.

Det jeg er mest skeptisk til er at utleie-dele ikke var klar, men må fikses ferdig før den kan leies ut. Ellers er det dette med at vi ikke har fått lagt ut vår leilighet for salg enda. Det optimale ville nok vært om vi hadde fått solgt her først.

Vi er nettopp kommet hjem og er i tenkefasen. Mulig vi legger inn et bud under takst. Vet ikke hvordan de kommer til å reagere på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På en måte kanskje greit at dere ikke falt pladask da... Men greit å følge med for å se om det blir mye bud. Siden det er såpass mye og dyre ting som må fikses så blir det jo ganske mye dyrere...

Kanskje spesielt det at dere må gjøre mye før dere kan leie ut, regner med at dere hadde tatt med leien i utregningene...

Skader jo ikke å legge inn bud under takst. Godtar de det ikke kan dere jo bare følge med. Sitte litt på gjerdet.

Kanskje det dukker opp noe bedre, eller dere kommer bedre i gang med deres salgsprosess.

Håper dere finner noe enda bedre snart da...

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...