Gå til innhold

Ensom

Gjest Gjest_Lille meg_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Lille meg_*

:sjenert: Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Er litt ensom om dagen. Har egentlig et liv som jeg er veldig glad i. Har gode venner og trives med livet både på jobb og i fritiden. Har vært singel i et par år, men trives egentlig med det. Er mye sosial, og har det ellers veldig godt i eget selskap.

Men siste tiden har jeg vært litt trist og nedstemt. Ikke at jeg føler noe stort behov for en kjæreste, men savner å få omsorg. Noen som bryr seg om meg, som kan gi meg litt omsorg. Savner en armkrok å krype inn i..

Ville i utgangspunktet bare lufte hodet litt. Kanskje det er flere som føler det slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Absolutt! Det er tider hvor jeg føler meg ensom uten kjæreste selv om jeg kan være sammen med andre, mens andre ganger tenker jeg ikke over den en gang...I disse bryllupstider synes jeg det merkes ekstra godt.

Nå gleder jeg meg til å flytte vekk og treffe nye mennesker. Hadde vært fint om jeg fant en som det sa "klikk" med, men ingen hastverk. Enn så lenge må jeg bare prøve å tenke at HAN snart dukker opp...å stresse med det gjør meg bare "deprimert".

:klem: Håper vi begge kan ha lykke snart. Fint å ha en armkrok når høsten nærmer seg :hjerte: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Lille meg_*

Tusen takk for svar. Godt meg support.

Er så trist å gå rundt og føle seg nedtrykt. Var lettere når man var barn, da kunne man krype oppi et fang. :)

Ønsker deg alt godt Alou.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Alle har det sånn innimellom tror jeg. Nærhet er jo en av de tingene man savner mest med en kjæreste og også grunnen til at mange jeg kjenner blir værende i forhold som egentlig ikke er så bra sånn ellers.

Trøster meg med å tenke på at jeg hadde kjipe dager da jeg hadde kjæreste også, og at det er noe som somregel går over ganske fort. Som Alou også sier så blir man jo ekstra minnet på det av og til men må bare prøve å ikke deppe seg selv ned enda mer når det skjer. I hvert fall føler jeg at det blir verre om man tenker veldig mye på det og spesielt hvis man har venninner i samme situasjon og prater veldig mye om sånt. Har en negativ smitteeffekt ;)

Tenk på de bra tingene i livet ditt som andre kanskje ikke har!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg alt godt Alou.

Takk, det samme til deg.

Kom dere inn i "den store singeltråden" og del tankene deres med mange andre som føler det samme :)

Hmm..da vil jeg om mulig føle meg enda "singlere" !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, kjenner meg godt igjen. :klem: Selv om jeg savner en kjæreste, så har jeg jo det tross alt veldig bra sånn ellers i livet og det er bare enkelte tidspunkt jeg føler meg veldig ensom. Og da skulle jeg gjerne hatt en armkrok jeg kunne krøpet inntil, en som strøk meg kjærlig over håret og kysset meg ømt. :sjenert:

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da skulle jeg gjerne hatt en armkrok jeg kunne krøpet inntil, en som strøk meg kjærlig over håret og kysset meg ømt.

*savne* :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmm, ja. Jeg har i grunn ikke opplevd det, men det er kanskje noe av det jeg savner mest. Ømhet og det å bli litt tatt vare på. At noen bryr seg om meg liksom. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Da gjelder det vel å skille litt mellom en elsker og en kjæreste.

Elskeren vil ha sex, ikke kose for mye i armkroker eller se film og spise middager? Mens kjæresten gjør alt dette men da blir sex tammere fordi de er kjærester?

:forvirret:

Uansett unner jeg alle en armkrok til høsten da blir det om mulig ennå kaldere i dette landet... :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da gjelder det vel å skille litt mellom en elsker og en kjæreste.

Elskeren vil ha sex, ikke kose for mye i armkroker eller se film og spise middager? Mens kjæresten gjør alt dette men da blir sex tammere fordi de er kjærester?

:forvirret:

Uansett unner jeg alle en armkrok til høsten da blir det om mulig ennå kaldere i dette landet... :rødme:

Nå søker ikke jeg en elsker heller, men en kjæreste. Nå har ikke jeg så mye erfaring med sex og slike ting, men jeg tviler ihvertfall på at sex blir tammere av å være kjæreste med tanke på at det som oftest er svært sterke følelser involvert? Det er ihvertfall slik jeg tenker, men det kan godt hende det ikke er slik for andre.(..)

Endret av yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Lille meg_*

Takk for nye svar og støtte :)

Jeg har ikke stort behov for sex, kjæreste etc, selv om det så klart hadde vært hyggelig. Bare litt trygghet og omsorg.. og ikke så lett å finne, er som regel hos en kjæreste man får sånt.

Det jeg tror gjør meg ensom nå er at jeg ikke har noen, mens alle andre rundt meg har - kjæreste, mann, barn - og er opptatt med sitt. Venninner som jeg hadde mye hygge med før har mindre tid - forståelig nok. Og jeg vil ikke masse eller trenge meg på.

Blir litt ensom av å ikke være så mye sammen med de som står en nære.

Missforstå meg rett - sitter ikke hjemme i sofaen og depper. Er mye aktiv, men kjenner mye på ensomheten til det nære nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Misforstå meg rett - sitter ikke hjemme i sofaen og depper. Er mye aktiv, men kjenner mye på ensomheten til det nære nå.

Du skriver at du ikek nødvendigvis lengter etter sex men kjenner ensomhetsfølelse.

Hvorfor ikke prøve å finne deg en mann som du kan ha sex med? Sex er jo det nærmeste man kan komme noen uten å prate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som TS skriver så er det andre ting hun savner og heller vil oppleve, og det holder jeg med henne i. Å ha en elsker eller bare finne personer for sex er ikke noe som fister meg heller. Da tror jeg faktisk jeg lett ville føle meg ensom når jeg visste at mannen kun var sammen med meg for å få seg noe, og that's it! Men vi har hver våre ønsker...

Jeg er også ute etter et trygt og stabilt forhold; et forhold som handler om mer enn sex. Et spennende sexliv kan jo ABSOLUTT slås sammen med et langvarig kjærlighetsforhold.

TS: det er godt du ikke sitter hjemme og "depper", men at du oppsøker andre. En dag så vil HAN nok stå der og bare smile til deg ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest_Lille meg_*

Takk Alou, du forstår hva jeg mener :)

Klart Han dukker opp, både i livet ditt og i livet mitt.

Man må bare være tålmodig, samt fylle livet med gode ting.

Som et klokt menneske har sagt ; kjæreste skal være pynten på kaka. Dvs du skal kunne ha det bra uten kjæreste.

Var bare den armkroken jeg gjerne skulle hatt nå.

Men går nok over, er ikke så trist nå. Hjelper med support :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt nedtur i dag; den nye kjekke fysioterapeuten på jobb som har smilt og blunket til meg på jobb er både gift og har barn viste det seg i dag. :ler: Typisk meg...

...Nei, sånne holder jeg meg unna. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Skjønner godt hvordan dere har det. Jeg er i midten av 20-årene og har vært singel de siste fem årene. Det går stort sett greit, men jeg også har spesielt i det siste begynt å savne en armkrok å krype inn i. Litt pinlig å innrømme det, men jeg har faktisk så smått begynt å føle meg litt verpesjuk også :sjenert: Ikke sånn å forstå at jeg vil ut på by'n og ha utallige ONS for å bli gravid og jeg ville aldri begynt å mase om barn og ekteskap med en fyr jeg har vært sammen med i en måned eller to. Men som 25-åring må jeg bare innrømme at savnet etter å kunne slå seg ned med mann og barn absolutt er til stede. Dessverre er jeg ganske sjenert av meg og treffer helst folk ute på by'n i lettere beruset tilstand og det blir alltid med overfladiske flørter. Jeg vil så absolutt ikke gå rundt og vente på den rette, det sies jo tross alt at kjærligheten kommer når du slutter å lete etter den, men det blir jo en smule vanskelig når savnet blir såpass stort da :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...