Gå til innhold

Jeg er miljøbevisst! Nei takk til dopapir.


Gjest TaraTarantell

Anbefalte innlegg

les innlegget under deg du så kanskje du får med deg mer og forstår merr??????

Eg synst fortsatt det høyrest heilt tullete ut! Eg veddar på at våtserviettar forurensar meir enn vanleg dopapir, som faktisk er laga av resirkulert papir!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sativa

Nå på sommeren går det an å virkelig være miljøbevisst sånn rompemessig. Etter at man har gjort sitt fornødne så kan man enten gå ut på et jorde og få en ku til å vaske enden med sin herlige tunge. Eller så kan man gå ut på verandaen med nyspylt rass, og deretter brette ut skinkene og la sola lufttørke anus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar at det er uvitenhet som gjør at du ikke skjønner at det du gjør antagelig er mer forurensende enn å bare tørke seg med en begrenset mengde toalettpapir.

Du bruker vann, engangservietter(!) + at du må vaske hånklærne på minst 60 grader(igjen vann+såpe+energi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TaraTarantell
:ler:

Som er demonstrert her (ca. 4:45)

:ler::ler:

litt for avangsert for meg ;) nei jeg holder meg for godt til å svare her når folk bare er spydige uansett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TaraTarantell
Jeg antar at det er uvitenhet som gjør at du ikke skjønner at det du gjør antagelig er mer forurensende enn å bare tørke seg med en begrenset mengde toalettpapir.

Du bruker vann, engangservietter(!) + at du må vaske hånklærne på minst 60 grader(igjen vann+såpe+energi)

har du lest hvordan jeg har beskrevet i detalj hvordan jeg vasker rumpa mi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså.. Dette her ble "dette blir for dumt" for lenge siden.

Det er helt supert at du prøver å tenke på miljøet, det er sånne som deg vi er avhengige av for å redde denne jorda her. MEN, du er også nødt til å ta til deg det som blir sagt når folk forteller hva som faktisk er forurensende og ikke. Og du har strengt tatt helt feil angående toalettpapir vs. våtservietter. Man kan ikke bare tenke "å jeg må stoppe nedhugst av trær" og så la være å bruke toalettpapir. Det er veldig lite gjennomtenkt, og noe som er minst like viktig som hvor produkter er fra er FREMSTILLINGEN. Bare tenk alle utslippene forskjellige fabrikker står for, og det er så utrolig mange ledd som også påvirker miljøet. Det er ikke KUN råvare og deretter produkt. Ta f.eks emballasjen på disse våtserviettene, det er sikkert noe plast, om jeg ikke tar helt feil? Denne plasten, resirkulerer du den? Osv osv osv...

Dette er IKKE ment som noe personlig angrep, for det er mange andre der ute som heller ikke bryr seg så mye om det, eller ikke vet, så ingen grunn til å kjøre på defensiven her.

Og, er det kun med dette du verner om miljøet? Eller har du sparepærer, resirkulerer plast/papp/metall, husker du på å ta ut laderen til mobil/pc fra veggen når det ikke er i bruk? Skrur du tv'n helt av eller står den på stand-by? Har du på lys i rom du ikke oppholder deg i? Sjekker du produktene du kjøper om de er svanemerket? Tar du matvarene fra butikken i en veske eller ber du om ny pose hver gang? Kjører du bensin/dieselbil eller el-bil? Bruker du kollektivtrafikk?

Om du så dette redd jorda arrangementet med konserter og det hele på tv her forleden var det en hel masse tips og råd som man bør gjøre.

Vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedfall
Eller har du sparepærer,

Sparepærer innholder kvikksølv, en av de værre miljøgiftene, da fortrekker jeg heller å skru av lyset og senke innetemperaturen.

I det hele tatt er det forsvinnende lite man kan spare av strøm (og dermed miljø) ved å spare på lyset. Det er enormt mye mer effektivt å konsentrere seg om mindre bruk av varmekilder, og minske varmetap i ett hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fakta fra Oprah som gikk idag; dersom alle i usa bytter ut én lyspære hver med sparepære, senker det like mye utslipp som 800 000 biler slipper ut pr år. Og da, hvor mange lyspærer har man i huset som kan byttes ut? Så ganger du det med antall biler? Pluss at det gjør underverker på strømregningen din.

Endret av Cornille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedfall
Fakta fra Oprah som gikk idag; dersom alle i usa bytter ut én lyspære hver med sparepære, senker det like mye utslipp som 800 000 biler slipper ut pr år. Og da, hvor mange lyspærer har man i huset som kan byttes ut? Så ganger du det med antall biler? Pluss at det gjør underverker på strømregningen din.

Så klart blir det store tall om du tar energiforbruket en husholdning sparer på å bytte ut lyspærene sine med energigjerrige typer, og ganger det med antall husholdninger !

..men hvilke tall hadde du fått om du kjørte samme regnestykket på innsparing i oppvarming ?

Etter mitt hue: det som gjør at folk er mer bevisst på å spare på belysning enn varme, er at lys er så mye mer synlig enn noen grader senkning i romtemperatur..

(Nei, dette er ikke hva jeg syns om dine holdninger, mer en reaksjon på en merkelig trend som brer seg i samfunnet for tiden; sparepærer er "all good".. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør du med håndkle etterpå da? Når det er avføring på det, det lurer jeg på.. For du vasker vel ikke ting i vaskemaskinen med vaskepulver heller du? Det er jo også skadelig for miljøet har jeg hørt. Tørketrommel også.

Jeg er med på den og ikke kaste søppel ute, men badepapir...mmm...satin badepapir fra Lambi slutter aldri jeg med i hvertfall..ikke om det var kun et tre igjen i regnskogen en gang. Hehe..morsomt..alt folk finner på..jaja, en god latter forlenger livet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør du med håndkle etterpå da? Når det er avføring på det, det lurer jeg på.. For du vasker vel ikke ting i vaskemaskinen med vaskepulver heller du? Det er jo også skadelig for miljøet har jeg hørt. Tørketrommel også.

Jeg er med på den og ikke kaste søppel ute, men badepapir...mmm...satin badepapir fra Lambi slutter aldri jeg med i hvertfall..ikke om det var kun et tre igjen i regnskogen en gang. Hehe..morsomt..alt folk finner på..jaja, en god latter forlenger livet :ler:

:legrine:

Ja, det var jammen eit godt spørsmål!

Eg reknar jo med at TS samlar opp mange håndklær, før ho vaskar dei i vaskemaskina, for å få fylt opp maskina. Og fy søren så ekkelt, med ein skittentøyskurv full av håndklær med bæsj på. :sprettoy: Høyrest ut som eit uhygienisk prosjekt ho driver med!

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:legrine:

Ja, det var jammen eit godt spørsmål!

Eg reknar jo med at TS samlar opp mange håndklær, før ho vaskar dei i vaskemaskina, for å få fylt opp maskina. Og fy søren så ekkelt, med ein skittentøyskurv full av håndklær med bæsj på. :sprettoy: Høyrest ut som eit uhygienisk prosjekt ho driver med!

:ler:

Ja, uff, det er helt graverende jævelig hvor gjennomført motbydelig det går ann og bli. Uff, hehe.. Minus 2 i iq sier bare jeg. Æss :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedfall
Ja, uff, det er helt graverende jævelig hvor gjennomført motbydelig det går ann og bli. Uff, hehe.. Minus 2 i iq sier bare jeg. Æss :ler:

Og likevel betaler man for en sekk ren kudritt på Plantasjen.. ?

Herlighet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...