Gå til innhold

Miss Ariels lille hjørne

Midna

Anbefalte innlegg

Jeg har endel tvangstanker i hverdagen, og èn (av mange) er at jeg må re opp sengen uansett hvor dårlig tid jeg har :ler: Og jammen smittet det ikke over på samboeren min også ;)

God lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lille Ballerina: :ler: Herlig du! Syntes det høres ut som en herlig "tvangstanke" jeg. ;) Det virker som om du alltid har kontroll på ting. Du er liksom mitt forbilde!

Nå er klokken halv tolv på en lørdagskveld og jeg er sliiiten! På en god måte da. Dagen har gått fort og jeg har ikke rukket alt på lista, men har stått på hele tiden. Ble bare litt hamburgergrilling med salat til i stad. Og litt rødvin da. Etter det har både jeg og sambo stått på med rydding og ordning som bare det. ;)

I morgen derimot da blir det en morsommere kveld. Da blir det både grilling, besøk og alkohol. Gleder meg. Har litt rødvin igjen fra i kveld + noe annet. Så blir nok koselig. Søsteren min kommer og for at hun skal slippe å kjøre hjem så skal hun sove på en madrass på gjesterommet.

- Så ringblomstfrøa

- Rydde inn nye ting på kjøkkenet.

- Sette panelovnene inn i boden.

- Handle inn for en del dager fremover(må gå så klarer nok ikke handle for hele uken).

- Trene hesten.

- Grille med samboer

- Rydde inn det jeg kan fra posene på soverommet og rydde inn klær til samboer.

- Rydde i papirer.

- Klippe gresset i hagen

- Vaske grillen.

Vaske grillen, det var kjedelig! Men det trenges. Utrolig hvor fort grillen blir stygg, så er glad vi gjorde det i dag.

I morgen har jeg disse planene:

- Vaske klær.

- Rydde i paoirer.

- Plante en plante jeg har fått av mamma.

- Så ringblomstfrøa.

- Gjøre om litt i verandakassa mi.

- Generell opprydding i første etasje.

- Kjøre vekk gamle malingspann, ting vi har lånt under innflyttinga som vi ikke trenger lenger nå osv.

Mer planer, men rekker ikke skrive mer! Får legge til mer i morgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg dekke på frokostbordet til meg og samboer. :) Koselig! Brødskiver, egg, te, litt grønnsaker og pålegg.

Har også fått en fin rutine på at jeg hele tiden har en mugge med iskaldt vann i kjøleksapet med lime eller sitronskiver i. Må også bare si at jeg har en rutine på å alltid sette inn i oppvaskmaskinen med en gang jeg er ferdig med noe. Får håpe rutinene holder seg. :) Hvis jeg skriver dem her så føler jeg liksom at jeg må fortsette å være flink.

I dag skal vi til Sverige for å shoppe litt mat. ;D Greit å fylle fryseren litt. Også trenger vi grillmat som ikke koster altfor mye. Vi er ltit heldige sånn sett. Broren til samboer kjører til Sverige en gang i uken for å hente noe i forbindelse med en jobb han har, så da sitter vi bare på. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Vaske klær.

- Rydde i papirer.

- Så ringblomstfrøa.

- Luke blomsterbeddene

- Kjøre vekk gamle malingspann, ting vi har lånt under innflyttinga som vi ikke trenger lenger nå osv.

- Dra til sverige og kjøpe mat

- Grille og drikke rødvin med noen venner i kveld.

- Vaske veggene i trappa opp til andre etasje

Endret av Miss Ariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg hatt en liten spiseis pause. Har faktisk jobbet i hele dag bortsett fra noen spisepauser.

Har satt på en vaskemaskin som står og går nå, og etterpå skal jeg vaske en til. Har ryddet masse i første etasje i dag så begynner å se litt bedre ut! Skal ta en skikkelig økt til og så skal jeg legge ut madrass så søsteren min kan sove på kontor/gjesterom i natt. Så kan hun drikke litt rødvin også. ;)

Nå driver samboer og broren hans og legger fliser over kjøkkenbenken. Spennnende! Det som er dumt er at limet har herdingstid på 7 døgn! Så egentlig kan vi ikke legge på fuge før det. :( Dritt. Men når det er ferdig så skal jeg ta masse bilder altså! : D Tror det blir veldig stilig.

Snart skal jeg også gå i gang med å male listene til stua. Gjør det nok ikke i dag men. Pappa har malet nesten hele stua i dag og veggene i trappa opp til stua. Så nå må vi bare få på lister og kjøpe gulv, så begynner det faktisk å hjelpe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er. Du har virkelig fått utnytta hvert minutt av pinseferien..hehe

Om bare en mnd er det min tur til å begynne å innrede såvidt..hehe. Har jo ikke noe jobb enda, å dermed heller ingen penger å innrede for. Men det kommer.

Ha en fortsatt flott pinse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du kjøpe deg ditt eget Aarabi?

Nå føler jeg meg ltit aølvgfull og litt trøtt. fREMDELES besøk men jeg følte for å sove. Å leke husmor hele dagen tar på :P Greit å ha en samboer som fremdeles leker vertsakp. Nå er det tross alt bare snakk om min søster hans bror og en kamerat, så er ikke så farlig.

Liste for i dag:

- Vaske klær.

- Rydde i papirer.

- Så ringblomstfrøa.

- Luke blomsterbeddene

- Dra til sverige og kjøpe mat

- Grille og drikke rødvin med noen venner i kveld.

- Vaske veggene i trappa opp til andre etasje

Har vasket to maskiner klær i dag. I morgen skal jeg vaske en maskn med hvite klær- Har nesten tom skittentøysdunk, så kan ikke kalge.

Planer for i morgen:

- Vaske en maskin med hvitt tøy

- Rydde etter folk søndags kveld

- Ridetur med hesten.

Nå er jeg for full til å komme på mer.:=p nattaAltså! det er så typisk meg. Her sitter jeg halvfull på rødvin og så tenker jeg på husarbeid???? uhelbredelig...

Endret av Miss Ariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aarabi??..er redd det er meg du sikter til..hehe..

Nei, skal ikke kjøpe nytt, mamma har kjøpt leilighet til meg og søstrene våre som vi kan bo i for å spare opp egenkapital. Å nå til Sommeren er det meg og sambo sin tur. (VI har laget en kontrakt/regel hvor vi har bestemt at vi bor der to år hver, og søsken som studerer kan campe på gjesterommet når de en sjelden gang er hjemme) Snille mammaen min :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Må inrømme det ble litt mye vin i går ja. ;) Var gøy da! Selvom jeg sluknet halv tre og gjestene dro fire. :P Godt jeg har en samboer som er mer våken enn meg.

I dag har jeg brukt dagen på å være i stallen, pakket med meg flere ting "hjemmefra" også har jeg brettet litt rent tøy og slikt. Har også hentet en hvit kommode vi skal ha på soverommet til vi kjøper noe selv. Den skal vi bære inn fra bilen nå. Må bare kvinneguide litt først. ;)

I dag har vi spist svinekjøtt i pitabrød med salat, paprika, stangselleri, brokkoli, mais og dressing. Kjempegodt!

Så utrolig snill mor du har Zarabi. Må inrømme at jeg like Arabi ganske godt å jeg da. ;) Spennende at dere skal bo der, og deilig å kunne spare opp litt penger!

Har vært en dag hvor jeg har gjort lite i huset i dag, så nå får jeg være litt flink. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå ahr jeg sittet og laget handleliste og ukesmeny fra tirsdag til mandag. Menyen forrige uke ble byttet en del på pga veldig fint grillevær som vi bare måtte beytte oss av.

Denne ukens meny er:

Tirsdag: Hjemmelaget potetstappe med purre i. Kjøttboller (fra sverige - neste gang skal jeg lage selv). Med grønnsaker ved siden av.

Onsdag: Spagetti med kjøttdeig og tomatsaus med en salat til.

Torsdag: Fiskepinner med poteter og wokede grønnsaker til (blomkål, rødløk og gulrøtter)

Fredag: Taco med karbonadedeig og masse grønt.

Lørdag: Grilling med flere venner! Flintstek og grønnsaker stekt i folie på grillen. Bakte poteter? 17 mai! :D

Søndag: Hjemmelagede kjøttkaker med poteter, grønnsaker og brun saus.

Mandag: Kyllingfilet, ris, fransk kyllingsaus og grønnsaker til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppvaskamskinen står og brummer, oppvask som må tas for hånd er tatt, kjøkkenbenkene skinner og jeg sitter her med en kopp te. Herlig!

Har også en god nyhet! Nå skal vi få oss katt! Katten er 3 år og er svart og langhåret. Vi får den kanskje i dag eller i morgen. Kjenner katten fra før, og grunnen til at vi skal ha den er at den forrige eieren må omplassere den pga flytting. Er ikke helt optimalt med katt her enda egentlig, siden vi fremdeles pusser opp. Men det skal nok gå bra. :)

Lagde hjemmelaget potetstappet med kjøttboller og med woka rødløk og gulrot ved siden av i stad. Var godt, og jeg ble altfor mett. Sånn ellers i dag føler jeg meg litt for lat. Føler jeg har kommet litt i gang nå da. :)

Har fått meg noen få rutineregler:

- Hver kveld skal oppvasken stå i oppvaskmaskinen og det som skal vasket for hånd skal være vasket.

- Kjøkkenbenker og vask skal være tomme og rene.

- Kjøkkenbord skal være ryddet og rent.

- Re opp sengen hver morgen.

- Alltid ha en mugge med vann i i kjøleskapet med lime eller sitron i.

Liker disse rutinene, for da er det litt lettere å ha orden. Er jo kaos her enda, og det plager meg skikkelig. Men jeg må bare godta det og gjøre det beste ut av det.

Har lagt ut bilde i bloggen :)

Endret av Miss Ariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å lese Eragon boken. Litt spent for syntes filmen var skikkelig skikkelig dårlig, men boken virker veldig bra! Må inrømme jeg liker slik bøker... :sjenert:

Planer for resten av kvelden:

- Rydde ut av oppvaskmaskin.

- Tørke over verandabord og sette på pynten igjen.

- Rydde oppussingsøppel fra veranda og inn på boden (skal snart kjøre en runde på fyllinga, må bare vente til vi får enda mer søppel, hehe.)

- Støvsuge kjøkkengulv.

- Støvsuge soveromsgulv.

Men først så skal jeg kose meg med boka mi! :hjerte:

I morgen skal jeg foresten jobbe dag fra 07-15. Deilig å få tjent lit tpenger. Har jo så lite skole nå at det er jo bare å jobbe. På torsdagen MÅ jeg jobbe litt med bacheloroppgaven da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Ada Blûe

Så fint kjøkkenet har blitt!!! :overrasket::hoppe:

Litt morsomt; dere har samme skap som vi har, bare at jeg har noen med glassrute i. Flisene er også like, men de vi har er lysere. :) Det ser rett og slett kjempe koselig ut hos dere! :hjerte:

Kos med katt, da! Det blir spennende å høre hvordan det finner seg til rette hos dere.

Hvordan går det med bacheloroppgaven?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morro da Ada Blue! Er også veldig fornøyd. Hadde ikke trodd det skulle bli så fint. :P Resten av leiligheten er ikke like fin da... Men håper da at den blir det.

Bacheloroppgaven går greit. Har vel rundt 40-50 sider med vedlegg. Så har vel rundt 30 igjen, men det får vi bare kalre på en måned. :)

Endret av Miss Ariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om å være i fred i sitt egen hus. Var så trøtt etter jobb i dag at jeg måtte bare sove litt. Brått blir jeg vekket av lillesøster til samboer som brått er inne på soverommet for å hilse på katten. Gr... Så får jeg melding av pappa som kommer for å male og er i verdens største skravlehumør, mens jeg er skikkelig trøtt og grinete. Kan ikke klage på at han kommer å maler stua da. :)Nå skal jeg kjøre i stallen og jeg har absolutt ikke lyst til å ri. :( Også har jeg alle stall kjærne hjemme i "gamlehjemmet" så må kjøre innom der først. Glad jeg har fri i morgen jeg altså! Da skal jeg bare gjøre masse fornuftig og komme i bedre humør. Nå er ikke senga redd opp en gang.

Det går bra med katten foresten. Helt utrolig kosete, og litt frustrert fordi den ikke får komme ut enda. Men er nok best å la den være litt lenger inne før jeg slipper den ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...