Gå til innhold

Miss Ariels lille hjørne


Midna

Anbefalte innlegg

Ja da endte vist jeg også opp med dagbok!

Denne dagboka kommer etterhvert til å bli fylt opp med ting som skjer i livet mitt; skole, jobb, dyrene mine, planer, trening, hobbyer,drømmer, tanker og alt som faller meg inn. :idesmil:

Livet mitt har vært litt på nedtur de siste dagene fordi at jeg måtte avlive kaninen min på søndagen fordi den brått ble lam i begge bakbeina noe som mest sannsynlig kom fra en svulst i ryggen. Kjempetrist, men dagene begynner å se litt lysere ut nå! Selvom det fremdeles er veldig tungt.

I dag har jeg hatt fri fra jobb og egentlig kjedet meg litt siden typen er på jobb og det bøtter ned med regn ute. Siden jeg har bestemt meg for å begynne å trene litt igjen gikk jeg meg en times tur i regnet ute. Hadde egentlig tenkt til å jogge litt men så regnet det så sykt at det ble på med regntøy og regntette sko. Selvom det regnet og jeg bare kunne gå ble jeg sliten. Var jo kjempetungt å gå i regntøy og tunge sko! Har hengt meg på "10 treninger tråden" på kostholds og treningsforumet, og målet er å klare det noen måneder, og kanskje kunne gå over til 15 treninger etterhvert? Klarer jeg 10 i måneden er jeg i hvertfall kjempestolt! Har hittill 4/10 denne måneden så er jo på vei... :sol:

Nå som det regner så mye gleder jeg meg masse til jeg skal til syden. Reiser ikke før 15 august så er en stund til, men hjelper å tenke på dette i regntunge stunder som dette!

Nå er planen å ta meg en dusj og etterpå skal jeg prøve å komme meg ut til kaninene mine og lufte dem litt hvis det blir opphold. Må også prøve å finne på en SUNN middag til meg og typen.

Bor foresten fremdeles hjemme, har ett år igjen å studere og har planer om å flytte ut etter det sammen med typen. Har så sinnsykt lyst til å gjøre det nå, men prøver å være fornuftig og spare slik at vi kan få det fint når vi først flytter ut:) *gledeseg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag sov jeg til klokken ti, skal jobbe nattevakt i helgen så greit å være våken til det, så blir nok litt mer soving på meg utover dagen også.

Er skikkelig støl etter i går! I tillegg til den 1 timers gåturen ble det en time "morrofotball" med typen og noen kamerater av han på kvelden. Fikk skikkelig kjørt meg da og føler meg helt mørbanket i kroppen akkurat nå : P Fant ut at jeg skulle låne en pulsklokke av typen og prøve å jogge litt i dag men glemte den hjemme hos han, så tror det blir en gåtur i steden.

Planene for dagen i dag er:

  • Rydde ut av oppvaskmaskinen
  • Lufte kaninene
  • Gå og hente ny resept på p-piller
  • Gå lang tur
  • Sove

Typen kommer etter jobb klokken sju, så da må vi finne noe godt og spise og kanskje kose oss med en film før jeg begynner på jobb klokken 24.00? :popcorn: :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte at når jeg først har lagt meg dagbok, så bør jeg kanskje presentere meg litt også! :)

Først og fremst er jeg en 21 år "gammel" jente fra Østlandet. Akkurat nå er jeg student og studerer hotell, og har ett år igjen til jeg får bachelorgraden min. Ved siden av jobber jeg på hotell og på bensinstasjon, så jeg får tjent litt penger til å kose meg og spare til den store drømmen som er en egen leilighet/hus til meg og kjæresten min. :sol:

Jeg er uten tvil en kjempestor dyreelsker! Det er ikke å komme utenom... På fritiden driver jeg med hester. Har ikke egen hest, men rir hesten til en dame tre dager i uken fordi hun har hus og unger og alt som tar mye tid. Flaks for meg da!:) Akkurat nå har jeg en hestefri sommer (hesten er lånt bort til en jente som har en skadet hest og som gjerne ville trene i sommer), så det blir ikke noe mer ridning på meg før etter august.

Har i tillegg en helt nydelig katt og en kanin. Hadde også en kanin til men den måtte jeg avlive forrige søndag : / Den ble over 8 år , så fikk et langt og godt liv da. Er veldig opptatt av at dyrene mine skal ha det godt, og bruker mye tid på dem! Nå om dagen så passer jeg også kaninen til en veninne. Skal ha den ut juli.

Prøver også å bli flinkere til å være i aktivitet å trene. Jeg har kommet godt i gang nå syntes jeg. Målet er ikke å slanke meg, siden jeg har superforbrenning eller noe og aldri legger på meg, har egentlig motsatt problem og vil gjerne legge på meg litt. Målet er derfor å komme i generelt god form og å få mer energi i hverdagen, noe jeg absolutt trenger syntes jeg! Det er jo også en veldig god følelse å føle at man er i god form, og liksom føle seg litt flink, hvis noen skjønner hva jeg mener ;)

Denne dagboken kommer jeg til å bruke for å holde kontroll på hva jeg skal gjøre, og sørge for at jeg holder mål, både når det gjelder å spise sunt, trene, gjøre skolearbeid, alt jeg må huske med dyrene mine, + alt annet jeg må huske på!

Må nevne at jeg også er veldig glad i å lese bøker! Er spesielt glad i forfattere som Jane Austen og Brönte søstrene og ellers så leser jeg det meste egentlig. Er også en liten Paulo Coelho fan, selvom ikke alle bøkene hans er like bra. Akkurat nå leser jeg Rødstrupe av Jo Nesbø. Har aldri lest noe av han før så tenkte det var på tide nå.

Dette får holde for denne gang, skal gå og hente p-pille resepten min nå så er det gjort. Er så altfor flink til å utsette ting til siste sekund!

Livet er spennende! :ler:

Endret av Miss Ariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kommet hjem fra nattevakt. Det første som møtte meg da jeg gikk ut av bilen var en glad og mjauende katt som gledet seg til å komme inn! Løftet opp pus, og så at en skogssnegle satt fast i pelsen hennes (hun er semilanghåret) og den satt skikkelig godt fast også. Stakkars pus. Så da var det frem med børsten, og fikk børstet den ut til slutt. Pus mjauet og syntes det gjorde vondt stakkar fordi den hadde liksom tullet seg inn i pelsen hennes, men nå er den i hvertfall borte! Etter det spiste pus litt frokost, også var det vist ut på eventyr igjen!

Etter det matet jeg kaninene og fylte på vann til Foxy, og nå ligger jeg endelig i senga! Deilig! Men føler meg ikke så veldig trøtt. Nattevakta har gått greit, noen fulle folk og noen tyskere jeg absolutt ikke skjønte noe av men ellers greit! Har vært litt trist i natt pga kanina mi som døde, men føles litt bedre nå. Har fått sett litt på bilder osv og da hjelper det alltid!

Gikk foresten 15 minutters tur med Foxy i går, men gikk ikke noe med den jeg passer for en veninne. Får ta det etterpå. Begge har stått flere timer i utelufteburet da:)

God natt! :hallo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagbok! :blomst:

:troest: Er alltid trist nå dyr dør. Så synd at vi som regel overlever de fleste dyreraser. :(

Hva synes du om Nesbø da? Jeg er stor han av ham, og Rødstrupe er vel noe av det beste han har skrevet, etter Snømannen. Om du liker denne vil jeg anbefale deg å lese de andre og, fine bøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! :blomst:

Ja er trist når dyr dør, skulle ønske de kunne leve ca like lenge som oss, men lite å gjøre med det...

Er kjempe overasket over Jo Nesbø! Pappa har en hel haug av bøker av han, så skjønner ikke hvorfor jeg ikke har lånt dem før, men har liksom fått for meg at jeg ikke kom til å like dem... Men der tok jeg feil :ler:

Burde kanskje begynt i riktig ende men første bok, men rødstrupe virket så spennende så da ble det som det ble. Takk for tipset om Snømannen, da kommer jeg nok til å lese den når jeg har pløyd meg igjennom resten av bøkene. :sol:

Må bare nevne at jeg gleder meg masse til den nye Anne B. Ragde boken kommer ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Egentlig greit å lese de i riktige rekkefølge ja, man får på en måte et forhold til Harry gjennom bøkene. Og så skjer det jo mye i livet hans som utvikler seg gjennom flere bøker og. Det gleder jeg meg til og, slukte de to første i løpet av en uke. Har det kommet noen releasedato ennå eller?

Ellers så kan jeg anbefale deg Stieg Larssons to bøker Menn som hater kvinner og Jenta som lekte med ilden. Utrolig god, spennende og lettlest krim. Der kommer den tredje og siste boka på norsk i november, og ventetiden er laaaang.

Tenkte at jeg skulle skaffe meg skilpadde jeg, for de overlever vel de fleste mennesker, eller? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, jeg og typen drev faktisk å spøkte om det skildpadde greiene her om dagen ;) Kan ikke de ble flere hundre år?

I følge bokklubben.no kommer boken 9. august hvis man bestiller den fra dem i hvertfall! Gleder meg masse. Ble nesten sinna da jeg leste ut den siste boken og at den sluttet sånn som den gjorde. Blir spennende å se hva som skjer. Vet fremdeles ikke om jeg skal gidde å bruke penger på den enda men, føler meg litt gjerrig om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra helgens siste nattevakt!! Natten har gått ganske greit, har vært veldig våken og har fått gjort masse mer enn det som egentlig er rutinen jeg skal følge. Er egentlig lei av jobben om dagen, men føler at tiden går så fort når jeg gjør masse ekstra så jeg hele tiden har noe å gjøre. Nå har jeg bare to uker igjen, og så er jeg ferdig med å jobbe på bensinstajson!! :tommel: Eller skal fortsette som ringehjelp da, men regner med at det ikke blir noe serlig jobbing siden jeg da har skole + jobben på hotellet som jeg trives kjempe god på!

Nå er planen å leselitt i "rødstrupe" av Jo Nesbø før jeg sover! Den er så spennede så klarerl iksom ikke å sove før jeg får lest litt.

Så foresten den "engelske pasienten" før jobb i går. Hadde store forventninger til den filmen og ble egentlig skuffet, men den var helt grei! Skal ikke uttale meg så mye siden jeg ikke rakk å se ferdig hele da! :popcorn:

Når jeg står opp etterpå må jeg prioritere å:

Vanne planter

Måke kaninbur

Rydde

God natt! ;):tellesauer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen ble ikke akkurat som planlagt i går. Det startet med at typen ringte å vekket meg i ett tiden for å få meg med til Fredrikstad på Glommafestivalen. Hadde bare sovet 5 timer etter nattevakten så følte meg helt død, men ble med allikevel.

Etter at vi hadde vært på glommafestivalen dro vi og noen kamreater av typen for å spille fotball. Spilte i rundt 1 1/2 time, og ble helt sinnsykt sliten. Kjempemorsomt! :sol:

Siden været var så pent bestemte vi oss for å dra til han ene og grille, også endte det opp med at vi drakk litt å... på en søndag. Har ikke akkurat for vane å drikke på søndager, men er det ferie så er det ferie : P Drikker egentlig veldig sjeldent så trenger ikke akkurat å ha dårlig samvittighet for det heller. Uansett så føler jeg meg helt jævlig nå, selvom jeg ikke drakk så mye i går. Ikke morsomt.

Fikk ikke gjort noe særlig av det jeg planla i går, fikk vannet noen planer også måket kaninbur.

Derfor er planene i dag å:

Gå tur med kaninene

Vanne resten av plantene

Rydde!

Men først må jeg slappe av litt til... Har egentlig lyst til å trene i dag å, men vet ikke om formen er der. Å er så sur på meg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ganske flink i går! :tommel: Måket kaninbur og la på ny flis, gikk 20 minutters luftetur med kaninen min + den jeg passer. Klipte også klør til kanina, den var kjempeflink! Satt helt stille på fanget mitt mens jeg klipte alle klørne. Stolt av henne! Begge kaninene har også stått halve dagen hver i utelufteburet.

Har også vannet tomatplanene mine ute i tillegg til at jeg har vannet plantene inne. Har ikke vannet kaktusene så det må jeg ta i dag. Skiftet også på senga mi i går, kjempedeilig å sove i ren seng!

Men, jeg må fremdeles rydde! Er ikke ås rotetete, det rotet som er er lett å rydde i så må nok bare ta meg sammen å gjøre det. Sakl prøve å trene litt forsiktig nå og så rydder jeg før jeg begynner på jobb klokken 16.00.

:hallo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært flink i dag å jeg!

Kort oppsummering over hva jeg har gjort i dag:

- Vannet kaktusene mine + plantene til mamma (de er på ferie). Vannet sikkert 60 planter sammenlagt. Så det tok sin tid!

- Ryddet og redd opp sengen.

- Jeg har TRENT! Egentlig derfor jeg føler jeg så flink. Hadde egentlig ikke lyst i det hele tatt men så truet jeg til det, og er glad jeg gjorde det. Kroppen var litt treg i dag føler jeg, så var litt tyngre enn vanlig, men følte meg mye mer oppegående etter at jeg hadde trent. Nå har jeg bare fire ganger igjen å trene før jeg har nådd målet denne måneden : D Gjør ikke noe om jeg klarer å gå over det heller da men.

Jobbet også fra 16-22. Skal jobbe onsdag, torsdag, natt til lørdag og natt til søndag denne uken. Gleder meg ikke så veldig, bare lengter etter ferie. Men nå er det under to uker igjen da :tommel:

Har vært et fryktelig dårlig vær i dag også, så kaninene har mest fått stått i buret. MF har stått 8 timer i utelufteburet på bakken da, men hun har et tørt krypinn inne dcer så var ikke så farlig. Den kaninen jeg passer tok jeg med meg inn i stad så den fikk hoppet litt inne og fått kos. Så de har da ikke vært helt forlatt:)

Men nå skal jeg til typen, og spise litt mat og sooove!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort oppsummering fra i går:

Sov altfor lenge! Blir helt surrete av dette været jeg. Er bare trøtt :/ Stod vel opp halv tolv eller noe.

Jobbet fra halv tre til ti i dag. Lite å gjøre. Deilig!

Kaninen jeg passer fikk stå i utelufteburet i dag. MF stod i buret sitt i hele dag, men gikk en tur med henne da jeg kom hjem fra jobb, så da var det jo ok.

Ellers har jeg ikke gjort så mye. Typen kom å hentet meg klokken elleve. Da dro vi hjem til han og spiste kyllingvinger og pommes frites, og tittet tv, før trøtte meg sovnet igjen! :Gjesp: Jeg er nok en kjedelig kjæreste å ha om dagen :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Inne å sniker jeg :sjenert:

Orka ikke dra på glommafestivalen jeg. syns det er alt for mange mennesker, så lager bilene kø når jeg skal hjem fra jobb :frustrert:

blir vel bra visst de skal fikse veien selv om det betyr bom. Vi får vel bare innordne oss med det. For jeg ser at vi trenger det selv om jeg ikke har lyst til å betale for det.

Blir det noe ferie på deg i år da? :)

Reiser på fredag sammen med sambo og hans sønn til sambo sine foreldre så skal vi en liten tur nordover!

Ha en fin dag

:hallo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen dritt dager! Har bare vært jobbing og soving. Sliten!

Toppen av det hele ble vel i går da jeg ble påkjørt bak på vei til jobb. Bilen er stygg og jeg har vondt i nakken :( Det som er morsomt var at det var typen min som kjørte på meg da... :sjenert: Litt min skyld siden jeg stoppet litt brått fordi ejg trodde jeg kunne kjøre ut også surret jeg litt, og bråstoppet igjen. Men hadde han fulgt med så hadde han jo ikke kjørt på meg. Men lite å gjøre med det. Han må ut med en stor egenandel siden han er under 23 år, så det er ikke så morsomt. Men gjort er gjort :)

I dag har jeg trent da, vet ikke om det var så fryktelig lurt med den nakken men, holder en knapp på at jeg bare er stiv i nakken etter å ha sovet rart siden jeg ikke fikk vondt før dagen etter. Hadde min første joggetur siden jeg begynte å trene, dvs, første joggetur på mange år bortsett fra et par mislykka forsøk. Jogget en rundte på 15 minutter, ikke lenge. Men det viktigste var at jeg klarte å jogge hele veien. Jogget sammen med typen og han nektet meg å gå så det hjalp! Jogget i veldig kupert terreng i skogen halve turen, og resten på asfalt med en helt grusom bakke.

Etterpå gjorde jeg noen øvelser for å myke opp de stive beina mine, også gjorde vi situps på mange forskjellige rare måter som var skikkelig tungt. Tok også en øvelse som het planken. Den var tyngst av alle. Nå har jeg bare 3 treninger igjen før jeg har nådd målet mitt denne måneden! :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg fri!! :danse:

Klarte å stå opp litt over elleve. Ikke så tidlig men med tanke på at jeg har jobbet nattavakt i helgen og har døgnet helt snudd på hodet så syn tes jeg at jeg har vært sånn passe flink!=)

Nå har jeg vært en tur i Fredrikstad. Hadde en sjekk fra den nye jobben på rundt 5000 kr (de hadde ikke fått registrert bankkontonummeret mitt før de kjørte lønn, så da ble det sånn). Satt de rett inn på sparekontoen min, så da fikk jeg spart litt også!

Kjøpte meg den nye Harry Potter boken og en krem fra Vichy. Bruker egentlig DR Hausckha men er veldig lei av kremen og syntes jeg blir for blank i huden av den, så håper det blir bra med en ny krem :)

Planer for dagen:

1. Måke kaninbur

2. Hente mer kaninpellets

3. Lufte kaniner

4. Rydde soverommet og rydde ut av en bag.

5. Lese den nye Harry Potter boka i sofaen med pledd og en kopp te <3 *gledeseg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1. Måke kaninbur -OK-

2. Hente mer kaninpellets -OK-

3. Lufte kaniner - OK -

4. Rydde soverommet og rydde ut av en bag. -OK-

5. Lese den nye Harry Potter boka i sofaen med pledd og en kopp te <3 *gledeseg*

Fikk gjort alt, men da jeg kom til sofaen med Harry Potter boken sovnet jeg etter ti sider :P Den var spennende altså, ble bare helt grusomt trøtt...

Gikk tur med begge kaninene 15 minutter hver.

Nå skal jeg til typen, så takk for i dag;) :reise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg jogget tur sammen med pappa. Vi jogget en løype på akkurat 5 km. Klarte å jogge hele veien og er sååå stolt :klappe:

Brukte 35 minutter for jeg klarte ikke å holde noe stort tempo, men det viktigste er at jeg klarte å jogge hele tiden uten å gå. Hadde ikke klart det uten pappa som pushet meg. Så nå har jeg bare 2 treninger igjen denne måneden, men er kjempeinspirert og kunne godt tenke meg å trene hele tiden:p

Har brukt en del av dagen på dyra. Gikk tur med kaninen jeg passer i 20 minutter og MF i 30 minutter. Masse kos, og begge koser seg halve dagen hver i trekantburet på bakken. Har også flyttet det og rengjort det og bakken under. Må bli flinkere til å flytte det oftere så gresset ikke gror seg fast. Om en uke drar kaninen jeg passer. Skal bli godt og kunne bruke hele min tid på MF!

Nå skal jeg spise fisk til middag. *sunn* :fisk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering fra i går og i dag.

I går jobbet jeg fra åtte til kvart over ett. Skulle egentlig jobbet til fem men fikk gå litt før siden vi var en for mye og formen var ikke helt på topp.

På ettermiddagen har jeg stelt med kaninene. Gikk tur i 20 minutter med kaninen jeg passer og 25 med MF.

I dag jobbet jeg fra 06.45-14-30. Uvant å stå opp så fryktelig tidlig! Men har virkelig godt av det. Gikk både til og fra jobb:)

Planer for resten av dagen:

- Gå tur med dyra

- Måke kaninbur

- Jogge tur med typen

- Lage en eller annen middag..helst noe sunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine mål!

Nå har jeg bestemt meg for å lage noen mål som skal hjelpe meg å få alt gjort, og gi meg litt mer struktur. Jeg er en person som virkelig trenger struktur og mål å følge.

Her kommer dem:

- Gå tur med kaninen min 5 dager i uken minst. Dette blir selvfølgelig i tillegg til at den får stå i uteluftebur hver eneste dag da!

- Trene minst 10 ganger i måneden.

- Bare brus i helger. (Lov å skeie ut den uken jeg er i syden da)

- Spise minst 3 frukt/grønnsaker hver dag.

Det var det som jeg kom på nå. Kommer nok på mer når skolen begynner og hesten kommer tilbake og livet blir helt som det pleier å være igjen.

Må ha noen flere mål som går på sunnere livsstil også, men begynner her jeg.

Også må jeg rapportere her så jeg holder styr på om jeg klarer det eller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...