Gå til innhold

Film av min fødsel på nett rett/galt?


minna73

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

En ting er nå at du eksponerer deg selv om din mann. Men hvis jeg hadde jobbet som sykepleier ville jeg ikke likt at en film hvor jeg syntes så godt ble lagt ut på nettet. Har du hørt med sykepleierne om det er greit at de blir lagt ut på nettet på den måten?

Ellers synes jeg det var en fin film, men nettopp pga at dette er noe som hører til deres private sfære og at jordmor blir eksponert slik skjønner jeg ikke hvorfor dere må legge den ut på nettet? Dette er vel en film som bare har interesse for dere selv og deres nærmeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nydelig film! :rødme:

Så den for et par dager siden, og synes den er så fin.

Veldig greit å slippe blod og gørr. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss Cutie

Wow og jeg som fjernet hjemmeside linken. :ler:

Flott video. Jeg hadde aldri klart å bli filmet. Kameraet hadde blitt knust i veggen. :Knegg:

Endret av Miss Cutie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Svarer du slik på alle de andre innleggene på kg som ikke har noen relevans for deg eller dine interesser?

Du visste det dreide seg om en fødsel, så da kunne du latt være å kikke på den, om du synes slikt er for intimt.....

Nei, svarer ikke at jeg ikke er interessert til at jeg ikke er interessert i. Men jeg synes det blir vel spesielt å dele filmklipp av en fødsel med hele verden når en ikke aner hvem personen er. En fødsel er så ekstremt intimt og privat at jeg reagerte på det.

Ellers pleier jeg å holde kjeft når det skrives om andre ting på "hus og hobby", "samliv/relasjoner", osv. hvis det ikke interesserer. Alt kan jo ikke interesssere!

Men en fødsel...for meg blir det som å si til en mengde fremmede: "Se her, her er vaginaen min, barnet mitt og mannen min! Se hvor morsomt jeg synes fødsler er og se hvor godt trent jeg er og hvor enkelt alt forløp! Og sjekk dette: Gleder meg til alle de andre fødslene jeg skal få!"

Det er litt provoserende med en såpass intim sfære ut på nettet fra en person som er hvem?

Det var min oppfatning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg synes faktisk dette vitner om en oppmerksomhetssøken og eksponeringstrang uten like. Jeg finner det frastøtende og kvalmende.

Jeg finner det derfor galt å legge ut slikt på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss Cutie
Jeg synes faktisk dette vitner om en oppmerksomhetssøken og eksponeringstrang uten like. Jeg finner det frastøtende og kvalmende.

Jeg finner det derfor galt å legge ut slikt på nettet.

Går det an å bli mere dramatisk?

Jeg syns at hun stråler av glede og vil dele den lykken med verden. Jeg hadde ikke gjort det, men videoen var jo nydelig. Og jeg sitter ikke med frastøtende følelse av å se den. Den var klippet, ingen detaljer og var laget på en nydelig måte. Hadde vært helt utrolig om videoen var detaljert etc for da hadde jeg virkelig lurt om hun var oppmerksomhetssyk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mann lager mange filmer over forskjellige temaer. Titt og ofte sitter han på pc`n og komponerer filmer. At kameraet ble med på sykehuset var således ingen overraskelse. Etter vi kom inn til fødestuen og jordmor hadde presentert seg, spurte vi om det var greit at det ble tatt bilder og noen filmklipp. Det ble i samme anledning nevnt at han lager filmer og at disse legges ut på nett. Selvfølgelig ble det fotografert mer enn det vises på denne filmen. Etter vi kom hjem satte vi oss ned i ro og mak, komponerte det vi syntes var vakkert og ikke krenkende. Etter kommentarer fra venner, familie og dere viser det seg at vi traff rett godt.

Da vi har venner og familie spredt rundt kloden fant vi det praktisk å gjøre det slik. At responsen ble så formidabel hadde vi ikke ventet, men det er oss ikke til bry.

Jeg, min datter og mann har det bra og er friske. Nå gleder vi oss over barseltiden. Vi har det fantastisk bra. :babyjente:

Endret av minna73
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var en fin film, har sett mange andre fødselsfilmer på youtube. Gleder meg til jeg holder mitt eget knøtt i armene om noen få måneder... :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Da vi har venner og familie spredt rundt kloden fant vi det praktisk og gjøre det slik. At responsen ble så formidabel hadde vi ikke ventet, men det er oss ikke til bry.

Det er mange på denne jord som har venner og familie spredt over hele verden og som da sender filmklipp til disse på e-post: da står alle adressene lagret slik at man ikke behøver skrive dem inn hver gang og alle får plass i adressefeltet. Man må altså ikke publisere alt på nett tilgjengelig for hele jordkloden selv om man har familie og kjente i mange land.

Man må nesten regne med en formidabel respons når man publiserer noe som blir tilgjengelig for alle og enhver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange på denne jord som har venner og familie spredt over hele verden og som da sender filmklipp til disse på e-post: da står alle adressene lagret slik at man ikke behøver skrive dem inn hver gang og alle får plass i adressefeltet. Man må altså ikke publisere alt på nett tilgjengelig for hele jordkloden selv om man har familie og kjente i mange land.

Man må nesten regne med en formidabel respons når man publiserer noe som blir tilgjengelig for alle og enhver.

Det var da voldsomt! Har det slått deg at noen faktisk ønsker å se fødselsfilmer? Som jeg skrev lenger oppe så har jeg sett flere andre fødselsfilmer på nett, fordi jeg synes de er så nydelige, rørende og spesielle, alle sammen. Og fordi jeg selv kommer til å være førstegangsfødende om ikke så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jytte

Eneste grunn til at enkelte innskrivere her er så imot dette må rett og slett være misunnelse. Hvis det var så at de ble støtt av filmsnutten, så var det bare å la være å se den - eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss Cutie
Det er mange på denne jord som har venner og familie spredt over hele verden og som da sender filmklipp til disse på e-post: da står alle adressene lagret slik at man ikke behøver skrive dem inn hver gang og alle får plass i adressefeltet. Man må altså ikke publisere alt på nett tilgjengelig for hele jordkloden selv om man har familie og kjente i mange land.

Man må nesten regne med en formidabel respons når man publiserer noe som blir tilgjengelig for alle og enhver.

Det er mange som faktisk velger å vise video på den måten som TS har. Du velger noe annet, jeg velger noe og TS velger sin måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jytte
Det er mange på denne jord som har venner og familie spredt over hele verden og som da sender filmklipp til disse på e-post: da står alle adressene lagret slik at man ikke behøver skrive dem inn hver gang og alle får plass i adressefeltet. Man må altså ikke publisere alt på nett tilgjengelig for hele jordkloden selv om man har familie og kjente i mange land.

Man må nesten regne med en formidabel respons når man publiserer noe som blir tilgjengelig for alle og enhver.

Nå er det faktisk litt smartere å legge filmer og bilder et sted på nettet enn å spre dette i e-poster til folk ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Eneste grunn til at enkelte innskrivere her er så imot dette må rett og slett være misunnelse. Hvis det var så at de ble støtt av filmsnutten, så var det bare å la være å se den - eller hva?

Det handler mer om prinsippene.

Det å dele sin kropp og intime hendelser med resten av verden er ikke ok i min bok. Heidi Sørensen som ammer i møter og fødselsvideoer: Når vil neste person vile filmklipp på KG og andre forum der vi ser dem sitte på do og trykke og tørke seg?

Poenget er at visse ting er forbeholdt privatsfæren.

Dere bør også lære dere til at alle ikke har samme synssett som dere selv. Trådstarter spør faktisk i overskriften om hva vi synes: "Er det rett eller galt"? Spør hun.

Da er det "kjerringaktig" og "snerpete" av dere og nevne misunnelse og rakke ned på folk som har en annen oppfatning enn dere selv.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange på denne jord som har venner og familie spredt over hele verden og som da sender filmklipp til disse på e-post: da står alle adressene lagret slik at man ikke behøver skrive dem inn hver gang og alle får plass i adressefeltet. Man må altså ikke publisere alt på nett tilgjengelig for hele jordkloden selv om man har familie og kjente i mange land.

Joda, klart du har rett i det men det må allikevel være lov å dele noe vi synes er vakkert med de som ønsker å se det.

Det er forresten ikke slik at alt en poster på nett enten det er en blogg eller film får mange tusen treff. Som regel vil de som søker etter diverse tema finne det de leter etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Nå er det faktisk litt smartere å legge filmer og bilder et sted på nettet enn å spre dette i e-poster til folk ..

Unnkyld meg, er vi i samme tråd?

TS sier hun har familie og venner i flere land. Du mener altså at man ikke bør stole på familie og venner, men derimot heller stole på alle i hele verden istedetfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest
Det er mange som faktisk velger å vise video på den måten som TS har. Du velger noe annet, jeg velger noe og TS velger sin måte.

:ler:

Selv om mange velger det betyr ikke det at alle skal synes det er ok. TS inviterer til en debatt på om dette er ok eller ikke og jeg er altså en av dem som mener at det ikek er ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss Cutie

Ja vel. Men da syns du ikke det da. Jeg fikk faktisk veldig gode minner av å se den videoen. Takk minna. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann lager mange filmer over forskjellige temaer.

Bildet i signaturen din kommer til å bli fjernet, om du ikke gjør det selv. Det er nemlig bare supermedlemmer som kan ha bilder som signatur. ;)

Det handler mer om prinsippene.

Poenget er at visse ting er forbeholdt privatsfæren.

Dere bør også lære dere til at alle ikke har samme synssett som dere selv. Trådstarter spør faktisk i overskriften om hva vi synes: "Er det rett eller galt"? Spør hun.

Da er det "kjerringaktig" og "snerpete" av dere og nevne misunnelse og rakke ned på folk som har en annen oppfatning enn dere selv.

:)

Har du sett snutten??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jytte
Unnkyld meg, er vi i samme tråd?

TS sier hun har familie og venner i flere land. Du mener altså at man ikke bør stole på familie og venner, men derimot heller stole på alle i hele verden istedetfor?

Hvis du har hørt om push- og pullmetoden så vet du at det er litt smartere å sende folk en link til et sted på nettet enn å proppe folks e-postkasser fulle av filmer og bilder ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...