Gå til innhold

Fødeliste


Kummin

Anbefalte innlegg

Er det nå noen her som har født? Juli har jo kommet, så sjansen for at noen julidamer ble til junidamer er jo tilstede.. Og snart begynner jo augustdamene å føde også!

Så, om noen melder seg, så hadde det jo vært "spennende" med en liste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, nå håper jeg det blir litt mer action på disse sidene! :)

Spennende å følge med!

Noen som tror de føder "hvert øyeblikk" da? Kan jo skravle litt underveis... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja na er det spennende tider. Jeg föler pa meg at jeg kommer til a föde för denne gangen.(Dette er nr.2) Men det er jo ikke lenge til 5.August heller na..

Magen er kjempe stor og det sprenger skikkelig pa midten, akkurat som om den skal revne fra innsiden. Noen fler som föler det sann?

Eller sa ma dere ha masse lykke til alle sammen. Födsel er en STOR opplevelse!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe tegn til fødsel her enda,men var hos jordmor i dag,og da var blodtrykket mye høyere enn det burde.Men så lenge jeg ikke har vondt i hodet eller magen så var det ikke noe å tenke på.Men var på omvisning/fødsel og smertelindring på ullevål på tirsdag,og da ble det plutselig mer virkelig alt,,,gulp,,,,har ikke fødsels angst,men som mannen min sa,du skal igjennom litt av en arbeidsøkt kjære;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av en arbeids/treningsøkt vi skal gjennom ja! Tenk for noen krefter kroppen bruker! :sprettoy:

Jeg har vært hos jordmor i dag, og fått bestilt time til overtidskontroll. Siden det er tre ukers forskjell mellom menstermin (i dag) og UL-termin (26.Juli) så skjer overtidsvurderingen midt i mellom. (nye "regler" på Sykehuset i Østfold). Håper jeg slipper å bli igangsatt. Vil helst at ting skal gå så naturlig som mulig. Men det må gjerne skje snart altså! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overtidskontroll midt i mellom de to terminene virket ikke dumt.. Har alltid syntes at det var litt "skummelt" det der med at man ikke blir satt i gang før to uker etter UL-termin. Om den har vist seg å være helt feil.. Ja.. Ikke veit jeg om det skjer noe forferdelig, akkurat .. men de skal jo tydeligvis helst ut.. Siden de har funnet opp igangsettingsmetoder.

Her hos meg har magen blitt stor, men jeg er ikke fødeklar. Jeg føler kanskje at jeg begynner å bli det, men det sprenger ikke, klør ikke, er ikke varmt og vannfyllt, eller noe plagsomt.. Så jeg regner med jeg holder ut, så lenge det ikke blir tropesommer.

Om noen få strakse skal vi faktisk sette opp senga. Det blir helt utrolig å få den opp.. Tror baby-feelingen kommer sterkere etter det :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har nå ei uke igjen til termin 16. juli. Og det er jo nesten uutholdelig spennende å vente på noe man vet vil komme til å skje, men ikke vet når... Hodet var delvis festet på kontroll for ei uke siden. Ellers har alle prøver vært fine gjennom hele svangerskapet.

I dag hadde vi verkstedtime til bilen i Sverige, 2,5 time å kjøre. Kanskje litt risiskosport ei uke før termin? Men tenkte at om formen var fin så gikk det vel bra. De har sykehus i Sverige også.. Uansett godt å komme seg bort en tur. På vei dit hadde jeg vondt i magen nesten hele veien. Men hva det var er ikke lett å si. Det er ikke så behagelig å sitte lenge i en bil mens den lille dulter rompa si oppi ribbeinet... Det gav seg uansett når vi ruslet rundt mens vi ventet. Men det får deg jo til å tenke: nå skjer det virkelig snart!

Jeg gleder med såååå til å hilse på den lille vennen, og se hvem det egentlig er som gjemmer seg der inne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, det var nesten risikosport, Petroline.. Men på den andre sida: det kan jo hende det er tre uker til du føder, også :-P

Men, spennende å se når du føder da! Håper du sier fra her inne.. Jeg gleder meg sånn til folk begynner å fortelle om rier og babylykke! :)

Jeg skulle forresten aldri sagt noe om at jeg ikke er plaga av vann! De siste to dagene har det hopet seg opp når jeg har vært ute og gått. Tragisk! Sånn går det når man er påståelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok til å kringkaste når noe har skjedd ja! Og håper selvsagt dere andre gjør det samme :)

Ja, selv om vi snart skal føde, så trenger vi ikke vær lenket fast hjemme. Det kan jo være lenge til, og da angrer man gjerne på det man ikke ble med på...

Vann er ikke godt, jeg har hatt litt i den høyre (!!) foten. Men stort sett på godværsdager, og ikke så ille at det er vondt eller plagsomt.

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heldigvis ikke vært særlig plaget med vann kroppen, bare de dagene i juni da det var så varmt. *bank i bordet*

Var til modningsakupunktur i går, men har ikke merket noe effekt så langt. Var fryktelig ømt og vondt mens jeg lå der da. :sprettoy: Har tatt akupunktur før, men har aldri fått så vondt av nålene tidligere. Jaja, det skal jo være bra både for modning og rieaktiviteten under fødsel. Skal tilbake på torsdag. :)

Noen andre som tar akupunktur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var to ganger til akupunktur i forrige uke. Men har ikke merket noe... Har aldri vært til akupunktur før, så det var litt interessant følelse nå nålene traff punktene.

Skulle gjerne vært et par ganger til, men hun som gjorde det gikk ut i ferie...

Så får bare tiden vise om fødselen går greit eller ikke. Jeg innbiller meg at det skal gå fint...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe nytt her i hvert fall... Var til akupunktur i går igjen, men merker ingen verdens ting.. Ikke litt ekstra kynnere en gang! :sur: Neste aku-time er rett før overtidsvurderingen på mandag. Er forberedt på å få beskjed om å smøre meg med tålmodighet, tror nok ikke ting er modent nok enda. (Ja, litt pessimistisk i dag... :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er lei altså,,,,,trodde ikke jeg skulle bli sååå lei.En venninne har termin i morgen og skaulle få modnings akupunktur i dag,spent på om det skjer noe.Er enda en stund til temin da,så jeg skal ikke sutre,men håper hvertfall at det skjer før 1 aug,ikke leeenge etter.Gruer meg til fødselen gjør jeg og....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I dag har jeg vært på kontroll på sykehuset igjen... Babyen har det fortsatt bra, og morkaka fungerer fint. Siden ikke livmorhalsen var særlig mer moden enn sist uke (1cm åpning og halvmyk..), så ble jeg strippet. Litt ubehagelig, men over på null komma niks! ;)

Så nå blør jeg og har en del murringer i ryggen. Kan jo håpe at det hjelper!

Siden det er så mye usikkerhet rundt terminen ville ikke legen vente så mye lenger med igangsetting. Så jeg skal inn til ny kontroll allerede på onsdag. Selv håper jeg jo at det skal komme i gang av seg selv innen den tid! :sjenert:

Endret av Calla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille solstråle har kommet!

Natten den 19. juli gikk vannet, og jeg ringe fødeavdelingen. Vannet var litt misfarvet, og de ønsket at vi skulle komme inn. Vi kom inn, og jordmor konstaterte at hodet var festet. Etter en stund kom det litt mer misfarvet fostervann, og hun begynte å mistenke at det kanskje ikke var hodet som var festet likevel....

Hun kjente etter, og der var det noe som var så mykt at det bare kunne være ei rompe!! Sjokk! :overrasket: Både jordmor og lege har jo vært sikre på at hun lå riktig vei.. Jaja! Kanskje like greit å ikke vite. Så da ble det UL og røntgen for å sjekke str. på bekken. Og det var klart for å føde på vanlig måte, som jeg ønsket.

Epidural (de gir det alltid ved setefødsler) og lystgass ble mine gode venner denne dagen. Fra vi kom skikkelig i gang til hun var ute tok det 7 timer. De var visst veldig kort til å være både førstegangs OG setefødsel. Greit for meg...

Det hele gikk bra. Og det var 2 leger, 1 jordmor og en barnepleier til stede, samt barnets far da- godt passet på med andre ord. Det ble en fødsel litt annerledes enn tenkt, men det gikk jo bra. Og resultatet er jo ikke noe annet enn fantastisk!! :rødme:

Nå er det hjemmetilværelsen som gjelder, og jeg er så glad for at pappaen har både 2 uker permisjon og 3 uker ferie... Det er jo ikke til å skyve under en stol at det er både himmelsk og slitsomt å være hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer så mye!! :legrine::blomst:

Høres jo ut som en fin fødsel, tross seteleie!

Hvor stor var solstrålen din da?

Edit: ser du hadde termin 16... så da trenger jeg jo ikke spørre..

Endret av Calla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan informere om at Calla fikk en jente i dag kl. halv 6! Hun veide 3640 gram og var 50 cm lang. Nå er de slitne etter en lang fødsel! Men veldig lykkelige :hjerte:

Gratulerer! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, her har vi født. :-)

Lillebror var ventet 6/7, men kom 7/7 kl 20:04. En stolt storebror har fått en flott lillebror. :-)

Endelig er familien komplett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...