Gå til innhold

marengsbunn

Anbefalte innlegg

Gjest Vampyra
Skrevet

Noen som har oppskrift på en marengsbunn?

Jeg fikk en kjempegod dessert her om dagen med marengsbunn toppet med is og friske bær. Nydelig!

Kan jeg steke marengsbunn i en silikonform?

Videoannonse
Annonse
Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Jeg lager marengsbunn til Pavlova av

4 eggehviter

250 gram sukker

2 ts maizena

1 ts hvitvinseddik

La hvitene få romtemperatur før du begynner å piske dem. Først på lav hastighet til de danner et mykt, luftig skum, så på høyere hastighet til det danner stive topper. Ha i sukkeret i flere omganger og pisk godt mellom hver gang slik at sukkeret løser seg opp, men ikke så hardt at du slår ut lufta. Til slutt rører du inn siktet maizena og hvitvinseddik med ei skje.

Jeg bruker ikke form når jeg steker marengsbunn. Former den bare til en sirkel på bakepapiret. Stekes på 160 grader i ca 1 time.

Gjest Gjest
Skrevet

Passer veldig godt med litt kakao, og hakket sjokoladebiter i også. Jeg bruker Nigella sin oppskrift, Sommermat. Mmmm.....

Gjest Vampyra
Skrevet

Vet noen hvor man kan kjøpe slike forresten?

De tåler kanskje å ligge litt lenger...

Skrevet

Jeg har funnet marengsbunner både på Rema1000 og på Meny. De pleier å ligge sammen med de forskjellige kakene.

• 1 måned senere...
Gjest Vampyra
Skrevet

*dytter*

Jeg har vært på rema100, rimi, ultra, kiwi og bunnpris, men ingen hadde :(

Noen som har kjøpt i det siste?

Skrevet

Har desverre ikke kjøpt marengsbunn i det siste, men jeg har også sett dem på rema. Kanskje du bør prøve en annen rema butikk, eller høre med betjeningen, de har kanskje på lager..

Men kan du ikke gi oss oppskriften på den desserten, hva slags is og hva slags bær som var i....hørtes snadder ut!

Gjest Vampyra
Skrevet

Jeg kontaktet meny nå og de hadde! :juhu:

Desserten er kjempelett (aner ikke hva den heter)

Man lager bare kuler av myk is og legger det blandet med friske bær, evt oppvarmede frosne oppå marengsbunnen. Pynt med krem eller sjokoladesaus :sikle:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...