Eve Luna Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter #201 Del Skrevet 25. oktober 2007 Hei snuppa! Så godt at du kjenner babyen da. :rødme: En god følelse det! Skjønner godt at du blir sliten av å bo på en "byggeplass". Men ti dager rasser av gårde. Blir godt å bli ferdig med det. Kjipt at det er så mye styr med å koke vann osv.. Ekkelt altså. Men det er nok snart ok igjen det også. Ha en super helg May Helen! Jeg la forresten link til stellebordet vi har sett på inne i dagboken min. Heldigvis så er det noe som skjer hjemme hver dag, så jeg føler at det går fremover. Og nå har vi begynt å sette opp skap, så det begynner å ligne en kjøkken igjen. Det var en veldig fin stellebord, men jeg tror ikke vi har plass til den. I hvert fall ikke i den leiligheten vi bor i nå. Da vet du hvertfall hva du skal gjøre dersom venner har lyst til å se babyen sparke inni der Koselig å høre fra deg May Helen! Håper ellers alt går bra med deg og nurket :-D Babyen gjør som babyen vil. Prøvde flere gangen den metoden for å få den til å flytte på seg litt, men det er ikke alltid den hører etter. Ulydig, allerede Puh, det er slitsomt når leiligheten er en byggeplass. Men 10 dager er ikke lang tid for å få fiksa et kjøkken! Håper du får en bra helg likevel oppi alt rotet Ja, heldigvis så nærmer det seg slutten. Jeg sa til samboeren at når kjøkkenet er ferdig og all oppussing så går vi ut på en fin restaurang og spiser en flott middag. Det har vi fortjent. Han bare lo. Han sa " vi har fått et nytt kjøkken og du vil UT og spise?". Måtte bare le jeg og. Så artig at magen endelig kommer nå. Gratulerer med 22 uker, og ønsker dere en riktig fin helg! Takk. Har rukket å bli 23 uker også. Jeg har vært lite flink til å oppdatere dagboka i det siste. Må skjerpe meg. Ha en fin dag og fin graviditet. Så koselig med spark og voksende mage :rødme: Ha ei fin helg Jeg blir glad hver gang jeg kjenner babyen. Men merker at det kommer og går. I perioder er den veldig stille og rolig, og så kan den bli veldig livlig og sparke mye. Å, alt går så fort med deg altså! 23 uker i morra! Du er akkurat 6 uker foran meg. Håper alt er bra! Ja, jeg har merket det samme. Så koselig. Du er ikke så langt unna meg. Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eve Luna Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter #202 Del Skrevet 25. oktober 2007 (endret) Jeg er redd trøttheten har innhentet meg. Jeg bare klarer ikkå å få nok søvn den siste uken. Jeg begynne å bli søvnig allerede ved kl 22 - 22:30 om kvelden, og det er tidlig for meg. Når jeg vanligvis legger meg mellom 23 - 23:30. Og jeg er så trøtt at jeg søvner med en gang. Det er utrolig vanskelig å stå opp om morgen. Og all denne trøttheten gjør at jeg orker ikke å gjøre så mye hjemme. Heldigvis er det sånt at de oppgaver jeg skulle gjort ang. kjøkkenet hjemme er gjort. Det gjenstår å sette opp skapp, og det er noe samboeren må gjøre. Samt at rørlegger og elektriker må komme en gang til. Vi skal passe på samboeren sin nesten 5 år gamle niese i helgen. Hun skal være hos oss både lørdag og søndag. Det gleder jeg meg faktisk til. Hun er så moro å være med. Prater som en foss og full av energi. Vi skal nok klare å finne på noe moro sammen. Barn er så enkle å underholde. Ellers så har jeg begynt å samle diverse råd om utstyr til baby og mor i en word dokument. Det er så mye å tenke på at jeg fant ut at jeg må sortere den informasjonen som er tilgjengelig. Neste uke har jeg tenkt å se litt på barnevogner. Men har ikke sett så mange butikker som selger barnevogner. Og jeg har merket at det går for det meste i 3 hjulinger, mens vi har bestemt oss å ha en 4 hjuling. Jeg slutter litt tidligere på jobben i dag. Skal hjem og gå tur med hunden før jeg skal til frisøren. Skal bare klippe meg litt. Håret har blitt for langt. Egentlig så har jeg bare lyst å dra hjem og sove. Er utrolig trøtt igjen. Jeg glemte å heie litt for 23 uker. Endret 25. oktober 2007 av May Helen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simpleminded Skrevet 25. oktober 2007 #203 Del Skrevet 25. oktober 2007 Det virker som om alle gravide tar seg en tur til frisøren!... Hmm... Kanskje jeg også må det snart... Det er kjempekoselig med små barn - som du sier så er de lette å underholde og veldig fortrolige Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 25. oktober 2007 #204 Del Skrevet 25. oktober 2007 Kos deg i dag med frisør og slapp av i kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiNNieMooSe Skrevet 25. oktober 2007 #205 Del Skrevet 25. oktober 2007 Hei på deg! Gratulerer med 23 uker vennen! Får jeg se noen magebilder snart? :smile: Jeg skal legge ut nye etterpå, mannen skal bare gjøre noe på maskinen først. Håper frisørbesøket ble vellykket! Jeg var modell for SEXYHAIR igår jeg, deilig å bli ordnet håret på håret selvom jeg er frisør selv.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neria Skrevet 25. oktober 2007 #206 Del Skrevet 25. oktober 2007 Ellers så har jeg begynt å samle diverse råd om utstyr til baby og mor i en word dokument. Det er så mye å tenke på at jeg fant ut at jeg må sortere den informasjonen som er tilgjengelig. Neste uke har jeg tenkt å se litt på barnevogner. Men har ikke sett så mange butikker som selger barnevogner. Og jeg har merket at det går for det meste i 3 hjulinger, mens vi har bestemt oss å ha en 4 hjuling. Jeg har gjordt nesten det samme. Har en liste over ting jeg tror vi må ha og hva som er lurt i et worddokument som jeg stadig endrer og skriver litt på. Vi har også bestemt oss for en 4-hjuling med gode hjul. Jeg vil ha muligheten til å trille på skogsveiene rundt her vi bor. Og 23 uker må man jo litt for Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eve Luna Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter #207 Del Skrevet 26. oktober 2007 Hei på deg! Gratulerer med 23 uker vennen! Får jeg se noen magebilder snart? :smile: Jeg skal legge ut nye etterpå, mannen skal bare gjøre noe på maskinen først. Håper frisørbesøket ble vellykket! Jeg var modell for SEXYHAIR igår jeg, deilig å bli ordnet håret på håret selvom jeg er frisør selv.. Jeg tok en magebilde for ca 2 uker siden. Skal ta en ny snart. Skal se om ikke jeg kan legge de ut her en gang. Hadde egentlig ikke tenkt det, men siden du nevner det så tror jeg at jeg skal gjøre det. Kusina min i Malmø, Sverige, er ofte modell for frisører som trenger modeller. Men der er det mye mer vanlig at de legger ut annonser og spør vanlige folk om de vil sitte som modeller enten gratis eller for en veldig billig penge. Hun har gjort det mange ganger, og har alltid vært fornøyd med det. Jeg prøvde å finne noe sånt i Oslo, men det var vanskelig. Da må man nesten kjenne frisører som trenger modeller. Men jeg hadde gjort noe sånt gledelig. Jeg syns ikke synd på håret. Den vokser bare ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eve Luna Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter #208 Del Skrevet 26. oktober 2007 Jeg har gjordt nesten det samme. Har en liste over ting jeg tror vi må ha og hva som er lurt i et worddokument som jeg stadig endrer og skriver litt på. Vi har også bestemt oss for en 4-hjuling med gode hjul. Jeg vil ha muligheten til å trille på skogsveiene rundt her vi bor. Og 23 uker må man jo litt for For oss er det litt viktig at det er 4 hjuling med gode hjul. Vi har tenkt akkurat samme tanke som du. At vi skal kunne trille på skogsveier, samt at det vil være vinter når babyen kommer. Vi trenger noe som kommer seg lett gjennom slaps og snø, og som er stabilt på isete veier. Så derfor er det også viktig med bremse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eve Luna Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter #209 Del Skrevet 26. oktober 2007 (endret) Det er fredag. Så herlig. Var i går hos frisøren. Og selv om det er sikkert 6 måneder siden jeg var der, så husket hun meg. Jeg har bare vært hos henne en gang og hun husket til og med hvordan hun klipte meg da Er veldig fornøyd med henne, så jeg tror nesten hun skal bli min faste frisør fra nå av. Virker som om hun vet hva hun driver med. Og på veien ut av kjøpesenteret så så jeg at babybutikken i senteret er konkurs og de selger alt for 30 % rabatt. Så i går handlet jeg litt babyting igjen. En teppe, en vinterdress, en sparkebukse og ei lue. Jeg hadde sikkert handlet flere klær, spesielt ullklær, men alt er så fordelt mellom jente eller gutt. Det er nesten ingenting som er nøytralt. Og jeg hadde lyst å kjøpe andre ting også. Som sengetøy til baby sengen. Måtte ringe søstra til samboer for å spørre hvor stor den baby senga er som vi skal låne. Og jeg hadde lyst å kjøpe vippestol, men vet ikke hva jeg bør tenke på ang. vippestol og hvilke som er gode. Når det gjelder barnevogner, hadde de bare 3 hjulinger så det er lite aktuelt for oss. Men hvis man vet hva man skal ha, så kan man sikkert gjøre gode kjøp der. Jeg er litt bekymret for babyen. For noen uker siden var det ei uke hvor den var veldig aktiv i magen. Kjente den nesten konstant. Etter det har det roet seg ned betraktelig. Den beveger seg litt hver dag (som jeg kjenner), men bare så pass at det roer meg ned for den dagen at den fortsatt lever. Så jeg går egentlig i spenning nå om dagen og prøver å kjenne etter bevegelser. Prøver å dytte litt på magen, bytte sitte eller ligge stilling, spise sukkermat, t.o.m. hoppe litt uten at det gir nevneverdige utslag. Jeg skal til jordmor på onsdag, så da skal jeg ta dette opp med henne. For jeg vet ikke hva som er normalt. Ei vennine fortalte at hun kjente ingenting før hun var i uke 24. Så jeg roer meg ned med det at det kanskje bare var en veldig aktiv uke den hadde da. Men magen vokser, så jeg antar at alt er OK og at den vokser som den skal. Endret 26. oktober 2007 av May Helen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 26. oktober 2007 #210 Del Skrevet 26. oktober 2007 Vi har også kjøp 4 - hjuling av akkurat det samme grunnene som deg Skjønner hva du mener med bekymringen din, var slik selv rundt den tiden du er nå. Men babyen er såpass liten enda at du kommer til å merke forskjell i bevegelsene avhengig av hvordan h*n ligger. Jeg prøvde å tenke med meg selv at så lenge jeg kjente liv hver dag så var det greit. Kunne gå mange dager med nesten ikke liv i magen, før det tok helt av igjen en dag eller to. Godt du skal til jordmor da - så får du høre hjertelyden og prate litt med henne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simpleminded Skrevet 26. oktober 2007 #211 Del Skrevet 26. oktober 2007 Innom med en helge- Nurket ditt har det nok fint skal du se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 26. oktober 2007 #212 Del Skrevet 26. oktober 2007 Vi vil også har 4-hjuling, synes det både er penere og mer praktisk. Er så heldig å ha en mamma som vil spandere vogn på oss, så det blir bra. Babyen din har det nok bra. Har hørt at såpass tidlig er det ikke vanlig at sparka er regelmessige. God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eve Luna Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter #213 Del Skrevet 29. oktober 2007 Vi har også kjøp 4 - hjuling av akkurat det samme grunnene som deg Skjønner hva du mener med bekymringen din, var slik selv rundt den tiden du er nå. Men babyen er såpass liten enda at du kommer til å merke forskjell i bevegelsene avhengig av hvordan h*n ligger. Jeg prøvde å tenke med meg selv at så lenge jeg kjente liv hver dag så var det greit. Kunne gå mange dager med nesten ikke liv i magen, før det tok helt av igjen en dag eller to. Godt du skal til jordmor da - så får du høre hjertelyden og prate litt med henne Ja, ja. Jeg forhastet meg tydligvis med mine bekymringer. For den lille var veldig aktiv hele helga. Så jeg har roet meg med betraktelig. MEn jeg skal ta det opp med jordmor på onsdag. Innom med en helge- Nurket ditt har det nok fint skal du se Takk. Håper også du hadde en fin helg. Vi vil også har 4-hjuling, synes det både er penere og mer praktisk. Er så heldig å ha en mamma som vil spandere vogn på oss, så det blir bra. Babyen din har det nok bra. Har hørt at såpass tidlig er det ikke vanlig at sparka er regelmessige. God helg! Nå har jeg prøvd å snakke litt med søstra til samboer om vogna og fått noen tips av henne også. Så jeg skal prøve å komme meg til noen barnebutikker i løpet av uken og se på vogner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eve Luna Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter #214 Del Skrevet 29. oktober 2007 (endret) Det var en veldig innholdsrik helg. Men kjempemoro. På fredag var jeg på KG treff i Oslo. Det var moro. Vi var faktisk 8 stk som møttes. Egentlig flere enn jeg trodde det skulle være. Og vi fikk god kontakt utover kvelden. Dette gjentar jeg gjerne igjen. Så hvis noen av de jenter leser dette: Dere var hyggelig alle sammen og jeg hadde det kjempe moro. Og på lørdag og søndag var vi barnevakt for niesen på nesten 5 år. Hun er helt herlig. Men jeg måtte rydde ganske mye hjemme på lørdag morgen før hun kom. For hjemme så det ut som byggeplass. Jeg var helt utslitt når hun endelig kom. Og hun skulle da selvsagt ha min fulle og hele oppmerskomhet. For hun hadde gledet seg hele dagen til å komme på besøk hos oss. Men det var bare moro. Hun er lett å underholde. Og hun var kjempegrei hele helga og hørte på oss. Hun la seg når hun skulle, og pusset tenner når hun skulle og spiste når hun skulle. Egentlig ei drømme jente å være barnevakt for. Jeg forstår at når hun er på besøk hos oss så vil hun leke med meg og hun vil leke hele tiden. Og siden jeg ikke ser henne så ofte så er det greit. Men jeg merker at jeg var litt sliten når hun dro. Og det var litt greit å ha litt av søndagen for meg selv. Begynte å lure om jeg virkelig trengte et eget barn Jeg fikk tilfredstilt mitt barne behov for flere uker i helga. Babyen i magen var veldig aktiv på søndag. Samboeren spør hele tiden om den sparker og vil kjenne på magen. Men siden den var så stille de siste ukene så har han ikke fått kjent noe. Men i går kveld når vi la oss så fikk han faktisk kjenne babyen sparke. Han var veldig glad for det. Og ville også så om vi kan se utpå magen at babyen sparker og ikke bare kjenne det. og jammen så gjorde vi det Jeg ble litt paff, for jeg trodde ikke det ville være så tydelig. Men du kunne se at den sparket på venste siden av magen veldig tydelig. Jeg ble så glad, og samboeren også. Og litt godt at han fikk kjenne det like før han skal være borte i 4 dager. Samboeren drar på jakt i kveld med hunden vår og kommer ikke tilbake før fredag. Jeg savner de allerede, men det blir litt godt å være litt alene hjemme også. Jeg skal på en ansiktsbehandling på tirsdag, og til jordmor på onsdag og så skal jeg på treff med snart mammaer på torsdag. Så det skjer noe nesten hver dag denne uken. Endret 29. oktober 2007 av May Helen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 29. oktober 2007 #215 Del Skrevet 29. oktober 2007 Så koselig med barnebesøk da Kos deg hjemme alene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 29. oktober 2007 #216 Del Skrevet 29. oktober 2007 Så fint å kjenne lille baby! Gleder meg til jeg og kan det! Er det skikkelig spark hos deg nå da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simpleminded Skrevet 30. oktober 2007 #217 Del Skrevet 30. oktober 2007 Tenker det er deilig å dele den kontakten med kjæresten din når barnet sparker.. Håper du får en koselig uke! Ikke mange dagene igjen til fredag nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eve Luna Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter #218 Del Skrevet 30. oktober 2007 Så fint å kjenne lille baby! Gleder meg til jeg og kan det! Er det skikkelig spark hos deg nå da? Ja, det er for det meste ordentlige spark, men ikke særlig kraftige. Men jeg blir glad for hver eneste en. Føler meg mye bedre når babyen er i bevegelse. Jeg veide meg i dag. Jeg har gått opp 7,5 kg så langt i svangerskapet. Jeg spiser sunt og variert men jeg har også spist mer sjokolade enn det strengt tatt er nødvendig. Skal prøve å kutte litt på sjokoladen. I dag etter jobben skal ha ansiktsbehandling. Og etter det er det rett til Sandvika Storsenter og se hva som finnes der. Skal se om jeg klarer å finne en vinterkåpe som passer for gravide mager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 30. oktober 2007 #219 Del Skrevet 30. oktober 2007 Å, jeg gleder meg til jeg og kan kjenne spark! år begynte du å kjenne de første? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eve Luna Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter #220 Del Skrevet 31. oktober 2007 Å, jeg gleder meg til jeg og kan kjenne spark! år begynte du å kjenne de første? Jeg begynte å forstå at det var spark etter UL i uke 19. Det var en uke hvor ungen var veldig aktiv, så jeg skjønte fort at dette må være spark og ikke bare min fordøyelse Men jeg snakket om dette med jordmor i dag og hun sa at det er veldig individuelt når man begynner å kjenne spark og man skal ikke sammenlignes med andre. Men fra ca 23-24 uke skal man kjenne litt spark hver dag. Og man skal være obs når en veldig aktiv baby blir veldig rolig og omvendt. Men det er ellers ikke noe som er normalt, for hver baby er også forskjellig. Ei vennine av meg sa at hun kjente ingenting før hun var i uke 24. Så det er veldig individuelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå