Gå til innhold

Bror eller sønn på 5 opp kirkegulvet?


Skorpion72

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg trodde alle barn ville gifte seg med henholdsvis mamma og pappa da de var smaa. Det var iallefall noen alle smaa jenter ville da jeg var liten. Selvfolglig skulle vi gifte oss med pappa - det var helt topp det. Det er jo ikke noen man tror naar man blir eldre. Smaa barn tror ogsaa ofte paa baade julenissen og "the tooth fairy". Hva er galt med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Det er nødvendigvis ingen sammenheng mellom det å selv ha barn og det å ha fornuftige tanker om barneoppdragelse, men DU så praktisk det er! Det som er det flotte med å ha barn er at det slett ikke er fornuftig i det hele tatt, men det gir en ny innsikt i en selv, og de fleste som har erfart det, sier at det gir et nytt syn på livet. Dessuten: Barn er barn og skal forstås som barn, og ikke som små voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si meg enig med de her inne som ikke synes det er ekkelt at sønnen trodde han gifta seg med mammaen sin. Ofte har ikke barn helt forstått hva det vil si helt å gifte seg, derfor ser ikke de på det som noe seksuelt å gifte seg. Den lille gutten vil dessuten ikke tro for resten av sitt liv at han er gift med mammaen sin, men vil komme til et punkt der han skjønner. Alle barn er i et stadium der de skal gifte seg med mammen eller pappaen sin (kunne komme med mye fakta og teorier om dette, men skal la være.. hehe. :D )

Jeg har tenkt at min lillebror på 5 år skulle være brudesvenn, men han blånekter. Han skal IKKE gifte seg, nei! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Små barn på 5 år har gjerne sine foreldre som forbilder, og de kan ikke tenke seg et liv hvor de skal bo for seg selv uten foreldre. Når du spør et lite barn om hvem som er kjæresten deres er det stort sett mamma eller pappa. Et lite barn definerer ikke kjæreste, bryllyp og "gifte seg" på samme måten som voksne mennesker. Det er flott at din sønn er en del av bryllupet deres og at han sier at dere skal gifte dere. Det er gjerne hans måte å tolke eller definere hva som skal skje, og HAN er en del av dette. FLOTT.

Min datter på 5 år sier også at vi skal gifte oss i sommer, selv om hun vet at hun skal være brudepike. Hun sier at hun og søstera har kjøpt seg brudepikesko og brudepikekjole, og mamma har brudekjole og brudesko, men vi skal gifte oss alle sammen.

Til deg som er så negativ til disse uttalelsene fra et barn på 5 år, jeg tror ikke du har nokk kunnskap om barn og deres språkutvikling, dette handler ikke om barneoppdragelse og seksualitet.

Pedagog som gifter seg sommeren 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

synes at bror blir litt sært og sønnen er litt vel ung..

Unnskyld meg, men hva er sært med at en bror følger? Søstra mi fulgte meg, i Mamma sitt sted. (Mamma er død.) Pappa var ikke noe alternativ for meg, jeg mener man ikke kan "gi bort" noen man aldri har hatt / tatt vare på. Den eneste som reagerte negativt på mitt valg, så vidt jeg veit, var pappa. Han trodde at andre kom til å synes det var rart at søstra mi fulgte og han satt i benken. Da svarte jeg at det får folk bare synes. De som kjenner meg og er glade i meg veit hvordan saken er og hvorfor jeg velger søstra mi. De av gjestene som ikke kjenner meg godt nok får bare spørre!

Søstra mi blei kjempeglad og rørt for å bli spurt. Folk synes det var flott at vi to gikk inn i lag.

Hvis broren din er en som står deg nær, en som alltid har vært der for deg, velg ham. Har du en lærer, nabo, slektning, fadder som har hatt en "foreldrerolle" for deg kan du jo velge h*n. Det viktige er at du velger en som kan roe deg ned om du blir nervøs, en som vil være stolt av å føre deg opp kirkegulvet, en du er glad for å ha ved din side på en slik dag.

Sønnen din vil sikkert være kjempestolt av å få føre deg fram til alteret, men tror jeg ville satsa på en voksen som ledsager og han foran som brudesvenn. Kan hende han plutselig blir veldig nervøs akkurat når dere skal gå. Pass på at en han kjenner er sammen med dere i våpenhuset og kan ta seg av ham om ting går skeis. Hvis "gangen" mellom benkene/stolene er brei nok kan dere jo gå tre i bredden. I mange kirker vil ei brur med stor kjole og én ledsager ta "hele bredden". Gutten din vil nok synes bedre foran som brudesvenn.

Kos dere på dagen deres!

Ingy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Undrende_

Er dette en sønn du og din kommende mann har sammen, det kom liksom ikke helt frem fra innlegget? Hvis det er det, bør du absolutt gå sammen med sønnen. Om dette er en sønn du har fra tidligere, kanskje mannen din bør ha et ord med i laget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten ta opp det der med unger som tror de skal gifte seg igjen.. (ikke meningen å ødelegge tråden.... :-? )

Hos oss er det helt kaos.. sønnen min på fem tror vi skal gifte oss begge to med min tilkommende (hans stefar).. hvilket jo er litt sant, han er jo en del av "pakka" han også.. :hjerter:

Den ene brudepiken min lever lykkelig i den tro at hun skal gifte seg med sønnen min (de har vært "kjærester" siden de var bittesmå ) og hun syns litt synd på de andre tre brudepikene som ikke har noen å gifte seg med.. :ler:

Full forvirring med andre ord..

Men ekkelt..? Hvorfor det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skorpion72_ikke innl.

For å svare på et spørsmål, sønnen er vår felles sønn.

Jeg kommer nok til å gå sammen med begge to opp, hvis midtgangen er bred en på hver side, hvis ikke så går sønnen foran.

Og vår sønn tror at mamma , pappa og han skal gifte seg sammen......tenkt så ekkelt da dere :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Undrende_
For å svare på et spørsmål' date=' sønnen er vår felles sønn.[/quote']

Da synes jeg absolutt dere bør gå sammen opp! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Gå med sønnen din du. Det blir jo litt symbolsk da dere går inn i noe nytt sammen. Tror ikke han kommer til å slå seg vrang viss du forbereder ham på oppgaven, og lar ham bli en viktig person. Ble personlig veldig overasket over hvordan min 3 åring skftet personlighet da han fikk på seg sjakett.....Han var veldig bevisst på at det var stas og høytidelig og oppførte seg dermed deretter......Han følte jo også at han "giftet" seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg hatt valget mellom bror eller sønn som eskorte hadde jeg nok valgt bror. En jeg vet om hadde sønnen sin som eskorte (hun hadde denne sønnen fra et tidligere forhold) men ingen skjønnte det var eskorte men trodde det var brudesvenn.

Bestevenninnen min hadde tvillingbroren sin til å følge henne opp. Det var ganske fint. Hun hadde allerede en eldre søster som hadde giftet seg så faren hadde allerede fulgt opp en. Brudgommen ante ingenting så ut som et spørsmålstegn når hans kommende svigerfar satt på første rad før vielsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei !

Tror jeg ville hatt bror som eskorte og lillegutt som brudesvenn....

Jeg skal ha fetteren min som eskorte og sønnen min på 7 som brudesvenn.

Tror ikke du skal bekymre deg over om sønnen din "slår seg vrang", det er utrolig hvor små de kan være og alikevel forstå alvoret.

Ifjor giftet en venninne seg og hun hadde en datter på 5 som brudepike.

Hun var så flink.....ikke et knyst fra henne og hun satt sammen med mamman og pappan under vielsen.

Lykke til anyway !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde det vært meg, hadde jeg spurt min bror om å følge meg opp og latt sønnen være brudesvenn - det synes jeg er fint:)

Ellers er jo som sagt et alternativ at din kommende ektemann går sammen med deg inn og sønnen som brudesvenn? (kankje mest naturlig kanskje siden dere har en sønn sammen..?)

lykke til iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...