Gjest bamsemums Skrevet 19. juni 2007 #1 Skrevet 19. juni 2007 Hei! Jeg leter etter to oppskrifter fra Nigella Lawson, en som heter muesli muffins og en som heter bare muesli. De skal visst finnes i boken FEAST som hun har gitt ut, men om noen der ute kan hjelpe meg eller har oppskriften hadde jeg blitt super glad
Brunhilde Skrevet 20. juni 2007 #2 Skrevet 20. juni 2007 Her er oppskriften på muesli, men muffinsoppskriften finner jeg dessverre ikke.
Gjest lillelou Skrevet 20. juni 2007 #5 Skrevet 20. juni 2007 Her er muffinsene, direkte nedskrevet fra Nigellaboka : 12 muffins: 225 gr hvetemel 1 ts natron 1/4 ts salt 2 1/2 dl kulturmelk 1 egg 175 gr lyst brunt sukker 5 1/2 ss maisolje 250 gr frokostblanding Sett stekovnen på 200 grader, gjør klar tolv muffinsformer av papir. Bland mel, natron og salt i en stor bolle.Visp sammen kulturmelk, egg, sukker og olje og hell det i bollen med de tørre ingrediensene.Rør lett sammen.Rør inn frokostblandingen og fordel røren i formene. Stekes i ca 25 minutter til de har hevet seg pent og er gyllenbrune.Avkjøles på rist,men ikke for lenge (Nigella eter dem så snart det ikke lenger er fare for å få brannskader i munnen av dem...).
Gjest bamsemums Skrevet 20. juni 2007 #6 Skrevet 20. juni 2007 Tuuuuuusen hjertelig takk begge to :juhu:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå