Gå til innhold

Forenigsmat i varmen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha forening med seks av mine kusiner denne uken. Nå lurer jeg veldig på hva jeg skal servere. Tror gjestene min har fått sin del av grillmat de siste dagene. Så det blir sannsynligvis en pastasalat.

Jeg bruker å ha rødløk, mais, fetaost eller norvegiabiter, agurk og coctailtomater. I tillegg blir det kylling, skinke eller reker.

Det store spørsmålet er hvilken dressing jeg skal ha til. Er ingen tilhenger av oljedressinger. Heller noe av rømme eller yoghurt. Laget en gang en dressing av aprikosyoghurt og majones. Får prøve å finne oppskriftsboken min og se hva annet jeg hadde i den. Synes og huske at den var litt frisk.

Er det noen som en oppskrift på en frisk dressing til pasta? Kansje en hvitløksdressing? Hvis det er noen som har et mer spennde forslag enn pastasalat, så tar jeg gjerne imot tips.

Desserten er temmlig safe. Vaniljeis med norske jordbær.... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fetaosten kan bli litt borte i en rømme/yoghurtdressing.

Ellers høres det jo kjempegodt ut.

Før laget jeg en annen pastasalat mye. Fikk oppskriften av en kollega. Den er ca sånn:

En pose pastaskruer kokes og avkjøles

Tilsett en Bogskinke i biter

En slangeagurk i terninger

ca 1/2 glass sylteagurk opphakket

en god bit Norvegia eller annen gulost i terninger.

Lag dressing av 1-1,5 beger rømme, 1 tube maiones og kraft fra sylteagurken. Krydre etter smak.

Denne oppskriften er stor og bør stå en stund før bruk. Kan med fordel lages dagen i forveien. Da er det lurt å tilsette ostebitene så seint du kan for ellers blir de vasne. Denne oppskriften kan du jo bare bruke fantasien på.

Skrevet

Skulle si at om du har feta behøver du egentlig ikke mer dressing, for det smakssetter nok i seg selv.

Ellers vil jeg anbefale å kanskje ha i avokado, pinjekjerner/nøtter eller lignende? Da får du litt mer fett i, og får lure inn litt mer mat i salaten uten at det blir tung mat likevel. Jeg har problemer med å få i meg nok mati varmen, og prøver føye til egg, avokado og nøtter der jeg kan for å lure i meg mer mat...

Dressing har jeg ingen eksakt oppskrift på men elsker en variant av rømme, majones, hvitløk, basilikum og godt kryddret med salt, pepper og chilli. (det skal lite hviltølk til)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...