Gå til innhold

da begynner man å prøve da! :)


Suki

Anbefalte innlegg

:velkommen:

Denne dagboken skal jeg da altså, som så mange andre her inne, bruke til å skrive litt om hvordan min tid er mens vi venter på at jeg skal bli gravid :gravid:

Jeg er meget utålmodig, ja, jeg vet :ler:

Jeg er altså en jente på bare 18 år som skal prøve å få en liten baby :babysmokk: sammen med min elskede samboer på 21 år. :rødme: Jeg vet godt at vi er unge, men vi føler oss klare og har en stabil økonomi, og resten faller vel på plass etterhvert. Vi har vært sammen i 3 år nå, vært forlovet i nesten 2 og samboere i 1 og ett halvt!

Jeg har en mini-zoo her hjemme i min knøttlille leilighet på 29 kvm. (får ny og større leilighet rett før jul! :juhu:) Vi har altså en katt og 3 rotter, hvilket ikke kommer veldig godt overens :forvirret:, men det går på et vis :) Hihi..

Jeg er minstejenta i min familie, og har vokst opp i ett familieforhold hvor jeg ble nødt for å bli fort moden, det er vel derfor jeg er relativt tidlig ute, oxo med å prøve å få baby. da kjæresten min traff meg ble han pent nødt til å henge på lasset og vokse opp han også! hehe..

Nå har jeg jo egentlig skrevet en del om meg og mitt.. hvertfall nok skulle man tro.. så over til prøvingen!

Jeg har mensen nå! og jeg tror aldri jeg har vært så glad for å få den, trodde jeg var gravid en periode her, men da hadde jeg både drukket, røyket, tatt sterke antidepressive tabletter og ikke tatt folat. jeg var så redd for at jeg var gravid og at jeg hadde skadet fosteret, da mensen var 2 uker forsinket! :overrasket:

men nå er den altså her, og nå gleder jeg meg bare til den blir ferdig sånn at vi kan begynne å prøve for fullt! :mrgreen: Jeg kalkulerer eggløsning, leser tips for å øke fruktbarheten osv, mens min kjære vil bare :humpe: i vei, og håpe/tro at det klaffer. hihi..

eggløsning skal visst finne sted en gang rundt omkring neste søndag, jeg er så heldig at jeg får menssmerter akkurat når eggløsningen finner sted, så jeg er veldig optimistisk, men det er vel alle når de ennå er i pp1 ;)

Jeg håper og tror at det vil klaffe med en gang, ellers kommer jeg til å bli så bekymret og lei meg!

men jeg får vel se å komme meg i dusjen jeg da! :dusje:

sinnstemning akkurat nå: :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja.. da har man vært hos legen i dag..! Først var hun litt negativ og lurte på om jeg hadde tenkt nøye igjennom dette, men da vi hadde snakket litt var hun mye mer positiv og tipset meg om å bruke folat åsånn, hvilket jeg selvfølgelig allerede har begynt med :Nikke:

Synes det kribler i magen hver eneste dag jeg nå! kan nesten ikke vente! hehe, synes dette er superspennende! :mrgreen:

Nå tenkte jeg at jeg skulle sette meg ned litt å lese litt bruksanvisning på eggløsningstestene mine, for de skjønner jeg ingenting av hvertfall! :klø: etterpå får man vel legge seg for kvelden da, og øve fram til neste uke :rødme:

Så far man se på starten av neste uke da (tror det er da EL er!) om vi får til å lage noen baby! :sjenert:

sinnsstemning akkurat nå: :kaffe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg virkelig fått bekreftet at jeg er klar for barn! Var på på et badested sammen med en venninne i dag, også begynte en baby å gråte og hun begynte å klage på bråket, og at det var forstyrrende, mens jeg satt å tenkte: stakkars lille... :sjenert:

Sinnstemning akkurat nå: :bursdag: (bestevenninna har bursdag! yay :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er såååå lei!!! :kjempesinna:

...av at folk maser om at jeg er for ung, ikke har råd osv osv.. herregud for 10 år siden var gjennomsnittsalderen på førstegangsfødene 20 år for crying out loud... må bare le ass.. dette skal jeg klare!

dessuten brukte både mamma og min søster 2 lange år på å få til førstemann, så det er jo greit å starte i god tid, og hvis det klaffer nå så blir jeg bare glad for jeg vet at vi fixer dette!

sinnsstemning akkurat nå: :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns jeg ser gravide damer overalt jeg! :tunge1:

hehe, tok en test på datan i dag, min mentale alder er 37! haha, så da er jeg hvertfall moden nok i huet da!

EL snart! er spent jeg, men det blir litt skummelt oxo da! tenk det, om 1 uke så kan vi ha snudd hele tilværelsen helt på hodet hvis dette går helt etter planen! :jepp:

sinnsstemning akkurat nå: :hallo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

:hallo: Innom for å ønske lykke til med prøving :)

Jeg syns jeg ser gravide damer overalt jeg! :tunge1:

hehe... det gjør jeg også... og barnevogner... kanskje fordi jeg har veeeldig lyst på baby??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det ballerina! ^^ hyggelig å se at noen stikker innom! :sol:

Da tror jeg det er EL i dag, så nå er vi godt i gang med :humpe:! hihihi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :)

Ja, jeg må jo prøve å tenke postivt, men nå er det vanskelig, det er lettere å tenke negativt.

Skal stikke innom en gravid side og lese litt mer om eggløsning nå, før jeg legger meg.

Lurer på om jeg skal kjøpe meg eggløsningstest for neste periode..det hadde nok vært lurt.

Ser du ikke har prøvd så lenge.

Jeg håper du lykkes fort, det er ikke noe gøy å være prøver.

Klem :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt går så mye lettere med litt positiv tenkning vettu ;)

foreløpig er jeg veldig positiv på dette, føler meg gravid allerede :ler: men vi får se da, hvor lang tid dette tar :sjenert:

tusen takk for hilsningen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

føler meg bra.. føler at dette går bra!

samboeren virker skikkelig interessert nå, han spør hvordan eggløsningstestene går osv.. sier at han gleder seg til å få baby :sol: yay! men jeg er så redd, har nettopp blitt pålagt masse ekstra ansvar på jobben, mer tunge løft og mer stress! jeg er så redd for SA! tenk hvis vi er så heldige at vi har klart det på første forsøk, oxo SAer jeg pga jobben lix, som jeg i tillegg hater! :tristbla:

neida, skal ikke ta sorgene på forskudd.. er jo ikke sikkert vi har greid d på første forsøk uansett heller da! men jeg håååper det, det hadde vært så koselig, og hvertfall nå som han oxo oppriktig gleder seg, ikke bare synes det er greit lix ^^

sinnstemning akkurat nå: :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det går an å være humørsyk eller? er så sur og sint for tiden jeg, at jeg skremmer meg selv :forvirret:

disse dagene fram til IKM er så laaaange! vil bare finne det ut nå! det kribler i magen hele tiden :rødme: håper det er baby der jeg!

samboeren har virkelig lyst nå, her om dagen sa han helt ut av det blå midt i en krangel at han gleder seg til å få barn med meg :Hehe:

jeg kjeder meg så fælt for tiden, holer på å gå helt fra hektene!

bah..

sinnsstemning akkurat nå: :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det går an å være humørsyk eller? er så sur og sint for tiden jeg, at jeg skremmer meg selv :forvirret:

disse dagene fram til IKM er så laaaange! vil bare finne det ut nå! det kribler i magen hele tiden :rødme: håper det er baby der jeg!

samboeren har virkelig lyst nå, her om dagen sa han helt ut av det blå midt i en krangel at han gleder seg til å få barn med meg :Hehe:

jeg kjeder meg så fælt for tiden, holer på å gå helt fra hektene!

bah..

sinnsstemning akkurat nå: :sur:

Heihei, hvordan står det til?

Jeg hadde også en sint periode for en uke siden, var bare sint og lei meg, og tenkte for meg selv at det var bra mannen min ikke var hjemme da.

Men jeg forstår ikke selv hvorfor jeg var sur og deppa, og det gjorde meg bare enda mer frustrert.

Heldigvis er det over nå :ler:

Det var bra av ham å si det midt i en krangel, så søtt!

Lykke til med testen :)

Hvor lenge er det til?

Jeg kan teste imorgen, men jeg vil ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei til deg og Mayas :klem:

for å være ærlig går det ikke så bra for tiden, er lei av det meste :lol: det er kjedelig med sånne perioder! :tristbla: men det er godt å vite at det går over da :)

ja, hehe, han har blitt så søt i det siste snakker ofte om det, utan jeg behøver å nevne det først liksom! :rødme:

jo takk for det, håper det blir 2 streker da :sjenert: men får ikke testet før ca 6 juli! :overrasket:

Hvordan gikk testen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow, kan snart teste jo! har vært så opptatt, nesten glemt hele greia! :danse:

har egentlig sterke mistanker om at det blir negativt denne gangen, på tross av hodepine, kvalme, humørsvingninger, hetetokter, trøtthet, svimmelhet og menssmerter.. lol.. sommeren plager meg :forvirret:

tror vi bomma litt på EL nemlig.. men er ikke sikkert.. hmm..

noen som vet hvor lenge før IKM man kan ta test? selv om jeg egentlig ikke vil ta test, er innstilt på at den blir negativ, men blir jo selvfølgelig skuffet uansett! :sjenert:

sinnstemning akkurat nå: :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Leiababe

Hei du. Clearblue sine tester kan man ta inntil 3 dager før IKM. De fleste andre(tror jeg i alle fall) må man helst vente med til dagen etter. Lykke til :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Annabella! :klem:

Dette er skummelt! enten spotter man, eller så er mensen tidlig ute.. med min flaks er det nok mensen :forvirra:

sinsstemning akkurat nå: :kaffe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...