Gå til innhold

Endelig er det vår tur


Wit

Anbefalte innlegg

Hei Wit!

Takk for hilsen i dagboka mi.

Ja nå er jeg en ordentlig prøver. Tok min siste pille 12. juni, har hatt en mens etter det.

Må vel regne med at det tar litt tid før ting stabiliserer seg etter 4 års p-pillebruk. Er på dag 39 eller 40 nå, så mensen burde komme snart synes jeg. Første gang jeg har ventet sånn på mensen.

Ønsker deg fortsatt lykke til i svangerskapet, kommer innom boka di senere.

Ha en fortsatt fin dag og sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg fått handlet inn litt mer utstyr. Fikk kjøpt brukt hos noen naboer, og det kunne du nesten ikke se var brukt tidligere.

Kjøpte bilstol til baby (bestemte meg for den til slutt...), vippestol og Baby Bjørn. Betalte kun kr 1400,- for alt. Kjempegreit.

Av store ting mangler vi nå kun vogn og stellebord. Av stellebord vet jeg hva vi skal ha. Vi skal ha av den gamle typen med mykt badekar. Dette siden vi ikke har så stor plass på badet. Vil derfor kunne slå sammen stellebordet når vi dusjer og sånn.

Vogn er et eget kapittel. Vi har bestemt oss for at vi vil ha en kombivogn. MEN, skal den ha tre hjul, eller fire hjul. Hvilket merke, hvilke type hjul (små, store, kraftige osv).

Vi har bestemt oss for å kjøpe vogn når vi har flyttet inn i rekkehuset vi har kjøpt.

Hadde forresten visning i går på leiligheten vår. Hadde noen besøkende, så vi krysser bare fingre. Skal ha visning på lørdag og søndag også :D

Klem fra Wit 25+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Jeg ville bare innom å si HEI :hoppe:

Jeg håper alt er bare bra med deg. Jeg har tenkt veldig mye på deg.

Var gøy å lese i dagboka di. Håper det snart er vår tur. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Heisann.

Tilbake fra ferien i går.

Hvordan gikk det med visningene i helgen?

Håper på aktiv budgivning nå da...

Du vet: det er ikke nødvendig med mange "kikkere", men helst 2-3 som deltar på en budrunde... :wink:

Lurer på samme stellebord som deg.

Har et slikt fra før, men det passer dessverre bare til badekar (noe vi ikke har denne gangen...)

Mamma hadde slikt badekar til meg da jeg var liten - så det var nok litt pga nostalgi jeg valgte det... :ler:

Men i ettertid synes jeg at det er greiere med seildu i bunn enn hard plast...

Klem fra Mayamor :kysse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vi har solgt leiligheten :D

Nå er jeg bare kjempefornøyd. Slipper å engste meg for det... Har liksom nok som foregår oppi hodet mitt fortiden :lol:

Vi skal flytte i løpet av september, så forhåpentligvis får vi alt i orden før Ida ser dagens lys....

Formen ellers er som før. Er nå sykemeldt 60% på grunn av bekkenløsningen.. Jobber halve dager mandag, tirsdag, torsdag og fredag... Da blir jeg ikke så sliten. Har også fått henvisning til fysio selv om legen min ikke hadde mye tro på det. Skal ringe på mandag og bestille time, så får vi se....

Ellers er lille Ida utrolig aktiv. Når Wit :skjegg: snakker med henne gjennom maven min så spaker hun som bare det.... Han får seg noen skikkelig kilevinker på kinnet :hjerter: Han syns også dette nå er utrolig morsomt. Særlig så lenge han kjenner henne så godt selv....

Tusen takk for hilsener også fra Mayamor og Trulselinemor :D

Klem fra Wit 26+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukens klipp fra barnimagen.com :D

I dag er det torsdag 31. juli. Du går nå i 27. svangerskapsuke og har 98 dager (14 uker) til termin torsdag 6. november 2003.

Babyen veier nå rundt 950 gram og er 34 cm lang.

Den begynner å bli ganske frisk i frasparket, og om den har snudd seg med hodet ned kan det kjennes god oppover. Alle sansene er nå ferdig utviklet og babyen vil kunne reagere på skarpe lyder eller skarpt lys utenfra.

Å bli foreldre kan være ganske slitsomt for alle i perioder. Det kan være en ide og snakke litt om at i perioder må man kanskje avlyse avtaler fordi man rett og slett ikke har ork og energi til å treffe andre. At kanskje bare den ene av dere skal gå på den festen eller til den middagen.

Det handler ikke nødvendigvis om at du ikke har lyst til å møte hans familie eller venner, men at du er dønn sliten og trenger litt ro for deg selv. Etter hvert som babyen har blitt født og makkeren din også blir utsatt for manglende søvn blir det litt mer gjensidig, det er i allefall min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mayamor

Tusen takk for cyberklem... :kysse:

Er fæl til å hisse meg opp for tiden... :oops:

Jeg måtte regelrett logge meg av hele KG i går - jeg var så sinna...

Rart hvordan noen en ikke bryr seg om skal klare å få frem den følelsen... :roll::ler:

Når jeg leser i dagboken din - ser jeg samtidig hva som vil stå på neste BIM-oppdatering... :ler:

Kommer etter deg vet du...

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Det blir lite tid til å skrive her inne om dagen. Men jeg ville nå bare innom deg og se at du har det bra :D

Tida går ganske fort nå ja. Uke 27-ja nå e du over det verste igrunnen....

Lykke til videre med svangerskapet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsener Maya og Viwi. Skjønner godt at du ikke prioriterer å sitte på nettet for tiden Viwi :D Det hadde nok ikke jeg gjort heller nei. Kos deg med tulla di du... Misunner deg masse :D

Dette er ukens klipp fra barnimagen.com:

I dag er det torsdag 7. august. Du går nå i 28. svangerskapsuke og har 91 dager (13 uker) til termin torsdag 6. november 2003.

UKE 28: Babyen veier nå en kilo

Babyen har nå blitt ca 35cm og veier ca en kilo. Kroppen er nå større enn hodet. Nå ligger livmoren fire til fem centimeter over navlen.

Det advares mot å bruke boblebad fordi når du er gravid kan blodtrykket ditt lettere bli lavt, enn ellers. Dette kan føre til at du besvimer. En annen ting er at offentlige boblebad ofte er fulle av bakterier uansett hvor rengjorte de er, en unødig risk og ta. Er du stiv og støl, ta heller en god varm eventuelt litt hard dusj mot rygg og skuldre.

Klem fra Wit 27+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her og SVETTER!!!!!

Utrolig varmt. Har vifta stående rett på meg hele tiden, men jeg tåler bare varmen så utrolig dårlig for tiden...... :-?

Burde vel ikke klage, men blir bare så utrolig sliten....

Ellers sparker Ida jevnt og trutt. Innimellom er det ikke så stor aktivitet... (ligger hun og sparker innover kanskje???), mens andre ganger så går det i ett :) Er jo litt morsomt også da... Hun liker forresten ikke så veldig godt at jeg sitter sånn litt fremover og skriver :D

Ellers vokser magen veldig. Føler jeg snart har den under haka når jeg sitter... Matlysten blir deretter. Er jo liksom ikke så god plass til mat da......

Men, men. Nå er det under 3 måneder til termin.... :D og siste trimester.

Wit 27+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsen i boka mi ! Håper du ikke smelter helt ! Er sikkert ekstra ille med stor mage nå i varmen !

Klem, Trude :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja gjett Trude. Det er UTROLIG varmt med mage nå. GLEDER meg til det blir litt kjøligere :sjarmor: Trodde ikke det noen gang skulle skje men......

Idag er det sikkert 100 grader på kontoret mitt. Svetten bare renner.... Er glad jeg bare jobber 1/2 dag for tiden. Gleder meg masse til å komme hjem igjen til bordvifta mi :briller:

I natt har jeg sovet ca 2 timer..... Ida har holdt meg våken hele tiden. Prøvde fortvilt å snu litt på meg sånn at jeg kanskje ikke skulle kjenne henne så godt, men den lure lille jenta fulgte bare etter....

Til slutt var det bare å stå opp igjen for en liten stund. Det hjelper ofte å gå litt rundt slik at hun blir vugget i søvn.

Vel, til slutt sovnet jeg da endelig (kl 0330) for å våkne igjen 0530... Tid for do tur..... Vel, siden jeg skulle stå opp kl 0600 var det liten vits i sove lenger. Trøtt idag jeg????? Neida :hoho:

Klem fra Wit 27+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så var vi i uke 29 :D :

UKE 29: Trekvartveis

Babyen er nå ca 36 cm lang og veier 1100 gram. Nå er du trekvartveis mot målet! Venter du tvillinger eller flere, er det vanlig å bli sykemeldt i uke 29 og ut resten av svangerskapet. Dette er fordi sjansen for å føde for tidlig er mye større når det er flere barn inni magen.

Dersom du skulle være plaget med bekkenløsning bør du få en henvisning til fysioterapeut av legen din. Fysioterapeutene kan hjelpe deg både med behandling og råd for hvordan du skal bevege deg riktig og øvelser.

En del steder har de bading og bevegelse i vann for gravide med bekkenproblemer. Det finnes også en forening for de som har det riktig ille, og de kan hjelpe deg å finne gode behandlere og gi deg gode råd.

Årsaken til bekkenløsning er at hormonet relaksin mykgjør brusken som binder bekkenbene sammen. Dette skal skje den siste måneden før fødselen hos alle, det er normalt. Hos noen skjer det for tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mayamor

75 % av svangerskapet ditt er overstått nå... :kysse:

På en måte har det gått superfort - på en måte utrolig tregt...

Men husker jeg rett fra forrige gang:

Vi har den lengste tiden foran oss... :-?

Men jeg tror det gjelder å ha noe å gjøre på.

Da føles alt mye kortere... :wink:

Tusen takk for koselig hilsen i dagboken.

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Maya for hilsen.

Tror min siste tid går ganske fort. I dag starter jeg 3 uker FERIE :briller:

Etter ferien skal vi flytte inn i vårt nye rekkehus, så egentlig er jeg glad for at det er litt tid igjen :D

Er bare så utrolig glad for at det er blitt kaldere.... Nyter bare :D

Klem fra Wit 28+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Ville bare stikke innom å se hvordan det går med deg.

Tusen takk for all informasjon du har gitt meg. Det har vært til god hjelp.

Lykke til videre. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så spennende å flytte inn i nytt hus!!! Jeg elsker å innrede- håper du og koser deg med det..

Men nå begynner du vel å bli ganske tung i kroppen kan jeg tenke meg...

Håper alt går bra med deg og babyen din.

Her i heimen er det bare fint om dagen. Nora har ikke like mye luftsmerter og det er deilig!!! kolikk kan jammen gjøre deg gal :( Nå skal vi ta morgenstellet så du får ha ei fin helg og en fin ferie!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg KOOOOOser meg med ferie... Var hos legen på tirsdag. Blodtrykket var litt høyt, så ny time førstkommende torsdag. Ellers var alt fortsatt veldig bra :D

Ja Wivi. Jeg er utrolig tung nå ja. Peser som en flodhest bare jeg skal opp en liten trapp. Gleder meg også til å flytte. Er ikke så lenge igjen nå.

Skal bli godt å komme skikkelig i orden før lille Ida kommer til oss :D

Nå skal jeg spise Tacos.

Klem fra Wit 29+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes deilig ut med ferie :briller:

Du sitter vel bare å drømmer om hvor fint dere skal få det i

rekkehuset :wink:

Tenk så gøy og innrede spesiellt barnerommet, det gleder jeg meg til.

I dag er det opphold og ikke regn her så vi tenkte oss en lang tur.

Håper du slapper av og ikker kaver for mye for det blir nok tungt fremover nyt den siste tilværelsen som gravid!!!

Klemmer fra pia :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Pia :D

Jeg koser meg stort sett, men MÅ jo liksom bli ferdig med alt også, og nå synes jeg faktisk at ukene går fort.......

Idag kjøpte vi sånn gammeldags stellebord som jeg ville ha. Sånn med mykt badekar... De hadde tilfeldigvis inne, så derfor ble det bare innkjøpt. Vi betalte også depositum på barnevogn. Det ble en Brio vogn. Falt liksom for det at den kunne få "stor" bag i sportsvogn delen, og det at den ble så lav når den ble slått sammen... Teller liksom litt i bilen det. Vognen er en kombi vogn og er svart og grå. Vi likte den begge to, og skal hente den i midten av oktober.....

Tenk, vi har bestemt oss for barnevogn... :roll: trodde aldri vi skulle komme så langt....

Har akkurat vært på en liten tur til Kiel sammen med min kjære. Vi bare slappet av og koste oss. Var skikkelig godt.

På torsdag skal jeg til legen igjen for å måle blodtrykket + at jeg skal ta glukose belastning... Gruer meg til det men..... Går vel greit allikevel.

Klem fra Wit 30+0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...