Gå til innhold

Terskel for å treffe folk fra nettet

Cognizance

Anbefalte innlegg

Hvor høy terskel har du for å treffe folk fra nettet? Gjerne single av motsatt kjønn i passende alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest StockDama

føler jeg meg trygg, og da mener jeg ikke et eneste hint av tvil av at her kan det være noe mistenkelig, singel eller ikke, så kan jeg vurdere å møte personen på en offentlig plass....så langt har jeg ikke tatt feil.

så ganske møter veldig sjeldent folk fra nett, de fleste virker som om de ikke har rent mel i posen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si noe bastant om, da det går mye på feelingen man har med personen. Men for å ha en feeling må man jo ha snakket med personen mer enn en gang. Har egentlig nokså lav terskel dersom jeg kobler med personen, siden det er grenser for hvor farlig det kan være å møte noen på ett sted hvor det er andre mennesker. I tillegg har jeg møtt veldig mange fra nettet tidligere, som venner, og har bare gode erfaringer med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ganske lav terskel for å møte folk fra nettet. Selvsagt skal jeg ha pratet litt med dem og ha en eller annen feeling om dem, men er ganske lite redd for det å møte fremmede mennesker generellt, så lenge jeg gjør det på offentlig plass ser jeg ikke helt hva som kan skje galt.

føler vel at dersom jeg skal være redd for å møte folk offentlig, så er det like stor risiko å inngå bekjentskap med en hvilken som helst person man ikke har referanser som er sikre på.

En person kan vise ett falskt inntrykk uansett hvor du finner vedkommende og psykoer risikerer man å bli godt glad i før man innser hvor farlig det faktisk kan være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gangen da internettdating var yngre enn den er i dag var jeg litt frampå.....men jeg fant fort ut at for å tiltrekke meg damer på nettet så måtte jeg bløffe på inntekt og til en vis grad på høyde og etter det falt internettdamer "litt" i usmak. Damer som blir våt i trusa av en fet lommebok er definitivt ikke tingen for megl .... for å si det på en mild og diplomatisk måte.

Fant en ekte dame i stedet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den gangen da internettdating var yngre enn den er i dag var jeg litt frampå.....men jeg fant fort ut at for å tiltrekke meg damer på nettet så måtte jeg bløffe på inntekt og til en vis grad på høyde og etter det falt internettdamer "litt" i usmak. Damer som blir våt i trusa av en fet lommebok er definitivt ikke tingen for megl .... for å si det på en mild og diplomatisk måte.

Fant en ekte dame i stedet! :)

og det håper jeg du er klar over er aldri så liten generalisering som SELVSAGT ikke gjelder på alle damene som er på nett.

Men jeg skjønner jo da plutselig hvorfor menn lyver på seg både høyde og div annet, noe jeg finner totalt latterlig, dersom man på noe tidspunkt har planer om å faktisk treffes og finne tonen.

At ikke nettdating er noe alle liker er så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og det håper jeg du er klar over er aldri så liten generalisering som SELVSAGT ikke gjelder på alle damene som er på nett.

Men jeg skjønner jo da plutselig hvorfor menn lyver på seg både høyde og div annet, noe jeg finner totalt latterlig, dersom man på noe tidspunkt har planer om å faktisk treffes og finne tonen.

At ikke nettdating er noe alle liker er så.

Det gjelder selvsagt ikke alle internett damer.

Jeg drev på en tid med en beskrivelse av meg selv som jeg mener var riktig så ærlig, men da jeg egentlig hadde bestemt meg for å slutte med å lete etter dame på nettet så testet jeg ut hva som skjedde dersom jeg endret de ulike opplysningene om meg selv. Det var bemerkelsesverdig hvor mange fler som leste profilen din o.l. så snart man oppga høyere inntekt.

Jeg hadde selvsagt ikke noen flan om å møte noen under falske premisser. Det var for å se hva som tiltrakk seg oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder selvsagt ikke alle internett damer.

Jeg drev på en tid med en beskrivelse av meg selv som jeg mener var riktig så ærlig, men da jeg egentlig hadde bestemt meg for å slutte med å lete etter dame på nettet så testet jeg ut hva som skjedde dersom jeg endret de ulike opplysningene om meg selv. Det var bemerkelsesverdig hvor mange fler som leste profilen din o.l. så snart man oppga høyere inntekt.

Jeg hadde selvsagt ikke noen flan om å møte noen under falske premisser. Det var for å se hva som tiltrakk seg oppmerksomhet.

joda, men det tror jeg faktisk ville skjedd dersom jeg endret mine mål og greier også.. hadde jeg beskrevet meg som pamela, så hadde jeg sikkert fått mer oppmerksomhet en jeg får som meg, helt uten at det tilsier at det er noe feil med meg slik jeg er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For to - tre år tilbake gjorde jeg gjerne det, men så ble jeg lei. Ikke noe sjekke-greier, mest vennskapelig. Har fått noen gode venner jeg har møtt via nettet, da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Har møtt en singel i passende alder av motsatt kjønn, og den terskelen var ikke av de høyeste. Vurderte å treffe han på et fellestreff for forumet etter rundt 2 uker etter jeg møtte han på nett første gang, og da hadde jeg overnattet hos han. Det ble det ikke noe av pga praktiske årsaker, og det tok ca 4 måneder før vi fikk anledning igjen. Da reiste jeg bort og overnattet hos han en helg, og helgen etter der igjen, og så bortetter ;)

Mer tilfeldige treff har jeg lav terskel for, så lenge det er på offentlig sted med endel trafikk, og ingen forventninger om noe mer enn en hyggelig prat. Er alltid svært tydelig på at det ikke er snakk om noe mer, og er jeg i den minste tvil så har jeg avtale med noen om at de ringer med etter en viss tid for å avbryte slik at jeg lettere kommer meg bort (eller i verste fall at noen vet at de bør kontakte politiet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
joda, men det tror jeg faktisk ville skjedd dersom jeg endret mine mål og greier også.. hadde jeg beskrevet meg som pamela, så hadde jeg sikkert fått mer oppmerksomhet en jeg får som meg, helt uten at det tilsier at det er noe feil med meg slik jeg er.

Syns du er flott som du er, jeg. (Hvis det er deg det er bilde av da ?)

Forøvrig er pamela ei fæl silikonbærte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du er flott som du er, jeg. (Hvis det er deg det er bilde av da ?)

Forøvrig er pamela ei fæl silikonbærte..

:sol: Tusen takk, og jada, det er meg på bildet, og kanskje ikke Pamela var verdens beste eksempel.

Men å selge seg selv som noe annet en man er, legge til seg sider man vet leserne vil like, for så å reagere på at leserne faktisk oppfatter det som positivt, blir litt dumt synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar det vel for gitt at du ville ha mindre respekt for en som krevde at du skulle være Pamela for at har skulle være noe å satse på.

Jeg tar det også for gitt at du forstår at det ikke er av interesse for meg å involvere meg med en dame som først gir respons på meg dersom jeg oppgir høyere inntekt.

... Nå har jeg ikke blitt høyere med årene .. :ler: ,,men jeg har jo kommet inn blandt de meg en solid inntekt og jeg har aldri noen gang vært så enig i mitt fattige-ex-studenter-jeg på noe annet punkt som det at damer som tiltrekkes av penger er noe man bør skygge unna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar det vel for gitt at du ville ha mindre respekt for en som krevde at du skulle være Pamela for at har skulle være noe å satse på.

Jeg tar det også for gitt at du forstår at det ikke er av interesse for meg å involvere meg med en dame som først gir respons på meg dersom jeg oppgir høyere inntekt.

... Nå har jeg ikke blitt høyere med årene .. :ler: ,,men jeg har jo kommet inn blandt de meg en solid inntekt og jeg har aldri noen gang vært så enig i mitt fattige-ex-studenter-jeg på noe annet punkt som det at damer som tiltrekkes av penger er noe man bør skygge unna!

jeg ville ikke vært interessert i noen som svarte meg pga ting jeg hadde funnet opp i profilen min, men så ville jeg aldri funnet på å løyet om slike ting i en profil heller, for så etterpå å bli sur for at noen reagerer da og ikke når jeg kun beskriver meg selv.

Man tiltrekkes av forskjellige ting, være seg personlighet, penger, utseende eller farger, er man ærlig om hvem man er, så kommer man i kontakt med de som passer til seg selv.

Lyver man om seg selv, kommer man i kontakt med folk som passer til den man lyver på seg å være, det er jo på en måte ikke fordi de som da svarer er slemme og ikke liker deg før du lyver, det er fordi de er interessert i ting som ikke passer sammen med deg.

Folk er forskjellige, det må være lov.

har ikke veldig mye respekt for de som lyver om seg selv i profiler heller jeg da, og vet ikke om det er så mye bedre en å være ute etter penger. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DyneTryne

Møter kun jentevenner fra nett som jeg har pratet med i årevis. Møtte et mannfolk en gang da jeg var 16 og han hadde lagt ut falsk bilde av seg selv :ler: aldri mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må ha kjent personen en stund og snakket med han en god stund. Det gjelder også når jeg f. eks har deltatt på treff med folk fra andre forum. For meg handler det om at det må føles "riktig" på en eller annen måte - noe som kan være vanskelig å forklare. Men liker jeg personlig virkelig godt så kan det godt hende at jeg møter personen. Men det må føles gjensidig og jeg må kunne stole på den det dreier seg om. Jeg er såpass sjenert at jeg nok trenger litt tid. I tillegg er jeg redd for å bli avvist (ikke bare i romantisk forstand, men også vennskapelig) fordi personen ikke liker meg.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ha "snakket" litt med mennesket på PM eller MSN først, slik at jeg har fått dannet meg et inntrykk av personen. Hvis det er noen som jeg synes virker hyggelige så kan jeg gjerne treffe dem IRL også. Har aldri prøvd meg på å "date" noen jeg har møtt på nett, men har truffet folk både fra dette forumet og andre steder IRL og det har vært hyggelige treff.

I disse tilfellene har jeg truffet dem på nøytral grunn, dvs. på en kafe eller liknende. Da er det greit å bare takke for seg og gå hvis det viser seg at man ikke er på bølgelengde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Cathrine_*

Det er vel ikek rart at damer vil ha en mann som tjener mer enn dem selv?

Takke meg til rike menn fremfor fattige. Menn scorer dårlig på å være studenter frem til de er 30. Når skal deres lønnsvekst komme liksom?

:kaffe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikek rart at damer vil ha en mann som tjener mer enn dem selv?

:klø: Hvis det blir ett av de viktigste kriteriene så synes jeg det er litt merkelig ja. (Damene kan heller sørge for å tjene mer selv. ) Hadde jeg truffet noen på nett som jeg syntes virket ålreite, så ville jeg da møtt dem selv om de hadde lav inntekt eller selv om jeg ikke visste noe om inntekta deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...