Gå til innhold

Returner én kartong - beskytt 6,5 kvadratmeter regnskog


Snasen

Anbefalte innlegg

Tror dere på dette? Jeg får meg aldri til å tro på sånt. http://www.aftenposten.no/nyheter/miljo/article1813268.ece

hvor gjør man av pappen a? finnes det en dunk for slike melkekartonger?

Vi har fem forskjellige dunker her tror jeg. Jeg har ikke lest på alle, men det kunne kanskje vært nødvendig hvis det finnes en hel dunk for melkekartonger? det kan vel ikke finnes det?

Endret av Snasen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her vi bor skal kartonger skylles, brettes og legges i en plastpose i dunken for papir og papp. Den blir da sortert ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hvor usentralt går det an å bo? Finnes det fortsatt steder i Norge der man ikke sorterer kartonger?

Øvre Valdresflya eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor usentralt går det an å bo? Finnes det fortsatt steder i Norge der man ikke sorterer kartonger?

Øvre Valdresflya eller noe?

Eller Oslo...?

Oslo har bare papirsortering, ikke spesifikk kartongsortering...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Hvor usentralt går det an å bo? Finnes det fortsatt steder i Norge der man ikke sorterer kartonger?

Øvre Valdresflya eller noe?

I Bærum (visse deler iallefall) har man ikke egne kasser for kartong og papir ved husstandene. Det er paiperinnsamlinger ca to ganger i måndeden, men jeg antar det for det meste bare legges avispapir ut i de sekkene som samles inn.

I Oslo kaster jeg papir i kassene, aldri melkekartonger ol og når jeg ser oppi de kassene ser jeg at ingen andre gjør det heller. Spiller egentlig ikke så stor rolle for det store avfallsvolumet er annen type papir og papp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...