Gå til innhold

Livet som utøvende mamma


Karius

Anbefalte innlegg

Takk for det, Skravla. :)

Nå har Baktus dratt avgårde på teltur, sammen med Storesøster.

De blir laaangt borte i hele helga. Og jeg er litt spent på hvordan det blir å være hjemme alene. :sjenert:

Har fått tilbake mareritt på natta, og da er det best å krype inn i armene til Baktus.

Men skal vel overleve, er jo bare snakk om 2 netter.

Skal få tiden til å gå med litt husarbeid. Har jo vært labert med overskudd i det siste, noe som vises her hjemme for å si det mildt.

Derfor skal støvsuger, støvklut og mopp få svingt seg i løpet av helga.

Og over helga blir forhåpentligvis vaskemaskina i orden, og vi kan bli ajour med DEN haugen igjen... :sur:

På søndag skal jeg være barnevakt for tantebarnet på 6 mnd.

Det blir koslig, forhåpentligvis blir det greit vær så vi kan trille vogn. :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åååå den er så fin, den Nelly Furtado-låta!

Mareritt høres ikke noe greit ut, pga tanker som melder seg før du legger deg/sovner eller som melder seg fra underbevisstheten?

:troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bli litt i varmeste laget for min del oxo, Sun Mei! :sprettoy:

Forøvrig ble en kollega pappa til en søt liten Kina-jente på torsdag!

Eller, de kom hjem til Norge da. Har sett bilde, og hun er bare helt herlig. Ble funnet utenfor en politistasjon 1 år gammel, nå har hun blitt 18 måneder.

Tenkte på dere når jeg fikk nyheten.

Så koselig :) Men fortalte de dere hvor barnet ble funnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har fått ganske mange detaljer ang. når og hvor hun ble funnet ja. Har til og med bilder av jenta i kurva, med brevet fra foreldrene.

Og brevet har de oxo fått med seg hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:juhu: så hyggelig at du er gravid :)

jeg var også snikleser i den gamle dagboka di, og felte noen tårer da jeg leste om tapre lille Pi. håper det går veien denne gangen!!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå den er så fin, den Nelly Furtado-låta!

Mareritt høres ikke noe greit ut, pga tanker som melder seg før du legger deg/sovner eller som melder seg fra underbevisstheten?

:troest:

Nelly er kul, har fått sansen for henne i det siste.

Har ikke vært noe fan av musikken hennes tidligere.

Ang. drømmer tror jeg det er en blandings av tanker før jeg sovner, og ting som kværner i underbevisstheten om dagen.

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, kan bli slitsomt i lengden.

En sløv fredagskveld, med friidrett på tv og pc'n på fanget.

Har tørka støv da, og støvsugeren har vært i bruk innimellom.

Skal finne senga snart, litt trøtt og urven i kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg Karius! :)

God helg til deg oxo, Samba! :)

:juhu: så hyggelig at du er gravid :)

jeg var også snikleser i den gamle dagboka di, og felte noen tårer da jeg leste om tapre lille Pi. håper det går veien denne gangen!!!

:klem:

Artig med sniklesere som melder seg!

Takk for hilsen, vi håper veldig at det er vår tur denne gangen!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har fått ganske mange detaljer ang. når og hvor hun ble funnet ja. Har til og med bilder av jenta i kurva, med brevet fra foreldrene.

Og brevet har de oxo fått med seg hjem.

Ja, man kan være heldig og få med seg sånn info, men at de fortalte det til andre? Det er jo liksom barnets egen historie det der.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man kan være heldig og få med seg sånn info, men at de fortalte det til andre? Det er jo liksom barnets egen historie det der.....

Folk tenker tydeligvis forskjellig når det gjelder bakgrunnshistorie osv...

Kollegaen min har delt masse info med oss på jobb ihvertfall, og jeg har aldri tenkt på det som noe privat.

Selfølgelig respekterer jeg de som ikke vil si noe, det får bli opp til hver enkelt.

Sola er tilbake i Trondheim. :sol:

Jeg har ingen planer for dagen, så det blir nok litt solings med lange pauser innimellom. Har skjært opp masse melon og annen frukt som står i kjøleskapet, og har iskaldt vann med appelsin-/sitronskiver i som jeg drikker litersvis av for tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sløv dag, herlig.

Har snart lest ut boka "Menn som hater kvinner".

Litt tam i starten, men nå klarer jeg nesten ikke å legge den ifra meg!

Blir nok å lese slutten når jeg legger meg.

Blir tidlig start på dagen i morra, lille A kommer og skal være hos meg et par timer. Forhåpentligvis kommer Baktus hjem i løpet av ettermiddagen, sånn at vi kan spise middag sammen.

Spist altfor mye dritt idag, føler meg oppblåst og dårlig.

Full skjerpings i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikker innom med en

gratulasjon til deg. Så koselig at du er gravid igjen. Jeg har ikke vært innom dagbøkene dine før, men jeg har jo forstått at du har hatt en utrolig vond opplevelse. En :klem: fra meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, man kan være heldig og få med seg sånn info, men at de fortalte det til andre? Det er jo liksom barnets egen historie det der.....

Jeg ville ikke tenkt på at det skulle holdes hemmelig... Ville vel tenkt at det var rart om man ikke skulle få snakke om det. Men nå har jeg ikke tenkt mye over dette. :sjenert: Vet bare at om jeg kjente noen som hadde fått et lite barn via adopsjon, og ikke ville snakke noe om barnets tid før det kom til Norge, så ville jeg synes det var litt rart. Men det er meg.

Huff...ikke meningen å kuppe dagboka di Karius. Du har vel startet dagen tidlig i dag du. Håper du koser deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Karius!

Bare innom med en liten søndagshilsen og en stor :klem: .

Masse lykke til på UL på tirsdag, skal tenke masse på dere :klem: . Selv skal vi på torsdag, og gleder oss masse. Kos deg som barnevakt i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for :klem: Myrthel, koslig at nye folk dukker opp i boka mi. :)

Koser meg med lille A, Samba & Belle. :rødme:

Akkurat nå ligger hun ute i vogna og sover. Vi har vært på en 1,5-timers tur, der hun har sovet stort sett hele tiden. Regner med hun våkner og vil ha mat snart.

Baktus er på tur hjem, så forhåpentligvis får han kosa litt med henne før mora kommer å henter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble noen timer sammen med A igår.

Mora kom ikke å henta før nærmere seks, og da var jeg faktisk litt sliten... :sjenert:

Litjtuppa er ganske krevende, og på ettermiddagen blir hun fort sur og lei. Ingenting var bra nok fra kl 3 og utover.

Både jeg & Baktus prøvde å aktivisere så godt vi kunne, og når ingenting hjalp var det ut i vogna og traske på tur.

Gikk så mye igår at jeg fikk vondt i bekkenet, lover ikke bra for fortsettelsen. :overrasket:

Vi skal egentlig ha henne ei hel helg i slutten av juli, men med formen til meg & Baktus for tida så vet jeg ikke om vi klarer rett og slett. :tristbla:

Men mye kan jo forandre seg innen den tid, samtidig så må vi gi beskjed snart sånn at de kan ordne en annen barnevakt.

Vet liksom ikke helt hva jeg skal si heller, for vi har ikke lyst til å si noe om spiren før etter ferien vår.

Må gå i tenkeboksen sammen med Baktus tror jeg...

Kvelden igår var rimelig daff.

Vi begynte å se Harry Potter fra senga, men jeg sovna før den var kommet halvveis tror jeg. :ler:

Baktus snorka godt når jeg våkna rundt midnatt, han har nok fått frisk-luft-sjokk etter telt-turen i helga.

8+2 idag, og i morra er det ny ultralyd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...