Gå til innhold

Oppskrifter med bulgur og couscous?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Couscous har jeg kun smakt borte og opplever det som ganske så tørt, bulgur tror jeg ikke jeg har smakt. Men det hadde vært spennende å prøvd det som tilbehør.

Noen som har oppskrifter på gode retter?

Har sett at det finnes couscous som er ferdig krydret i pakken (f.eks. med provencekrydder eller soltørkede tomater), noen som har prøvd disse?

Bulgur tror jeg at jeg ikke har sett i vanlige butikker, eller?

Som dere skjønner er jeg litt grønn på akkurat dette og trenger litt hjelp.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_lillenissen_*
Skrevet

Her er en dansk side med massevis av bulguroppskrifter. Jeg vil tro man kan få det i en butikk med stort utvalg.

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/katag...r-3.php?id=1070

Har prøvd bulgur selv som tilbehør, og jeg synes det er utmerket!

Couscous har jeg kun smakt borte og opplever det som ganske så tørt, bulgur tror jeg ikke jeg har smakt. Men det hadde vært spennende å prøvd det som tilbehør.

Noen som har oppskrifter på gode retter?

Har sett at det finnes couscous som er ferdig krydret i pakken (f.eks. med provencekrydder eller soltørkede tomater), noen som har prøvd disse?

Bulgur tror jeg at jeg ikke har sett i vanlige butikker, eller?

Som dere skjønner er jeg litt grønn på akkurat dette og trenger litt hjelp.

• 2 uker senere...
Gjest Stunned
Skrevet

Jeg elsker bulgur som man får den servert på tyrkiske restauranter. Oransje, servert med salat, pita og tsatsiki. Surrer først ca 2 ts tomatpure i smaksnøytral olje. Den skal ikke bli brent men får en litt stekt smak. Så tilsetter jeg krydder (paprikapulver, pepper, oregano, kummin... ) og litt sukker, og surrer litt til. Så har jeg i tørr bulgur ca 3 dl, og surrer litt til. Spe med vann og ha i en buljongterning. La det putre i ca 20 min til bulguren er ferdig. Ha i mer vann etter hvert. Smak til! Nam!

Smaker godt til grillmat f.eks

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes couscous er kjempegodt til grytemat - hvis man passer på at det blir nok saus/kraft trekker couscousen til seg dette og blir ikke tørr i det hele tatt. I salater er min lille erfaring at det kan bli vel tørt, men det går helt sikkert an å få den god da også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...