Lemona Skrevet 22. mai 2007 #1 Skrevet 22. mai 2007 Kom på at vi ofte fikk hjemmelaget saftis da vi var små, og tenkte det måtte være greit å lage på hytta. Hva slags saft, juice evnt. annet synes dere er best å lage is av?
Hobgoblin Skrevet 23. mai 2007 #2 Skrevet 23. mai 2007 Jeg liker best å lage av tropisk nektar/ saft med smak som ligner på tropisk nektar. Men lager også av solbærsaft, eplesaft, husholdningssaft osv. Saftis er fint!
Gjest _Leela_ Skrevet 23. mai 2007 #3 Skrevet 23. mai 2007 Dette var en favoritt da jeg var liten, mamma brukte vanlig saft (det vi hadde i huset) og blandet den noe sterkere enn da den skulle drikkes. Foretrakk nok is laget på Gøy saft (var før sukkerhysteriet dette og spiste jo ikke godteri annet enn på lørdager da). Husker at husholdningssaft og appelsinjuice også ble testet ut, men dette var ingen suksess hos meg (bl.a. fordi jeg ikke kunne fordra smaken på husholdningssaft).
Gjest Tweek Skrevet 23. mai 2007 #4 Skrevet 23. mai 2007 Jeg brukte alltid husholdningsaft. Men man kan jo bruke alt! Har å laga med solo, for jeg ville ha solo-is :-D
Gjest Gjest_Mari_* Skrevet 23. mai 2007 #5 Skrevet 23. mai 2007 Kjøp pulver til å lage rød dessertsaus av i butikken, lag som på pakken, og frys når det er avkjølt. Det blir kjempegodt! Spesielt den med bringebær!
Lemona Skrevet 23. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 23. mai 2007 Takk for tips. Da må jeg bare få tak i disse formene så kan jeg begynne å teste...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå