Gå til innhold

Nybakte mammaer.


Snasen

Anbefalte innlegg

Min personlige presisering: Det verste er de som skal inn på fulle busser med en treåring i diger kombivogn eller terreng-trehjuling! Det er rett og slett usolidarisk, all den tid det er plass til tre triller og maks en og en halv trehjuling på tvers.

Alle har rett til å ta buss osv osv- joda, men bor du i byen og må reise i rushen, så er det lov å ta hensyn. Og du må belage deg på å bli kjørt fra mange, mange ganger, uten å la deg plage av den grunn. Been there, done that. :ler:

Det er jeg helt enig i :) Og det er nettopp derfor jeg mener at når de med barnevogn som så frekt har tillatt seg til byen i rushet endelig kommer på en buss som stopper, så tror jeg muligens den personen har bedre av en hjelpende hånd og et smil, enn sure blikk fordi de tar opp plass.

Men - mulig jeg er noe farget av av å brukt mye kollektivt i en by med svært dårlig kollektivtilbud, og hvor "rushtiden" på enkelte bussruter varer fra kl 7-10 hver morgen, og deretter fra kl 14-18 hver ettermiddag :ler:

Jeg har aldri hatt med barnevogn på buss før, og håper for Guds skyld at jeg aldri trenger å gjøre det her i Trondheim heller :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bare lurer på om du/dere blir like støtt av pupper i blader, tv, på film, reklame plakater osv. Og hvorfor dere ikke bare snur dere vekk, må dere nødvedigvis sitte å glo på den som ammer barnet sitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurer på om du/dere blir like støtt av pupper i blader, tv, på film, reklame plakater osv. Og hvorfor dere ikke bare snur dere vekk, må dere nødvedigvis sitte å glo på den som ammer barnet sitt?

Du kan jo ikke unnskylde dette med bare det at 'en kan jo snu vekk'? Med en slik innstilling skulle jo alt være lov.

Hvis jeg vil pisse midt i butikken skulle det jo være greit og, en kan jo bare snu vekk? Eller gå rundt helt naken i offentlighet? Eller hvorfor da ha vegg i doene, en kan jo bare drite alle sammen, en må jo ikke stirre?

Hvorfor er det ikke helt normalt at en ikke skulle amme i offentlighet?

Det å sammenligne amming i offentlighet med bilder fra blad er jo også litt søkt, nei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rabrabara
Du kan jo ikke unnskylde dette med bare det at 'en kan jo snu vekk'? Med en slik innstilling skulle jo alt være lov.

Hvis jeg vil pisse midt i butikken skulle det jo være greit og, en kan jo bare snu vekk? Eller gå rundt helt naken i offentlighet? Eller hvorfor da ha vegg i doene, en kan jo bare drite alle sammen, en må jo ikke stirre?

Hvorfor er det ikke helt normalt at en ikke skulle amme i offentlighet?

Det å sammenligne amming i offentlighet med bilder fra blad er jo også litt søkt, nei?

Men, hallo1 Det er davel ingen som må tørke opp etter en kvinne som har ammet!? Det lukter ikke piss av amming! Det er faktisk noe av det teiteste jeg har lest.

Forøvrig tenker jeg at jammen har dere ikke mye å bekymre eller irritere dere over hvis amming er den store kampsaken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp fått mitt første barn,og før jeg fikk barn tenkte jeg "så mange irriterende unger her"og det var barnevogner over alt.Men når jeg har fått det selv tenker jeg selfølgelig helt annerledes.Noen ganger tenker jeg at andre tenker at vi som går med barnevogn bare er i veien.Lite hyggelig.Men jeg har ikke bil,og må gå overalt med vogn.Å amme liker jeg ikke å gjøre offentlig.Prøver iallefall å dekke meg så godt til som jeg kan.Men hvis det ikke er noe eget rom for å stelle/amme så er jeg nødt til å gjøre det der det kan gå noen forbi.Men prøver å gå i en krok .Hvis ikke må alle folkene rundt meg høre på barnegråt isteden og hun gråter hele veien hjem!Det at noen av og til virker som de eneste i verden er sikkert ammetåke og lite søvn.jeg tror iallefall ikke vi er verdens navle.Men når man har fått et lite barn og som kanskje gråter midt på veien blir man litt disrahert og i sin egen verden og barnet er viktigere enn folk som haster forbi til butikkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kkleppej
Jeg har nettopp fått mitt første barn,og før jeg fikk barn tenkte jeg "så mange irriterende unger her"og det var barnevogner over alt.Men når jeg har fått det selv tenker jeg selfølgelig helt annerledes.Noen ganger tenker jeg at andre tenker at vi som går med barnevogn bare er i veien.Lite hyggelig.Men jeg har ikke bil,og må gå overalt med vogn.Å amme liker jeg ikke å gjøre offentlig.Prøver iallefall å dekke meg så godt til som jeg kan.Men hvis det ikke er noe eget rom for å stelle/amme så er jeg nødt til å gjøre det der det kan gå noen forbi.Men prøver å gå i en krok .Hvis ikke må alle folkene rundt meg høre på barnegråt isteden og hun gråter hele veien hjem!Det at noen av og til virker som de eneste i verden er sikkert ammetåke og lite søvn.jeg tror iallefall ikke vi er verdens navle.Men når man har fått et lite barn og som kanskje gråter midt på veien blir man litt disrahert og i sin egen verden og barnet er viktigere enn folk som haster forbi til butikkene.

Rart i grunnen at så mange kvinner synes det er fælt med amming på offentlig sted.

For egen del irriterer det meg ikke i det hele tatt. Bleieskift på cafêbord derimot:-( Heldigvis bare opplevd det en gang.

Ellers må du gjerne for meg ta med barnevogna om det er rush eller ikke. Du er hjertelig velkommen til å delta i det offentlige liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Hvorfor har nybakte mammaer enerettene på cafèene her i Oslo?

Hvorfor har nybakte mammaer eneretten på fortauene?

Og hvorfor har nybakte mammaer full rett til å vise puppene offentlig, men hvis jeg gjorde det så ville jeg blitt kastet ut av kafeen for blotting (ikke at jeg har så lyst til å vise alle dem heller).

Kan dere nybakte mammaer forstå at dere ikke er verdens navle?

Kan dere egentlig det?

hahahaha - et herlig innlegg !

Endelig noen som tar bladet ifra munnen. Småbarnsforeldre er verdens mest selvopptatte mennesker. Det eneste som står i hodet på dem er "nå må alle andre betale for at min barnehageplass skal bli billigere" etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere skal vite en ting:

Jeg blir irritert av dere sosser, som går der... tror dere er noe

"åhh, jeg er så pen, jeg har de dyreste solbrillene på meg, jeg er beste jente i hele byn, og jeg hater alle med barnevogn overalt og de som ammer på den kafeen jeg går på, tenk å være så egoistisk?"

ja, så egoistisk vi er, vi vil så gjerne vise brystene våre, vi vil heller gi barna morsmelk med den rette næring og de rette vitaminene, enn å gi den flaske, slik at vi kan spare brystene våre, slik at vi slipper å støte dere ander på kafeer.

Hva har dere selv tenkt å gjør da? npr dere, gud forby, blir gravide en dag og stakkars lille baby må ha mat? ta frem puppen???

"å nei, aldri i verden, en slik skal jeg aldri bli, herregud!!!, jeg skal aldri bli den som blotter brystene mine på kafe, ALDRI"

Jeg sa det samme som dere en gang jeg også. hvor kvalmt det var å amme offentlig. at ikke folk kunne ha seg på dass og amme istedetfor?

Men så ble jeg da uventet gravid, og babyn min var allergisk mot morsmelkerstatning, kun morsmelk var bra nok.

Jeg måtte da bruke av mine egne bryst. noe som var ekkelt nok ifra før.

Men å høre alle vennene mine si : " nei da får du ikke være med oss på kafe om du skal gi ungen din pupp, du vet hva vi mener om det?"

Så jeg valgte å bli hjemme, eller å dra på et kjøpesenter alene, fordi der hadde dem ammerom.

Jeg var rett og slett lei meg. Så til deg Snasen: tenk litt over hva du sier til folk... det kan være sårende. du må oppleve å være i en situasjon først før du uttaler deg om det synest jeg...

Jeg mistet mange gode venner pga av at jeg fikk baby, at jeg ammet og at de ikke likte at jeg "flashet" puppene foran dem.

hva er viktigst?

du skal vite at det finnes mange grunner til at noen må amme offentlig!

Hva har sosser, og dyre solbriller med saken å gjøre?Tror du har problemer med endel mer enn kvinner som ikke liker folk som ammer offentlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...