Gå til innhold

Amming og pupper og sånt


iss

Anbefalte innlegg

Lager en egen tråd etter spm om pupper fra kakao :ler:

Puppene ja :ler: Jeg brukte 75DD før fødsel, og har kjøpt en ammebh i 80E og en i 75E. Puppene har garantert blitt større! Og de varierer gjennom døgnet pga Skjønningen spiser annenhver pupp.. I natt var de digre og jeg lakk gjennom ammeinnlegga :ler: Derfor mener jeg at det er greit å kjøpe iallefall en større rundt og en større cup i starten. Blir det for trangt rundt så blokkerer man melkegangene.

Som sagt varierer puppene i str mange ganger i løpet av en dag, og det er kjipt å ha for liten bh.. Da presses jo melka ut.

Jeg regner med å måtte kjøpe nye bher om en stund når det har stabilisert seg.. Vet ikke åssen jeg blir til slutt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for svar, iss! :klem:

Da skal jeg se om jeg finner en større en til å ha i starten. Var akkurat det der med at en kan blokkere melkegangene som virket litt ubehagelig, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flott at du forteller litt, iss!

et alternativ til å kjøpe større omkrets er jo å kjøpe en sånn forlenger - jeg har gått litt opp i omkrests nå, i og med at magen ligger så høyt, men jeg regner med at jeg er tilbake på 75 ganske snart. kjøpte sånne forlenger-dingser på bh-butikken og de kostet nesten ingen ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å øse enda mer av min visdom jeg :ler:

Ang ammeinnlegg har jeg en klar anbefaling!

Chicco ammeinnlegg som man får kjøpt på apoteket!!1

Dette fordi man i starten lekker masse, og disse har plastbelegg på den ene siden så man slipper å plutselig ha to store våte flekker på toppen.. ( :sjenert: av egen erfaring)

De er også litt flatere og dekker mer av puppen så det ikke ser så rart ut..Noen ammeinnlegg er veldig tykke og puppene står da rett ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det finnes en egen tråd om ammeinnlegg her inne som jeg har sett på før. Der ble også chicco anbefalt men coop sine var visst også greie. Det kommer vel sikkert at på hvor mye en lekker etter hvilke som er bra også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et lite tips til de som skal kjøpe ammebh etter fødselen... Sørg for å ha ammet/pumpet litt først. Prøvde fire bh-er, tror jeg, da jeg skulle ha på meg min egen lurte jeg på hvordan jeg skulle klare det uten at hele resten av meg ble full av melk :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...