Gå til innhold

opplevd noe uforklarlig??


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest magma

Heisann!

:D Kan vel starte med å si at jeg tror på spøkelser, ånder og alt det der. Og tror definitivt at det finnes selv om ikke alle ser det.

Jeg har hørt mange ekle historier fra folk som har opplevd uforklarelige ting, og det er såå spennende å høre! Selv om jeg er piss-redd for å oppleve noe lignende selv... :roll:

Derfor vil jeg gjerne at dere forteller hvis dere har opplved noe av den slags...!!

Setter stor pris på svar.

:hjerte: stor klem :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Duchess

Tja....jeg har opplevd noe ekkelt med et Ouija-brett.

Men vet ikke helt hva jeg skal tro da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk opplevd ting, mange ganger.

Det aller mest uforklarlige er den gangen jeg så en mann i stua mi!! Jeg var høygravid, satt i lenestolen i stua og leste. Vi bodde da i en veldig liten leilighet så jeg hadde god oversikt over hele kåken. Satt rett mot utgangsdøra, plutselig så jeg at det sto en mann i stua mi, mørke klær, langt hår, alder ca 30-35. Jeg ble kjemperedd og det første jeg tenkte var hvordan i helvete kom du deg inn.... Jeg hadde ikke hørt/sett at noen kom inn! Jeg skvatt selvfølgelig og slo blikket ned, da jeg så opp igjen var han borte. Men jeg kan vedde livet mitt på at jeg så en mann.... og jeg trodde faktisk først at det var noen som hadde kommet inn til meg, men det var det jo selvsagt ikke, fyren forsvant jo i løse lufta...

Ble ikke redd etterpå, men noen uker etter dette skjedde det store forandringer i livet mitt. Mellomste sønnen vår ble født, vi bestemte oss for å si opp jobbene våre og flytte til nord-norge.... Et forvarsel? Mulig! Men jeg er helt sikker på at han i allefall ikke ville meg noe vondt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en del opplevelser opp igjennom som jeg ikke kan forklare. Det første jeg husker var da jeg var 4 og våknet midt på natten med en ekkel følelse. Jeg var rastløs og begynte å gå rundt i huset. I kjellerstua satt min mor og sov, og hadde glemt å slukke et stearinlys. Jeg husker ikke helt hva som skjedde, men jeg tok tak i lysestaken samtidig med at pynten (rundt lyset) tok fyr og fikk kastet den inn i peisen. Etterpå gikk jeg og la meg og sov godt.

10 år gammel "så" jeg en båt som brant om natten, gjentatte ganger i løpet av en dag. Samme natt tok Scandinavian Star fyr.

Fra jeg var liten og frem til i dag får jeg en ekkel følelse i kroppen og fysisk vondt fra tid til annen. Andre ganger "ser" jeg ting, korte glimt eller tilfeldige ting i hverdagen som tiltrekker min oppmerksomhet (f.eks et bilde, et ord, en matvare, en frisyre, en gjenstand). Det slår aldri feil, innen ett døgn skjer det noe forferdelig. De korte glimtene jeg har "sett" eller tingene jeg har lagt merke til, dukker bestandig opp igjen i det vonde som har skjedd.

En annen ting er evnen til å sette seg inn i andres situasjoner. Dette kan jeg kontrollere ved å ikke tillate meg selv å "forsvinne" inn i historien jeg blir fortalt. Om jeg gjør det kjenner jeg enten fysisk eller psykisk (eller både og) hva denne personen har gjennomgått, og blir fryktelig sliten etterpå.

Selv om jeg oppdaget dette som liten, hadde jeg ikke konstant mareritt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Øyvind Gjervik

Jeg har opplevd noe som jeg ikke kan forklare. Deriblant svært mange ut-av-kroppen-opplevelser. Hvorvidt bevisstheten er utenfor kroppen eller ei, det aner jeg ikke, men jeg velger å tro at det har jeg.

Jeg er fullt klar over at dette er i konflikt med moderne hjerneforskning (som jeg har stor interesse av), men det forandrer ikke saken for min del.

Dessverre er det noen år siden sist jeg hadde en slik opplevelse. Fra tidlig på 1990-tallet og ca, 10 år fremover har jeg hatt kanskje et sted mellom 200 og 300 stykker (skriver dem ned).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cruella

Stiller meg ikke helt avvisende til at folk har opplevd merkelige fenomener, men er reinspikka realist og forsøker å finne naturvitenskapelige forklaringer på det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Vi satt og spiste hjemme. Vi var 5 rundt bordet, min mor var på kjøkkenet og hentet mat da det skjedde.

Bodde da i et turbulent forhold. I det jeg svarer min exs så kjenner jeg en hånd som legger deg på skulderen min. En kjent hånd. Den som alltid tidligere sa " dette går bra" Jeg skvetter til og snur meg, jeg var sikker på at det var min mor som kom inn. Alle andre reagerte på min oppførsel der og da.

Det var ikke min mor, men min far som var død for 5-6 år siden den gang!

Senere så jeg glimt av han i byen . Den dagen hadde jeg det tungt og gikk i mine egne tanker. Jeg så opp for å se om det var min buss som kom, akkurat der går han, snur seg et kort øyeblikk og ser på meg.Borte like fort som han kom. Var ikke mulig å se hvor mannen hadde tatt veien uansett hvor mye jeg prøvde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

først vil jeg begynde med at sige aldrig gå i brug af et Ouija-brett man ved aldrig hvem man får på besøg og ikke leg med noget som man ikke har forstand på....

jeg har haft mange dejlige stunder med ud af kroppe oplevelser, og gør det af og til, jeg har helt kontrol over hvad jeg laver når jeg gør det, og har lært min samboer at gøre det, men råder alle som har lyst til det at søge prof hjælp en som hjælpe en på vej og hjem igen....

jeg har fornemmet mange ting igennem livet, set en del spøgelser/ånder/engler ( uden vinger ) igennem årene, har haft besøg af et par ubehagelige stykker men fået dem ud af huset i en fart, har måtte få hjælp til det i et par tilfelde da det var for meget at jeg ikke selv kunne få det ud af huset..

har aldrig syntes der var noget skummelt over det har heller aldrig været bange for det jeg synes det er helt naturligt måske også derfor jeg ser ting har set siden jeg var lille så langt tilbage at jeg ikke selv husker men har fået det fortalt af min mor, min mor som aldrig har troet på disse ting sendte mig til lægen som 3-4 årig fordi jeg havede en usynlig legekammart eller ret og sagt hun så ham ikke, men efter min mormor's død har min mor haft besøg af hende og tror i dag.

hvis man er rigtig bange så ser man ikke de er der ikke for at skræmme vette af en, de gode gamle historier med folk med kæder og hovedløse uhyr var mere for at skræmme folk og for at få opmærksomhed og få folk til at komme til de gamle slotte....

der er ingen grund til at være bange læst bøger om emnet, der er mange andre ting i verden som der er gund til at være bange for, levende mennesker f.eks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...