Buddeie81 Skrevet 8. mai 2007 #1 Skrevet 8. mai 2007 Syntes det er en uting med godteriposer til bursdager. Hadde bursdag for jentungen her i mars og det var 17 unger her.fikk kun 2 spørsmål om hvor godteriposen var.Jeg svarte bare at sånt brukte ikke vi å ha. Godteri hører til helga(lørdagen) . Jeg er sikkert striks.Men selvfølgelig hender vi at vi tar oss en is eller noe annet. Men det er ikke bestandig vi spiser godteri i helga heller. Kaker og annet kos som en får slengt i seg i en bursdag holder i haugevis føre de kryper til sengs på en mandagskveld.(eller en annen dag midt i uka) Vi hadde ikke godteriposer når vi var yngre... Er det noen som føler at de må kjøpe for å holde trenden?[/SIZE]
Kipa Skrevet 8. mai 2007 #2 Skrevet 8. mai 2007 Jeg er litt sånn alt med måte, og er det fest så er det fest. Da lukas fylte 3 år fikk barna fiske godteposer. Men innholdet er ikke så voldsomt, og dessuten var det på en lørdag Den inneholdt en liten sjokolade en pastilleske og en ting til jeg ikke husker..Vi gjør det fordi vi vil , ikke for å følge noen trend! Vi setter også alltid fram en stor skål med blå og grønne druer..
Rosalie Skrevet 8. mai 2007 #3 Skrevet 8. mai 2007 Niesa mi på 7 år hadde verdens lengste geip før bursdagen sin i fjor, fordi mor og far nektet godteposer. Slik blir det helt sikkert i år, også, men heldigvis er foreldrene oppegående mennesker som ikke gir etter bare fordi "alle andre".
Kayli Skrevet 8. mai 2007 #4 Skrevet 8. mai 2007 Jeg er heller ikke vant til godteposer fra min egen barndom, men må nok innrømme at jeg følger trenden... Det er vanlig med godteposer her vi bor. Noen velger å heller sette fram skåler med snop som barna kan forsyne seg av i løpet av selskapet. Personlig ser jeg ikke det helt store problemet med godteposene. Vi bor på et lite sted så det blir ikke veldig mange bursdager gjennom året. Når vi ellers fokuserer på sunt kosthold synes jeg ikke det gjør noe om de får en pose snop i bursdager. De fleste her legger også moderate mengder snop i posen sammen med en ballong eller noe.
Rosalie Skrevet 8. mai 2007 #5 Skrevet 8. mai 2007 Men hvorfor skal gjestene få gave når de er i selskap..? Det er det jeg ikke skjønner. De får med seg en godtepose fordi de var så snille at de gadd å komme..? :klø: For øvrig må det gjerne bugne med snop på selve selskapet, men det er forskjell på å spise der og da, og få med hjem igjen.
Buddeie81 Skrevet 8. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 8. mai 2007 Jentungen min er vel den eneste i hennes klasse som ikke har hatt godtepose.Men hun ble ikke sur.Vi bor også på en liten plass.Men de er 15 i klassa.
la Flaca Skrevet 8. mai 2007 #8 Skrevet 8. mai 2007 Jeg syns bare det er koslig å lage små poser med noen gaver i og en minisjokolade kanskje. Visste ikke at det var "trendy" en gang jeg. Jeg har heller ikke helt oppfattet forskjellen på sjokoladekake og eks. twist. Begge er sjokolade, men den ene er mindre og har papir rundt seg. Den andre er også blandet med sukkerbunn - og det skulle gjøre den sunnere eller noe? Til slutt; bursdag er jo en veldig spesiell begivenhet. Om bursdagsbarnet får godteri hver eneste lørdag ser jeg ihvertfall ikke poenget med å nekte det på bursdager! Hva slags logikk er det? "Nei, lille venn, selv om det er lørdag i dag så får du ikke lørdagsgodt, for i dag er det jo bursdagen din!" (I ytterste konsekvens )
Gjest Elastica Skrevet 8. mai 2007 #9 Skrevet 8. mai 2007 Jeg tror ikke godteposen ungene får når det er bursdag utgjør den store forskjellen, dersom man ellers er bevisst på hva man spiser - og det er jo behørig diskutert i et utall andre tråder den siste tiden. Jeg synes det er koselig å lage istand til bursdag for ungene, og de elsker å fiske etter pose. Nå har jeg imidlertid prøvd å begrense snopet oppi posene, av den enkle grunn at det blir mye søtt resten av selskapet. Min mellomste hadde sjørøverfest, og da la jeg oppi en øyelapp som var kjøpt innfor 9,90 på Nille og et par gullpengesjokolader. Da den eldste hadde halloweenfest, lå det selvlysende hoggtenner i posen, også dette fra Nille. Erfaringen min var at dette var kjempepopulært - og ingen maste om godteri.
Gjest =tentacle= Skrevet 8. mai 2007 #10 Skrevet 8. mai 2007 Dere har vel ikke julegodter eller nyttårsgodt heller, hvis det ikke faller på en lørdag?
Gjest Elastica Skrevet 8. mai 2007 #11 Skrevet 8. mai 2007 Dere har vel ikke julegodter eller nyttårsgodt heller, hvis det ikke faller på en lørdag? ← Var den til meg?
mumrik Skrevet 8. mai 2007 #12 Skrevet 8. mai 2007 Syntes det er en uting med godteriposer til bursdager. Hadde bursdag for jentungen her i mars og det var 17 unger her.fikk kun 2 spørsmål om hvor godteriposen var.Jeg svarte bare at sånt brukte ikke vi å ha. Godteri hører til helga(lørdagen) . Jeg er sikkert striks.Men selvfølgelig hender vi at vi tar oss en is eller noe annet. Men det er ikke bestandig vi spiser godteri i helga heller. Kaker og annet kos som en får slengt i seg i en bursdag holder i haugevis føre de kryper til sengs på en mandagskveld.(eller en annen dag midt i uka) Vi hadde ikke godteriposer når vi var yngre... Er det noen som føler at de må kjøpe for å holde trenden?[/SIZE] ← På jenta mi sin 8 årsdag fikk de potetgull i poser. 1 gutt spurte om det var godteposen. Han var nok ikke helt fornøyd, men men. Enig i at godteposer er en uting, men er det veldig viktig for bursdagsbarnet (altså ikke gjestene, men hovedpersonen), så fikser vi det allikevel. Det går jo fint an å begrense mengden i dem! Dersom bursdagen holdes på et annet sted enn hjemme (feks lekeland, bowling, kino el.l) synes jeg godteposer er helt bortkastet. Da har gjestene fått veldig mye annet. Dessuten er godteposer veldig dyrt! Nei, kutt det hvis dere kan gjøre det uten for mye skuffelse hos barnet som har bursdag.
la Flaca Skrevet 8. mai 2007 #13 Skrevet 8. mai 2007 Dessuten er godteposer veldig dyrt! ← ? Trenger da ikke være det?
Gjest =tentacle= Skrevet 8. mai 2007 #14 Skrevet 8. mai 2007 Var den til meg? ← Niks, den var til trådstarter
Kykkelikokos Skrevet 8. mai 2007 #16 Skrevet 8. mai 2007 I dag er det ikke lenger trendy med godteposer i bursdagsselskap, men det er derimot trendy å være hysterisk når det gjelder godteri. Vi hadde alltid godteposer i våre bursdagsselskap. Jeg har aldri skjønt hva som er problemet. Så lenge godterimengden begrenses så må man kunne kose seg når noen har bursdag.
ToveM Skrevet 8. mai 2007 #17 Skrevet 8. mai 2007 Jeg har kutta ut godteposer de siste årene, men jeg har heller satt frem smågodt på bordet, så snop får de i alle fall. Syntes de begynner å bli litt hysteri dette med "ikke noe snop på hverdagene..."
Helen Skrevet 8. mai 2007 #18 Skrevet 8. mai 2007 Her får ungene godteposer når de er i bursdag og når de feirer bursdag får de godteposer da også. Jeg ser ikke helt problemet med å gi ungene litt godteri selv om det ikke er lørdag. De er jo ikke i bursdag hver dag ikke hver uke engang. Jeg har også pleid å sette frem godteri og potetgull i skåler, da ser man helt tydelig hvem som er vant til å få godteri hjemme og de som ikke er det. Mange av de som sjelden får godteri oppfører som gribber og stapper innpå til de omtrent spyr.....
Frk Johansen Skrevet 8. mai 2007 #19 Skrevet 8. mai 2007 Jeg synes også dette er en uting, min datter fyller snart fem og jeg hadde ikke tenkt å lage godteriposer i år heller. Det jeg gjør er at jeg strør seigmenn og litt annet utover bordet mens det er kaker der, så kan de spise det de orker der og da. Min erfaring er at datteren min sjelden spiser opp det godteriet hun får når hun er i bursdag og jeg synes hun ofte er i selskap. Jeg er temmelig restriktiv selv på godteri i uka, dog er is nesten obligatorisk på varme sommerdager til dessert men jeg føler dette er annerledes. Er enig med trådstarter, godteriposer er noe tull og skulle ønske det var flere som kuttet det ut. Nå er jeg redd jeg er den eneste men vi snakker om det på forhånd at vi skal legge ut masse godteri og druer på bordet så de kan spise mens de er hos oss. Det er det ikke noen andre som har gjort (tror jeg, hun sier i alle fall det) så da blir det jo litt "hennes" greie det også. Jeg skjønner at en pose ikke trenger å koste allverden, jeg bare synes det er en uting.
Gjest =tentacle= Skrevet 8. mai 2007 #20 Skrevet 8. mai 2007 Jeg synes også dette er en uting, min datter fyller snart fem og jeg hadde ikke tenkt å lage godteriposer i år heller. Det jeg gjør er at jeg strør seigmenn og litt annet utover bordet mens det er kaker der, så kan de spise det de orker der og da. Min erfaring er at datteren min sjelden spiser opp det godteriet hun får når hun er i bursdag og jeg synes hun ofte er i selskap. Jeg er temmelig restriktiv selv på godteri i uka, dog er is nesten obligatorisk på varme sommerdager til dessert men jeg føler dette er annerledes. Er enig med trådstarter, godteriposer er noe tull og skulle ønske det var flere som kuttet det ut. Nå er jeg redd jeg er den eneste men vi snakker om det på forhånd at vi skal legge ut masse godteri og druer på bordet så de kan spise mens de er hos oss. Det er det ikke noen andre som har gjort (tror jeg, hun sier i alle fall det) så da blir det jo litt "hennes" greie det også. Jeg skjønner at en pose ikke trenger å koste allverden, jeg bare synes det er en uting. ← Når de får godteriet uansett, hvilken skade gjør selve posen da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå