Gå til innhold

Har dere drømt at dere døde noen gang


Gjest milkyway

Anbefalte innlegg

Gjest Eugene Onegin

Ingen drømmer det er bare en løgn som man dikter opp fordi man lever et kjedelig liv når man er våken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nedfall
Jeg har tidligere hørt at hvis man drømmer at man dør så dør man i virkeligheten... Men dette er vel ikke helt sant kanskje. Jeg vet i allefall at hvis jeg drømmer noe som dette, så våkner jeg automatisk i det jeg/rett før jeg dør..

Wishfull thinking..

Gjør deg selv en tjeneste og ikke tolk alt mulig utfra drømmene dine, sanndrømming er tull !

..og hvis det ikke er det, vil jeg gjerne at noen henviser til forskning som uten tvil beviser det.

Ønsker meg en sanndrømt lottokupong..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lazuli
..og hvis det ikke er det, vil jeg gjerne at noen henviser til forskning som uten tvil beviser det.

Henvis da til forskning som uten tvil motbeviser det.

En vitenskapelig sannhet varer som regel gjennomsnittlig i ca 10 år. Forskning som metode er ikke så gammel historisk sett...drømmer har man benyttet i mange kulturer i lang tid. Heller ikke en menneskelig følelse ikke lar seg bevise vitenskapelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedfall
Henvis da til forskning som uten tvil motbeviser det.

Blablabla..

Det er den som kommer med en påstand som skal dokumentere den. Den samme oppbrukte smørja du kommer med der har innbitte religionsforkjempere kommet dragene med i årevis..

Ateistene sier; Det er ingen bevis for at Gud fins.

Religionsfanatikerne sier: Det er ingen bevis for at Gud ikke finnes.

Hvem var det som begynte å hale frem udokumenterte påstander og tredde dem nedover hodene på folk ? Ikke ateistene..

Du får lese deg litt opp på Russell's teapot..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nedfall
Les vitenskapshistorie og metodefag....samme for meg hva du velger å tro og ikke  ;)

Du.. hallo ?

Har jeg sagt at jeg tror på noe ?

..ateisme er ingen religion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lazuli
:ler: Tror nok dogmer finnes både her og der. Men, det er da ingen som har hevdet å "eie" sannheten her.....Det finnes faktisk mange som har opplevd å være sanndrømt uten å føle behov for å måtte dokumentere det. Om du tviler, eller kanskje er skråsikker på hva det måtte være, så er vel det sikkert greit for de aller fleste. Det er veldig mange ting vi mennesker opplever som ikke kan bevises vitenskapelig...og det er forskerne veldig klar over.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Død betyr først og fremst en endring i livet, ikke død i bokstavelig forstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lazuli
Død betyr først og fremst en endring i livet, ikke død i bokstavelig forstand.

Jeppz...drømmene må tolkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 år senere...

Annonse

har drømt at jeg døde flere ganger å har spurt hvorfor å forklaringen jeg fikk var på grunn av at (man holder på å endre seg selv) det eller (endre livstilen, foreksempel vis man bare sitter inne å aldri gjør noe annet enn å se på netflix)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har drømt at jeg har dødd eller er iferd med å dø, men våkner alltid da så jeg får ikke vite hva som skjer etterpå.

Hadde en meeget spesiell drøm for ikke så lenge siden, om "Døden" som en "person" :P 

Jeg drømte at jeg var på hjemstedet mitt og at jeg var ute med noen mennesker, og skiltes fra dem og skulle gå hjem.
Døden stod og ventet på meg og skulle følge meg, han var høy og kledd i en hvit kappe. Man kunne ikke se øynene hans på grunn av hetta, det var regler for å holde han i hånden, og han hadde liksom en utenomverdslig autoritet, ikke som et menneske i det hele tatt. Ansiktet hans var som et ansikt fra eldre tider, han hadde annerledes trekk. En veldig betryggende skikkelse, langt fra mannen med ljåen. Først gikk vi, så løp vi, fordi vi måtte løpe fra en katastrofe. Det var da jeg ville holde han i hånden. Vi løp ned mot elva og så oppover på feil side av elva fra der jeg bodde. Elva kan ikke krysses lenger oppe, så jeg vet ikke hva vi skulle der.

Så lurer på om dette betyr transformasjon eller om døden faktisk skal følge meg hjem. Vet ikke en gang hva jeg foretrekker av de to alternativene, han var jo en hyggelig fyr.

Anonymkode: 2a942...6b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte at jeg kom til å bli ganske overrasket dersom jeg leste at noen faktisk har drømt at de dør. Tenker da på dødsøyeblikket - altså, du kan jo ikke drømme at du faktisk dør.

Jeg har sett døden i hvitøyet i flere drømmer, men har alltid våknet "rett før".. måtte våkne helt og reise meg for å gå rundt og riste hele drømmen og den vanvittige "opplevelsen" av meg før jeg la meg til å sove igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg drømte en gang at jeg døde i en motorsykkel ulykke. Tre sekunder før jeg kræsjet gikk jeg ut av meg selv og ble stående tilbake midt i vegen å se meg selv fly mange meter opp i lufta for så å deise ned i bakken. Jeg løp bort til meg selv og så at jeg lå der stein dau. Det var en helt ubeskrivelig maktesløs følelse som jeg håper jeg aldri får kjenne på i virkeligheten. Jeg er heldigvis bevisst på at jeg bare drømmer, så jeg klasket meg selv i ansiktet (den døde meg) til jeg våknet😂

Anonymkode: fec7e...dec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg drømte en gang at jeg døde i en motorsykkel ulykke. Tre sekunder før jeg kræsjet gikk jeg ut av meg selv og ble stående tilbake midt i vegen å se meg selv fly mange meter opp i lufta for så å deise ned i bakken. Jeg løp bort til meg selv og så at jeg lå der stein dau. Det var en helt ubeskrivelig maktesløs følelse som jeg håper jeg aldri får kjenne på i virkeligheten. Jeg er heldigvis bevisst på at jeg bare drømmer, så jeg klasket meg selv i ansiktet (den døde meg) til jeg våknet😂

Anonymkode: fec7e...dec

Ja, men sant, du "opplevde" ikke selve dødsøyeblikket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har drømt st jeg ble skutt i halsen. Fikk en varm følelse i halsen, det ble vått, alle kreftene mine forsvant og så ble alt svart. Og det var det, var ikke noe mer. 

Har også drømt at jeg styrtet med fly, da gikk det rett fra panikk til beksvart og stille i det vi traff bakken.

Anonymkode: f1a87...df1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicecar

Yes, drømte at jeg døde så kom det rulletekst etterpå med navna på alle som hadde medvirket i livet mitt 🤣

Endret av nicecar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...