Gå til innhold

Har dere drømt at dere døde noen gang


Gjest milkyway

Anbefalte innlegg

Gjest DyneTryne

Jeg hadde nettopp en sånn drøm. Før jeg døde, fikk jeg se foreldrene mine bli drept, broren min ta selvmord, katten min dø av alderdom og bestevennen påkjørt.

Dette virket helt ekte og jeg ble lei meg så jeg tok livet av meg selv med å hive meg utfor et fjell. Da kom jeg til et sted hvor det var masse folk unntatt dem jeg er glad i.

Våknet endelig med et sjokk og reaksjonen min var å begynne å hylgrine for jeg trodde alt var sant. :overrasket:

Hva i alle verdener var dette for noe? Jeg har aldri drømt så jævlige ting før, det er jeg sikker på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Frk Åberg

Jeg har hatt flere sånne drømmer, hvor jeg blant annet har svevd over de gjenlevende etter at jeg er død. Mine drømmer var spennende (men kanskje fordi jeg ofte i drømmer vet at jeg drømmer). Din drøm hørtes bare fæl ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidligere hørt at hvis man drømmer at man dør så dør man i virkeligheten... Men dette er vel ikke helt sant kanskje. Jeg vet i allefall at hvis jeg drømmer noe som dette, så våkner jeg automatisk i det jeg/rett før jeg dør..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tweek

Dette har jeg å opplevd, og mange etter mange drømmer kan jeg våkne opp å grine. Vet ikke helt hva det kommer av, men du kan jo prøve å finne det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DyneTryne

Har ikke lyst å oppsøke jævelskapen mer, den har plaget meg nok siden jeg sto opp :(

Er det sant det med at man dør hvis man drømmer at man dør, eller bare en myte? (eller nightmare on elm street ;D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sant det med at man dør hvis man drømmer at man dør, eller bare en myte? (eller nightmare on elm street ;D)

Får da virkelig ikke håpe at det er sant :overrasket: Jeg har hatt den samme jævlige drømmen flere ganger i løpet av mine siste 10 år. Jeg drømmer at jeg ligger og sover, våkner av bråk, ser at mine søsken blir drept av en ukjent mann, og så er det min tur. Drømmen er så virkelig at jeg ser for meg alle detaljer, hodene til søsknene mine ruller nedover trappa, jeg kjenner at jeg dør. Helt tragisk. Når jeg gikk gravid med de 2 siste kom den samme drømmen, men da var min mann og barna også inkludert. Helt vanvittig at den samme drømmen kommer igjen.

Vil bare tilføye at jeg er ganske så normal ellers altså, hehe :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest DyneTryne

Ja, samme her, jeg er bare mentalt gæren i drømmeland ;( hehe

Virker som en helt for jævlig drøm det der også :( Jeg fant min bror i toppen av trappa rett utenfor rommet mitt drukne seg selv i en balje (i drømmen ja) Og grøsser hver gang jeg har gått forbi der i dag :hår:

FYSJ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm, så du på en skrekkfilm igår?

åssen er omgivelsen din,humøret,tanken til dags?

det verste som kan skje er at du blir innlagt.

altså, ikke bry deg så mye om det, du dør ikke snart.

boooOOo! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tweek

Men dør ikke fordi man drømmer om det. En drøm bearbeider det du har opplev den dagen og har du gjort mye forkjellig kan det bli en syk drøm. Nå kommer jeg ikke på noen eks. selvfølgelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haeh,sry, har litt syk humor, jepp,det var delvis spøk.

åssen er omgivelsen din,humøret,tanken til dags?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en drøm jeg drømmer om igjen og om igjen.. Det er den drømmer jeg drømmer når jeg er sjuk, en typisk feberdrøm. Og det som er det sykeste er at min mamma drømmer akuratt den samme drømmen når hun er syk.. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidligere hørt at hvis man drømmer at man dør så dør man i virkeligheten... Men dette er vel ikke helt sant kanskje. Jeg vet i allefall at hvis jeg drømmer noe som dette, så våkner jeg automatisk i det jeg/rett før jeg dør..

Og jeg har lest at drømmer man om døden så betyr det en ny start på et eller annet. Er du mot slutten av en vanskelig situasjon?? ( drømte om død rett i etterkant av skillsmissen, og også i andre sammenhenger når jeg har vært mot løsningen av et problem, og egentlig på starten av noe nytt, drømt om død)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest DyneTryne

Nei, har vært ganske platt og ensformig det siste halvåret, og ser ikke ut som ting forandrer seg med det første heller. Kanskje det er et skrik om at jeg er desperat etter forandring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har vært ganske platt og ensformig det siste halvåret, og ser ikke ut som ting forandrer seg med det første heller. Kanskje det er et skrik om at jeg er desperat etter forandring?

Hehe ja kanskje du kan tolke det sånn. Uansett hørtes det ut som en skremmede drøm. Drømer svært ofte og detaljert selv, så jeg vet hvordan drømmer kan påvirke dagsformen. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mirina

Drømmer at jeg dør rett som det er. Det som er merkelig er at jeg ikke finnes redd, selv om jeg vet at jeg er i ferd med å bli drept. Etter at jeg dør er jeg også helt rolig. Bare tenker, ja da var jeg død gitt. Merkelige greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Frk Åberg

Og jeg tror at drømmer i en del tilfeller kan bety noe som er viktig for deg, mens det i en del tilfeller bare er rent oppgulp fra dagen som har gått eller helt tilfeldige hendelser man har hørt om i det siste.

Jeg drømmer veldig mye merkelig. Hvis alt det skulle ha noen betydning for min person, så hadde jeg nok vært temmelig skrudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drap/Drepe = Utslette en eller flere dårlige sider ved seg selv.

Død/Døden = Slutten på noe, men også kimen til noe nytt. At man er i ferd me då kvitte seg med noe og er innstilt på en ny livsfase.

Jeg har hatt mange drømmer om døden,men ingen der jeg selv har dødd. Bare alle andre som har dødd som fluer. synes ikke de drømmene er særlig skremmende, men det er kanskje fordi jeg er vant til å tyde drømmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Robin Hood

Jeg har drømt flere ganger at jeg har død. Som regel drukner jeg men alt jeg føler er fred. En gang ble jeg henrettet i en ørken og da voknet jeg. Jeg føler alltid fred og ro når jeg drømmer om døden og at jeg dør.

Men jeg tror ikke det har noen betyding. I drømmer skjer så mye man kan drømme om at man eller andre dør. Eller man kan drømme at man jager små grønne menn i skogen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lazuli

Det finnes mange typer drømmer og mange forskjellige typer tolkninger. Alle komponentene i en drøm har noe med ens egen personlighet å gjøre, m.a.o. alt fra detaljene til atmosfæren.

Det er svært vanskelig å tolke en drøm om en ikke kjenner vedkommende som har drømt drømmen. Det er etter min mening kun den som har drømt som har svaret på hva den handler om, noe man ofte finner fram til under samtale. Drømmer kan være en dagsrest fra dagen før, den kan være kompenserende, eller feks være av mer veildende karakter.

Det å drømme om død kan bety veldig mange ting. Det kan bety at man tar livet av sider i seg selv som burde utvikles videre, men også det stikk motsatte...at det er aspekter som man er klar til å forlate fordi det er et tilbakelagt nivå. (Noe må vike plassen for det nye)

Når man drømmer om vann er dette ofte en symbolikk for følelser. Følelser kan så beskrives som store solfylte hav, eller mer begrensede vannsystem..alt etter hvor utviklet følelsen er.

Det at du drømmer at du vet du er død kan feks være at du velger å ikke foreta deg noe du vet du skulle gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...