Gjest *Just-Me* Skrevet 4. mai 2007 #1 Del Skrevet 4. mai 2007 Hva betyr det?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pnin Skrevet 4. mai 2007 #2 Del Skrevet 4. mai 2007 I følge ordboka: IV lire v1 el. v2 (av I lire, jf lty liren, eg 'spille på lirekasse') i uttr l- (ut) av seg ramse opp, framføre mekanisk / l- av seg en tale, en vise Jeg har også hørt det brukt når noen sier noe upassende, kanskje uten å tenke seg om. F. eks: "Hun klarte å lire av seg en masse dumt om irer før hun skjønte at Patrick var irsk." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Just-Me* Skrevet 5. mai 2007 #3 Del Skrevet 5. mai 2007 Så visst noen sier til meg: du skal bare lire av deg. Så mener de det kansje litt sarkastisk, at jeg hadde sagt noe først som var dumt?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Agathe Skrevet 5. mai 2007 #4 Del Skrevet 5. mai 2007 Virker som en rar bruk av uttrykket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest7 Skrevet 6. mai 2007 #5 Del Skrevet 6. mai 2007 (endret) Litt rar bruk av uttrykket ja, men i den forbindelsen tror jeg det betyr noe sånt som: du skal bare vise deg/det er ikke noe hold i det du sier, altså noe litt frekt noe. Endret 6. mai 2007 av Gjest7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå