Tarotisten Hope Skrevet 10. mars 2003 #21 Del Skrevet 10. mars 2003 Nå kan dere få lov til å si det til en - direkte. :D Jeg spår på teletorg og dere ser bilde av meg ved siden av dette innlegget, så jeg er absolutt ikke anonym. I min bransje, som i ALLE ANDRE, finnes det alt: fra de dårlige til de dyktige, fra dem som bare utnytter - til dem som virkelig bryr seg. De som gjør det gratis - til dem som tjener grovt på det. Ta klær - hvor mye betale du for en genser? Er det grovt å kreve mye for genseren, fordi den er laget av en spes. designer? Eller skal alle koste det samme som på H&M? Er alle advokater like flinke? Hvordan vet du hvem av dem du skal velge, når du trenger hjelp? :blunke: Det ER vanskelig å finne den rette og det er best å undersøke med andre som har prøvd ("lytt til erfarne fjellfolk?") Selv spår jeg på teletorg OG på spåkafe - i Bergen. Noen liker å se meg, så de kommer inn på kaféen. Mens andre vil ikke at jeg skal se dem, så de ringer. Dessuten kan jeg ikke nå alle. Det ville være dumt om du måtte reise til Bergen for å bli spådd? Jeg vil si at hvis en tarotist IKKE kan spå pr. telefon bør han/hun gå inn i seg selv og spørre hvorfor evnene ikke er gode nok. Da er vedkommende for lite utviklet og han/hun har en frykt som må håndteres først. Det ER dyrt med teletorg. Veldig dyrt. Det koster ca. 24.20 pr. minutt!!! Men det er ditt valg - på samme måte som med genseren. DU velger om du vil betale eller ikke. Og når du ringer et 829-nr får du en stemme som SIER IFRA hvor mye det koster. Da må du selv passe tiden. Regningen bør da ikke komme som en overraskelse... Jeg setter min ære i å svare kort. Helst 'ja' eller 'nei' først og så "fordi..." slik at kunden kan legge på etter 'ja'. Det er lov å legge på, vet dere. Sjekk gjerne med andre, hvem som er god. Spør på nettet, på chatter og søk etter tarot osv. Se litt på sidene deres og se hvem du vil velge. De som driver på heltid har ofte bilder av seg selv osv. Jeg vil faktisk si omvendt av det Ann sa. De som tør å "henge ut seg selv" med bilde osv. er trygge nok på seg selv og det de sier - til å komme ut offentlig. Det er DE som er dyktige. Selvsagt finnes det dyktige som ikke er offentlig. Men jeg vil absolutt ikke si at vi som driver seriøst og har bilder av oss selv fremme i media er useriøse og lite flinke. Tvert imot. Det viktigste er at det er DU som velger hva du vil gjøre! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ann Forup Skrevet 11. mars 2003 #22 Del Skrevet 11. mars 2003 ja så er det mig igen ikke fordi jeg er efter dig hope men må spør igen har du papier på det du kan hvis ikke ja så kan jeg ikke tage det seriøst, alle dem jeg kender i branchen fra danmark island og usa er faktisk organiseret og har diplomer på deres viden... og det er dejlig at gå til en healer som har et slik diplom på væggen når man skal betale skjorten for behandling som du selv er inde på der er mange fusker derude og der er flere af dem end dem som virkelig kan noget, og komme fram med billed er jo ikke nogen garenti for at man får hvad man betaler for...let for mig at udgive mig med billed at jeg er f.eks læge men så længe jeg ikke kan lægge fram et uddannelsbevis fra et universitet ja så hjælper det mig jo lidt for at sætte dette på spissen :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tarotisten Hope Skrevet 11. mars 2003 #23 Del Skrevet 11. mars 2003 ja så er det mig igen ikke fordi jeg er efter dig hope men må spør igen har du papier på det du kan hvis ikke ja så kan jeg ikke tage det seriøst' date=' alle dem jeg kender i branchen fra danmark island og usa er faktisk organiseret og har diplomer på deres viden... og det er dejlig at gå til en healer som har et slik diplom på væggen når man skal betale skjorten for behandling som du selv er inde på der er mange fusker derude og der er flere af dem end dem som virkelig kan noget, og komme fram med billed er jo ikke nogen garenti for at man får hvad man betaler for...let for mig at udgive mig med billed at jeg er f.eks læge men så længe jeg ikke kan lægge fram et uddannelsbevis fra et universitet ja så hjælper det mig jo lidt for at sætte dette på spissen :D[/quote'] Unnskyld, men bor du i Danmark eller Norge? Det ER litt andre papirer i Norge enn i Danmark og USA. Det vet du kanskje? Men - igjen - jeg har papirene mine i orden. Jeg er både og enig med deg. Et menneske som har et papir på veggen gir en viss form for trygghet, men ikke helt. Se bare på leger som misbruker sine klienter og healere som er totalt utbrente og useriøse. Det beste er at mennesker velger selv hvem de går til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ann Forup Skrevet 11. mars 2003 #24 Del Skrevet 11. mars 2003 ja ja igen jeg er Dansk har boet i Island i mange mange år og nogle få år her i norge og som sagt før synd at der ikke er en organititaon for alle medier healer mm er også enig i at folk selv skal vælge hvem de går til, men mange ved jo ikke hvem og hvorfor :D så dig ikke på tv her forlede dag var en tur til danmark desværre håber jeg får anleding en anden gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. mars 2003 #25 Del Skrevet 12. mars 2003 Hvis han fortalte om ting fra fortiden din som han ikke visste om, da gjettet han. Det er ingen annen forklaring. Blir en smule oppgitt over at kvinner (og noen menn) tror på dette tøvet og i tillegg bruker penger på det. De spåmenneskene som er dyktige er gode menneskekjennere og analytikere, de treffer derfor til en viss grad. De som tror på dette har en utrolig evne til å bortforklare eller glemme det som ikke stemmer. Det er parallelt til religion og annen overtro, folk slutter ikke å tro selv om det er åpenbart at de tar feil. De som "visste" at jorda gikk under ved årtusenskiftet, har bortforklaringer i bøtter og spann. Hehe.. snakk om noen du har peiling på er hva jeg får mest lyst til å svare deg med her På den annen side er det håpløst å diskutere dette med noen som så bastant har gjort seg opp en mening rundt dette. Av det jeg har lest du har skrevet undrer jeg meg egentlig på hva du gjør på denne delen av forumet? Er du her kun for å fortelle oss andre at det vi tror på og det vi driver med er tull og tøys? Vel, glem det. Slik jeg ser det er det nok heller du som er uviten og ikke så rent lite fastlåst i et bestemt tankemønster.. Jeg spår i tarot. Jeg har riktig nok ikke holdt på med dette veldig lenge, men nok til at jeg vet at dette ikke er tull og tøys. Jeg har bl.a spådd min mann og kunne fortelle han at han hadde en viktig samtale med sjefen sin nært i vente. Kortene kom også med råd om hvordan han burde ta den samtalen. Dagen etter kunne han fortelle meg at sjefen hadde bedt han komme innom kontoret for en viktig samtale, og når han fulgte de rådene kortene hadde gitt viste den seg også å bli veldig positiv! :D Jeg har flere slike tilfeller og det har faktisk aldri skjedd at jeg har tatt feil - så langt (Selvfølgelig kan de som spår også ta feil iblant) Som du sier; det er ingen annen forklaring på dette enn at man gjetter.. *ler*.. Ok, da er jeg veldig flink til å gjette i all fall - Spesielt med hjelp av kortene mine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. mars 2003 #26 Del Skrevet 13. mars 2003 Det er penger å tjene på teletorg-tjenester - derfor tror jeg sjansen for å bli bløffet og flådd er gansk stor om man ringer spådoms-telefonene. Det finnes sikkert seriøse, men hvordan vet man det? Jeg tror absolutt det finnes folk med evner. Men det finnes også mange som TROR de har evner, men kun har god fantasi - og folk som liker å tjene penger på andres "naivitet"..... Jeg har blitt "spådd" en gang - det var i et personlig møte med en dame som andre jeg kjenner også har gått til. Ut fra det jeg hørte om det hun hadde sagt - virket hun absolutt seriøs og jeg fant at det var verdt et forsøk. Etter at jeg hadde vært der selv, var jeg ikke i tvil - hun har evner! Men jeg ville ikke vurdere å gå til noen uten at jeg hadde "anbefalinger" fra noen jeg tror på.... Det var ikke viktig for meg å få vite om framtiden, men det var godt å høre om mine sterke og svake sider, og få noen råd med på veien. Det hører også med til historien at jeg på det tidspunktet var single, hun sa at "du gifter deg om et par år, og da treffer du ham nok snart, for du gifter deg ikke etter to ukers bekjentskap". 1/2 år etterpå traff jeg "mannen i mitt liv". Og vi giftet oss omtrent på dagen 2 år etter at jeg snakket med henne. Nå skal det sies at jeg var 36 år når jeg ble spådd, så oddsene for at hun skulle tippe riktig på det giftermålet var vel ikke akkuart høye..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. mars 2003 #27 Del Skrevet 16. mars 2003 Om du ser i avisene så ser du side opp og side ned om slike annonser. Bit ikke på. Det sitter folk der som har fått en/to dager med undervisning i kortenes betydning. Det er til for å tjene penger. Å spå i tarot krever års trening og medfødte evner. La deg ikke friste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2003 #28 Del Skrevet 17. mars 2003 Det blir vel omtrent som sjekking på by'n... noen kan triksene. Hmmm..ja, jeg traff en mann som visste "alt" om meg ute på by'n..Tror dere han var "synsk" eller ..??? Men uansett så viste han seg å være en drittsekk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litt oppgitt.... Skrevet 17. mars 2003 #29 Del Skrevet 17. mars 2003 Å spå i tarot krever års trening og medfødte evner. La deg ikke friste. Alle har disse 'evnene', men vi 'gjemmer' dem bort ettersom vi blir voksne. Men med trening eller veiledning kan vi lære oss å bruke 'evnene' våre igjen. Det finnes maaange bra selvutviklingskurs, selv vil jeg anbefale Silva UltraMind kurset. OG DET ER IKKE NOE HOKUS POKUS!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 17. mars 2003 #30 Del Skrevet 17. mars 2003 Jeg vil spørre alle som har tro på tarotkort og spådommer: hva er forklaringen? Hvordan har dette seg, at man med en kortstokk kan spå om menneskers framtid? Jeg skal innrømme at jeg ikke har veldig mye tro på at dette faktisk stemmer. Det ligger ingen logisk forklaring bak dette. At noen folk har spesielle evner, det kan vel hende, men at disse evnene kommer til uttykk i kort...Dere som tror på dette, kan dere ikke innrømme at det høres litt merkelig ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2003 #31 Del Skrevet 17. mars 2003 Morsom diskusjon dere har. Til du sinte mannen som ikke liker at Hope er her så lenge hun spår. Du mener visst at hun ikke bør ha noe interesse av å være her. Vet du hva? Hun er akkurat menneske med interesser som du og alle andre. Hvis jeg var deg og interessert i åndelige ting (noe jeg regner med er grunnen til at du er her, ellers tenker jeg at hva gjør DU her) bør du være glad for at Hope faktisk er så glad i mennesker og det hun gjør at hun deler kunnskapen sin helt gratis til slike som deg. Til Hope. Jeg er enig og uenig med deg på en gang. For du sa egentlig at dette med å stå frem eller ikke hadde lite å si, samtidig som du sa at de som står frem med navn osv nok kanskje tross alt er de mest seriøse. Her er jeg uenig. Jeg tror at om man velger å være anonym eller ikke har med hvem vi er som person og hva slags oppmerksomhet vi liker rundt oss, det har ikke noe med evner eller ikke evner å gjøre. Det er like mange seriøse som står frem som det er ikke seriøse som står frem Jeg tror ikke det gir noen som helst pekepinn på kvaliteten på spåingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2003 #32 Del Skrevet 17. mars 2003 Hvorfor forteller "spåkonene" om ting som gjør meg redd og usikker, om ting som jeg ikke mestrer, ting som jeg ikke aner hvordan jeg skal fullføre...Flere "spåkoner" har fortalt den samme historien til meg, og det har faktisk skjedd, så da er det vel kanskje noe i det da..eller er alt bare tilfeldigheter...Men de har ikke fortalt meg hvordan jeg skulle fullføre oppgaven..Hvorfor i all verden forteller de meg om noe som skaper slik sorg og fortvilelse...?? Jeg føler at jeg har mislykkes, at jeg ikke har klart oppgaven som bare lå der og ventet på meg....Hvor mye skal jeg legge meg i selen, hvor mye vil gå av seg selv?? Hva hjelper det med "sanne spådommer" når man ikke er i stand til å få noe ut av de?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. mars 2003 #33 Del Skrevet 18. mars 2003 Hvorfor forteller "spåkonene" om ting som gjør meg redd og usikker, om ting som jeg ikke mestrer, ting som jeg ikke aner hvordan jeg skal fullføre...Flere "spåkoner" har fortalt den samme historien til meg, og det har faktisk skjedd, så da er det vel kanskje noe i det da..eller er alt bare tilfeldigheter...Men de har ikke fortalt meg hvordan jeg skulle fullføre oppgaven..Hvorfor i all verden forteller de meg om noe som skaper slik sorg og fortvilelse...?? Jeg føler at jeg har mislykkes, at jeg ikke har klart oppgaven som bare lå der og ventet på meg....Hvor mye skal jeg legge meg i selen, hvor mye vil gå av seg selv?? Hva hjelper det med "sanne spådommer" når man ikke er i stand til å få noe ut av de?? Syns det høres helt merkelig ut at spåkoner sier ting til deg som de ikke gir deg råd eller advarsler i forhold til. Det er jo liksom vitsen med hele spåingen det da, en slags veiledning. Det er litt farlig å uttale seg - for jeg vet jo ikke hva de egentlig har sagt. Men hvis de ikke kan hjelpe deg med noe videre enn å si det negative som skjer, da syns jeg du skal skifte spåkone jeg. Folk som driver å spår bare negativt har jeg aldri hatt noen respekt for. Hva er vitsen med det? Alle vet at negative ting skjer, det er ikke vits å tre det over hodet på folk. Det går an å vise vei og se forbi det negative og hva det vil føre til. For eksempel si at du går inn i en veldig stresset periode, men hold ut og ikke mist motet. Det varer bare så og så lenge og etterpå vil du faktisk klare å se ting på en helt annen måte, og ting blir mye bedre. Men du må huske å sette grenser så du ikke sliter deg ut i dette. Ja - det var bare en oppdiktet ting da. Men - du vet sikkert hva jeg tenker. SKift spåkone til noen som ønsker du skal ha det bra, drit i dem som bare er opptatt at det skal være korrekt. Det er du som er viktig og du betaler for hjelp ikke for at dem skal ha bekreftelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. mars 2003 #34 Del Skrevet 21. mars 2003 Jeg tok kontakt med den råkjekke mannen jeg ble spådd jeg kom til å møte -noe jeg ellers aldri ville ha gjort..og MINE spådommer om slike menn ble ikke gjort til skamme - de ER totalt respektløse og behandler deg som dritt :x Så nå sitter jeg her da, KNUST, fordi jeg fulgte rådet fra spåtelefonen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #35 Del Skrevet 23. april 2023 Gjest Gjesta skrev (På 17.3.2003 den 19.21): Jeg vil spørre alle som har tro på tarotkort og spådommer: hva er forklaringen? Hvordan har dette seg, at man med en kortstokk kan spå om menneskers framtid? Jeg skal innrømme at jeg ikke har veldig mye tro på at dette faktisk stemmer. Det ligger ingen logisk forklaring bak dette. At noen folk har spesielle evner, det kan vel hende, men at disse evnene kommer til uttykk i kort...Dere som tror på dette, kan dere ikke innrømme at det høres litt merkelig ut? Kortene er bare et verktøy man kan bruke for å utfylle evnene sine. Jeg liker best å spå uten hjelpemidler. På den måten får jeg brukt min egen intuisjon mer og må lære meg å stole på det jeg får inn. Med kort får man flere detaljer på hvordan ting kommer til å skje, men uten kortene lærer man å ta i bruk alle sansene for å få et mer detaljert bilde. Så det er ikke kortene som spår, men det er den som tolker dem som gir spådommen. Alle kan dele ut kort, men ikke alle kan forstå og tolke betydningen med sin intuisjon. Men kan man kun spå med kort, så har man ikke lært seg å bruke sin intuisjon godt nok, og kan være mer uerfaren. Anonymkode: 81ac6...281 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #36 Del Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kortene er bare et verktøy man kan bruke for å utfylle evnene sine. Jeg liker best å spå uten hjelpemidler. På den måten får jeg brukt min egen intuisjon mer og må lære meg å stole på det jeg får inn. Med kort får man flere detaljer på hvordan ting kommer til å skje, men uten kortene lærer man å ta i bruk alle sansene for å få et mer detaljert bilde. Så det er ikke kortene som spår, men det er den som tolker dem som gir spådommen. Alle kan dele ut kort, men ikke alle kan forstå og tolke betydningen med sin intuisjon. Men kan man kun spå med kort, så har man ikke lært seg å bruke sin intuisjon godt nok, og kan være mer uerfaren. Anonymkode: 81ac6...281 Tråden er over 20 år gammel, og mange som diskuterte den gang, er borte fra forumet, mens andre ikke har vært aktive på to tiår - litt overraskende at noen som tar seg betalt for å spå fremtiden, ikke ser dette ... Anonymkode: 9fcf4...c75 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #37 Del Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Kortene er bare et verktøy man kan bruke for å utfylle evnene sine. Jeg liker best å spå uten hjelpemidler. På den måten får jeg brukt min egen intuisjon mer og må lære meg å stole på det jeg får inn. Med kort får man flere detaljer på hvordan ting kommer til å skje, men uten kortene lærer man å ta i bruk alle sansene for å få et mer detaljert bilde. Så det er ikke kortene som spår, men det er den som tolker dem som gir spådommen. Alle kan dele ut kort, men ikke alle kan forstå og tolke betydningen med sin intuisjon. Men kan man kun spå med kort, så har man ikke lært seg å bruke sin intuisjon godt nok, og kan være mer uerfaren. Anonymkode: 81ac6...281 Hvordan i all verden klarte du å finne en 20 år gammel tråd, for så å svare på den som om spørsmålet ble stilt i går? Anonymkode: 1d530...a6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #38 Del Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan i all verden klarte du å finne en 20 år gammel tråd, for så å svare på den som om spørsmålet ble stilt i går? Anonymkode: 1d530...a6f Krystallkulens veier er uransakelige; den har neppe innstilling for å stille inn riktig dato og år. Men basert på akkurat dette innlegget, ville jeg ikke ha stolt så mye på noe en spåkvinne fortalte meg i telefonen til kr.40 pr. minutt, selv om hun kanskje advarte meg mot å reise med Titanic. Anonymkode: 9fcf4...c75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #39 Del Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvordan i all verden klarte du å finne en 20 år gammel tråd, for så å svare på den som om spørsmålet ble stilt i går? Anonymkode: 1d530...a6f Selv om tråden er 20 år gammel, så er temaet fortsatt relevant. Hvorfor lage en ny tråd når det finnes en allerede. Anonymkode: 81ac6...281 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #40 Del Skrevet 23. april 2023 Det er en god debatt som hadde vært fin å få i gang igjen Anonymkode: 81ac6...281 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå