Gå til innhold

De Levende Skjoldene er på vei hjem!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Minnie Emmerdale

Hører nå på TV2- nyhetene at mange av de Levende Skjoldene i Irak har reist hjem.

Forhåpentligvis med mer vett i skallen enn da de dro hjemmefra.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ler meg skakk over slike mennesker. Hva tror de de oppnår? Beundringsverdig at folk virkelig står på sitt, men for en måte å gjøre det på da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra at man har egne meninger men det er jo lov og være litt fornuftig også. Bra at de får dem hjemover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg har sittet her hjemme og sett på div. nyhetsreportasjer om disse Levende-Skjoldene og det er en ting som har slått meg. Mange av disse menneskene har fått dekket mat og hotellopphold av Irakiske myndigheten. de har også blitt brukt i anti-USA kampanjer utstedt av Irakiske myndigheter. Var dette meningen med turen?

Jeg trodde at de skulle leve sammen med lokalbefolkningen i størst mulig grad og være med på å hjelpe til på sykehus etc. Men det eneste de har gjort er å stå foran tv-kameraene og se ut som en haug skitne apekatter.

Man drar ikke ned til Irak med hippie-holdninger à 1968 og tror at man kan forandre verden på samme måte som man trodde den gang.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg har sittet her hjemme og sett på div. nyhetsreportasjer om disse Levende-Skjoldene og det er en ting som har slått meg. Mange av disse menneskene har fått dekket mat og hotellopphold av Irakiske myndigheten. de har også blitt brukt i anti-USA kampanjer utstedt av Irakiske myndigheter. Var dette meningen med turen?

Tror nok at endel også var lei av den måten de ble brukt av irakiske myndigheter og derfor dro hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Tror nok at endel også var lei av den måten de ble brukt av irakiske myndigheter og derfor dro hjem.

Du har sikkert rett. Men dette må de jo ha skjønt at ville skje før de dro.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og hvor mange duste folk tror du det ikke finnes som flytter til amerika for å stå bak usas skjold? Like feigt det.

W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Og hvor mange duste folk tror du det ikke finnes som flytter til amerika for å stå bak usas skjold? Like feigt det.

W

He He, jaha!

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydelig at du ikke skjønner et kvekk. Er det en by jeg hater, så er det new york, ingen by har gjort meg noe så forbanna irriterende som det big applepai eller hva dem kaller seg. Som fjortenåring på rollerblade ble jeg slått ned av noen negere ved new york, og som enogtyve åring dumpa av ei kjerring i new york, hun kunne forresten passet best i ricki lake.

New Yorkere må være noen av de dummeste folka jeg veit om, de tror f eks at "thanksgiving" er noe man feirer i hele verden, og at den er usårbar.

- For hva gjør man dersom byens høyeste tårn blir torpedert??? Bygger en høyere??? Det er faen meg hva de dustefolka gjør, hvorfor kan dem ikke bygge litt lavere når dem vet det er en risiko for å bli "truffet" i luften??

Dem har utplassert stingerraketter ved "statue of liberty", og new yorkere synes sånt er både logisk og forståelig....

Snakk om en intelligens!!

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten har gjennomsnittsvekten til new yorkere ifølge vouge hvis du har hørt om den, gått opp med 12/2 pound de siste fem årene.

W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Kan du ikke holde deg til hva denne tråden handler om.

At du ikke forstår New York er dtt problem.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler av innlegget er slettet. Språkbruken kan med fordel modereres. Orakel - moderator.

...det går an å sammenligne landflyktninger i new york og bagdad.

W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, så er det kanskje ikke smartest i verden å reise til Irak å være levende skjold. Men de skal f..n meg har for at de faktisk har forsøkt å gjøre noe! Det er ikke mange her som kan si det. Joda, gå i tog en ettermiddag sammen med masse andre mennesker. Visst - kjempeflott. Men trygt og godt!

Nei, det er ikke alle som kan slippe alt de har å reise ut på det se har gjort, eller tør. Og som sagt, kanskje var det ikke smartest. Men la dem som selv har gjort noe - faktisk gjort noe - kritisere andre som gjør noe. Forsøker å gjøre noe. Og så kan vi som sitter trygt og godt og slenger en hundrings til tv-innsamlingen for egen samvittghets skyld holde kjeft.

*Tusenfryd blir arg når passive mennesker kritiserer aktive og synes alle skal krediteres for ærlig forsøk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er noe spesielt æreverdig ved å reise til et risiko-område som 'levende skjold'... :roll:

Hvem tror de egentlig de er? Trodde de at de ville bli spart ved en eventuell krig?

Å, unnskyld, du er et levende skjold, du... Da får du bare unnskylde vår opptreden...? :roll:

Leste i Dagbladet (tror det var der...) om en kvinne som hadde reist fra sin 11-12 år gamle datter for å være levende skjold.

Stakkar datteren satt selvfølgelig livredd igjen hjemme.

Det endte med at kvinnen tok til fornuft og dro derfra, men at det var en fornuftig handling og reise ned, greier ingen å overbevise meg om... :roll:

Ja, de oppnår nok oppmerksomhet, og ja det er en utradisjonell måte å sympatisere på.

Men jeg tror neppe de hadde vært like høye i hatten, dersom en krig virkelig hadde brutt ut mens de oppholdt seg der nede.

Jeg synes det bare er til pass at de må betale reiseregningen sin selv. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helledussen :hoho: Det er jo ikke mange timene siden de sendte brev til Bush hvor de opplyste hvor de var utplassert... Angre angre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, unnskyld, du er et levende skjold, du... Da får du bare unnskylde vår opptreden...?

den var bra, måtte le av den ja :hoho: ser det for meg :ler:

klem Iset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på en måte litt enig med Tusenfryd; All ære til dem som faktisk GJØR noe! På den annen side synes jeg jo at å reise ned som levende skjold var en dustete ting å gjøre (hvis man regner eget liv som viktig).

Det jeg lurer på, Tusenfryd, er hva du mener at vi skal gjøre? Jeg benytter sjansen til å protestere der jeg kan, og er helt klar i mitt standpunkt i debatten om krig eller ikke. Jeg tror absolutt at våre protesttog og avisskriverier har bidratt til at pipa har fått en annen lyd fra de norske politikerne, så noe har vi vel gjort? Jeg er villig til å gjøre mye for dette her, men så lenge jeg ikke har tro på at det hjelper å risikere mitt eget liv, så velger jeg å la det være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke de oppnår noen ting ved å dra ned å være "menneskelige skjold". Jeg blir litt flau på deres vegne. Har man barn er det enda mer tragisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...