Jump to content
Sign in to follow this  
Guest Augustina

- En uhøflig, tankeløs liten gris

Recommended Posts

Guest Mayamor

http://www.side2.no/kjendis/article978154.ece

Her kan man høre Baldwin rakke ned på sin datter.

- Du er en uhøflig, tankeløs liten gris. Du har ikke hjernen eller sømmeligheten som normale mennesker har, sier Baldwin i beskjeden til sin datter.

Grove meldinger

Han var da opprørt over at hun ikke tok telefonen til avtalt tid.

- Jeg gir faen i om du er 12 år, eller 11 år, eller at du er et barn, eller at din tankeløse mor er en pest og en plage som ikke bryr seg om hva du gjør si vidt jeg vet. Du har ydmyket meg for siste gang med denne telefonen, raser skuespilleren.

Han fortsetter med å si at han vurderer å fly fra New York til Los Angeles «bare for en dagstur for å rydde opp i dette med deg».

Nå er det ikke meningen å gjøre dette til en "heng-ut-Baldwin-tråd". :)

Men heller en tråd om hva som gjør at enkelte "tilter over"...

Kan det være at i enkelte tilfeller renner det over for en far/mor som har fått trenert sin kontakt med sitt barn? kan det være at barnet blir påvirket av sin mor/far og lar det ubetenksomt gå ut over sin far/mor? Kan det være at en forelders "hat" til eksen påvirker barnet til å ikke holde avtaler? Hva føler et barn oppi dette? Hvordan har far det? Hvordan har mor det? Hva kunne blitt gjort annerledes?

Jeg unnskylder ikke at foreldre verbalt skjeller ut et barn på denne måten, men kan vi forstå at en kan miste besinnelsen eller ikke? Jeg vet ikke hvor jeg vil med denne tråden, men har bare tenkt på hva jeg tenker om dette... Og ikke minst andre... :sjenert:

Fortsetter under...

Guest vsn
Jeg unnskylder ikke at foreldre verbalt skjeller ut et barn på denne måten, men kan vi forstå at en kan miste besinnelsen eller ikke?

Jeg kan ikke forstå at faren skjeller ut dattera. Det er vel tvilsomt om hun får mer lyst til å ha kontakt med faren etter den meldinga.

Far til 2

Det er klart at en slik melding som han ga sin datter er ikke et "+" for hans omdømme.

Samtidig har du rett i at konflikter mellom foreldre kan få utslag som dette. Provokasjoner over langt tid kombinert med negativ omtale av den andre forelderen gjør at noen dessverre "tilter".

Problemet i denne saken er imidlertid at Baldwin lar det gå ut over dattern.

At "samtalen" legges ut på nettet slik som i i dette tilfellet bare øker konflikten. Og om dette er målsetingen synes det som om moren (i dette tilfellet) har oppnådd et delmål (som synes å være å sverte ex'en). Om moren har ønsket "å trykke på de riktige knappene" for å få mannen ut av kontroll, så tyder dette på at hun har lykkes. Spørsmålet er om slike konflikter er til "barnets beste" og om det er en fordel for henne i det lange løp ?

Guest Miss Guided

Ut fra det jeg har lest tidligere om dette paret så står barnet i midten som et pressmiddel for begge foreldrene. Nå skal man ikke tro alt som står skrevet i kjendismedia men for det tilfelle at dette stemmer, stakkars barn sier jeg.

Guest Bodillen

Stakkars jente. Han rakker jo ned på henne som person. Å kalle barnet sitt for denslags er jo helt lavmål! Enkelte skulle bare ikke hatt unger...

Guest =tentacle=

Gifte og samboende foreldre sier også de groveste ting til sine barn, dessverre. Synes det blir søkt å anta at det er et resultat av samværstrenering.

Annonse

Guest Persille

slettet

Edited by Persille

Guest *Magica*

Ingen foreldre klarer å være perfekte hele tiden. Opp igjennom årene har jeg nok sagt ting til ungene som jeg har angret på og bedt om unnskyldning for. Heldigvis ikke noe i nærheten av dette, så utrolig trist for jenta. :tristbla: Hadde jeg fått høre noe sånt av faren min hadde jeg blitt helt knust!

Far til 2

Jeg tror faktisk at mange voksne kan si noe slikt til/om samboer/ektefelle eller ex'en, mens barn hører på. For mange barn gjør det et like sterkt inntrykk som å få en slik beskjed selv.

Guest care

Å si noe slikt til barn sier meg at denne personen ikke vet noe om hvordan barn skal oppdras.