Gjest Spring Hermit Skrevet 16. april 2007 #21 Skrevet 16. april 2007 Når jeg skulle introdusere meg til foreldrene til stemoren min i bryllupet til pappa, så klarte jeg å si "[Navnet mitt], jeg er dattra til pappa".
Meaty Skrevet 16. april 2007 #22 Skrevet 16. april 2007 Har jo noen klassikere, her er de jeg kommer på i farta: Jeg og ei venninne sitter på gulvet i Oslo spektrum, vi venter på at et eller annet band skal komme på scenen. Hun sier: "Jeg må tisse, jeg får gå nå før bandet kommer på scenen. Men da passer du vel på plassen vår da. Eller vil du at jeg skal passe på, så kan du gå i stedet?" Jeg og samme venninne har parkert bilen utenfor en kiosk midt på sommeren, vi blir enige om å la bilvinduet stå åpent mens vi er en snartur i kiosken siden det er så varmt. Når vi går mot kiosken bråsnur hun plutselig, stikker handa inn vinduet og låser bildøra. Ellers så har jeg en annen venninne som skulle kjøpe seg stereoanlegg med CD-spiller. Selgeren viste henne en spiller man kunne ha 60 CD'er i, da hun plutselig sier "men man kan vel bare ha en i også?"
Tinúviel Skrevet 16. april 2007 #23 Skrevet 16. april 2007 Hadde et par venninner på ungdomsskolen. De kunne si det utroligste... Kjæresten min skulle selge noen brente CD'er til den ene av dem. Dette var på den tida hvor du glatt kunne ta 100-150 kroner pr CD, så 100 kr ville han ha. Den andre venninna mi, som er litt av en prutemaskin, begynte å argumentere vilt mot at han skulle ta 100 kroner for en CD som han bare skulle kaste allikevel. Vi lurte fælt på hvor hun hadde fått den idéen fra. -Jo, han skal jo bare brenne de! Den andre av dem syntes jeg var fryktelig ekkel fordi jeg spiste youghurt. Jeg lurte på hvorfor det... -Det er jo masse bakterier i det! De mente også lenge på at å spise egg var veldig inhumant, det var jo kyllingmord! Det tok meg en stund å forklare saken, uten at det ble noe bedre, da ble det nemlig hønemens.
mamma_mia Skrevet 17. april 2007 #25 Skrevet 17. april 2007 Jeg har en venninne som sier de rareste ting.. Vi har en reiseseng vi bruker til lekegrind til jenta vår på 15 mnd i stua. En gang sa hun følgende: Sover hun i stua, hvorfor har dere ikke egen seng til henne på rommet..? Og det var helt alvorlig.. En annen gang skulle jeg vise henne brosjyrene over tomannsboligen vi holder på å kjøpe.. Jeg forklarte at boligen var lik en annen som ligger her vi bor.. Da utbryter hun: Å, er ikke det sånne handikapboliger da? Har alltid trodd det jeg.. Skal dere bo i handikapbolig? Tenk før du snakker da Dette er moderne boliger som det står mange i køen om å kjøpe..
Meaty Skrevet 17. april 2007 #26 Skrevet 17. april 2007 De mente også lenge på at å spise egg var veldig inhumant, det var jo kyllingmord! Det tok meg en stund å forklare saken, uten at det ble noe bedre, da ble det nemlig hønemens. ← Æsj! Også jeg som er så glad i egg. Jeg skulle ønske jeg ikke hadde lest dette!
Gjest Emera Skrevet 17. april 2007 #27 Skrevet 17. april 2007 Det var den moren min igjen. Her en søndag fortalte faren min at han lurte på å levere selvangivelsen pr SMS, og at han tenkte å gjøre det akkurat da. Enkelt og greit det, mente han. Mamma, med forbauset mine: "Sitter det noen der NÅ da?"
Nicky B Skrevet 17. april 2007 #28 Skrevet 17. april 2007 Er (dessverre) en sånn selv og har flust av eksempler..... Mannen min drar ofte frem denne: Jeg var på flyplassen. Skulle til Bodø og boardinga var i gang. Jeg ser at kontantkortet mitt snart er tomt og ringer til min kjære og presterer å ytre følgende spørsmål: Har de netcom kontant i Bodø? (og det jeg egentlig tenkte var jo alt med dekning og sånt siden jeg har vært på flere steder hvor jeg så vidt har signaler på telefonen...)
Bladlusa Skrevet 17. april 2007 #29 Skrevet 17. april 2007 (endret) Råbra tråd! Jeg fikk besøk av et vennepar fra studietiden, som jeg ikke hadde sett på et par år. Det første som detter ut av han når jeg åpner døra er "Åh! Du har lagt på deg!" Det pleier å være akkurat det jenter setter pris på å få høre når du ikke har sett dem på en stund, eller hva? Det hører med til historien at jeg har hatt problemer med å være alt for tynn, så for meg var dette en helt grei beskjed å få. Særlig siden han fulgte opp like spontant med "Så fin du er! Det kledde du virkelig bra!" Men jeg kjente ham godt nok til å vite at kommentaren kom helt spontant, uten tanke for hva slags forhold jeg har til vekta mi... (Faktisk tror jeg dette er den beste komplimenten jeg noensinne har fått.) Endret 17. april 2007 av Bladlusa
Gjest Mrs. Potter Skrevet 17. april 2007 #30 Skrevet 17. april 2007 Kom på en til hvor jeg selv er nokså innblandet: Kjørte over den gamle Svinesundsbroa da de var i ferd med å bygge den nye. Det eneste som var ferdig på den nye var den buen som går over selve veien. Altså ikke noe vei - bare bue. Jeg ser dette og sier høyt til svigefar: "Jøss. Så bratt den broa blir da". ←
Anglofil Skrevet 17. april 2007 #31 Skrevet 17. april 2007 (endret) Joda, jeg har noen venninner som prater litt uten å tenke seg om. Husker ei venninne av meg skulle ringe han hun har vært forelska i lenge. Det var noe helt "profesjonelt", men hun var litt nervøs. Første hun sier (jeg er tilstede som "støtte") inn i røret er; "Er du opptatt?". Jeg kniste litt først når jeg hørte hva hun sa og da ble hun selvsagt veldig forfjamset når det gikk opp for henne hva hun hadde sagt. Det kunne jo misforstås, men jeg tror ikke han gjorde det altså. Men for å rette på "feilen", så fortsatte hun; "jeg mener, du er ledig?". Da var det nesten så jeg ikke klarte å holde meg. Fortvilet fikk hun stammet fram beskjeden til fyren, og var rød som en tomat når samtalen var over. Hun lo heldigvis godt etterpå, selv om hun har fått høre den et par ganger i ettertid. Ikke lett å være forelska nei. Mvh Yvonne Endret 17. april 2007 av yvonne
Polly Ester Skrevet 18. april 2007 #32 Skrevet 18. april 2007 Har et par sånne selv... jeg prater ofte uten å tenke før etterpå - og da blir det bare sånn: "ånei, sa jeg det høyt?!" Jeg har hatt noen få biler i mitt liv - ordentlig skrabber, men biler... En gang jeg skulle dra avgårde satte jeg nøkkelen i tenningen og vred om nøkkelen. Fikk akkurat startet den før motoren kvalte seg. Jeg prøvde da på nytt, men da ville den ikke. Prøvde enda en gang til, men bilen ville ikke. Da ble jeg litt forvirret og tok ut nøkkelen og så på den: "Kanskje jeg ikke har brukt riktig nøkkel?" En gang jeg og moren min var ute og kjørte kjørte vi på motorveien. Gansk fort. Vi hørte plutselig noen som hang på hornet. Jeg så meg rundt og så stoppet det. Jeg så ingen som ville tutet på meg. Jeg kjørte videre og så hørte jeg det igjen. DA oppdaget jeg at det var meg som lente meg mot rattet og tutet selv! En tredje gang jeg var ute og kjørte og hadde kjørt i flere mil ble jeg plutselig kjempenervøs og forvirret og spurte søsteren min som var med: "Du, husket jeg på å ta med nøkkelen da?" - og søsteren min lo godt og vel og lenge da hun samtidig presset ut av seg at nøkkelen faktisk sto i tenningen og hadde gjort det hele turen vi hadde kjørt... Og det var bare bilhistoriene...
Mediocre Skrevet 18. april 2007 #33 Skrevet 18. april 2007 Jogget med en venninne en gang, da hun plutselig utbryter :"Når du har melkesyre, kommer det noe hvitt ut av beina da?"
Grønt blad Skrevet 19. april 2007 #34 Skrevet 19. april 2007 Utrolig morsom tråd. Ler så jeg griner Skal følge med her
Susannah Skrevet 19. april 2007 #35 Skrevet 19. april 2007 Kommer ikke på noen supergode historier akkurat for øyeblikket, men må følge med her:)
Loevinna Skrevet 19. april 2007 #37 Skrevet 19. april 2007 Kom plutselig på en flause jeg hadde for ca 7 år siden. Jeg hadde først snakket med en fyr på nett en god stund, og etterhvert begynte min eldre søster å snakke med samme fyr. Det ble til at hun skulle møte han først (idag er han hennes eks kjæreste..). Fyren dukket opp i en bil og jeg som den lillesøsteren jeg er, så var jeg veldig nysgjerrig. Spesielt nysgjerrig var jeg på om han var høyere enn søsteren min, av alle ting... Så jeg spør søsteren min: "Var han lang?" Hvorpå hun fniser litt, og det går opp for meg at den kan lett missforståes. Så jeg prøver febrilsk å rette på det jeg sa: "Åh! det var ikke det jeg mente. Men mente om du har sett han i oppreist stilling?!?! Vi har fått mye morro ut av den episoden i senere tid
Helen Skrevet 19. april 2007 #38 Skrevet 19. april 2007 Da jeg gikk på ungdomsskolen så hadde vi gym, vi ble delt inn to og to. Husker ikke helt hva jeg drev med men lærern kom bort til meg og spurte meg hvem jeg var sammen med. Jeg tenkte med en gang på kjæresten min men kunne ikke skjønne hva hun hadde med det å gjøre, men jeg fortalte da navnet hans, både for-og etternavn. Hun ble helt for det hun mente var hvem jeg var på lag med En gang vi var på ferie i Sverige skulle mora mi ta ut penger i banken, hun spurte hvor mye hun kunne ta ut og fikk til svar at hun kunne få inntil 2000,- pr dag. Da sier hun:"Fint, da tar jeg ut 4000,-" Jeg ble så flau, jeg var 15 år og i den rette alderen for å bli flau over alt foreldrene gjør. Jeg måtte forklare henne det èn gang til før hun skjønte at hun bare fikk tatt ut 2000,-
Gjest Bellatrix Skrevet 20. april 2007 #39 Skrevet 20. april 2007 Da jeg gikk på ungdomsskolen så hadde vi gym, vi ble delt inn to og to. Husker ikke helt hva jeg drev med men lærern kom bort til meg og spurte meg hvem jeg var sammen med. Jeg tenkte med en gang på kjæresten min men kunne ikke skjønne hva hun hadde med det å gjøre, men jeg fortalte da navnet hans, både for-og etternavn. Hun ble helt for det hun mente var hvem jeg var på lag med ←
tuji Skrevet 20. april 2007 #40 Skrevet 20. april 2007 Hele klassen var på hotelltur og vi satt og diskuterte hvilket romnummer vi bodde på. Alle ramset opp nummert på sine rom og da *** skulle svare, sa hun "Jeg bor i gate 4" Hun trodde vi snakket om hvor vi bodde hjemme, akkurat som vi ikke visste hvor hun bodde da! (hun bor i en liten by der gatenavnene er 1, 2, 3...og så videre) ← Måløy?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå