Gå til innhold

Ø & M sin store dag, 070707


IslandWind

Anbefalte innlegg

Er ny her på forumet og prøver meg frem ;)

Jeg er hankjønn og er 1980 mod. (26 år) hun er 1985 mod. (21 år) og vi skal gifte oss i Bergen, St. Paul katolske kirke den 070707.

Begynner med hvordan jeg fridde jeg, tenkte lenge på hvordan dette skulle ta seg til, så jeg gikk først ut og kjøpte ringer, jeg visste hun ikke liker gult gull, samt liker diamanter, hun er også litt jentete romantisk av seg, så da ble det ringer i hvitt gull med tre diamanter i hjerteform :sjarmor:

Ringene

Deretter fikk jeg ett godt tips om hvordan jeg skulle fri og begynte å arrangere dette, det tok en del tid og en del arbeid men slutt resultatet kan dere lese om her.

Avisoppslaget i BA

Når jeg hadde fått ja og nervene hadde roet seg igjen måtte vi tre til med forberedelser, først vi gjorde var å gå til prest/kirke og få satt en dato for bryllupet, vi ønsket oss 070707 og var bekymret for at det ikke skulle gå da vi hørte at det var så mange som skulle gifte seg på den datoen, dette gjaldt tydeligvis bare protestanter for det var helt ledig den datoen i vår kirke (hun er katolikk og ønsker å gifte seg katolsk)

St.Paul

Og så fant vi ut at vi måtte ha ett sted å ha festen, og ettersom vi skal ha ca 80 gjester til middag/fest måtte vi ha ett skikkelig sted å holde det, så da fant vi ut at vi ville ha festen på mitt hjemsted , Askøy. Vi fant ett stort og nydelig sted for dette.

Kulturfabrikken Hetlevik

Satt så i gang med å finn utav det med invitasjoner, og gjett om jeg fikk sjokk når jeg så prisene de ville ha, og det er så mye makkverk der ute, hallo liksom selv om vi skal gifte oss så betyr det ikke at vi har råd til å betale 20+kr for hver invitasjon, nei her får jeg ta og designe og lage det selv. :legrine:

Invitasjon foran

Invitasjon innside

Invitasjon bakside

Og så må jo man ha noe på seg hvis man skal gifte seg, og min idè om å sy sammen ett par rema1000 poser falt ikke i god smak hos damen så vi måtte tenke litt annerledes :) Jeg fant ut hva hun ønsket seg, fant en dame på internett Torunns Drømmekjoler

som kunne skreddersy en tilnærmet lik en for 10.000 kr billigere enn hva originalen kostet samt i de farger og fasonger vi måtte ønske osv. vi målte min forlovede opp og ned med målebånd (takk mamma) og sendte alt til hun som skulle fikse kjolen for oss,

Hun får kjolen sydd i Asia og resultatet ser dere her.

Kjole foran

Kjole siden

Etter avtale med Torunns drømmekjoler så har vi også fått oppkalt kjolen etter min kone, så nå er hun blitt "udødeliggjort" en hyggelig bryllupspresang av Torunn =) tnx :blomst:

Brudekjolen Mary Lan

Da var kjolen fikset og så var det å tenke på maten vi skal ha... Den er min far så snill og spanderer (takk pappa) og den ordnet vi hos ett greit cateringfirma på Askøy som har tidligere hatt base i samme lokalet som vi skal ha festen, da er vi sikker på at de kan orientere seg rundtom (+ de var mye billiger enn de cateringfirmaene vi fant i Bergen)

Lekkert og godt

Og så begynte vi å tenke på brudesuitè, vi gikk rundt på samtlige store hoteller i Bergen og selv om mange suiter var booket fant vi en nydelig tårnsuitè med boblebad (boblebad var det største kriteriet til damen) med brudepakke kom det på

2900 kr Dette var min mor så snill og sa hun ville spandere på oss (takk mamma)

Clarion Hotell Admiral

Så trenger jo man en bryllupsreise når man først skal gifte seg, og jeg er litt "Tom Hanks Cast away kind a guy" så jeg liker "øde" øyer med palmer dyreliv og vakre strender og hav... så vi fant ett flott sted på Seychellene til kr 13500 pr person (utenom maten er dette det dyreste greiene og jeg jobber to jobber samt studier for å få råd) :trene:

Paradisreiser Seychelles

Så da var kirke, lokaler, mat, kjole, brudesuite, bryllupsreise, ringer, invitasjoner fikset og det gjenstår ennå ett pr ting.

som for eksempel en brudekake, og selvfølgelig må man vi ha det ;)

Jeg liker ikke marsipan eller sånn dill så jeg fant en god kake med marshmallows fondant m/ hvit og mørk sjokoladekake inni mmmmmmmmm.

Eventyrkaker

Bryllupskaka vi valgte

Kaken slik den ble hos oss

Toppfiguren vår

Og då var det vel på tide å få fikset seg en dress selv :) og den kjøpte jeg i går hos Bellami sotra for kr 4000, fikk den ca 37% billigere enn hva den opprinnelig kostet (kr 6000)

Dressen min

Og siden damen sine venner og familie ikke er noe særlig kjent på

Askøy må vi jo sørge for at de kommer seg trygt frem til lokalene, det ordnet vi med å leie inn en buss til 50 stk for kr 2000 hos:

Bergenbuss

Og for å gjøre festen litt søtere fikset jeg meg en billig sjokoladefontene på QXL :ler:

Sjokoladefontene

Og så langt er det vel vi har kommet, har fikset forlovere, blomsterpiker, prest og andre diverse detaljer, men det jeg har skrevet er vel det som er booket og klart, resten som toastmaster og musikk er fremdeles på vei, skal i noen møter o.l og fortsette å planlegge en stund til fremover, men jeg kommer til å føre inn her hvordan fremgangen er og håper denne tråden kan være til hjelp for andre folk i vår situasjon.

Lykke til med forberedelsene alle dere andre :klappe:

"vi har fått oss fotograf til den store dagen , en kar som er en dyktig amatørfotograf som har tatt flere slike oppdrag før, han tar vel ca 20 bilder og redigerer og gjør fine, samt at vi får resten av rå-materialet slim at vi kan gjøre det vi vil med det."

Denne karen lot oss i stikken, men det var bare bra for damen fikset en fotograf som til vanlig tar glamour, catwalk, magasin, reklame bilder mm. STOR portofolie (Elle, Vouge osv) og veldig flink, han skal være med oss hele dagen (vielse, ute på locations, festen osv) han redigerer bildene han tar (ca. 20 stk) og alle de andre bildene han tar får vi på en DVD, sikkert flere hundre (456 bilder tok han) ALT dette til KUN 2000 kr.... happy

TUSEN TAKK min kjære og til fotografen som er en kjempekar

I tillegg har vi blitt enig om menyen vi skal ha på middagen, den er som følger:

"Gresk salat med tsatsiki

Marinert kalkun bryst ,sauterte

Grønnsaker , stekt basminris

Og kremet saus

Bær salat i pannekake"

NAM..NAM

Fikk tidlig bryllupspresang av min bror... Dykkerkurs for meg og min kjære slik at vi kan dykke på Seychellene.

Da er no vårt bryllup over og alt gikk som smurt, kan no legge ut litt mer info nå =)

Pyntingen gikk kjempebra, gikk for hvite duker og minimalistisk pynt, blomster på bordene ble hvite roser nedsenket i vann med flytelys på toppen =) dere kan se bilde her: Blomstervase

Vi var så heldig at min onkel og tante ordnet det slik at sjefen for kjøkken, bordekking og servering på Haakonsvern orlogs stasjon kunne hjelpe oss med lån av duker og profosjonell dekking av bord (denne karen fikser bord for kongeparet altså) tnx onkel og tante =)

Vi kjøpte noen flotte glass som vi brukte som "centerpiece" i tillegg til brudebuketten: Brudeglass

Og ett av brudebuketten: Buketten

Min bror og mor spanderte Toastmastere på oss og det ble disse kara her: Geir & Dean

De er viden kjent som en del av Great Garlic Girls eller ruth og Vigdis, det ble en kjempesuksess hos alle fra konservative katolikker til venner og familie =P

Og da som våres eventyrbryllup ble en suksess vil jeg anbefale alle mannfolk der ute til å ta i ett tak, alt gikk som jeg planla og vi hadde ingenting som gikk galt.

Vil takke venner, familie og alle de som hjalp til med at dette ble en så stor suksess som det ble.

TAKK :tommelopp:

Og til slutt ett pr bilder av meg og min kone i stasen vår =)

Meg og min kone1

Meg og min kone2

Meg og min kone3

Og ett bilde av min frue i sin nydelige kjole.

Mary Lan i kjolen ved navn Mary Lan

Takk til alle dere som har giddet å lest gjennom dette og til dere som skal gifte dere... lykke til :bryllup:

Endret av IslandWind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må bare få takke de som hintet til at det fantes en bryllupsdagbok og oppfordret meg til ålegge mine opplevelser inn.

Dere vet selv hvem dere er =) Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og :velkommen: Du er det første hannkjønnet som jeg har sett som har forvillet seg inn her :ler:

Først og fremst GRATULERER med frieri og bryllup!!! Og jeg må si dere har kommet langt på vei i planlegginga!!! Og for en utrolig fin brudekjole!!!!

Mange :klem: fra Kath

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-D og gratulerer så mye med ny bryllupsdagbok!

Jeg ser at du og din kjære skal på bryllupreise til Seychellene - det skal vi også :hoppe: Når drar dere avgårde?

Vi drar 19.juli og skal være 6 dager på La Digue, 9 dager på Praslin og 3 dager på Mahe.. Gleder oss helt sinsykt!

Lykke til videre med planleggingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiser dagen etter vi er gift, altså 8 juli =) vi skal være på La Digue i 12 dager, har leid bungalow =P vi skal vel reise rundt på de andre øyene også, de har jo mange turer frem og tilbake med romantiske båtturer og slikt =)

Tror det blir kjempebra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering vi har fått oss fotograf til den store dagen , en kar som er en dyktig amatørfotograf som har tatt flere slike oppdrag før, han tar vel ca 20 bilder og redigerer og gjør fine, samt at vi får resten av rå-materialet slim at vi kan gjøre det vi vil med det. Og prisen for dette er 3000 for fotografering utenfor kirke og på diverse locations + 750 hvis fotografering under vielsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SkalBliKone

Gratulerer med frieri og velkommen til bryllupsklubben :bryllup:

Jeg er helt stum av beundring over hva du har fått til av forberedelser og kreativiteten din.

Kjolen var vakker, kaka var nydelig , innvitasjonene lknallfine

Gleder meg til å følge med videre :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: og :velkommen: hit til KG!

Så mye fint dere har fått i stand, blir gøy å følge dere videre i planleggingen mot den store dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Då var fotografen i boks, damen fikset en fotograf som til vanlig tar glamour, catwalk, magasin, reklame bilder mm. STOR portofolie og veldig flink, han skal være med oss hele dagen (vielse, ute på locations, festen osv) han redigerer bildene han tar (ca. 20 stk) og alle de andre bildene han tar får vi på en DVD (sikkert flere hundre) ALT dette til KUN 2000 kr.... så happy

TUSEN TAKK min kjære.

I tillegg har vi blitt enig om menyen vi skal ha på middagen, den er som følger:

"Gresk salat med tsatsiki

Marinert kalkun bryst ,sauterte

Grønnsaker , stekt basminris

Og kremet saus

Bær salat i pannekake"

NAM..NAM

Fikk tidlig bryllupspresang av min bror... Dykkerkurs for meg og min kjære slik at vi kan dykke på seychellene.

Kommer tilbake med mer info når jeg får fikset mer, har masse planlagt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...