Gå til innhold

katt med dårlig ånde


treningsjenta

Anbefalte innlegg

lille pus feller tenner nå, og (sikkert) i den anledning så stinker det dødens fra munnen hans.. helt grusomt...

noe vi kan gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

He-he ... hele katten min luktet ille da han felte tenner. Vet ikke om det er noe å gjøre ved det, men det går jo heldigvis over :)

Endret av Lilith
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir hunden min noe som heter Plaque off, sp, han får i foret. Hjelper på dårlig ånde, er til katt og hund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør være obs på at dette kan kreve behandling med antibiotika. Den vanligste grunnen til at katter har dårlig ånde, er betennelse i tannkjøttet (ofte vil tannkjøttet da være rødlig i fargen).

Jeg har opplevd dette med to av mine katter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle er de når de mister tennene sine?

Den ene pusen min har dårlig ånde og er ca rundt et år, har lurt på hva årsaken kunne være.

Når vi fikk den fra dyrebeskyttelsen for ca 4 mnd siden luktet hele katten stygt :forvirret:

Den andre katten lukter bare godt :sjenert:

Kattene får tørrfor kjøpt på dyrebutikk og er frisk og rask ellers :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De mister vanligvis tennene sine rundt 5 mnds alder. Kanskje greit å få en dyrlege til å kikke på pusen din? Som noen andre nevner, kan det jo være en betennelse eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

neida tror nok det bare er tennene denne gangen. han tygger fint og ser fin ut. samtidig som vi finner tenner litt overalt, og han er i rette alderen..spm er jo bare hvor lenge det holder på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattene får lett tannsten, den er ikke alltid lett og se. Hvis det stinker forferdelig så kan det komme fra tennene. Mine katter blir alltid sjekka en gang i året, tannstenen er hvit men vetrinæren sa at man kan forsiktig skrape dette vekk med neglene. men for all del vær obs på betennelser fra tannkjøttet. Er tennene brukne kan det og gå vondt i tannkjøttet og det stinker. ville fått det sjekka jeg da. Jeg pleier sjøl og se på tennene til mine pusejenter ca 1 gang i mnd at alt er ok. :sexy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silmarill

Den mest vanlige årsaken er plakk eller tannsten!

Gå på apoteket eller til veterinæren å kjøp noe som heter BUCACAT.

Dette er en pasta som inneholder enzymer som hemmer unormal bakterievekst!

Dette gir du enten rett i munnen eller blander det i foret.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...