Chelsea Skrevet 13. april 2007 #1 Skrevet 13. april 2007 Jeg er et forrettmenneske, må alltid ha forrett på restaurant eller middagsselskaper hjemme. Hva er din favoritt? Gjerne med oppskrift.
Scheherazade Skrevet 13. april 2007 #2 Skrevet 13. april 2007 (endret) Liker best smårettfat jeg, litt spekeskinke, godt brød, aioli, balsamico og olivenolje til dypping osv. Eller a la oppsatsen på Hard Rock, med litt løkringer, kyllingvinger osv. Edit: Stygg orddelingsfeil Endret 13. april 2007 av Scheherazade
Nilma Skrevet 13. april 2007 #3 Skrevet 13. april 2007 Jeg er også veldig glad i forrett. Om det står kamskjell på en meny er det stor sjanse for at jeg velger akkurat dét, eller andre typer skjell. Paté er også en super forrett. Hjemme lager jeg ofte kamskjell til forrett slik: Skjær litt gulrot og purre i tynne strimler (julienne). Surr i smør til de mykner litt, ha på en liten fløteskvett, salt og pepper og kok opp. Krydre kamskjell og stek dem lett (men på ganske høy varme slikt at de får fin skorpe). Legg en god skje av grønnsak- og fløteblandingen på en tallerken pr. pers., topp med kamskjell og press en liten skvett sitron eller lime over. Ellers er dette en klassiker hjemme hos oss.
Malama Skrevet 13. april 2007 #4 Skrevet 13. april 2007 Jeg er ikke noe stort forrett-menneske, men syntes det var godt da jeg laget en enkel forrett til en dag jeg ville lage goood middag til min kjære i fjor sommer. Det var enkelt og greit en "minipastasalat", der jeg hadde finskåret salat i små biter, brukte cherrytomater for at det skulle bli fine, små tomatbåter, brukte makaroni og skinke i smååå biter. for meg som ikke liker reker var dette en langt mer fristende løsning enn "rekesalat2 som jeg ellers har blitt servert av og til...
gard Skrevet 13. april 2007 #5 Skrevet 13. april 2007 Jeg synes at langstekte tomater er godt. Man deler en tomat i to, legger oppå olivenolje, hvitløk og oregano på snittflaten og steker dem på 160 grader i et par timer. Dette serveres på en liten toast som er gnidd inn med hvitløk...litt ricotta og et basilikumblad på toppen så har man en veldig god forrett :-)
Trillrund Skrevet 13. april 2007 #7 Skrevet 13. april 2007 Hjemmelaget: Lettstekte asparges (gjerne mini) med cashewnøtter og maldonsalt... Ute: Løkringer, hvitløksmarinerte reker, kamskjell, vårrull, alt avhengig av hva slags restaurant man er på
Titti72 Skrevet 13. april 2007 #8 Skrevet 13. april 2007 Gard sin forrett brukes mye i mitt hjem. I tillegg så lager vi (les: mannen) halve avakadoer (1 hel pr. pers.) hvor det fylles rømme og sort kaviar (lodderogn) der hvor steinen har ligget (jo større topp jo bedre).
-Fisken- Skrevet 14. april 2007 #10 Skrevet 14. april 2007 Scampi lett woket med sweet chilisaus, servert på en seng av ruccola.
Titta Skrevet 14. april 2007 #11 Skrevet 14. april 2007 Noen av mine forrettfavoritter, litt avhengig av hvor jeg er og hva jeg skal ha til hovedrett: - gravlaks med sennepsaus - mozerella og tomat salat - carpaccio - krepsehaler, gjerne i en liten salat - sprø asparges med parmaskinke
Kosemose Skrevet 14. april 2007 #12 Skrevet 14. april 2007 Den beste (og enkleste!) forretten jeg kan få er rett og slett en skikkelig god skinke og melon. Nam!
Pasha Skrevet 14. april 2007 #13 Skrevet 14. april 2007 ute på kinarestauranter bestiller jeg alltid vårrull eller sterk suppe.
Shoegal Skrevet 14. april 2007 #14 Skrevet 14. april 2007 Reker og avokado blandet med rømme. Serveres i halve avokadoskall, og ser bra ut og smaker godt med et dryss svart pepper over. Veldig godt og friskt
FantasDick Skrevet 15. april 2007 #15 Skrevet 15. april 2007 Hvitløks-snegler med godt brød til! Nam!
Gjest silkesvarten Skrevet 16. april 2007 #16 Skrevet 16. april 2007 Hvitløks-snegler med godt brød til! Nam! ← snegler? æsj
razmatazz Skrevet 17. april 2007 #18 Skrevet 17. april 2007 Til en finere middag ville jeg f.eks. servert andebryst i skiver (gjerne røkt) med rødløkskompott (masse rødløk, surr i smør til det blir mykt, ha i en et par skjeer med brunt sukker så det karamelliseres, deretter en god halvflaske rødvin og en god slump balsamico - la det stå og putre i en time eller to). En mye enklere men veldig god forrett er kokte asparges med parmaskinke og skiver av fersk parmesan
Gjest lolle Skrevet 19. april 2007 #19 Skrevet 19. april 2007 Bruschetta med tomat,basilikum og hvitløk over
Brunhilde Skrevet 19. april 2007 #20 Skrevet 19. april 2007 Hvitløks-snegler med godt brød til! Nam! ← Det er bare snadder og noe av det beste jeg vet. Blåskjell med aïoli er et annet alternativ til en god forrett, det samme er froskelår med en enkel tomatsaus. snegler? æsj ← Det er bare så utrolig lite voksent å kommentere mat andre liker på den måten der!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå