Gå til innhold

Samlivsbrudd og graviditet

Aquila

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei dere! :vinke:

Har hatt litt av den stressdag idag. Merkelig nok er jeg ikke trett heller.... Kan ha noe med at jeg tok fri igår for å komme meg etter jenteturen.

Vi brukte 13t hjem i dårlig vær, med fastkjøringer, null sikt og velting! Phu! :sukk: Men vi klarte det og er kjempestolte nå! Parkerte hjemme 06:30 mandag morgen og bestemte meg for å droppe jobb... på en måte... :ler:

Ex var bekymret for oss og kom å vekte meg med lunsj/frokost mandag formiddag :) kjempehyggelig. Han inviterte videre på film på kvelden - og til ny tur i helga. Flott, men samtidig som han gir litt er han også ganske avvisende innimellom (som når han skal gå hjem etter å ha vært hos meg). Det er ganske trist :tristbla: ... Men det sier bare noe om hvor usikker han er.

Jeg orker bare ikke denne vinglingen mye lengre. Nå er det bare en merkedag igjen ifht meg og ex, og det er terminen min i slutten av april. Det blir noen triste dager - men OK, så er alt endelig over. Håper jeg. Jeg kjenner så utrolig at jeg angrer på avgjørelsen innimellom - selv om jeg vet det var det mest fornuftige.

Har en mailkorrespondanse gående med mine 3 beste venninner fra gamle tider. De har alle gifteplaner og venninne 1 har 2 barn nå, mens de 2 andre er i planleggingen av å få smått. Jeg klarer liksom ikke å være oppriktig glad på deres vegne, og føler meg så bitch! Klart de blir lei av å høre om meg og ex - og klart at deres liv går videre. Men jeg er ikke klar for å høre om alle deres barn og giftemål planlegginger. Og det er kjipt :sukk: , føles utrolig dårlig.

Ang ex har jeg nå prøvd og ta et valg. Det er mulig det er veldig teit, men jeg tror dette er en metode for at jeg skal bli ferdig. Det kan funke, jeg vet ikke :vetikke: , men jeg tror jeg gir det en sjanse.

Dersom ingen store fremskritt skjer innen 17.mai evt innen bursdagen min som er tidlig i juni (mulig det blir litt lenge til), så skal jeg selv bare avslutte alt dette tullet med ex. Da er det nok! Det er ikke det at jeg stresser med å finne en annen eller etablere meg - det er bare at jeg står fast, det er liksom ingen andre som er interessante og ingen slipper innpå meg så lenge ex er i tankene mine.

Hadde en prat med ei venninne som sier at avstand og et klart standpunkt er viktig - hun gikk fra kompisen til ex i januar - og sliter ennå, men innser at hun har gjort det rette. Poenget er at hun er flyttet herifra, og det hjelper jo. Så jeg fikk litt gutzen!

Ex vet hvor han har meg nå - så da må han snart ta et valg. Det er nå 9 mnd siden vi tok en pause som endte med en fullstendig slutt, en abort og en kjempekrangel! :sinna: - Og jeg kan ikke gå rundt som en zombie mye lengre. Han sier han likte å ligge hos meg forrige uke :sjenert: og at han gjerne ville gjøre det igjen. Føltes så naturlig og komme til meg sa han...

Men... Jeg vet ikke... :vetikke:

Han er så usikker!

Vet dere kanskje synes det er barnslig å sette en dato - men kanskje er det det som må til for at jeg skal ta meg sammen og ta avgjørelsen når det ser ut som om han ikke klarer det likevel?

Jaja, får hoppe i seng å lese litt i håp om å bli trett nå. Snart ferdig med bok 2 av Stieg Larsson :hoppe:

Vi høres i morgen!

:klem1:

Endret av Aquila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Skjønner det svir veldig å tenke på det som kunne vært... Ganske naturlig å reflektere ved sånne milepæler...

Klart det da blir ekstra vemodig når andre oppnår disse tingene raskere enn du ville gjort selv.

synes det er bra at du setter en grense for deg selv, håper du klarer å gjennomføre det.

Vet ikke om jeg egentlig synes at ex'en din fortjener disse sjangsene du gir han. Men det er viktig at du gjør det du føler er rett, så får vi håpe det blir en avklaring om ikke lenger. Enten den ene eller den andre veien.

Men husk på hva han har gjort med deg. Jeg synes ikke du skylder han noe.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du har satt en dato, jeg. Ellers syns jeg at du skal skjerme deg selv enda litt mer, ved å ikke være fysisk med ex før han faktisk har tatt et skikkelig standpunkt. Ikke se film i armkroken. Ikke la han ligge over. Etc. ... Det er godt, jeg vet det, men ved å la han komme så tett på deg, blottstiller du deg selv veldig, i tillegg til at du lar han fortsette å ture på som før...

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ny dag!

Sitter på kontoret - klar til dyst! :ler:

Har blitt seine kvelder på jobb denne uka, så jeg føler meg litt sliten. Ikke har jeg fått trent heller.... Og jeg føler bare at jeg eser ut, æsj! Skal komme meg på tredemølla i dag eller i morgen, så jeg får hatt ei økt denne uka iallefall! Har liksom forsøkt å følge med på hva jeg spiser, og det er jo ikke så himla mye... Men kanskje jeg skal følge litt ekstra med. Nå er jeg på 65kg - og jeg vil aldri mer havne opp mot matchvekta jeg hadde i 2005 (les: 69kg). Så her gjelder det og være litt smart i treningsmetodene og matveien!

Eller ikkeno' nytt! Dårlig vær her for 5. dagen på rad. Kjedelig :sukk: ...

Har lånt ei strikkebok fra ei engelsk venninne; "Stich'n bitch" - så kanskje jeg kan ta frem strikkinga igjen snart. Har jo faktisk litt lyst til det igjen!

Nei, på tide med litt jobbings!

Ha en fin dag jenter :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mornings!

Jeg er tidlig på jobb i dag! :hoppe: Det betyr at jeg kan gå tidligere også :hoppe: :hoppe: ! Ser frem til det. Har vært ei lang uke.

Idag skal jeg:

- Spise en sunn middag

- Trene 1,5 t løp og styrke

- Ta litt sol

- Passe barnet til venninne S

Blir en fin og rolig fredag - må bare kjempe litt for å holde motivasjonen oppe til å få trent også.

Ex lå over hos meg i natt.... Ja jeg vet dere vill :klaske: meg! :fy_fy:

Men jeg klarte ikkes stå i mot.

Jeg har gitt meg fristen. Lover å holde den.

Nytt siden i går:

- Fikk en bryllupsinvitasjon til "bare meg" (ikke med følge - er det vanlig?) fra venninne E som jeg ikke visste skulle gifte seg! Vi er like gamle og jeg har alltid vært venninna med kjæreste og lykkelige omstendigheter. Vel, på 2år har hun nå fått kjæreste, 1 barn og gifter seg.

- Kompis S sendte melding i natt med bilde av hans lille datter.

Denne kompisen stakk innom meg i høst når ex var på besøk for å fortelle at han og dama ventet barn (hadde bare vært sammen i noen få måneder, så det var ikke planlagt kan en si...). Da satt jeg og ex der og visste at jeg også var gravid, med ca samme termin - men i komplett motsatte omstendigheter, les: abortplaner, ingen glede over graviditeten, bråslutt for noen uker siden og nyfraflytta ex-kjærester. :tristbla:

Det var jævlig!

Husker jeg fortalte kompis S dette noen uker etterpå, og han ble bare så lei seg på mine vegne og følte seg nesten litt dum - men jeg måtte jo bare si at han kunne da for Guds skyld ikke vite at jeg satt der med noe i magen jeg også...

Jaja!

Nok prat så langt!

Nå får jeg gjøre noe :sukk:

:kaffe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*kicking Aquila's weak butt a little bit* :fy_fy:;)

God helg!

Endret av Wadjet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er ganske vanlig å be uten følge i bryllup når en ikke er i fast forhold.

Skjønner at det stikker litt av livet snur seg sånn for andre...

Men det ordner seg for deg også. Gjør det for snille jenter ;) De må bare lære seg å ta vare på seg selv :fy_fy:

Ha en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke uvanlig å bli invitert uten følge når man ikke er forholdsvis etablert.

Skjønner forresten godt at det var litt sårt å få bilde av barnet som nettopp har komt til verden, nå som du går mot det som skulle vært termin for deg selv. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi inviterte kun med følge dersom folk var i faste forhold til vårt bryllup. Ellers blir det jo litt som om man inviterer noen hverken bruden eller brudgommen kjenner, og det føles veldig feil.

Så det synes jeg ikke du skal ta som rart. Mest sannsynlig vil det da være flere i samme situasjon som deg, altså som kommer uten følge.

Ellers håper jeg du har satt denne grensa di ganske nært i tid, og ikke seigpiner deg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei og nei. Han utnytter deg jo!

Oppfører eksen din seg som en forelsket mann? Nix!

Liker han å ha beundrere? Yepp!

Synes han det er fint å ha noen gående på gress til det dukker opp noe annet? Javisst!

Move on!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go dag jenter :vinke: !

Var så trett og silten etter tur i helga, at jeg orket ikke skrive noe i går. Fikk ny bryllupsinvitasjon fra den ene i bestistrekløveret.. Dvs, hun driver å sender de ut nå, og ringte meg for å spørre om jeg skulle inviteres alene, med følge eller med ex. Jeg sa at det var hyggelig dersom det sto "med følge" - også blir det jo ex som blir med da, dersom ting ordner seg. Gjør det ikke det drar jeg alene. Og bestis syntes det var helt OK. :sukk:

Er helt greit og dra alene i det andre bryllupet, skal bli fint å se igjen kjente og kjære venner.

Har dessuten bestemt meg for å droppe 10-årsjubileum for ungdomsskolen denne sommeren, for heller og tilbringe 10 dager i syden med mor og far. Jeg trenger litt ferie! Hang dessuten alltid med de som var 1 år eldre enn meg på skolen, og de få jeg var sammen med på mitt klassetrinn, treffer jeg uansett i brylluper i sommer...

Er jeg kjip? :sjenert:

Jeg tror det er best... har mest av alt lyst på nær familie og ferie! :hoppe:

Ellers en bra helg. Satt barnevakt på fredag, kjempekos. Lillepia er 1 år og vi satt lenge og slappet av i sofaen og koste oss, før hun var så trett at det bare var å legge henne i senga og bre over henne - og stilt var det :)

Vel hjemme fredagsnatta ringte ex fra jobbfest og jeg ble sittende og prate med han og sjefen hans (som proklamerte at hun savnet å se meg innom nede på kontoret). :jepp: - det gjorde godt å høre det - samtidig som jeg sa at det hadde vært nødvending og kutte alle bånd!

Ex kom slentrende utpå natta engang, jeg var så trett at jeg bare registrerte at han kom og smilte da han la seg inntil meg. Ja! JEG ER SVAK! :jepp:

Så dro vi på tur og koste oss på hytta - fikk fantastiske naturopplevelser og var søte med hverandre hele tiden. Det kjentes veldig bra.

- Og nå var det han som tok initiativet til klem og kos, suss og stryk.

Vi reiser på tur til helgen igjen, så vi får se hva som skjer da. Men jada jenter, jeg har datoen min satt fast i bakhodet. Og jeg skal holde det jeg har sagt.

Ellers er det nå bare dager til jeg skulle hatt termin. Tenker ikke så mye på det, men innimellom kommer det liksom frem :tristbla: ... ...

Men alt kommer til å bli bra, snart. Alt skal bli bra :)

Kaffe og jobb nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nok prioritert ferie foran gjenforeningsfest jeg også...

Ja, du er svak. Men pass på deg selv.

Skjønner deg veldig godt jeg. Gått i samme fella selv, og kjenner mange andre som har gjort det samme. Dessverre kan jeg ikke oppmuntre med et positivt resultat for oss.

Skjønner godt at du tenker på termin datoen. Blir nok godt å passere den.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ny dag på jobben!

Er fornøyd med at jeg kommer meg tidlig opp om morgenen, og legger meg i relativt riktig tid også!

Ble en stressende dag i går på jobb, så jeg håper skuldrene senker seg litt i dag :)

Ha en fin dag jenter :)

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg skal emigrere til deg et par måneder hver vår, jeg. Innbilder meg at det er dårlig med pollen der du bor! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje dere heller skulle bytte leilighet noen måneder på våren, Wadjet? Tror nok kanskje ikke Aquila hadde hatt vondt av å komme seg litt bort derfra.

Fristen din kommer stadig nærmere, har du kommet nærmere noen avgjørelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...