Eowyn Skrevet 12. mars 2003 #61 Del Skrevet 12. mars 2003 Synes det er et bra forslag jeg, om de bare klarer å gjennomføre det. Er ikke-røyker selv. Men da er det nok mange som blir sinna tenker jeg, når de ikke får røyke på utesteder!Men det må de bare bli for min del Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke innlogget Sissi Skrevet 13. mars 2003 #62 Del Skrevet 13. mars 2003 Jeg syns det er komplett ulogisk at det er lov å kjøpe røyk men det skal være forbudt å røyke den. Den logiske konsekvens av røykeforbud "overalt" er å forby tobakk. Det ville føre til 1) smugling og 2) at staten mister inntekter. Så det er kanskje derfor man ikke trekker den konsekvensen?!? Samtidig må jeg inrømme at jeg syns det er litt sært at det virkelig store, stygge farlige er tobakk. Såvidt meg bekjent er det ingen som går hjem og banker kjærringa etter å ha tatt seg en røyk, det er heller ingen som har røykt seg fra gård og grunn. Det har derimot skjedd etter for mye alkohol. Men likevel er det ingen som snakker om å forby alkohol på offentlige steder tenker det hadde blitt ramaskrik da.... Jeg er fullstendig klar over at tobakk er helseskadelig, men det er jammen meg alkohol også. I tillegg til at konsekvensene av alkohol bruk rammer minst like hardt som bruk av tobakk. For meg høres det værre ut f.eks. å være barn og vokse opp med en mer el. mindre alkoholsiert forelder, enn foreldre som røyker. Vel, vel man skal ikke forstå alt her i verden.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. mars 2003 #63 Del Skrevet 13. mars 2003 Hva med å åpne barer for ikke røykere og barer for røykere! Skulle tro vi røykere er en gjeng med kriminelle!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 13. mars 2003 #64 Del Skrevet 13. mars 2003 Tror jeg skal ha meg en røykepause nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. mars 2003 #65 Del Skrevet 13. mars 2003 Jeg syns det er komplett ulogisk at det er lov å kjøpe røyk men det skal være forbudt å røyke den. .... hvorfor det? det er lov å kjøpe klubber, skytevåpen, kniver osv.. det betyr ikke at det er lov til å skade andre med disse.. slik bør det også være når det gjelder tobakk.. du kan kjøpe det.. og plage deg selv så mye du vil.. men ikke skade andre.. Samtidig må jeg inrømme at jeg syns det er litt sært at det virkelig store, stygge farlige er tobakk. Såvidt meg bekjent er det ingen som går hjem og banker kjærringa etter å ha tatt seg en røyk, det er heller ingen som har røykt seg fra gård og grunn. Det har derimot skjedd etter for mye alkohol. Men likevel er det ingen som snakker om å forby alkohol på offentlige steder tenker det hadde blitt ramaskrik da.... Jeg er fullstendig klar over at tobakk er helseskadelig, men det er jammen meg alkohol også. I tillegg til at konsekvensene av alkohol bruk rammer minst like hardt som bruk av tobakk. For meg høres det værre ut f.eks. å være barn og vokse opp med en mer el. mindre alkoholsiert forelder, enn foreldre som røyker. Vel, vel man skal ikke forstå alt her i verden.... forskjellen er at de fleste som er på et utested klarer å ha et vist alkoholinntak uten å plange andre med det.. dersom de plager andre blir de hivd ut.. tobakk plager andre med en gang det dukker opp og har derfor en nulltoleransegrense.. selvfølgelig er alkohol et problem for familier til alkoholiserte personer.. men det har også røyking.. tenk på hvor mange barn som blir utsatt for dette? poenget er uasett at vi kan regulere det som skjer ute i det offentlige på en helt annen måte enn det som skjer i hjemmet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moi Skrevet 13. mars 2003 Forfatter #66 Del Skrevet 13. mars 2003 Hvor mange prosent er det som røyker i norge, 36%? Ok, og hvor mangen er det som har SÅ STORE astma plager at dem ikke kan være i nærheten av røyk? Tror ikke det er så mangen prosent. Men kom gjerne med tall dem som har noen... Bare for å se på fakta her...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 13. mars 2003 #67 Del Skrevet 13. mars 2003 Vel, i min familie (altså mine forelder og mine søsken) er vi 1 som ikke tåler i det i det HELE tatt, og to som får plager... Av totalt 4 er det altså en som tåler det.... (Vel, vi er kanskje litt overrepresentert da....) Men det er FARLIG for 100% av oss! Ja, men får kreft av passiv røyking også! (Tenk på de som jobber der da, skal de trenge dø for at noen bortskjemte egoister skal få røyke?) Det er dessuten stadig flere barn med astma og allergi-plager i dette landet. Stadig flere som altså blir plaget av andres egoistiske uvaner. Og hvorfor skal vi lide for at de skal få "kose seg"? Og hvorofr skal betjeningen lide for dette? Denne loven er en god ting. Det er bare det at røykerene ikke vil innse dette, for de liker så godt å forgifte sin omverden, dessverre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mzfire Skrevet 13. mars 2003 #68 Del Skrevet 13. mars 2003 Jaja, slutt på vorspiel på restaurant da. En lørdagskveld er aller best når vi sitter en stund og drikker øl på restaurant før byturen. Tror nå utestedene går flipp av mye "ølpenger" Hvem kommer i et vorspiel der det er ulovlig å røyke? Ikke røykerne er sikkert fornøyd nå. Nå er det slutt på at vi stygge røykere skal forpeste de stakkars små rosa lungene deres og utsette dere for diverse helsefarer. Dere får kose dere på byen.... alene!! Må jeg slutte å røyke nå?!??!?!? Blir litt provosert av innlegget ditt. :evil: For det første det har du vel ikke fått med deg men det er flere og flere faktisk som går over til ikke-røyker siden. Er ikke så "kult" lenger å røyke om du er med på notene? Enten du liker det eller ikke så JA så blir mine lunger forpesta av røykinga di. Det er til og med fastslått at pga dere som er så egoistiske som røyker påfører dere meg lungekreft. Det er tørre fakta ja. En bør ikke selv røyke for å få lungekreft. Så de som ikke visste det passiv røyking er farlig. Tørr ikke tenke på dem som har astma og allergi problemer! Så ja jeg bare godter meg jeg, for dere som ikke får lov å røyke ute lenger på utesteder. 8) Er så lei av fulle folk som vifter med den fordømte sigaretten sin og som både brenner meg og blusene mine. Bare ta den overlegne der med dere får kose dere alene på byen. Ha ! Blir nok oss ikke-røykere som for all moroa, den som ler sist ler best. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 13. mars 2003 #69 Del Skrevet 13. mars 2003 JA! Tenk, tenk å kunne gå på byen uten å stanke død og forpestelse når jeg kommer hjem. Tenk å slippe å bli svidd av sigaretter som vifter både hit og dit (dansegulvet er jo farlig.... ) Tenk å slippe å ha paracet som en nødvendighet for en kveld på byen med venninner. Tenk å slippe inhalator på innerlomma, tenk å slippe sår hals før jeg kommer inn omtrnet. (Og nei, sammenlig dette med mitt forrige innlegg. Det er ikke JEG som er den som reagerer mest i min familie) Ja, Mzfire, vi kan kose oss på byen alene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest salma Skrevet 13. mars 2003 #70 Del Skrevet 13. mars 2003 Et stort framskritt for oss som ikke vil stinke død og fordervelse pga av andres lyter. Fredagsbarn, vi blir tre; du, jeg og Mzfire. Let's rock! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 13. mars 2003 #71 Del Skrevet 13. mars 2003 Ja, jeg kan ta med min samboer også, om gutter er tillatt... Let's have fun Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 13. mars 2003 #72 Del Skrevet 13. mars 2003 Hvor mange prosent er det som røyker i norge, 36%? Ok, og hvor mangen er det som har SÅ STORE astma plager at dem ikke kan være i nærheten av røyk? Tror ikke det er så mangen prosent. Men kom gjerne med tall dem som har noen... Bare for å se på fakta her...... JEG blir ikke syk av røyk, men jeg blir tatt i øya og jeg lukter helt forj**i når jeg komme rhjem etter en natt på byen. Det vil jeg svært gjerne slippe! Nå har jeg ikke noe valg, fordi røykerne påfører meg dette. Og hvorfor skal det være slik? Hvorfor skal mange dø av kreft hvert år fordi de jobber på et utested. Hvorfor skal røykerne påføre andre noe som helst på grunn av sin personlige last? Gi meg EN GOD grunn til å røyke over hode?.... Bare for å se på fakta her.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mzfire Skrevet 13. mars 2003 #73 Del Skrevet 13. mars 2003 Ja jenter så kan jeg ta med samboern min også . Vi skal få det så moro atte hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litago Skrevet 13. mars 2003 #74 Del Skrevet 13. mars 2003 Jeg bor i "the land of the free", nærmere bestemt California og her er det røykeforbud i offentlige bygninger, alle forretninger, bedrifter, utesteder osv. Egentlig litt morsomt at det er forbudt her hvor alle skal være så forbasket frie, men det er en annen diskusjon. Vi bare fortelle at her gjennomføres loven 100%, - nesten. Det hender at noen tenners seg en røyk på konserter eller sene nattklubber, men da innholder altså ikke sigaretten kun tobakk.... Har aldri sett at innehavere av barer har måtte snakke til røykre som ikke repsekterer forbudet. Det er nesten slik at det er litt flaut og barnslig å ikke respektere det. Så til dere som diskuterer om det lar seg gjennomføre: Jepp, det går ann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 13. mars 2003 #75 Del Skrevet 13. mars 2003 Jeg har ikke astma eller allergi. Likefullt får jeg store plager av røyk, øynene svir, lukta setter seg noe innmari i hår og klær, og dagen etter er jeg tett i halsen, det kjennes ut som om jeg har stått og ropa sammenhengende i et par timer.. Og noen argumenterer med "andre ting som lukter ille", men det er nå engang slik at hvitløk eller svettelukt ikke er kreftfremkallende. ikke klenger det seg til deg slik at du selv stinker av det heller. Så: Hurra! Funker det i California bør vel vi inntørka nordmenn også få det til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eowyn Skrevet 13. mars 2003 #76 Del Skrevet 13. mars 2003 Et stort framskritt for oss som ikke vil stinke død og fordervelse pga av andres lyter. Fredagsbarn' date=' vi blir tre; du, jeg og Mzfire. Let's rock! [/quote'] Jeg er og med. NED MED RØYKEN!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 13. mars 2003 #77 Del Skrevet 13. mars 2003 Da er vi... 6? Salma, Mzfire med sambo, meg med sambo og nå også Eowyn. Og jeg mistenker at Starya også kanskje vil være med oss? Ja til et uteliv uten røyk! (for min del trenger jeg ikke alkoholen heller, for jeg drikker ikke, men jeg liker da å være sosial sammen med venner!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 13. mars 2003 #78 Del Skrevet 13. mars 2003 Da er vi... 6? Salma, Mzfire med sambo, meg med sambo og nå også Eowyn. Og jeg mistenker at Starya også kanskje vil være med oss? Ja til et uteliv uten røyk! (for min del trenger jeg ikke alkoholen heller, for jeg drikker ikke, men jeg liker da å være sosial sammen med venner!) "Med"? Er det et fellesskap på gang her? (har ikke lest heele tråden..) Vel, jeg er vel tydeligvis med jeg, da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eowyn Skrevet 13. mars 2003 #79 Del Skrevet 13. mars 2003 Akk ja...Hvis det bare var noe vi kunne gjøre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 13. mars 2003 #80 Del Skrevet 13. mars 2003 "Med"? Er det et fellesskap på gang her? (har ikke lest heele tråden..) Vel, jeg er vel tydeligvis med jeg, da.. Ja, vi bare "samler en gjeng" som skal "kose oss alene" på byen når alle røykerene sitter hjemme og sturer (og damper) fordi de ikke får lov til å røyke på utestedene. Rent bortsett fra at vi ikke akkurat oppholder oss på samme sted i denne verden, så er vi helt enige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå