Gå til innhold

Isa'a skrivehjørne


IsaCathrine

Anbefalte innlegg

Da har jeg gått lang tur med hunden sammen med min venninne.

Veldig koselig :)

Jeg og venninna mi har kjent hverandre siden parken. Tror foreldrene våre fant hverandre da, for kan ikke huske at vi lekte sammen i parken. Vi va i bursdagsselskaper til hverandre og sånt da.

I fjerde(?) klasse flyttet jeg noen meter og ble nabo med S. Vi ble veldig gode venner, men hadde perioder hvor vi hadde andre venner.

Da vi begynte på ungdomsskolen skled vi lenger bort fra hverandre, og enda lenger på vgs.

I fjor var de på Lillehammer og besøkte familie i vinterferien, og vi var på Kvitfjell. De kom opp og bsøkte oss der og sto slalom med oss den ene dagen. Da var det første gang vi snakket sammen på en god stund. Så snakket vi sammen igjen da vi (jeg, mamma, S og hennes mor) dro til København på helgetur.

Etter det pratet vi knapt nok sammen før på lørdag. Da dro vi (samme som til København) på Oslotur. Var veldig koselig og vi snakka mye.

Så i dag har vi gått lang tur sammen :)

Vi bestemte oss for å gå opp til ett vann i skogen og tenkte å sitte litt der i sola. Hun tok med penger for å kjøpe kjeks på Kiwi som vi kunne ha der oppe. Nå glemte vi å kjøpe kjeks da, og sol var det ikke, så vi gikk heller en lengre tur og satte oss hjemme hos henne og spiste kjeks og prata etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag ringte pappa mens jeg enda lå i senga og sa at han snart var hjemme med nye bilen han pøvde.

Jeg halte meg ut av senga og gikk ut og tittet på bilen. Outlander. Kul bil.

Tok en shake, bretta tøy, tømte oppvaskmaskina og satte meg litt på datan.

Sendte mld til S om vi skulle gå tur, noe hun ble med på.

Etter jeg kom hjem fra henne lagde jeg og pappa mat og jeg satt meg ut i sola og leste ett kapittel i Narnia etterpå.

Senere har jeg sett på tv og slappa av, også forum da.

Hunden spiste til og med shake i dag.

Hun er tynn for tiden. Gammel er hun jo blitt, og nå går hun mer tur enn noen gang før. Sulten konstant. Så når jeg da lagde meg shake, så helte jeg litt på en tallerken som jeg ga til henne, og hun slurpet i seg. Når jeg lagde en shake til senere på kvelden lagde jeg ekstra mye så hun også fikk.

Cappuchino-shake faktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg her i senga mi da, men ansiktsmaske og datan på fanget.

Tenker jeg skal prøve å oppdatere litt på hjemmesiden min og sånt. Og rydde opp i alle linkene som ligger under favoritter..

Og dette er faktisk innlegg nr 105! Så fort :)

Endret av IsaCathrine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært veldig flink syns jeg.

Begynte dagen med å lage shake til meg og hunden.

Spiste bare en halv toast :)

Løp på tredemølla nede i kjellern. Tvang meg selv igjennom 3 km i ett trist, grått rom.. Løp på 25 min, og den tiden skal forbedres. Hadde hold nesten hele tiden, men det ble oversett. Untatt på slutten, da var det så ille at jeg ikke klarte å stå oppreist og jeg måtte sette ned farta.

Etterpå klinte jeg meg inn i ansiktsmaske og la meg på badegulvet og spiste proteinbar og leste til teorien. Jeg og venninna mi har nemlig tenkt til å ta teorien snart, og hun ligger ett godt stykke forran meg i lesinga.

Etter jeg dusja la jeg meg i senga og leste litt i Albertine av Christian Kogh. Tror det var meninga at alle i klassen skulle lese den, men hvor mange som faktisk har gjort det er jeg ikke sikker på.

Nå skal jeg sende mail til Fru Lyng om jobb, ta opp kjøttboller til middagen og så sette meg litt ut i sola!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på Elixia Asker og prøvd Easy Funk.

Veldig gøy egentlig, men ble sliten i hue på slutten.

Nå skal jeg snart se på Frustrerte Fruer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakars A-gutten min.

Han mista en 18 kg manual på fingeren sin så den knakk/knuste, også måtte han vente på sykehuset i 4 timer!!! Ikke bare norges helsevesen som er dårlig tydeligvis!

Når jeg var på Elixia kom mamma på at jeg kunne jeg sjekke på (sommer)jobb på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har vært en særdeles slapp dag.

Var med mamma på butikken og handler masse mat. Etter det la jeg meg i senga og slappa av.. leenge. Så spiste jeg litt og leste i A-magasinet.

Så på TV og spiste kake..

Og nå sitter jeg her da. Skal prøve å fikse noen nye sanger inn på iPoden min.

Noen som vet om noen bra sanger jeg bør laste ned?

Noen som er bra å jogge til?

Det er sånn på iPoden at man kan velge Music også masse forskjellig. Jeg pleier å velge Playlist (tror jeg det heter) og har laget mine egne spillelister. Innimellom går jeg på Songs.

Fant masse sanger der som jeg ikke visste jeg hadde på iPoden så det var litt gøy. Det eneste er at jeg har 3-4 av samme sangen til tider, så jeg ville gjerne få ryddet litt opp i spillelista.

Det eneste problemet er at jeg ikke før har fått til å fikse Songs-lista. Tenkte jeg skulle prøve, og hvis ikke det funker så får jeg spørre G.

Satt iPoden i datan, og vips, så var jeg inne på Song. :sjenert:

Glad jeg gjorde det før jeg spurte om hjelp jeg!

Så nå skal jeg:

- Fikse iPoden min

- Fikse på studentsiden min

- Oppdatere hjemmesiden min

- Oppdatere MySpacet

- Skrive mer i denne dagboka

- Skrive noen andre innlegg på dette forumet

- Sjekke ut noen av dagbøkene her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har jeg fått fiksa ipoden, og ikke noe mer. Nå er det Ugly Betty, så får prøve å gjøre mer fornuftige ting etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo ikke noe Ugly Betty jo. Frekt!

Får spise opp pizzaen også gjøre noe av det som står på lista da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjærlighet

Jeg har vært på ett anna forum i over ett år, og i sommer kom det en ny gutt der. Jeg sendte han en PM og ønsket han velkommen og sånt, og fikk en PM tilbake om.. ja, nå husker jeg ikke helt nøyaktig hvor mange PMer eller akkurat hva han skrev. Uansett, han hadde det tøft fortiden, uten at han ville gå noe nærmere innpå det.

Akkurat det kom opp igjen med jevne mellomrom, og nå i vinter la jeg han til på MSN. Mest med tanke på at han gjerne måtte prate med meg på MSN om hvorfor han hadde det tungt ol. Om det skjedde noe mer på forumet mellom oss rett før det husker jeg ikke, men han sa på MSN at han syns jeg virket som en veldig søt jente, og hadde tenkt på å legge meg til på MSN, uten å tørre det.

Vi begynte iallfall å prate sammen. Veldig koselig, fikk god kontakt. Ble fort flørting. Han ville ikke si noe mer om hva som var galt, men han sa at ting ble bedre nå når han kunne snakke med meg.

Snakka sammen veldig mye en stund, sendte mld'er, på skype, ringte osv.

En kort periode ringte han hver morgen :)

Det var sååå koselig.

Selv om det ikke var bilkø og alle de teite bilistene han møtte på som interesserte en trøtt Isa klokka syv om morningen, så var det en veldig god start på dagen.

Men så dabbet det av. Skikkelig. Veldig synd og jeg ble veldig lei meg.

Det startet vel med at han hadde en tøff periode på jobben, med laaaaange arbeidsdager, og derfor ikke orket å være på MSN når han kom hjem.

Jeg krever kanskje litt mye, men jeg føler meg veldig nedprioritert når han ikke engang har tid til å svare på mldingene mine! Og det liker jeg ikke. Liker han meg så godt som han sier at han gjør, så bør han prioritere meg litt høyere.. Kravstor? Kan godt hende.

Når han innimellom har vært på MSN i det siste så har han kunn sagt hei om jeg sier det først, kun sakt noe om jeg sier noe først. :sur: Og da bir Isa sååå lei seg :grine:

Nå prater vi igjen da, ordentlig. Og han sier han er glad i meg og sånt, og at han veldig gjerne vil møte meg! Men, vet liksom ikke helt om jeg kan stole på at han mener det så mye som han gir utrykk for når han nå en lengre periode knapt har pratet til meg...

Uff, det skal ikke være lett.. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg anar jo ikkje noko om denne gutten, men må innrømma at eg blir skeptisk ut frå det du skriver. Det at han har det tøft/har problem, ville ha gjort meg skeptisk - iallfall om han ikkje vil fortelja deg kva det er som er gale! Det er aldri lurt å involvera seg i personar som har problem av ein eller annan sort, og definitivt ikkje om personen held skjult for deg kva det er!

Litt merkelig også, at han plutselig omtent kutta kontakten med deg, for så å bli veldig ivrig igjen! Litt ustabil oppførsel spør du meg, og det ville ha gjort meg skeptisk...

Du skriver også at han har hatt det tøft på jobben. Betyr det at han er ein del eldre enn deg? For du er jo ikkje er ferdig på vidaregåande eingang. Isåfall ville det ha gjort meg skeptisk også. Tenk om han allerede er i eit forhold, uten at du veit om det? Og at han for eksempel søker trøst hos deg, fordi forholdet hans ikkje går så bra? Du kan jo aldri vita, så lenge han ikkje vil fortelja deg kva problemet hans er!

Eg synst ikkje du bør treffa denne gutten, iallfall ikkje før han har fortalt deg kvifor han har det tøft for tida, og det er noko du kan leva med (om dåke skulle bli kjærestar). Noko som er heilt avgjerande for meg, når eg skal bli kjent med ein ny gutt, er at han er 100% ærlig og til å stola på! Det er viktig at du finner ut mst mulig om dette, før du eventuelt bestemmer deg for å treffa han!

Lykke til.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at han har blitt mobbet, og jeg vet at x'en var utro mot han, og tror det er en del av problemene..

Har allerede bestemt meg for at han skal fortelle meg ALT før vi kan bli ordentlig kjærester.. Men skjønner jo at han ikke vil fortelle det på MSN.

Han er 3 år eldre enn meg, er jo ikke så mye det egentlig...

Litt ustabil ja, og det gjør meg også skeptisk.

Håper han bare tar ting helt "useriøst" inntil vi har møtt hverandre.. Noe som sikkert er kjempe smart av han.. Prøver det selv også (har lært!).

Jeg tror ikke han er i noe forhold. Stoler på at det han sier til meg er sant (bortsett fra en del av hjertene ol. kanskje).

Har snakket med folk som har møtt han og som sier han er kjempesnill og sånt..

Men tror jeg vil gjøre ting i en litt annen rekkefølge en du sier:

treffe han først, se om det i det hele tatt kan bli noe imellom oss, og hvis ja, så fortelle han klart og tydelig at han må fortelle meg om disse problemene eller hva det som plager han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at han har blitt mobbet, og jeg vet at x'en var utro mot han, og tror det er en del av problemene..

Har allerede bestemt meg for at han skal fortelle meg ALT før vi kan bli ordentlig kjærester.. Men skjønner jo at han ikke vil fortelle det på MSN.

Han er 3 år eldre enn meg, er jo ikke så mye det egentlig... 

Litt ustabil ja, og det gjør meg også skeptisk.

Håper han bare tar ting helt "useriøst" inntil vi har møtt hverandre.. Noe som sikkert er kjempe smart av han.. Prøver det selv også (har lært!).  

Jeg tror ikke han er i noe forhold. Stoler på at det han sier til meg er sant (bortsett fra en del av hjertene ol. kanskje).

Har snakket med folk som har møtt han og som sier han er kjempesnill og sånt..

Men tror jeg vil gjøre ting i en litt annen rekkefølge en du sier:

treffe han først, se om det i det hele tatt kan bli noe imellom oss, og hvis ja, så fortelle han klart og tydelig at han må fortelle meg om disse problemene eller hva det som plager han.

Ja, det er jo også ein mulighet å gjera det slik du foreslår! Det viktige er uansett at du ikkje involverer deg med han, før du har fått visst desse tinga, altså kva som er problema hans. Og hugs på å treffa han på ein offentleg plass der det er andre mennesker til stades, dei første gangane dåke møtest! Ikkje alle menn er til å stola på, veit du.;)

Eit godt råd er også å stola på din eigen magefølelse!

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er jo også ein mulighet å gjera det slik du foreslår! Det viktige er uansett at du ikkje involverer deg med han, før du har fått visst desse tinga, altså kva som er problema hans. Og hugs på å treffa han på ein offentleg plass der det er andre mennesker til stades, dei første gangane dåke møtest! Ikkje alle menn er til å stola på, veit du.;)

Eit godt råd er også å stola på din eigen magefølelse!

Her blir det ingen seriøse greier før jeg vet ALT.

Møte han på en offentlig plass ja, kanskjeg jeg skal dra han med på shopping første gang :twisted:

Magefølelsen min sier at han er til å stole på og at han liker meg.. Men at han kanskje overdriver litt med hvor godt han liker meg i perioder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min

Hvordan han bør være...

- Litt høyere enn meg (skal ikke så mye til), men ikke veldig høy.

- Litt opptatt av utseende sitt, men ikke såå mye.

- Ikke røyke.

- Være litt opptatt av kosthold og helse.

- Like å trene, uten å trene hveeer dag.

- Omsorgsfull

- Romantisk

- Glad i barn, og være klar for å få barn om ikke alt for lang tid

- Glad i dyr

- Klare å få meg til å prate om følelser og tanker, noe jeg egentlig er dårlig på.

- Klare å si at "Isa, stopp, nå lager du en sånn teit krangel igjen" eller "Vær så snill, nå er du den sjalu kjæresten du ikke vil være"

- Får meg til å stole på han/ha tillit til han

- Være kosete

Sikkert masse mer også!

Dessuten bør han ha fine tenner (ikke hatt regulering) så vi får vanna ut noen veldig dårlige gener :ler:

Endret av IsaCathrine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syens du skulle dra på et russearrangement, jeg. Spør noen i klassen din når de har tenkt til å dra eller om det skjer noe i kveld og hvor, eller ta sjansen og dukk opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Enig med innlegget over. Det er dessuten et faktum at folk blir lettere å få kontakt med når de er fulle, hvilket mange er i russetida.. Ikke akkurat noe å basere livslange vennskap på, men definitivt til hjelp for å få i gang en samtale med noen på en fest. Synes iallefall ikke du skal eliminere alle muligheter ved å på forhånd bestemme deg for ikke å dra! Jeg er russ i år selv, og har på langt nær tenkt meg på alle typiske russearrangementer (er nok ikke heelt min greie) men kommer til å utnytte de ukene jeg har lov til å feste og gjøre dumme ting ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann!!

innom og titter litt jeg..

kjenner meg mye igjen, det ang barneskolen. jeg hatet de årene.. Men heldigvis begynte jeg på ny skole, og det ble bedre etterhvert. Videregående hadde jeg min aller beste tid. Russetiden var helt super..!

Håper du får en fin påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-D Så gøy at så mange har vært innom her!!

Når det gjelder russetiden så har jeg litt lyst til å dra på noen ting, menne.

En del av det er jo så langt unnav og veldig dyrt. Kjipt om det ikke faller i smak da..

Skolen er skikkelig dårlig på å arrangere ting selv!!

Hadde vært lettere om det var noe i nærheten som ikke koster mange hundre kroner!

Uansett, skal se om jeg får blitt med på noe!

Mee mee, når begynte du på ny skole? Mens du gikk på barneskolen?

Endret av IsaCathrine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husarbeid

I vår familie er det vanlig å dele på husarbeidet.

Alle går tur med hunden. Pappa elsker å støvsuge.

Jeg vasker bad og det gjør mamma også.

Både pappa og mamma lager mat, og innimellom jeg og broren også.

Jeg slipper å klippe plen da, av medisinske grunner (allergi)!

Dessuten er det svært sjeldent at noen andre enn pappa vasker bilen.

Syns fordelingen er grei. Alle gjør litt. Lillebror er litt bortsjemt og gjør minst.

Pappa er pilot, så noen dager er han hjemme. Da er mamma gjerne lenge på jobb, så da blir det pappa som må stelle huset.

Håper mannen min er sånn også *føye på lista*.

Samme for meg om at han helst vil vaske bil, klippe plen osv, og jeg kan få vaske klær og sånne ting jeg syns er greit. Det viktigste er at vi kan dele på de tingene ingen av oss vil gjøre. At ikke han lar meg tar seg av alt det kjipe som ingen av oss vil gjøre! Det er uretterdig.

Pappa er litt søt da. Noen ganger når jeg er 5 min for skinka så blir han skikkelig sur, og som i går, da vi skulle til Oslo for å spise middag med noen andre. Da vasker han bil 15 min før vi skal dra. Og etterpå det må han dusje og ordne seg. Gjett om han får høre det om han er for sent ute da!

I dag skal vi ha middagsgjester, og det er masse som må gjøres.

Så hva gjør pappa, joda, han begynner å vakse lister :overrasket: Kjeeempeviktig altså! Som om gjestene ser det tynne støvlaget som ligger på de listene som hittil i år er støsugd minst 50 ganger!

Men det viktig å vaske listene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...