Gå til innhold

Naive, frivillige i Irak

Mathias

Anbefalte innlegg

Nå har keg lyst til å være litt nedlatende.... :briller:

http://www.dagbladet.no/nyheter/2003/02/28/362723.html

Ååååååå... tror de at Irakerne kan finne på å kidnappe dem?.... Slik som under siste krig lissom....?....

åååååå... De kan jo faktisk dø derom de blir truffet av bomer jo!.... Å nei.....

Snakk om naivitet da! Hva pokker`n trodde de da de satte seg på bussen? At hele verden skulle løpe og finne blomster og putte i rakettene, og Irakrne skulle se lyset?.... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:ler: Måtte flire litt av innlegget ditt Lasse - det var nedlatende. ;)

Tenkte det samme selv med en gang jeg leste det - det virker veldig naivt å "plutselig" innse at de faktisk kan dø - en smule snodig å ikke tenke på hva betegnelsen "levende skjold" faktisk kan bety.... Hehe.

MEN, det jeg også hadde lyst til å si, for å ødelegge "gleden" litt -

jeg må si at jeg setter stor pris på de som faktisk gjør noe - istedet for å sitte på rumpa her hjemme og le av dem når de tryner.

Ja, det var tydeligvis veldig spontant gjort - i og med at de ikke engang har klart å tenke over hva som skjer - men det er engasjement.

Engasjement er positivt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, engasjement er positivt, men å tenke først, og handle etterpå er også positivt, og det har ingen av disse gjort!

Jeg er selv mot krigen som planlegges i Irak, hadde jeg hatt kunnskapen og muligheten til å gjøre noe som hadde kunnet hjelpe alle de uskyldige som kommer til å bli drept i den krigen, så hadde jeg sterkt tatt det under vurdering å gjort mitt beste!

Men jeg er ikke rede for å risikere livet mitt for en sak som i bunn og grunn kommer til å bli missbrukt av maktgale mennesker og regimer som Saddams og Bush`s! Det er ikke disse menneskene heller, og derfor bør de komme seg ut så fort som fy!

(hun ene har jo også to barn ventende på henne hjemme, har hun tenkt over at de kan bli morløse? Neppe!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvitveis

Ja, da Bush ble valgt var det 46 % oppmøte og noen problemer med stemmer i Florida husker du?

Snakk om å være folkevalgt. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

bush er folkevalgt av de 50% som fremdeles orker å stemme.

vil minne på om at donald duck alltid får en viss (og ikke så liten heller) % av stemmene i vårt naboland, sverige.

saddam er ikke valgt, men har i sin tid blitt støttet av usa, med bl.a våpen.

han var rimelig grei inntil usa mistet kontrollen over ham, så den utenrikspolitikken har jeg ærlig talt ikke tillit til lenger.

*ravna*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker ikke om diskusjonene som var i forbindelse med valget i USA - det kan uansett ikke sammenlignes med hvordan Saddam Hussein har kommet til makten i Irak og ikke minst hvordan han styrer landet.

Disse såkalte "levende skjoldene" som i sin naivitet har reist ned for å fronte et angrep på Irak - ja, de kan ikke være helt gode. De blir brukt av Saddams regime for det de er gode for - tenk å gjøre verden en slik bjørnetjeneste - nekter å tro at de har tenkt over hva de er med på. Og det kommer jo tydelig fram i artikkelen som Lasse viser til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

meningen var egentlig ikke å sammenligne Bush og Saddam, men jeg støtter ikke verken Saddam ELLER Bush, uansett hvor folkevalgt han er eller ikke, så liker jeg ikke måten han/hans regjering ønsker å være en verdensmakt som bestemmer regler resten av verden må følge, ellers bomber han! (overdrevet kanskje, men det er essensen jeg får)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, nå er det vel slik at Saddam har laaangt større antall stemmer enn Bush.... Begge er jo valgt, og i I rak var det vel over 90% stemmer.... hehe... :wink:

Men det blir naivt å tro at to europeere vil hindre noen i å bombe, eller at Irak ikke vil benyttes seg av dem; det har de jo gjort før: Kidnappet dem, og kjørte dem rundt som skjold....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes veldig mange aktivister av forskjellig slag fremstår som en smule naive, jeg! Krigsaktivister som ikke har forstått at krig er farlig, dyrevernaktivister som overhodet ikke har peiling på dyr osv.

Likevel må jeg vel si at jeg beundrer mennesker med så stort engasjement for en sak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...