Gjest Hilde Skrevet 27. februar 2003 #21 Del Skrevet 27. februar 2003 Ja, faktisk så synes jeg det er på tide at vi i dette landet også fronter modeller som Sophie Dahl og Emme Aronson - de er langt vakrere enn de radmagre modellene som vanligvis brukes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmie Skrevet 27. februar 2003 #22 Del Skrevet 27. februar 2003 Hva er vitsen med å lage klær som passer til 1% av befolkningen, og sitter pent på dem? Hvorfor kan det ikke være mer fokus på klær som sitter pent på "normale" folk?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 27. februar 2003 #23 Del Skrevet 27. februar 2003 Ja, faktisk så synes jeg det er på tide at vi i dette landet også fronter modeller som Sophie Dahl og Emme Aronson - de er langt vakrere enn de radmagre modellene som vanligvis brukes. Emme var modell for H&M's Big is Beautiful kolleksjon, Sophie er nok mest kjent i Norge for sine jobber for YSL. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 27. februar 2003 #24 Del Skrevet 27. februar 2003 Å... Da er jeg på nett Milla, takk! Og da er idealet skapt av designere da...(mye..)?.... Skummelt mye makt å ha?.... Men det er jo litt komisk da, at designerne lager klær som skal ligge på en spes måte...men 99% av de som bruker dem IRL ser jo ikke slik ut... Anyway... det var en avsporing.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde Skrevet 27. februar 2003 #25 Del Skrevet 27. februar 2003 Det er greit nok det, Milla - men etter min mening hadde det vært sunt om de hadde vært brukt mye, mye mer ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmie Skrevet 27. februar 2003 #26 Del Skrevet 27. februar 2003 Avsporing ja, men et viktig spørsmål!! Det er skremmende hvor stor makt moteskaperne har. Ve det par anledninger har jeg forvillet meg inn i de "verste" motebutikkene i Oslo, og sett noe jeg likte, men når jeg knapt får XL over knea er det jo ikke særlig oppløftende - så forleden dag var jeg hos en av de mer "trauste", kjøpte ei kul olabukse, i Medium!!! Ikke vet jeg hvor feilen ligger, men noe er galt!! Velger å tro det er der jeg ikke får XL over knea, siden jeg syns jeg er forh.vis slank - 1.80 og snaue 70 kg - i følge Milla er jeg vel da heller "blubbete"... - det fortsatte avsporingen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde Skrevet 27. februar 2003 #27 Del Skrevet 27. februar 2003 Jeg går aldri inn i sånne ungpike-motebutikker - det er helt umulig å finne klær som passer der. Har funnet "mine" butikker hvor de selger stilige klær til meg som ikke er 18 år og/eller veier 50 kg. lenger, men allikevel vil kle meg elegant og stilig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. februar 2003 #28 Del Skrevet 27. februar 2003 lenge siden man har sett så mye knokler og bein. sikkert fint med klær på? *ravna* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litago Skrevet 27. februar 2003 #29 Del Skrevet 27. februar 2003 Tror vi må skille mellom tre ting: 1. Hva slags kroppsfasong som kreves for å bli modell 2. Hva slags kroppsfasong de fleste av oss har. 3. Hva den enkelte av oss synes er pent. Dessverre er det ikke alltid samsvar mellom disse tre. Mest fordi nr. 1 er avvikende! Ihvertfall i mine øyne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 27. februar 2003 #30 Del Skrevet 27. februar 2003 Milla, får jeg lov å spørre.. Om vi ser bort fra modellaspektet og kun tar for oss egne oppfatninger.. Hvem synes du hadde den flotteste, gjerne også sunneste, kroppen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linemor Skrevet 27. februar 2003 #31 Del Skrevet 27. februar 2003 jeg er så glad for at jeg aldri blir perfekt nok for noen catwalk. for de som passer der er jo syeklig tynne alle sammen. nå er vel ikke alle deltagerne til miss norge men alikevel. skulle gjerne værdt mindre, men et sted går grense, det skal være kvinnelige former på kvinner mener jeg, ikke umodne guttekropper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 27. februar 2003 #32 Del Skrevet 27. februar 2003 Tror vi må skille mellom tre ting: 1. Hva slags kroppsfasong som kreves for å bli modell 2. Hva slags kroppsfasong de fleste av oss har. 3. Hva den enkelte av oss synes er pent. ENIG!!! Ingen av Frøken Norge finalistene er for runde, men dersom en skulle slå igjennom som modell ville nok flere av dem fått beskjed om å slanke seg, dessverre. Hurra for sunne, vanlige kropper! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 27. februar 2003 #33 Del Skrevet 27. februar 2003 Syns ingen av dem så særlig sunne ut jeg, ikke noe over normalt iallefall. Nummer 10 var vel ikke verre enn flere av de andre. Hun stod bare på en måte som gjorde at ribbena syntes litt bedre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde Skrevet 27. februar 2003 #34 Del Skrevet 27. februar 2003 Det er nettopp det som er så sykt - at vi stilltiende godtar å bli pådyttet bilder og oppvisninger hvor modellene ser ut som "anoreksia-ofre". De spiser til og med bomull for å fylle opp magen med noe som ikke har kalorier i seg. Skulle så gjerne ønske at man kunne fokusere litt mer på kvinnelig skjønnhet - for det er noe som er totalt fraværende hos de fleste topp-modellene. Bortsett fra de som gjør en fantastisk karriere som XL-modeller - som bl.a. Emme Aronson og Sophie Dahl, synes jeg det er et fåtall modeller som ser sunne og friske ut. Det er nok en sammenheng i at mannlige homofile klesdesignere designer klærne til gutter og ikke til kvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 27. februar 2003 #35 Del Skrevet 27. februar 2003 Når jeg sier hurra for normale kropper, mener jeg normale kropper - ikke modellkropper. Jeg syntes ikke NOEN av disse jentene bør slanke seg. Jeg syntes heller ikke at de er tynne og stygge. Syntes de ser flotte ut jeg. Husk at de er unge, når jeg var 15-16-17 år var jeg kjempetynn, med masse komplekser for det. Jeg ønsket meg både rompe og hofter. Neppe så greit hele tiden å høre at : dæven så stygt det er å være så tynn. Hurra for flotte mennesker, enten de er tynne, tykke eller midt på treet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 28. februar 2003 #36 Del Skrevet 28. februar 2003 Vel, dette viser bare hvor riv ruskende gal verden har blitt. Å synes at nr. 10 er den flotteste, er i hvertfall ikke jeg enig i. Synes nr.1 så flott ut jeg. Tar man skade av litt mage i motebransjen da ? Jepp. Et ørlite gram der er jo for mye.... :evil: Nei! Stopp denne ekle utviklingen. Det er kanskje en fordel å ikke se HELE skjelettet på folk ? Synes ikke ribben ser så bra ut jeg. Er faktisk glad jeg har noen kilo for mye enn så mange for lite. Sykt skjønnhetsideal Dette er helt vilt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. februar 2003 #37 Del Skrevet 28. februar 2003 en liten mave er iallefall feminint, og ganske så naturlig. det er menn som er harde, senete og har bart ( mange har visst misforstått dette). *ravna* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde Skrevet 28. februar 2003 #38 Del Skrevet 28. februar 2003 Ja, og de fleste menn liker faktisk kvinner med litt former, Ravna - derfor kan jeg ikke fatte hvorfor vi lar disse radmagre idolene råde. For de aller, aller fleste av oss så er det ikke naturlig å være så tynn som toppmodeller må være - derfor må de leve et vanvittig liv for å holde seg så radmagre at de fortsatt kan brukes av bransjen. Det florerer med spiseforstyrrelser, sigaretter, alkohol og narkotika i disse miljøene - bare for at modellene skal gå inn i de små størrelsene som visningsklærne blir laget i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 28. februar 2003 #39 Del Skrevet 28. februar 2003 Kropper skal virke til det de er ment til å gjøre. Og beinrangler som er slanket slik - ikke de som fra naturens side er slik - funker ikke til alt det jeg bruekr kroppen min til i hvert fall. Takke meg til runde maver som og hofter som ikke mannen min skjærer seg på. Og har jeg en ekstra pute som gjør at jeg ikke slår meg når jeg detter, vel, fint det. Dessverre er det slik at designere får si hvordan en hel vestlig verden skal se ut, hvordan de skal slankes og spiseforstyrres og sultsentre dopes. Om vi skal la dem bestemme det, dvs høre hva de sier, det bestemmer vi selv, jenter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 28. februar 2003 #40 Del Skrevet 28. februar 2003 Devon er da ikke spesielt pen, Milla. Hun ser jo bare ut som om hun har solgt smør og ikke fått penger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå