Gå til innhold

Sykehusdietten(suppe)


miss

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Jeg har en mistanke om at alt dette dramaet skyldes psyke mer enn noe annet. Det er ingen som blir dårlige etter en fastedag. :fnise:

Tro det du vil, men så dårlig ble jeg faktisk. Jeg syns også det var rart, all den tid kollegene mine takler denne dietten helt greit.

Ikke drikker jeg kaffe heller, så det spilte ikke inn.

Og hvis du tror psyken spilte inn, så er jo det helt greit å tro det. Jeg er ingen dramaqueen, jeg går på diett uten problemer, og jeg er ingen pyse.

Men denne dietten tålte ikke kroppen min, rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tro det du vil, men så dårlig ble jeg faktisk. Jeg syns også det var rart, all den tid kollegene mine takler denne dietten helt greit.

Ikke drikker jeg kaffe heller, så det spilte ikke inn.

Og hvis du tror psyken spilte inn, så er jo det helt greit å tro det. Jeg er ingen dramaqueen, jeg går på diett uten problemer, og jeg er ingen pyse.

Men denne dietten tålte ikke kroppen min, rett og slett.

Kanskje du var allergisk mot noe i suppen da - eller at du fikk et insulindypp. Eller hva det nå er det heter på norsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Kanskje du var allergisk mot noe i suppen da - eller at du fikk et insulindypp. Eller hva det nå er det heter på norsk.

Tror ikke jeg er allergisk mot noe, men det andre du nevner kan jo være en mulighet. Jeg vet ikke hva det er for noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg er allergisk mot noe, men det andre du nevner kan jo være en mulighet. Jeg vet ikke hva det er for noe...

Av og til får jeg et slags dropp i blodsukkeret. Jeg er ikke diabetiker, men merker at hvis det går lenge mellom to måltid, kan jeg plutselig bli helt skjelven, begynne å kaldsvette, bli litt småuggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ok, da skjønner jeg hva du mener. Det føltes ikke sånn. Men dårlig ble jeg. Spydde som en gris på kvelden.

Så den dietten anbefaler jeg ikke til andre. Dessuten er det bare bløff å kalle det sykehusdietten. Ingen sykehus benytter seg av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Gjest suppe tester

Jeg holder på med sykehusdietten nå, er på dag 4 i dag. Hår så langt faktisk gått ned hele 3 kg på 4 dager. Jeg er 1.70 høy og veide 69,5 før jeg begynte, og idag veide jeg meg til 66,4 - så ingen kan si at den ikke funker. Jeg går på dohver 1/2 time nesten...(ps! drikker myyyyyye kaffe da) Men kjenner at den renser kroppen! Veldig bra for å komme igang med sunnere livsstil! :kaffekopp:

lykke til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Marthe_*

Da var jeg ferdig med dag 1 gitt! Den gikk som smurt!

Må si at suppa smakte sinnsykt godt og jeg gleder meg til å spise den igjen i morgen.

Grønnsakene og den bakte poteten skal også nytes:D

Rene dager i sikte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Gjest_madde_*

hei hei:) kjæresten og meg er nå på andre dagen av dietten. er så SYKT sulten:( men det er jeg egentlig alltid da. hehe, men er deilig å og kjenne at kroppen forandrer seg og frastøter seg alt som har med sukker og dritt og gjøre. Før tenkte jeg kun på god mat og brus og godis,men nå er ikke tanken der en gang.. deilig:) dette kommer til å gå som en drøm.

Ser det er mye diskusjoner her for og imot... Men ingen har skade av og prøve det. Dør ikke av det,man må lide for skjønnheten og hvis dette er en måte å "lide" på da vet ikke jeg. Kune gjort dette hver dag over lenger periode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei:) kjæresten og meg er nå på andre dagen av dietten. er så SYKT sulten:( men det er jeg egentlig alltid da. hehe, men er deilig å og kjenne at kroppen forandrer seg og frastøter seg alt som har med sukker og dritt og gjøre. Før tenkte jeg kun på god mat og brus og godis,men nå er ikke tanken der en gang.. deilig:) dette kommer til å gå som en drøm.

Ser det er mye diskusjoner her for og imot... Men ingen har skade av og prøve det. Dør ikke av det,man må lide for skjønnheten og hvis dette er en måte å "lide" på da vet ikke jeg. Kune gjort dette hver dag over lenger periode

Værsågod, kos deg med suppe du. Men den virker ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Værsågod, ødelegg forholdet ditt til suppe de neste årene, men det er dessverre lite å hente på det ut over det.

Hvis du har noen som helst interesse av å miste noe annet enn muskler og mageinnhold på denne dietten, ville jeg heller prøvd meg på en diett som dette.

Proteinsparende modifisert faste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Noe av vektnedgangen fra en lavkarbodiett vil komme rett på igjen, fordi karbohydrater binder en del vann i kroppen, så fort du begynner å spise karbohydrater. Trenger ikke være sukker for å få den effekten. Når det er sagt, så er jo det helt normalt og har ingenting med fett etc å gjøre, da :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange meninger om denne dietten, men en ting er sikkert: Hvor galt kan det være å spise grønnsak suppe i en uke?? Jeg har prøvd denne og den gav meg en deilig ren følelse og såklart noen kilo mindre..., det er jo ett pluss! Så er det med denne "kuren" som med alle andre at en kan ikke regne med å holde vekten om en hiver seg på for masse og feil mat etterpå!! En må nok bruke den som en "kick" start til omlegging av kostholdet for å holde vekten nede. Ingen lever på dette i så mange uker at det på noen måte kan bli farlig...., eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forstår ikke hvofor folk som slanker seg skal gjøre det på den vanskelige måten??

Jeg gikk ned 20 kg uten å synes synd på meg selv, rett og slett fordi jeg spiste sunn og mager mat som jeg faktisk LIKTE.

På den måten hadde jeg ikke en eneste sprekk heller..

Men for all del - sikkert lurere å presse i seg en sjofel suppe for å miste noen kilo:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke hvofor folk som slanker seg skal gjøre det på den vanskelige måten??

Jeg gikk ned 20 kg uten å synes synd på meg selv, rett og slett fordi jeg spiste sunn og mager mat som jeg faktisk LIKTE.

På den måten hadde jeg ikke en eneste sprekk heller..

Men for all del - sikkert lurere å presse i seg en sjofel suppe for å miste noen kilo:)

Dette er definitivt ingen vanskelig måte, tvert om. Og har man 20 kilo og MER en skal ned er dette en fin og motiverende start. Grønnsaker og frukt er sundt uansett det, og en uke er ikke masse av ett liv... En annen ting er motivasjon for å holde denne dietten en tid..., en må bare bestemme seg for at dette skal en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Gjest

Jeg har gått på denne dietten under to runder, og har inntil nå gått ned 17kg. Kuren er enkelt å følge, men man må holde seg til dietten, uten å jukse.

Jeg gikk på denne kuren i fire uker i høst ( Med pauser) og gikk ned 12 kg. Jeg har ikke gått opp disse igjen, men har passet på hva jeg spiser. Nå er jeg på runde to, og har som mål i denne runden å gå ned ytterligere 12-15 kg. (4.5 av disse er allerede tatt av)Regner med å være i match vekt i løpet av sommeren.

Jeg synes denne kuren er latterlig enkel å følge, men man må omstille hodet og "koble ut" maten. Jeg ser på maten som næring, som kroppen skal ha. Kosen i denne perioden blir te- oppkuttet frukt etc. Jeg kommer nå inn i klær jeg ikke har hatt på meg på 9 år, og har tilsammen nå gått ned 17 kg.

OBS OBS OBS!! husk pauser! 2-3 dager mellom hver runde.

Kuren er hard for lever (tømmes for fett) og galleblære. Er man skikkelig uheldig kan man ende opp med gallestein. Så ta den over en lengre periode, men med pauser imellom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Nanne70

Jeg har prøvd den ved noen anledninger, og synes den fungerer bra - har gått ned mellom 4-6 kg de gangene jeg har brukt den. Man holder vekta nede også så lenge man følger opp etterpå, og spiser sunt og kalorifattig og trener jevnlig. Tror imidlertid det finnes flere ulike - jeg har sett at det har vært henvist til både en kålsuppe og en løksuppe her inne på KG - men jeg har brukt en tomatbasert suppe som faktisk er veldig god.

Jeg holder faktisk på med suppekuren akkurat nå, startet i går. Du kan eventuelt følge med på bloggen min dag for dag, der jeg skriver om dette: http://nannesdagbok.blogspot.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres spennende ut, og vurderer å prøve den. Er egentlig slank nok, men vil prøve det som en renselse av kroppen :)

Dere som har prøvd det, hvordan har dere trent i ukene dere har hatt kuren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanne70
Jeg synes det høres spennende ut, og vurderer å prøve den. Er egentlig slank nok, men vil prøve det som en renselse av kroppen :)

Dere som har prøvd det, hvordan har dere trent i ukene dere har hatt kuren?

De 3-4 første dagene av kuren inntar man veldig lite kalorier, så jeg tror det kan være en idè å trene lett, f.eks. en rask gåtur eller noe slikt. Jeg har ikke opplevd at trening har noe å si for resultatet av kuren, men hvis man trener til vanlig er det jo greit å opprettholde et visst aktvitetsnivå, da.

Dag 5 og 6 inntar man mye proteiner, så da tror jeg man kan trene som normalt. Men dette er veldig individuelt, man får kjenne hva man har lyst og overskudd til.

Send meg en PM hvis du vil ha oppskriften på "tomatversjonen" av suppekuren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_vimsa_*

Da driver jeg og koker suppe, og kjøleskapet er fylt opp med frukt og grønt... Så i morgen braker det løs, har vært skeptisk til denne dietten lenge, men resultatet til mange veninner har overbevist meg og inspirert meg.. så i morgen braker det løs...

Veier ca 73 og er 173 høy.. Håper å gå ned minst 4 kg. Spiser generelt ganske sunt og trener flere dager i uken, men ville gjerne kommet meg under 70...

Ønsk meg lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...