Gå til innhold

Russisk dame.


Caracal

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

venter fortsatt på svar på helt konkrete spørsmål jeg stilte lenger opp i tråden.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del ble jeg ganske skuffet over det som var å finne på for eksempel ”møteplassen” og andre norske populære internettsider. Eller, skuffet er vel et feil ord, men svært få som passet for meg er vel mer korrekt.

De fleste menn med meg inkludert liker at en kvinne er en kvinne. En ordentlig kvinne.

Her er ikke det noen nødvendighet for å få seg mann. Der borte er det stor konkurranse om mennene. Da kan dere vel tenke dere hva det fører til?? Til en hver tid er det 10 millioner single Russiske damer. Tenk litt på det. Jentene blir lært å sette pris på mannen og passe på han. Det må de hvis de skal få seg noen mann. Er du over 25 skilt og med barn kan du bare glemme det…

Slike ting trenger ikke Norske damer å tenke på. Å være glad for at ”noen” vil ha akkurat deg.

Om Norske kvinner eller menn for den saks skyld er på verdenstoppen når det gjelder skillsmisser vet jeg ikke men terskelen er kanskje litt vel lav.

Kvinnen som jeg har truffet er usedvanlig høyt utdannet og er veldig kulturelt interessert.

Hun er vakker, feminin men ikke underdanig på noen måte. Hun liker klassisk musikk kan spille instrument. Oppfører seg som en ”lady” og forventer behandling fra meg deretter. Og vet dere hva? Jeg liker det. Liker å være gentleman på den gamle måten. Det kjennes godt og fint å vite hva som er forventet. Hun setter pris på forskjellene mellom mann og kvinne og det gjør egentlig jeg og. Det har bare aldri hvert slik her. Jeg fordømmer ikke noen og folk må jo leve som de vil men dette er nå slik jeg ser det…

Caracal

Jeg trodde jeg hadde svart på noe av det du spurte om over????

Men grunnen til at menn begynner å se andre steder er vel fordi de ikke finner det de leter etter der de har lett. Driver man med noe som ikke fungerer er det jo ingen grunn til å fortsette med det er det vel. ??Men egentlig er det vel like mye menn sin skyld som kvinner sin skyld at det blir sånn. Menn er lei av å bli stillt urealistiske krav til og damene er lei av pysete menn osv osv. Da kan man komme inn i en sirkel der men blir avmennifisert og samtidig uatraktive for kvinner. Samtidig mister kvinnene noe i prosessen som er atraktivt for menn. Den feminine og kvinnelige siden. Derfor tror jeg mange ser etter andre muligheter.. Litt mye hypoteser her kanskje men slik jeg vurderer saken tror jeg det ligger noe i dette....

Det under er ikke ment spesielt til deg regine..

Konkret forstår jeg ikke selve problemstillingen med utenlandsk kone eller mann.

Hvis en norsk jente finner seg en Australier er det ingen Norske menn som rynker på nesa av det eller spiller ut fordommer mot det. Vi synes det er greit. Men blir det snakk om menn og Russland eller Thailand da....

Men ikke misforstå, når jeg ser en 50 år gammel gubbe med en "thai" dame på 25 på mc donalds der du kan se i øynene på jenta at hun ikke har det bra blir jeg kvalm og forbanna..

Caracal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
venter fortsatt på svar på helt konkrete spørsmål jeg stilte lenger opp i tråden.....

Nå er det jo ikke jeg som ble bedt om å svare, men jeg blir iallefall inspirert til å prøve å komme i kontakt med kvinner fra Øst-Europa, både fra beskrivelsene trådstarter gir og fra andre jeg har hørt om som har blitt kjent med russiske damer.

Norske kvinner er jeg generelt skeptisk til, både pga statistikk jeg har fått referert og egne erfaringer. Det er 50% sjanse for skillsmisse ved norske ekteskap, kvinner tar initiativ til 80% av bruddene. 3-10% oppgir ikke til mannen de er sammen med/gift med at han ikke er biologisk far til felles barn. Kvinner er mer utro enn menn i Norge - som ett av de eneste landene i verden. Et stabilt famile- og kjærlighetsliv passer simpelten ikke så godt for norske kvinner.

Jeg savner holdninger av seriøsitet, noe ektefølt og hengivent. Ett par er to mennesker som holder sammen i gjensidig kjærlighet og respekt, de er disse to mot røkla i hverdag og fest. En tilnærming til en partner som ikke utelukkende tar utgangspunkt i at den andre har som oppgave å oppfylle alle ens drømmer og forventninger til tilværelsen. Dette er holdninger jeg sjelden ser hos norske damer, selvfølgelig finnes de, men konkurransen om disse få er naturlig nok stor.

Mitt inntrykk av russiske damer er som trådstarters at mange av de er seriøse og dannede, med selvintegritet, respekt og evne til hengivenhet. Derfor kunne jeg gjerne tenkt å bli kjent med en russisk dame, men jeg innser også at det er mange uten edle hensikter som man bør styre unna. Utfordringen er å finne den fremgansmåten som sikrer at man ikke går i fellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt riktig det du sier.

Trenger du råd eller tips så kan du sende meg en pm.

Har hvert i gjennom min del av "scammers" så noen triks kan jeg...

Caracal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Helt riktig det du sier.

Trenger du råd eller tips så kan du sende meg en pm.

Har hvert i gjennom min del av "scammers" så noen triks kan jeg...

Caracal.

Ok, men det virker som om man må være registrert for å sende PM.

Jeg får se om jeg får gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Har aldri truffet noen russiske damer, men jeg er skikkelig imponert over polske damer som er i Norge. De klager lite og jobber mye. Det ser ut som de har virkelig lyst til å gjøre noe her i livet. Stor forskjell fra sutrende norske trygdejenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =tentacle=
Har aldri truffet noen russiske damer, men jeg er skikkelig imponert over polske damer som er i Norge.  De klager lite og jobber mye.  Det ser ut som de har virkelig lyst til å gjøre noe her i livet.  Stor forskjell fra sutrende norske trygdejenter.

Det er det sikkert, men det er neppe flere polske damer i Norge som vil noe og som jobber for det, enn det er norske jenter som også gjør det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =tentacle=
Ut i fra de parameterene jeg gjerne ville ha oppfylt for min fremtidige kone ble det Russland. Da jeg begynte å lete hadde jeg ingen anelse om hvor ferden kom til å gå...

Taper tendenser??!! Alle har vi egenskaper som virker tiltrekkende eller motstøtende helt an på hvem vi forholder oss til......

Ble kjent via internett ja.. Jeg dro ikke bort dit uten mål og mening. Det tror jeg vill blitt vanskelig samtidig som de "ordentlige" jentene treffer man nok ikke på nattklubb der borte....

Caracal.

Unnskyld, måtte bare le :ler: Det ser ut som du velger kone etter nasjonalitet som man velger hund etter raseegenskaper :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg er ikke så interesert i hund...

Grunnet til at det ble Russland er at etter å ha lest en del om mentalitet, tradisjoner, utdannelse osv osv.. Og etter at jeg begynte å komunisere med Russiske damer fikk jeg bekreftet det jeg håpet og flere ting på kjøpet som jeg ikke hadde drømt om..

Man vil jo gjerne ha en spennende livspartner ikke sant??

For å si det enkelt: Det har forandret livet mitt!

Ja det er sterke ord men helt sant!

Caracal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Nei jeg er ikke så interesert i hund...

Hvis du leter etter en partner blant 75 millioner russiske damer, så blir du sammenlignet med en som skal kjøpe hund. Norske damer synes derimot det er helt greit å sette opp endeløse smørbrødlister med krav til hvordan en partner skal være. Bare se på de trådene som har vært om det her. :klaske:

Man vil jo gjerne ha en spennende livspartner ikke sant??

Absolutt. Trauste norske damer som har Svaret på hvordan alt skal være i et perfekt samliv faller ikke i den kategorien. Nå fikk jeg forresten lyst til å ta polsk- eller russiskkurs.

Lykke til med kjærligheten, Caracal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg tror trådstarter har skylapper fremfor øynene.Har det kanskje slått deg at du helst vil ha en nikkedukke som er hengiven mot deg,samme hva du gjør?Mens dere menn tåler ikke at norske damer er like mye verdt som dere!Har det kanskjke slått der hvorfor at damer er de som velger å gå?Hvorfor legge skylden på kvinner?Kan det ikke være hvordan dere er som gjør det slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy
Jeg savner holdninger av seriøsitet, noe ektefølt og hengivent. Ett par er to mennesker som holder sammen i gjensidig kjærlighet og respekt, de er disse to mot røkla i hverdag og fest. En tilnærming til en partner som ikke utelukkende tar utgangspunkt i at den andre har som oppgave å oppfylle alle ens drømmer og forventninger til tilværelsen. Dette er holdninger jeg sjelden ser hos norske damer, selvfølgelig finnes de, men konkurransen om disse få er naturlig nok stor.

Når det gjelder akkurat det tror jeg at jeg ville satset på en dame fra Thailand om jeg var deg. Tror de russike er ganske lik de norkse der, tror de til og med er verre!

Edit: Skrivefeil

Endret av Chrizzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Jeg tror trådstarter har skylapper fremfor øynene.Har det kanskje slått deg at du helst vil ha en nikkedukke som er hengiven mot deg,samme hva du gjør?

Ja russiske damer er nok nikkedukker alle sammen. :ironi: Slike utsagn illustrerer så ufattelig godt den forakten og selvgodheten norske damer har overfor utenlandske damer.

Mens dere menn tåler ikke at norske damer er like mye verdt som dere!

Er kjønnskvotering likeverd?

Har det kanskjke slått der hvorfor at damer er de som velger å gå?

Men da er vi jo enige i at vi ikke passer sammen :)

Hvorfor legge skylden på kvinner?Kan det ikke være hvordan dere er som gjør det slik?

Det norske samfunnet er innrettet slik at kvinner har beholdt sine tradisjonelle maktposisjoner i det sosiale liv samtidig som de har fått en rekke goder på bekostning av menn. Samfunnet er feminisert. Mange av oss ønsker reell likeverd, ikke feministversjonen av likeverd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skylapper!!??

La oss snakke litt om det. Skylapper er noe jeg har hatt, men nå er de borte!! Hvis jeg hadde visst det jeg vet nå hadde jeg satt i gang dette mye tidligere. Etter å kun ha hatt Norske kvinner så hadde jeg ikke kunnet forestille meg slike forskjeller. Myten sier jo: ”kvinnfolk: De er like alle sammen” Men det er ikke. Har man kun spist knekkebrød blir det jo litt av en opplevelse å spise jordbær…

Det er nok en del menn der ute som vil ha en underdanig kvinne. Men det gjelder ikke meg.

Mulig jeg tar meg vann over hodet her men jeg tror at thai damene er mer av den underdanige enn Russiske.

Hvis du har lest mine tidligere kommentarer vil det komme klart frem at jeg ikke legger noen skyld på Norske damer. Jeg mener det er en kombinasjon av hva menn og kvinner gjør sammen.

Eksempel: Når kvinner setter høye krav press og forventninger til mannen samtidig som den tradisjonelle mannerollen blir mer og mer ”diffus” Reagerer mannen med å bli uengasjert, mindre romantisk, svakere osv osv. Som tidligere sagt er dette en sirkel man kommer inn i og den er vanskelig å komme ut av.

Jeg legger merke til at mange jenter klager over late menn som ikke vil stille opp hjemme, husarbeide, lage mat, ta seg av barna osv. Da spør jeg: I forhold til hvem da? Tyrkiske menn, Amerikanske menn, Svenske menn???????

Norske menn for som regel meget gode tilbakemeldinger fra kvinner i de fleste andre land fordi vi ”vistnok” er flinke til å stille opp. I forhold til hva de er vant til. Mens Norske jenter klager fordi han ikke stiller opp så mye hun drømmer om!! Her er det en stor forskjell. Her er vi bortskjemte på mange plan. Her trenger vi å prestere lite for å ha det fint. Men gleder vi oss over det?. Neida vi klager på det meste som kan klages på.

Norske menn og til dels skandinaviske menn lever i et samfunn med sterk feminisme.

Det som er fint med det for oss menn er at vi plutselig er meget ettertraktede utenlands!!

Caracal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy
Skylapper!!??

La oss snakke litt om det. Skylapper er noe jeg har hatt, men nå er de borte!! Hvis jeg hadde visst det jeg vet nå hadde jeg satt i gang dette mye tidligere. Etter å kun ha hatt Norske kvinner så hadde jeg ikke kunnet forestille meg slike forskjeller. Myten sier jo: ”kvinnfolk: De er like alle sammen” Men det er ikke. Har man kun spist knekkebrød blir det jo litt av en opplevelse å spise jordbær…

Du mente sikkert ikke noe galt, men det der var en litt ufin og snever sammenligning.

Det er nok en del menn der ute som vil ha en underdanig kvinne. Men det gjelder ikke meg.

Mulig jeg tar meg vann over hodet her men jeg tror at thai damene er mer av den underdanige enn Russiske.

Der tror jeg du har veldig rett.

Hvis du har lest mine tidligere kommentarer vil det komme klart frem at jeg ikke legger noen skyld på Norske damer. Jeg mener det er en kombinasjon av hva menn og kvinner gjør sammen.

Jeg legger merke til at mange jenter klager over late menn som ikke vil stille opp hjemme, husarbeide, lage mat, ta seg av barna osv. Da spør jeg: I forhold til hvem da? Tyrkiske menn, Amerikanske menn, Svenske menn???????

Norske menn for som regel meget gode tilbakemeldinger fra kvinner i de fleste andre land fordi vi ”vistnok” er flinke til å stille opp. I forhold til hva de er vant til. Mens Norske jenter klager fordi han ikke stiller opp så mye hun drømmer om!! Her er det en stor forskjell. Her er vi bortskjemte på mange plan. Her trenger vi å prestere lite for å ha det fint. Men gleder vi oss over det?. Neida vi klager på det meste som kan klages på.

Caracal

Jeg tror at samfunnet vårt er veldig rettferdig. Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare... Tenk deg at du har en voksen datter, hun får 3 barn sammen med en mann. Etter permisjonene er ferdige er det ut i full jobb igjen, hun vil kanskje gjerne gjøre seg en karriere. Om mannen hun har ikke stiller opp for henne, om han ikke deler de daglige rutinene, hvordan skal hun få til dette, uten å slite seg ut, uten å kanskje bli deprimert? Hadde ikke du blitt både forbannet og rasende på mannen hennes om han ikke stilte opp for henne, er ikke det bare rettferdig? Du skjønner sikkert hvordan jeg tenker? Jeg synes det er litt skummelt å romantisere forskjellene så mye... Jeg tror vi skal være glad for at Norge har kommet så langt...

Endret av Chrizzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Joa, jeg skjønner det du sier og jeg vet at jeg noen ganger bruker litt større ord en nødvendig for å få frem poenget men for noen er det faktisk nødvendig.

Jeg forstår også det du mener med forpliktelser barn karriere osv. Men man må jo også ha evnen til å gjøre forlik og se hva som rett å slett er mulig. For begge parter selvfølgelig.

Likevel mener jeg at vi har det lett her og det er egentlig ikke grobunn for så mye syting som vi klarer å ”spy” ut.

Eksempel: Min kvinne der borte har høy utdannelse om er gjennomført samtidig som hun fikk en datter og uten hjelp fra faren. Trenger jeg å nevne at hun har høyeste karakter? Slikt står det respekt av. Likeså når jeg ser hvordan man tidlig begynner å gi barna store kunnskaper om mangt et tema lurer jeg litt på hva vi driver med her noen ganger….

Jeg romantiserer nok ting en del men for meg har det utartet seg som beskrevet.

Jeg har aldri følt meg mer ”Mann” en med henne og det er uten sammenlikning de mest romantiske øyeblikkene i mitt liv. (og da snakker vi ikke om sex..)

Caracal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knekkebrød
Eksempel: Min kvinne der borte har høy utdannelse om er gjennomført samtidig som hun fikk en datter og uten hjelp fra faren.

Tror du har for store forhåpninger hvis du tror at en sånn kvinne gidder å være hjemme og stelle for deg i lengden.

OG tror at en sånn kvinne blir sjokket når hun skjønner hvilken pudding hun er sammen med. En pudding som ikke takler norske kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy
Joa, jeg skjønner det du sier og jeg vet at jeg noen ganger bruker litt større ord en nødvendig for å få frem poenget men for noen er det faktisk nødvendig.

Jeg forstår også det du mener med forpliktelser barn karriere osv. Men man må jo også ha evnen til å gjøre forlik og se hva som rett å slett er mulig. For begge parter selvfølgelig.

Likevel mener jeg at vi har det lett her og det er egentlig ikke grobunn for så mye syting som vi klarer å ”spy” ut.

Eksempel: Min kvinne der borte har høy utdannelse om er gjennomført samtidig som hun fikk en datter og uten hjelp fra faren. Trenger jeg å nevne at hun har høyeste karakter? Slikt står det respekt av. Likeså når jeg ser hvordan man tidlig begynner å gi barna store kunnskaper om mangt et tema lurer jeg litt på hva vi driver med her noen ganger….

Jeg romantiserer nok ting en del men for meg har det utartet seg som beskrevet.

Jeg har aldri følt meg mer ”Mann” en med henne og det er uten sammenlikning de mest romantiske øyeblikkene i mitt liv. (og da snakker vi ikke om sex..)

Caracal.

Ja, jeg forstår. Det høres ut som du har mange fine opplevelser, det er slik det skal være :)

Når det kommer til toppkarakterer i alt, så har jeg til gode å møte en russisk dame som ikke sier at hun har det.

Som du kanskje forstår så kjenner jeg endel russiske damer, jag har også vært endel i Russland. Om jeg skal være helt ærlig så opplever jeg en god del russiske damer som ganske kyniske, det handler nok om tilstanden i landet. Min beste venninne er russisk, jeg tror til og med at hun hadde vært enig med meg i dette utsagnet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caracal, ikke vet jeg hvilket forventninger du har til russiske kvinner, men ikke tro at de ikke har forventninger til deg og hva du skal/kan bidra med! Jeg kjenner faktisk ganske mange russiske kvinner og de er mye hardere og tøffere enn norske kvinner, men på en helt annen måte. Kanksje de ikke forventer at du gjør så masse husarbeid, men de har ingen problemer med å bestemme det meste i forholdet forøvrig! Hvor du jobber, hvor mye du bør tjene og hvordan og hva penger brukes på. De har ingen problemer med å gi deg "ukelønn" og ellers kontrollere bankkontoen. ;)

De fleste russiske kvinnene jeg kjenner er faktisk i forhold med europeiske menn, og mange av de legger ikke akkurat skjul på at det å komme seg ut av Russland er en viktig motivasjonsfaktor - ikke akkurat noe de sier til sine menn før ringen er på fingeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...