Gå til innhold

Russisk dame.


Caracal

Anbefalte innlegg

Takk.. joa magefølelsen er faktisk veldig bra den..

Og ja jeg har tenkt på muligheten for å bo litt i Russland.. Hvis hun motsetter seg dette vil det være mistenkelig.. Fascinerende land faktisk..

Caracal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Hei.

Jeg er klar over det du sier og jeg tenker en hel del på det. Det er ingen granti for at ting holder. Det er det ikke med en norsk dame heller..

Der traff du spikeren, Norske kvinner er mest opptatt av status og penger...og ikke minst VELDIG Selvopptatt.

Lykke til Caracal. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg traff henne på en nettside men hun hadde ikke lagt seg ut der selv. Det hadde en venninne gjort.

Hvordan kan du vite at det er sant?

CD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der traff du spikeren, Norske kvinner er mest opptatt av status og penger...og ikke minst VELDIG Selvopptatt.

Lykke til Caracal. :)

Herregud for noe vås. Norske kvinner er helt topp. Folk er forskjellige i Norge som i andre land, men jeg foretrekker sporty norske, selvstendige kvinner fremfor kvinneidealene i mange andre land.

CD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Herregud for noe vås. Norske kvinner er helt topp. Folk er forskjellige i Norge som i andre land, men jeg foretrekker sporty norske, selvstendige kvinner fremfor kvinneidealene i mange andre land.

CD

:klappe::klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Menn med russiske eller thailanske damer ser jeg på som tapere rett og slett!De finner seg ikke norske kvinner,derfor går de siste utvei og kjøper seg ei dame i et annet land!

Skjønner de ikke at disse damene tar hva som helst?Bare for å komme seg bort fra hjemlandet?Etter tre år som gifte går flere fra mannen sin.De trodde norge var mer rikt enn dette!Om det var ekte kjærlighet,hvorfor er det da bare halvgamle menn over 40 som har slike?Eller menn med mindre pent utseendet?Selvfølgelig finnes det unntak,men ingen unntak fra regelen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Jest_*
Menn med russiske eller thailanske damer ser jeg på som tapere rett og slett!De finner seg ikke norske kvinner,derfor går de siste utvei og kjøper seg ei dame i et annet land!

Skjønner de ikke at disse damene tar hva som helst?Bare for å komme seg bort fra hjemlandet?Etter tre år som gifte går flere fra mannen sin.De trodde norge var mer rikt enn dette!Om det var ekte kjærlighet,hvorfor er det da bare halvgamle menn over 40 som har slike?Eller menn med mindre pent utseendet?Selvfølgelig finnes det unntak,men ingen unntak fra regelen!

OMG!

Har du tenkt på at i feks thailand så er kjærlighet ikke den fremste årsaken til giftermål?

Ofte handler det mer om kompatibelhet, felles verdier, trygghet osv.

Du gir trangsynthet et ansikt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Som starter av denne tråden ser jeg at ting har tatt en litt annen vei en det som var meningen fra min side. Men ok. Tapere?? Ser meg ikke som en taper fordi jeg velger ”Russisk” Å dra dit bort er faktisk det lureste jeg har gjort. Selv har jeg hvert i forhold med norsk dame frem til i fjor sommer og jeg er ”kun” 32. Jeg har bra jobb, hus og normalt nettverk rundt meg. Jeg vet at mange som drar til Thailand og Russland er mannfolk med sære vaner og eller uten dame erfaring fra før. Selv har jeg brukt en del tid for å gå i meg selv for å rett å slett definere hva jeg er ute etter. Det fant jeg ikke på ”byen” eller på noen av de Norske kontakt formidling sidene. Thailand har aldri hvert aktuelt for meg så derfor ble det øst Europa. Jeg skal ikke si noe galt om norske jenter fordi vennene mine har meget flotte smarte og vakre koner. Det er klart folk er ”skeptisk”. Mange Norske jenter ser jo på utenlandske jenter som konkurrenter.

Men på den andre siden er det jo en grunn til at flere og flere menn ser andre steder for å finne livspartner. Selv så jeg etter en dame på min alder. Og har lagt stor vekt på at interessene stemmer overens. Og en ting skal jeg si: Maken til dame som jeg har truffet trodde jeg ikke fantes!! Hun har kvaliteter som virker bortglemt eller tapt hos mange vestlige damer.

Hvor mange av dere som er negative til dette har faktisk truffet en Russisk dame??

Hvor mange er det som selv har sett hvor hardt arbeidene de er, hvor intelligente, Interessante å prate med, reflekterte, feminine, velkledde og ikke minst hva de klarer å få til med en lønn som vi ikke hadde nådd langt på. Imponerende syntes jeg.

Hvis hun jeg har truffet der borte er representativ for Russiske kvinner så kan jeg si en ting:

Liten grunn til å ”date” Norsk dame etter dette for min del.

Til de av dere som har tenkt på dette: Sett i gang, dere kommer ikke til å angre..

Selv hadde jeg mange tanker av typen ”hva er det jeg driver med” da jeg satt på flyet første gang. De ligger ganske fjernt for meg nå..

Caracal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sårri

Men ka farsken?

Du har altså dratt bort med et mål for øye: å skaffe deg dame?

I et innlegg over fikk jeg nesten for meg at dere hadde blitt kjent via felles venner eller noe.

Jeg har aldri kallt noen "taper", men du har i det minste noen taper-tendenser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rødstrømpe

Hva er det de norske damene ikke har da?

Evnen til å sminke seg med rosa lebestift? At det har det samme språket som deg? Samme livsreferanser?

Håper du blir lykkelig uansett. Hilsen ei rødstrømpe som tror på Kjærligheten i LIKEVERDIGE forhold!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona29

Caracal: dette må være en tulletråd!

Skjønner at du kjeder deg på jobb, og tar ut drømmene dine her!

Stor klem :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra de parameterene jeg gjerne ville ha oppfylt for min fremtidige kone ble det Russland. Da jeg begynte å lete hadde jeg ingen anelse om hvor ferden kom til å gå...

Taper tendenser??!! Alle har vi egenskaper som virker tiltrekkende eller motstøtende helt an på hvem vi forholder oss til......

Ble kjent via internett ja.. Jeg dro ikke bort dit uten mål og mening. Det tror jeg vill blitt vanskelig samtidig som de "ordentlige" jentene treffer man nok ikke på nattklubb der borte....

Caracal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest regine ii
Men på den andre siden er det jo en grunn til at flere og flere menn ser andre steder for å finne livspartner.

Jeg spør av nysgjerrighet: hvilke grunner?

Hun har kvaliteter som virker bortglemt eller tapt hos mange vestlige damer.

hvilke kvaliteter da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Hva er det de norske damene ikke har da?

Evnen til å sminke seg med rosa lebestift? At det har det samme språket som deg? Samme livsreferanser?

Håper du blir lykkelig uansett. Hilsen ei rødstrømpe som tror på Kjærligheten i LIKEVERDIGE forhold!

Likeverdig forhold? Er det når hun jobber deltid i en kvotert stilling? Eller er det når hun bestemmer alt i hjemmet? Eller er det når hun går inn i martyrrollen og klynker om hvor fælt hun har det? Eller er det når hun dumper barnefaren og nærmest automatisk får foreldreretten? Eller er det når hun svir av mesteparten av pengene han har tjent? Eller er det når hun labber rundt som trygdet med barnevogn eller simpelthen bare med "vondt" ett eller annet sted. Eller er det når hun kjefter og smeller på ham for den minste dagligdagse ting? Eller er det når norske kvinner er i verdenstoppen for å ta initiativ til samlivsbrudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner meg heller ikke på dette hastverket.

Jeg forstår godt at trådstarter vil være ute i god tid med å sjekke slike ting, sende søknader osv, når jeg ser hvor langtekkelig byrakrati som ligger bak det. I teorien kan man jo trekke seg hvis det likevel ikke fungerer, frem til den dagen bryllupet står, så å sende noen søknader i forkant er nokså lurt tenkt.

Ser her at noen foreslår at man skal ha avstandsforhold i flere år før man gjør noe mere, men det hadde vært uaktuelt for min del. Synd at det er slik at man må gifte seg tidlig i forholdet for å få vært sammen på tvers av landegrenser, men når det nå engang er slik, så må man jo bare forholde seg til det. Og i verste fall går det an å skille seg igjen, mens feks barn ville jeg ventet med i en slik situasjon.

Reagerer også på alle fordommene mot både de utenlandske kvinnene og mennene de gifter seg med. Jeg har møtt en del par som er i denne situasjonen, og nesten alle er intelligente og høyt utdannete mennesker som har truffet hverandre som alle andre, men over større avstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rødstrømpe
Likeverdig forhold?  Er det når hun jobber deltid i en kvotert stilling?  Eller er det når hun bestemmer alt i hjemmet?  Eller er det når hun går inn i martyrrollen og klynker om hvor fælt hun har det?  Eller er det når hun dumper barnefaren og nærmest automatisk får foreldreretten?  Eller er det når hun svir av mesteparten av pengene han har tjent?  Eller er det når hun labber rundt som trygdet med barnevogn eller simpelthen bare med "vondt" ett eller annet sted.  Eller er det når hun kjefter og smeller på ham for den minste dagligdagse ting?  Eller er det når norske kvinner er i verdenstoppen for å ta initiativ til samlivsbrudd.

Nei, det du skriver her er nok ikke likeverdig forhod, snarere din bitterhet etter tydeligvis å IKKE ha vært i et likeverdig forhold!

:klem:

Men hvor har du forresten fått dette med at nosrek kvinner ligger i verdenstoppen for å initiere samlivsbrudd???

:overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest
Men ka farsken?

Du har altså dratt bort med et mål for øye: å skaffe deg dame?

Ja fy faaen! Tenk å lette på rumpa for å skaffe seg dame! For en taper!

:ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..Med så mange brukere som det er på dette forumet er det nok maaaange som kjeder seg på jobb.

Hvilke grunner andre menn har for å velge kvinne fra et annet land kan jeg ikke svare på. Men det er mange som kommer hit på ”feil” premisser det er det ingen tvil om.

For min del ble jeg ganske skuffet over det som var å finne på for eksempel ”møteplassen” og andre norske populære internettsider. Eller, skuffet er vel et feil ord, men svært få som passet for meg er vel mer korrekt. På ”møteplassen” er det veldig mange ”vanlige” jenter. Og det er helt greit, jeg har ingenting i mot helt vanlige jenter. MEN, når de har en parameterliste hva partnerkvaliteter angår lengre en ”et vondt år” begynner jeg å lure. Selv har de jo kun vanlige kvaliteter å tilby. I tillegg klarer de å ta et bilde av seg selv på byen ”full” eller mindre vellykket bilde som de velger å bruke i profilen sin skjønner jeg mindre og mindre. Det er jo tross alt den viktigste annonsen i deres liv (hvis det er seriøst da) Selvfølgelig er det normalt å ha krav, det har vi alle. Men ved å liste opp alt der vil man skremme vekk mange som ikke har samme syn på menneskelige egenskaper. Sikkert meningen det og men hvis de som poster en slik profil tror det vil komme en rik,høy,morsom,kjekk,spennende+ alt annet som jeg ikke kommer på mann for å varte opp en ”vanlig jente med lav utdannelse som røyker, prøver å trene x antall ganger i uka, men vekta tilsier noe annet type” Tror jeg de må vente leeeenge..

De fleste menn med meg inkludert liker at en kvinne er en kvinne. En ordentlig kvinne.

Her er ikke det noen nødvendighet for å få seg mann. Der borte er det stor konkurranse om mennene. Da kan dere vel tenke dere hva det fører til?? Til en hver tid er det 10 millioner single Russiske damer. Tenk litt på det. Jentene blir lært å sette pris på mannen og passe på han. Det må de hvis de skal få seg noen mann. Er du over 25 skilt og med barn kan du bare glemme det…

Slike ting trenger ikke Norske damer å tenke på. Å være glad for at ”noen” vil ha akkurat deg.

Om Norske kvinner eller menn for den saks skyld er på verdenstoppen når det gjelder skillsmisser vet jeg ikke men terskelen er kanskje litt vel lav.

Kvinnen som jeg har truffet er usedvanlig høyt utdannet og er veldig kulturelt interessert.

Hun er vakker, feminin men ikke underdanig på noen måte. Hun liker klassisk musikk kan spille instrument. Oppfører seg som en ”lady” og forventer behandling fra meg deretter. Og vet dere hva? Jeg liker det. Liker å være gentleman på den gamle måten. Det kjennes godt og fint å vite hva som er forventet. Hun setter pris på forskjellene mellom mann og kvinne og det gjør egentlig jeg og. Det har bare aldri hvert slik her. Jeg fordømmer ikke noen og folk må jo leve som de vil men dette er nå slik jeg ser det…

Caracal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy
Takk.. joa magefølelsen er faktisk veldig bra den..

Og ja jeg har tenkt på muligheten for å bo litt i Russland.. Hvis hun motsetter seg dette vil det være mistenkelig.. Fascinerende land faktisk..

Caracal

Det vil sikkert være spennende å bo der en stund. Kanskje du lærer deg språket også, det er jo lurt med tanke på datteren, også med tanke på at du kan henge med i samtaler mellom henne og venner i fremtiden. Lykke til! Det skal være trygt å følge hjertet sitt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...