Gå til innhold

Når endene ikke møtes, og alt blir en ond sirkel

molina

Anbefalte innlegg

Gjest Don Giovanni

Hei du, og takk for et flott innlegg (TS altså). Du er hverken sytete eller har noen grunn til å være misunnelig på noen som helst. Det er heller andre som bør være det på deg. Du har, tross stram økonomi hatt baller nok (unskyld uttrykket) til å gå ut å låne deg til ditt eget reir. Og du klarer det jo! Det står det respekt av, og jeg ville iallfall blitt imponert. Dessuten har jeg hatt det likt selv, hvor hver krone betydde noe, og man var egentlig direkte usikker på hvordan man skulle leve den neste uka. De følelsene du har hadde jeg mange av selv, og jeg tror de er ganske naturlige. Det som ble greia for meg var rett og slett å la det gå sport i det. Sport i å spare, og sport i å finne måter å tjene mer på. Jeg visste innerst inne (uten noe annet enn tro) at dette ikke ville vare evig, og at jeg "snart" ville ha det bedre. Jeg gjorde mye dumt, og noe lurt. Så lenge over 50 % av det du gjør er lurt så er du jo på rett vei ;) Det blir bedre, trust me :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk igjen for nye innlegg.

Nå har jeg fått ny lønning. Ikke stort å skryte av.. Hele to timer overtid! Gir jo litt ekstra, men ikke mye ekstra. Har nå klart å presse sammen de regningene jeg har normalt hver måned, og også lagt til de som må ajourføres fra forrige måned.. Blir ennå en trang måned, men nå ser jeg iallfall et lys i tunnelen (enn så lenge), selv om det blir noen uker til fremover med ganske harde kår.

PS: Har vanlig billån på bilen. Ja uff, jeg bør kvitte meg med bilen. Men problemet nå er at jeg sitter med en deltidsjobb som kreve bil.. En deltidsjobb jeg tok i desperasjon i høst, som jeg fikk på dagen, som jeg bare måtte ha for å få endene til og møtes. Jeg får se når ting faller bedre på plass. Om jeg kan klare å si opp denne deltidsjobben, kan jeg antagelig selge bilen like etter. Men jeg må ha en buffer å gå på, da deltidsjobben både krever og dekker bilen, slik ting fungerer i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vanlig billån på bilen. Ja uff, jeg bør kvitte meg med bilen. Men problemet nå er at jeg sitter med en deltidsjobb som kreve bil

I all verdens land og rike! Dette er da ett enkelt regnestykke. Hva tjener du på deltidsjobben, og hva koster bilen din deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Det er faktisk for utrolig til å være sant.. En venninde av meg "lurte" meg til å få ny verdivurdering på leiligheten. På under et år hadde den øket med 140000kr! Så jeg har fått refinansiert lånet, og fått hjelp av en finansrådgiver som har shoppet god avtale for meg. Nå er billånet og huslånet skrapet sammen, og jeg sparer totalt 600kr/mnd på dette..

Bonus. Jeg er også tilbud ny jobb, hvor grunnlønna er på 72000kr mer per år i grunnlønn. Dette er langt mer enn hva den jobben jeg har i dag endte opp med selv etter endel overtid og tillegg. Den nye jobben har også overtid og tillegg.. Så jeg har vel ikke råd til å takke nei.. Og jeg har også råd til å si opp helgejobben min, og samtidig ha mer i utbytte av det.

Det har kanskje vært verdt å ha det litt "jævelig" en periode. Har iallfall brukt fantasien for å tenke fremsiktig og løsningsorientert, og det kan se ut som om jeg har funnet en utvei. Men selvfølgelig.. Det følger jo litt tid før denne er i boks, og ting stabiliserer seg i ny fase.

Endret av molina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk for utrolig til å være sant.. En venninde av meg "lurte" meg til å få ny verdivurdering på leiligheten. På under et år hadde den øket med 140000kr! Så jeg har fått refinansiert lånet, og fått hjelp av en finansrådgiver som har shoppet god avtale for meg. Nå er billånet og huslånet skrapet sammen, og jeg sparer totalt 600kr/mnd på dette..

Bonus. Jeg er også tilbud ny jobb, hvor grunnlønna er på 72000kr mer per år i grunnlønn. Dette er langt mer enn hva den jobben jeg har i dag endte opp med selv etter endel overtid og tillegg. Den nye jobben har også overtid og tillegg.. Så jeg har vel ikke råd til å takke nei.. Og jeg har også råd til å si opp helgejobben min, og samtidig ha mer i utbytte av det.

Det har kanskje vært verdt å ha det litt "jævelig" en periode. Har iallfall brukt fantasien for å tenke fremsiktig og løsningsorientert, og det kan se ut som om jeg har funnet en utvei. Men selvfølgelig.. Det følger jo litt tid før denne er i boks, og ting stabiliserer seg i ny fase.

Grattis med ny jobb og bedre økonomi! :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har lest hele tråden nå - og jeg ble hoppende glad når jeg leste oppdateringen på slutten! Kjempemessig. Grattis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det var da fælt så mange som mener misunnelse ikke er en god ting. Jeg synes misunnelse er en kjempefin ting, jeg. Det betyr bare at man ikke uten videre godtar å ha det dårligere enn andre. De som synes misunnelse ikke er bra, ønsker bare at de som har det dårligere enn dem skal godta det uten videre, uten å stille spørsmål ved rettferdigheten i det osv.

Nei, jeg synes misunnelse er bra, jeg. For det betyr jo at det er liten sannsynlighet for at Molina stemmer på anti-misunnelsespartiet Høyre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...