Simpleminded Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #923 Skrevet 3. januar 2008 Hei på dere! Her er jeg vettu! Tusen takk for alle hilsener og et riktig godt nytt år :-D Både jul og nyttår har vært helt fantastisk! Var masse med familien og med kjæresten Til jul fikk jeg masse fint.. Tar for lang til å ramse opp alt, men fikk blant annet to kjøkkenstoler, en deilig rosa joggedress og noen gode strikkede sokker fra mormor. Til tross for mange fine dager har jeg vært mye dårlig... Mye trøtt og mye kvalm.. Og i går var min første dag i den nye jobben. Håper bare ting blir bedre snart Jeg stortrives i den nye jobben, og gleder meg til å lære masse nytt fremover. Så nå får vi bare håpe at formen bedrer seg snart.. Ingen ring på fingeren ennå.. Men jeg holder håpet oppe og tror nok det vil komme noe i løpet av året :love: Til mandag er det 8-ukers kontroll! Første legekontroll.. Tror det blir litt spennendes og skremmendes, men gleder meg mest
jente 79 Skrevet 3. januar 2008 #924 Skrevet 3. januar 2008 Så koselig at du trives i den nye jobben. Sånt er viktig. får håpe kjæresten finner en mulighet til å få ringen på fingeren din om ikke så lenge. Synd formen er dårlig. Får håpe det går seg til...
Midnattsol Skrevet 3. januar 2008 #925 Skrevet 3. januar 2008 Der er du ja. Ble jo nesten litt bekymra.
Amused Skrevet 4. januar 2008 #927 Skrevet 4. januar 2008 Godt nyttår, Simpleminded! Godt å se deg igjen
Lilith Skrevet 4. januar 2008 #928 Skrevet 4. januar 2008 Godt nytt år! Og gratulerer med jobb! Kjipt at du er kvalm og dårlig, men får håpe det gir seg etter hvert. Blir spennende med førstegangskontroll på mandag - moro å "komme i gang", syntes i hvert fall jeg ... Og nå slo det meg plutselig at jeg er gravid. Det skjer med ujevne mellomrom. Shit! Hurra! Hjelp!
Ella* Skrevet 4. januar 2008 #929 Skrevet 4. januar 2008 Skjønner godt at du gleder deg til mandag, "endelig" komme i gang (Litt treig jeg, hadde min første svangerskapskontroll i dag ) Ønsker deg en god helg!
Simpleminded Skrevet 6. januar 2008 Forfatter #930 Skrevet 6. januar 2008 Der er du ja. Ble jo nesten litt bekymra. Jeg er her vettu :-D Koselig at du tenker på meg da Velkommen tilbake Tusen takk! Føler ikke jeg har vært borte så lenge siden romjula gikk så fort, men takk fordet tilbake Godt nyttår, Simpleminded! Godt å se deg igjen Godt nyttår til deg også! Godt nytt år! Og gratulerer med jobb! Kjipt at du er kvalm og dårlig, men får håpe det gir seg etter hvert. Blir spennende med førstegangskontroll på mandag - moro å "komme i gang", syntes i hvert fall jeg ... Og nå slo det meg plutselig at jeg er gravid. Det skjer med ujevne mellomrom. Shit! Hurra! Hjelp! Tusen takk! Kjedelig å være i dårlig form, men prøver som sagt å gjøre det beste ut av det da Sørger for å ha med meg nok mat hver dag og drikker MASSE vann som igjen sørger for at jeg må "late vannet" en del ganger i løpet av en dag.. Men men JA, tenk du er gravid du også! :-D Kjempegøy! Skjønner godt at du gleder deg til mandag, "endelig" komme i gang (Litt treig jeg, hadde min første svangerskapskontroll i dag ) Ønsker deg en god helg! Skal bli deilig å "komme igang" ja, men samtidig syns jeg at tida går så sakte! Her gjelder det å være tålmodig har jeg skjønt.. Har lest at den første kontrollen skal være mellom uke 8 og 12 så du er jo ikke for sen Men utålmodige meg vettu klarte ikke vente så lenge Håper du har hatt en god helg!
Simpleminded Skrevet 6. januar 2008 Forfatter #931 Skrevet 6. januar 2008 Det nærmer seg sakte men sikkert 9 uker nå.. og da har jeg lest at det kommer til å skje litt av hvert med den lille inni der. For tiden er jeg veldig påpasselig med å få i meg nok mat og sove til jeg er uthvilt Kan hende jeg overdriver men vil heller ta mine forhåndsregler de tre første månedene nå og prøve og lære kroppen min å kjenne på nytt Nå er det jo en liten en som vokser inni meg og kroppen min må tilpasse seg den lille :rødme: Til mandag er det første legekontroll og jeg har vel egentlig ingen forventninger til timen.. Tror nok det blir en helt vanlig legetime, men istedet for sykdom vil det bli snakket om den lille som vokser inni meg Helgen har vært koselig, men det har kommet en del snø her! Litt snø er greit, men det som er nå er i meste laget syns jeg Men kjæresten er veldig flink til å måke da :love:
Midnattsol Skrevet 6. januar 2008 #932 Skrevet 6. januar 2008 Første kontroll i morgen, altså? Blir bra det. Synes den første kontrollen var ganske kjedelig, egentlig. Det som blir spennende er jordmor, tror jeg.
jente 79 Skrevet 6. januar 2008 #933 Skrevet 6. januar 2008 Greit å ikke ha for store forventninger ja... Skjer ikke mye spennende på første legetime... Men er jo godt å komme i gang da Skjønner godt du synes tida går litt sakte nå, men plutselig raser den avgårde...
Lilith Skrevet 6. januar 2008 #934 Skrevet 6. januar 2008 Lykke til på legetimen i morgen! Jeg syntes det var kjempespennende jeg, sa - legge opp løpet fremover, få helsekort og greier. Også følte jeg meg litt viktig og priviligert. Også slapp jeg å betale! Jeg er lett å begeistre Fortsatt god søndagskveld!
Midnattsol Skrevet 6. januar 2008 #935 Skrevet 6. januar 2008 Ja, det med å slippe å betale er ganske greit.
Eve Luna Skrevet 7. januar 2008 #936 Skrevet 7. januar 2008 Første time er kjedelig. Men den veldig greit å få bekreftet at en er faktisk gravid. Og man føler at nå er man i gang. Samt at du kan spørre om alt mulig du lurer på om graviditet. Du får holde oss oppdatert hvordan timen gikk.
Ella* Skrevet 7. januar 2008 #938 Skrevet 7. januar 2008 Hvordan gikk det? Det med å slippe å betale er veldig greit ja Kommer til å glemme det når jeg ikke lenger er gravid.... Bare suse forbi kassa/kontoret
Simpleminded Skrevet 7. januar 2008 Forfatter #939 Skrevet 7. januar 2008 Legetimen i dag var spennendes - mest fordi jeg føler at jeg endelig er i gang! Og i dag fant jeg ut at jeg er lengre på vei enn jeg trodde pga. en regnefeil (blondine ) Jeg er altså 9 uker på vei i dag og tickeren er allerede rettet på Ettersom jeg ikke hadde forventninger til timen så ble jeg heller ikke skuffet. Syns det ble litt rørendes når en sykepleier tok blodprøve av meg. De var to stykker der og smilte fra øre til øre når de skjønte det var min første og hun ene spurte om jeg var spent! Det begynner liksom å bli mer virkelig når man kan snakke om det.. Jeg spurte legen min om jeg hadde noen plikt i å informere arbeidsgiveren min om at jeg var gravid, og han sa at det hadde jeg ikke. Og ettersom jeg har 3 måneders kontrakt har jeg konkludert med at jeg ikke kommer til å si noe før kontrakten eventuelt blir fornyet med ytterligere 3 måneder.. Håper jeg ikke høres egoistisk ut men jeg vet jo at arbeidsgiver ikke har lov til å gi noen sparken på bakgrunn av graviditet, men ettersom jeg kun har 3 mnd. av gangen så vil de kunne nekte å fornye avtalen dersom de får vite det...
Knøttet Skrevet 7. januar 2008 #940 Skrevet 7. januar 2008 Så bra det gikk fint hos legen! :-D Såvidt jeg vet så har du ikke plikt til å si det til arbeidsgiveren din før leeenge, lenge, sikkert ikke før det begynner å synes engang Skjønner godt at du ikke vil si noe før du får fornyet kontrakten, du må tross alt tenke på deg selv og ikke arbeidsgiveren din!
Fremhevede innlegg