Mamman Skrevet 8. desember 2007 #821 Skrevet 8. desember 2007 Gratulerer med spiren. Blir kjempe glad av å lese sånn... God helg.
MissSunshine Skrevet 8. desember 2007 #823 Skrevet 8. desember 2007 Har smuglest litt i dagboken, og titter innom for å gratulere så masse med den lille spiren Blir spennende å følge med videre
jente 79 Skrevet 8. desember 2007 #824 Skrevet 8. desember 2007 Koselig å se tickeren din på plass :rødme: Når det gjelder teststreken er du tidlig i svangerskapet. Dessuten er det gjerne morgenurinen som er mest konsentrert. Du drakk jo mye vann før du tok den. Ikke så rart den var litt svakere enn teststreken da. Men den var da mer enn klar nok :duskedame: Ingen tvil om at du er Koselig måte du fortalte det sil kjæresten. Kos dere framover. Virker lenge til 12 uker nå. Men med jula og alt som kommer går nok tida kjempefort :rødme: Tusen takk! :-D Må man vente helt til uke 6-7 før man går til legen? Tror det er jul når jeg er så langt, så må da eventuelt vente til etter jul - og det er lenge til! Min lege ville vente enda lenger. Han så vel egentlig ingen grunn til å ha meg der før jeg var rundt 12 uker på vei. Han stolte på graviditetstesten, og ikke så mye annet en kan gjøre så tidlig. Men bare å ringe, så sier de når de vil ha deg der. Men det blir nok fort over jul uansett ja. Og så har jeg alltid innbilt meg at jeg kom til å få skikkelige symptomer som oppkast, vondt i magen osv.. Men ingenting foreløpig.. Eneste klare symptom hos meg er at mensen er borte.. Det er nok litt tidlig for symptomer. Men vær bare glad hvis du slipper billig unna. Ha en fortsatt fin helg
angelou Skrevet 9. desember 2007 #825 Skrevet 9. desember 2007 Hurra Gratulerer så mye med en liten spire i magen
Simpleminded Skrevet 9. desember 2007 Forfatter #826 Skrevet 9. desember 2007 Gratulerer med spiren. Blir kjempe glad av å lese sånn... God helg. Tusen takk! :rødme: Gratulerer med + Takk for det :-D
Simpleminded Skrevet 9. desember 2007 Forfatter #827 Skrevet 9. desember 2007 Har smuglest litt i dagboken, og titter innom for å gratulere så masse med den lille spiren Blir spennende å følge med videre Hei og velkommen skal du være! Jeg er fortsatt i sjokk tror jeg.. Starter dagen med å ta en graviditetstest, fordi alt føles som en drøm når jeg våkner om morgenen.. Koselig å se tickeren din på plass :rødme: Når det gjelder teststreken er du tidlig i svangerskapet. Dessuten er det gjerne morgenurinen som er mest konsentrert. Du drakk jo mye vann før du tok den. Ikke så rart den var litt svakere enn teststreken da. Men den var da mer enn klar nok :duskedame: Ingen tvil om at du er Koselig måte du fortalte det sil kjæresten. Kos dere framover. Virker lenge til 12 uker nå. Men med jula og alt som kommer går nok tida kjempefort :rødme: Min lege ville vente enda lenger. Han så vel egentlig ingen grunn til å ha meg der før jeg var rundt 12 uker på vei. Han stolte på graviditetstesten, og ikke så mye annet en kan gjøre så tidlig. Men bare å ringe, så sier de når de vil ha deg der. Men det blir nok fort over jul uansett ja. Det er nok litt tidlig for symptomer. Men vær bare glad hvis du slipper billig unna. Ha en fortsatt fin helg Håper tida framover går fort jeg.. samtidig som det er skummelt å tenke på at det kanskje kun er 8 måneder igjen til nurket kommer til verden Fortsatt god søndag til deg!
Simpleminded Skrevet 9. desember 2007 Forfatter #828 Skrevet 9. desember 2007 Hurra Gratulerer så mye med en liten spire i magen Tusen takk :-D Alt kommer så brått på her.. Jeg var sikker på at det ikke klaffet denne måneden, men det er vel sånn det ofte er.. tilbake
Simpleminded Skrevet 9. desember 2007 Forfatter #829 Skrevet 9. desember 2007 Så var det søndag og det er nå 4 dager siden jeg fant ut at jeg er Alt føles fortsatt veldig uvirkelig fortsatt.. I dag skal jeg ringe ei god venninne og fortelle det. Tror det blir godt å kunne lette hjertet mitt litt. Og hvertfall hvis ting ikke går som planlagt, så er det godt å kunne ha noen å snakke med som vet om det I dag skal vi ha vaske-og-gjøre-det-klart-til-jul-dag HAr ikke kommet i gang ennå, men tenker jeg gjør litt nå mens Harry Potter-filmen står på i bakgrunnen Kjæresten har selvfølgelig ikke stått opp ennå, da vi var på bryllupsfest i går med gratis alkohol Han syns det var kjekt at jeg kunne være skyss framover
Caro Skrevet 9. desember 2007 #830 Skrevet 9. desember 2007 Hva er det jeg leser?? Vært borte noen dager og så kommer jeg tilbake til denne fantastiske nyheten? Gratulerer så mye Simpleminded!!! Dette er jo helt fantastisk. Jeg hadde det på følelsen denne gangen at det skulle klaffe for deg. Nå håper jeg bare at spiren klorer seg fast i mange mange uker. Lykke til videre i svangerskapet. Håper jeg kommer etter snart!
Simpleminded Skrevet 9. desember 2007 Forfatter #831 Skrevet 9. desember 2007 Hva er det jeg leser?? Vært borte noen dager og så kommer jeg tilbake til denne fantastiske nyheten? Gratulerer så mye Simpleminded!!! Dette er jo helt fantastisk. Jeg hadde det på følelsen denne gangen at det skulle klaffe for deg. Nå håper jeg bare at spiren klorer seg fast i mange mange uker. Lykke til videre i svangerskapet. Håper jeg kommer etter snart! Ja, det er utrolig mye som kan skje på så kort tid Jeg hadde ikke på følelsen at det kom til å klaffe for meg denne gangen.. Så det er helt utrolig at vi nå venter en egen liten baby :rødme: Håper du kommer etter snart ja! :-D Sender masse *babystøv* til deg
Simpleminded Skrevet 9. desember 2007 Forfatter #832 Skrevet 9. desember 2007 Da var det søndag, og jeg ser at innlegget jeg trodde jeg la inn tidligere ikke har blitt registrert.. *hrmpf!* Da er det bare å skrive et nytt et da! Koselig med nye fjes forresten! Velkommen MissSunshine! Har du en egen dagbok forresten? I dag har jeg fortalt en av mine nærmeste venninner at jeg er og hun ble kjempeglad på mine vegne! Det er så godt å kunne snakke med ei venninne om det.. Vil ikke fortelle det til andre venner før jeg er rundt 3 mnd. tror jeg. Familien kommer til å få vite det i jula, dersom jeg ikke sier det til dem så kommer de uansett til å anta det ettersom jeg aldri pleier å takke nei til øl og vin i en festlig tilstelning (er ikke noen alkoholiker altså) MAmma og pappa skal få hver sin kopp hvor det står "Verdens beste bestefar/bestemor" på. Men jeg kommer også til å presisere at jeg kun er 1,7 mnd. på vei på det tidspunktet og derfor ikke ønsker de skal si det til noen andre. JEg har også 4 søsken som kommer til å få vite det i samme slengen da alle er i samme hus rundt juletider Ca. 5. februar er jeg 3 måneder på vei, og da blir det nok noen ringerunder tenker jeg.. Kjæresten har stor familie han også - 6 halvsøsken! I morgen skal jeg ringe til legen for å få time til svangerskapskontroll eller hva det heter. Lurer på når de setter meg opp? Nevnte sist for legen min at vi var prøvere og han virket kjempeblid, så jeg tror ikke det blir noe problem å snakke med han om graviditet osv.. Lurte forresten på om man må ha med tisseprøve på den timen? Eller tar man en test mens man er der?.. Helt blank på det der... I dag har jeg og kjæresten bare slappet av og gjort en del julegavepakking. SKulle egentlig gjort en del vasking, men får sannsynligvis tid til det i kommende uke da jeg ikke har fått meg jobb ennå Men gir ikke opp! Til tirsdag skal jeg på 2 jobbintervjuer! :-D
MellonCollie Skrevet 10. desember 2007 #833 Skrevet 10. desember 2007 Jeg ville nok også gjort som deg i jula! Kan tenke meg de blir glade når de skjønner hva den koppen innebærer Du har vel en spennende uke foran deg, med bestilling av legetime og jobbeintervjuer!
Amused Skrevet 10. desember 2007 #834 Skrevet 10. desember 2007 Gratulerer! Næmmen Simple, hva er det jeg leser? Ååååå, blir så glad på dine vegne! Gratulerer så mye nok en gang! :juhu: :-D Ha en fin mandag! Og forresten, ta gjerne med tisseprøve til legen, jeg fikk i hvert fall bruk for min
Eve Luna Skrevet 10. desember 2007 #835 Skrevet 10. desember 2007 GRATULERER igjen så mye. Jeg ble rørt til tårer av å lese hvordan du fortalte det til kjæresten. Du trenger ikke å ringe legen ennå. Men du kan gjøre det hvis du vil. Min lege ville ikke ta meg imot før jeg var i uke 11-12. Da fikke jeg beskjed at det er fordi sykehusene ønsker ikke å ta imot blodprøver før. Tror det er pga faren for abort. Ha en fin dag
jente 79 Skrevet 10. desember 2007 #836 Skrevet 10. desember 2007 Håper tida framover går fort jeg.. samtidig som det er skummelt å tenke på at det kanskje kun er 8 måneder igjen til nurket kommer til verden Ikke sant... Men det virker nok lenge nok på slutten... Kjæresten har selvfølgelig ikke stått opp ennå, da vi var på bryllupsfest i går med gratis alkohol Han syns det var kjekt at jeg kunne være skyss framover Det der setter mannen min veldig pris på også... Plutselig er det ingen diskusjon om hvem som skal kjøre... I dag har jeg fortalt en av mine nærmeste venninner at jeg er og hun ble kjempeglad på mine vegne! Det er så godt å kunne snakke med ei venninne om det.. Vil ikke fortelle det til andre venner før jeg er rundt 3 mnd. tror jeg. Familien kommer til å få vite det i jula, dersom jeg ikke sier det til dem så kommer de uansett til å anta det ettersom jeg aldri pleier å takke nei til øl og vin i en festlig tilstelning (er ikke noen alkoholiker altså) MAmma og pappa skal få hver sin kopp hvor det står "Verdens beste bestefar/bestemor" på. Men jeg kommer også til å presisere at jeg kun er 1,7 mnd. på vei på det tidspunktet og derfor ikke ønsker de skal si det til noen andre. JEg har også 4 søsken som kommer til å få vite det i samme slengen da alle er i samme hus rundt juletider Ca. 5. februar er jeg 3 måneder på vei, og da blir det nok noen ringerunder tenker jeg.. Kjæresten har stor familie han også - 6 halvsøsken! I morgen skal jeg ringe til legen for å få time til svangerskapskontroll eller hva det heter. Lurer på når de setter meg opp? Nevnte sist for legen min at vi var prøvere og han virket kjempeblid, så jeg tror ikke det blir noe problem å snakke med han om graviditet osv.. Lurte forresten på om man må ha med tisseprøve på den timen? Eller tar man en test mens man er der?.. Helt blank på det der... Koselig å prate med venninna. Godt å ha noen å prate med hvis det ikke går bra også... Jula må være en perfekt tid å fortelle sånt. Blir nok en del som får vite det da for vår del også, men det er de i litt fjernere familie da... Greit å vente med alle til det er gått tre måneder. Det vet jeg av egen erfaring... Ta med urinprøve du. Jeg hadde ikke med. Gjorde ingenting det, men neste gang skulle jeg ha med. du kan bare ringe legen, men ville vært forberedt på å vente. Jeg var heller ikke inne før jeg var 11-12 uker på vei. (eller jeg var en liten tur ved 7 uker, men det var vel mest fordi kontorsøstra gjorde som hun ville Var nok også litt siden jeg hadde mistet en gang... Men det var bare en liten prat. Sjekket ingenting. Som han sa også, skjer det noe så er det egentlig ingenting de får gjort så tidlig...)
Ella* Skrevet 10. desember 2007 #837 Skrevet 10. desember 2007 Hei, Simpleminded Legen min sa at det var vanlig med første svangerskapskontroll i uke 8-12 en gang. Mulig de har en annen praksis der du går, bare ring og hør.
Simpleminded Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #838 Skrevet 10. desember 2007 I dag har vært en berg-og-dalbane-dag.. Kjæresten må stå på for å bygge opp tilliten min igjen, da han ikke gjorde noe som brøt den.. (Han har ikke vært utro, men jeg kommer ikke til å legge ut årsaken her). Men ellers har jeg hatt en fin dag Fikk bestilt time hos legen - svangerskapskontroll - uæææ! Føles helt merkelig.. Jeg sa at jeg var 1 måned og noen dager på vei, men fikk time allerede på på tirsdag neste uke! :hår: Men det har kanskje ikke noe å si om man kommer i 6. eller 12. uke? Tror jeg tar med tisseprøve.. og så har jeg forhørt meg med kjæresten om sykdommer i familien hans, noe det heldigvis ikke var. Gleder meg veldig til å fortelle søsknene mine at de skal bli tante/onkler Kanskje jeg skulle kjøpt en kopp til dem også? Tenk at lillesøstra mi, som er ti år yngre enn meg, skal bli tante! Forutsatt at graviditeten går som den skal.. Nå nærmer det seg jul med stormskritt! Kun 2 uker til julaften i dag :-D Jeg gleder meg kjempemasse!! Her hjemme har jeg pyntet til jul med juleduker og lys, nå gleder jeg meg kjempemye til vi får juletreet inn Håper nissen kommer i år også!
Lilith Skrevet 10. desember 2007 #839 Skrevet 10. desember 2007 Oi, så tidlig du fikk time hos legen. Moro Jeg fikk beskjed om å ta med urinprøve, så det er sikkert greit om du gjør det. Ikke lenge til jul nå, nei - jeg gleder meg så fælt! Har du tenkt til å fortelle "alle" om graviditeten i jula? Og du - Nissen, han har jo allerede gitt deg den aller fineste julegaven du kan få Kjedelig med sånne berg-og-dalbanedager. Håper sporet har rettet seg ut litt nå og at du har en fin kveld!
Simpleminded Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #840 Skrevet 10. desember 2007 Foreløpig er det kun kjæresten og to venner av meg som vet det, og for at foreldrene mine og søsknene mine skal slippe å undre seg over at jeg ikke drikker øl og vin i jula, så skal jeg fortelle dem det Føler jeg ikke trenger flere julegaver nå jeg.. At vi var så heldige å få klaff nå før jul føler vi er helt fantastisk! :love:
Fremhevede innlegg