Gå til innhold

Så var det min tur til runde nummer 2...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, så var det mandag og jeg har nettopp vært på besøk hos svigermor :) Hun har jo "nettopp" født selv, så hun hadde masse råd og vi hadde masse å prate om :) Kjæresten røpte seg for henne på telefon i helga, så nå vet hun det også. Og det gjør ingenting for jeg trives veldig godt med å snakke med henne :jepp:

I helga hadde jeg besøk av to av brødrene mine. Det var kjempekoselig! :-D Vi så film, koste oss med god mat, dro på julegave-shopping, spilte spill og skravlet veldig mye. Samtidig ble de bedre kjent med kjæresten min, og det tror jeg de satte pris på :)

Til torsdag skal jeg til legen og avlegge blodprøve, deretter skal jeg hjem til familien og feire jul, og fortelle at jeg er gravid :nisse:¨

Foreløpig ikke noen veldig skumle symptomer bortsett fra liten matlyst (noe jeg tror er pga. forkjølelsen), litt kvalm og vondt i magen av og til (føles som skikkelig kraftige menssmerter) men bekymrer meg ikke da jeg ikke har fått noe blodig utflod.. Det som er sikkert er hvertfall at alt av smerter osv. tolkes og analyseres :fnise::klemmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, alt analyseres veldig helt i starten :) Det er jo spennende alt som skjer med kroppen i disse tider :)

Skrevet

Symptomer per 17. desember 2007:

:sur: Ømme brystvorter

:( Vondt i magen til tider (minner mye om menssmerter)

:spy: Kvalm

:sjenert: Masse luft i magen, så det blir mye raping ja :fnise:

Skrevet
Symptomer per 17. desember 2007:

:sur: Ømme brystvorter

:( Vondt i magen til tider (minner mye om menssmerter)

:spy: Kvalm

:sjenert: Masse luft i magen, så det blir mye raping ja :fnise:

Jeg tror du er gravid, jeg! ;)

Jeg hadde "menssmerter" så og si daglig helt til uke 13-14...

Skrevet

Jeg hadde også mens smerter i ganske mange uke. Og det med luft i magen. Akkurat det er litt pinlig.

Det er så flott å høre om familier hvor søsken er så gode venner. Derfor ønsker jeg meg mange barn (3-4). Jeg har også et veldig godt forhold til broren min.

Har du tenkt på hvordan du skal si til familien at du er gravid? Skal du bare si det elelr pakke det inn i julepapir :ler: ?

Skrevet

:vinke:

Koselig med en svigermor som har en liten en selv :jepp: Høres ut som om du har hatt ei fin helg også :klemmer:

Skrevet
Jeg tror du er gravid, jeg! ;)

Jeg hadde "menssmerter" så og si daglig helt til uke 13-14...

:fnise: jeg tror også det..

Da får jeg bare belage meg på "menssmerter" en stund fremover da... Holder nok ut når jeg vet den store premien :Nikke:

Jeg hadde også mens smerter i ganske mange uke. Og det med luft i magen. Akkurat det er litt pinlig.

Det er så flott å høre om familier hvor søsken er så gode venner. Derfor ønsker jeg meg mange barn (3-4). Jeg har også et veldig godt forhold til broren min.

Har du tenkt på hvordan du skal si til familien at du er gravid? Skal du bare si det elelr pakke det inn i julepapir :ler: ?

Hehe.. Ja, lufta i magen min går foreløpig heldigvis bare oppover :) MEn det er flaut nok å måtte rape hele veien. :fnise:

Ja, vi får se hvor mange barn det blir på oss :) Jeg vil hvertfall ikke satse på å få et enebarn da jeg vet gleden det er i å ha søsken..

Nyheten er allerede pakket inn i julepapir faktisk :Nikke: En av kveldene før julaften når hele familien er samlet (blir nok til et måltid), så skal jeg ta fram førjulsgaven til mamma og pappa som er en kopp til hver med "verdens beste bestefar-/bestemor" på. Gleder meg kjempemasse!

:vinke:

Koselig med en svigermor som har en liten en selv :jepp: Høres ut som om du har hatt ei fin helg også :klemmer:

:vinke: Ja, det er kjempekoselig! Hun har jo nettopp vært gjennom det og har derfor mange erfaringer å dele og sikkert også noe utstyr/klær :-D Men samtidig så er det jo veldig spesielt.. Min yngste søster er 14 år mens kjærestens yngste bror ikke er blitt ett år ennå.. Mamma'n hans er 39 år så hun er jo ikke for gammel syns jeg..

:klemmer:

Skrevet

I dag våknet jeg faktisk av magesmerter.. Men så lenge jeg ikke har noe blod i trusa og smertene ikke vedvarer så tar jeg det med ro. Jeg har lest at symptomer på graviditet kan være mange og varierte.. og jeg har derfor godtatt mine symptomer :Nikke:

I dag har jeg handlet den siste julegaven. Og den som manglet var selvfølgelig den til kjæresten.. Det ble enkelt og greit en genser, en skjorte og en t-skjorte med logoen til yndlingsfotball-laget hans. :) Han får noen småting i tillegg, men tror nok han blir fornøyd med presangen fra meg :Nikke:

I kveld har jeg kost meg med å lage noen julekort som kjæresten skal ta med på jobben i morgen. De fleste vi kjenner jobber han sammen med faktisk :) I det siste så har jeg fått stor interesse for scrapbooking.. Håper jeg blir skikkelig god til det etterhvert.. Kunne hatt en jobb på si ;)

I det siste har jeg hatt en god følelse av at kjæresten kanskje frir i nærmeste framtid.. :rødme: Han hintet fram noe og i tillegg så spurte han om ringstørrelsen min for ikke så lenge siden :love: Men forventer det selvfølgelig ikke.... og det har jeg også sagt til han. Man skal ikke mase ;)

:tree::nisse::tree:

Skrevet

Ojoj, kanskje du blir forlova i løpet av jula! :-D

Skrevet

Så koselig det blir å fortelle nyhetene i jula...

Koselig at du har en så ung svigermor. Min er nok en del eldre, men veldig ålreit likevel da. Men litt lenger siden hun fødte da... :sjenert: Snart 28 år faktisk...

Spennende å høre om du snart får ring på fingeren da :klem:

Skrevet

Oi, kanskje du blir forlova i jula? Uansett kjekt å få ring av kjæresten da!

Du har en skikkelig ung svigermor da! Hvor gammel var hun da hun fikk samboeren din da? Har foreldrene hans eller dine barnebarn fra før av, eller blir det første hos begge? Kjekt å ha mange unge i familien!

Skrevet
I det siste har jeg hatt en god følelse av at kjæresten kanskje frir i nærmeste framtid.. :rødme: Han hintet fram noe og i tillegg så spurte han om ringstørrelsen min for ikke så lenge siden :love: Men forventer det selvfølgelig ikke.... og det har jeg også sagt til han. Man skal ikke mase ;)

:tree::nisse::tree:

:popcorn: Ååå, det hadde vært koselig! Nyttårsaften er det ett år siden samboer og jeg forlovet oss, så det anbefales ;)

Skrevet

Det er ikke uvanlig at par forlover seg når de venter barn.

Det er noe spesielt i det å vente barn sammen. Det knytter dere for livet. Samt at gleden av å vente barn bringer par nærmere sammen. Det har det i hvert fall gjort hos oss.

Ei på jobben fikk alianse ring av samboeren når babyen ble født. 5 måneder etterpå giftet de seg samtidig som de hadde barnedåp.

Blir spennende å høre etter nyttåret om dere ble forlovet. :klemmer:

Skrevet
Ojoj, kanskje du blir forlova i løpet av jula! :-D

Ja, men tror ikke jeg skal tenke så mye på det for jeg vil jo ikke bli skuffet dersom han ikke skulle fri... :sjenert:

Så koselig det blir å fortelle nyhetene i jula...

Koselig at du har en så ung svigermor. Min er nok en del eldre, men veldig ålreit likevel da. Men litt lenger siden hun fødte da... :sjenert: Snart 28 år faktisk...

Spennende å høre om du snart får ring på fingeren da :klem:

Ja, det er veldig koselig med en ung svigermor. Hun var jo fortsatt tenåring når hun fikk sin første (kjæresten min), så det er jo ikke unormalt at hun får barn nå når hun er 39 :) Ja, tiden vil vise om det kommer noen ring på fingeren etterhvert..

Oi, kanskje du blir forlova i jula? Uansett kjekt å få ring av kjæresten da!

Du har en skikkelig ung svigermor da! Hvor gammel var hun da hun fikk samboeren din da? Har foreldrene hans eller dine barnebarn fra før av, eller blir det første hos begge? Kjekt å ha mange unge i familien!

Hun hadde nettopp fylt 17 når hun fødte han, så hun var jo veldig ung.. Ingen av våres foreldre har barnebarn fra før av så det blir den første på begge sider :)

:popcorn: Ååå, det hadde vært koselig! Nyttårsaften er det ett år siden samboer og jeg forlovet oss, så det anbefales ;)

Ja, kanskje det blir at han frir på nyttårsaften!? Men vil som sagt ikke tenke for mye på det i tilfelle jeg blir skuffet..

Det er ikke uvanlig at par forlover seg når de venter barn.

Det er noe spesielt i det å vente barn sammen. Det knytter dere for livet. Samt at gleden av å vente barn bringer par nærmere sammen. Det har det i hvert fall gjort hos oss.

Ei på jobben fikk alianse ring av samboeren når babyen ble født. 5 måneder etterpå giftet de seg samtidig som de hadde barnedåp.

Blir spennende å høre etter nyttåret om dere ble forlovet. :klemmer:

Jeg har faktisk sagt til ham at jeg ønsker å bli forlovet før babyen kommer... og han svarte med at "ja, det blir vi nok".. Så får vi se da :-D

Skrevet

Ikke rart svigermora di er ung da. Må være litt rart å bli bestemor og mamma omtrent samtidig. Men morsomt for barnet deres å få en jevngammel tante eller onkel da :-D

Kanskje greit å holde forventningene nede ja... Men hadde vært artig da.

Ha en fin dag :klem:

Skrevet

Hadde vært koselig om han fridde til deg ja :) Men skjønner så klart at du ikke vil gå og "forvente" det. Jeg kommer nok til å kikke innom 1. januar for å se etter en liten nyhet :fnise:

Håper du ikke bekymrer deg for mensliknende smerter. Hadde en del av dem i begynnelsen jeg også. Skikkelig vondt til tider.

Skrevet

Ville bare innom og ønske lykke til videre :)

Alltid spennende når man tror det ligger forlovelse i luften. Men det er kanskje enda litt hyggeligere dersom det kommer når man ikke helt forventer det?! Selv hadde jeg gått og håpet lenge, men den dagen det skjedde ble jeg tatt veldig på senga :)

GOD FØRJULSTID!!

Skrevet

Ojoj, her var det spennende ;) Jeg trodde min kjære kom til å fri på nyttårsaften i fjor, men ingenting skjedde. Så var litt skuffa. Men hele greia hans var at visste at jeg hadde et håp om det den dagen, og derfor ville han ikke gjøre det da. Han ville gjøre det overraskende, og når jeg minst forventa det - og derfor venta han til 3 uker etter nyttårsaften :)

Fornuftig det du sier med at du har godtatt dine symptomer, da blir man kanskje litt roligere av alle tankene. Jeg tar til meg den jeg også!

Gleder meg til å høre hvordan familien reagerer, kommer nok til å sniktitte litt innom her selv om jeg kanskje ikke skriver så mye fremover.

Ha en riktig god jul, kos deg med familie og venner :klem:

Skrevet

Hei, hvordan går det?

Klar for å feire jul nå? :-D

Skrevet
Ikke rart svigermora di er ung da. Må være litt rart å bli bestemor og mamma omtrent samtidig. Men morsomt for barnet deres å få en jevngammel tante eller onkel da :-D

Kanskje greit å holde forventningene nede ja... Men hadde vært artig da.

Ha en fin dag :klem:

Ja, det blir både spennende og rart når de blir så jevngamle :Nikke:

Ha en flott førjul! :klemmer:

Hadde vært koselig om han fridde til deg ja :) Men skjønner så klart at du ikke vil gå og "forvente" det. Jeg kommer nok til å kikke innom 1. januar for å se etter en liten nyhet :fnise:

Håper du ikke bekymrer deg for mensliknende smerter. Hadde en del av dem i begynnelsen jeg også. Skikkelig vondt til tider.

Tiden vil vise om han frir eller ikke, men tror kanskje ikke det lenger.. Men kanskje han frir litt etter jul og nyttår?

Menssmertene er ganske vonde til tider her også, men har mer eller mindre vendt meg til det nå.. Og kvalmen har blitt ennå mere fremtredende (har heldigvis ikke spydd ennå!) Jeg kommer ikke til å bekymre meg med mindre trusa blir fylt med noe rødt.. :)

Ville bare innom og ønske lykke til videre :)

Alltid spennende når man tror det ligger forlovelse i luften. Men det er kanskje enda litt hyggeligere dersom det kommer når man ikke helt forventer det?! Selv hadde jeg gått og håpet lenge, men den dagen det skjedde ble jeg tatt veldig på senga :)

GOD FØRJULSTID!!

God førjulstid til deg også! Kjempekoselig at du tok turen innom :)

Ojoj, her var det spennende ;) Jeg trodde min kjære kom til å fri på nyttårsaften i fjor, men ingenting skjedde. Så var litt skuffa. Men hele greia hans var at visste at jeg hadde et håp om det den dagen, og derfor ville han ikke gjøre det da. Han ville gjøre det overraskende, og når jeg minst forventa det - og derfor venta han til 3 uker etter nyttårsaften :)

Fornuftig det du sier med at du har godtatt dine symptomer, da blir man kanskje litt roligere av alle tankene. Jeg tar til meg den jeg også!

Gleder meg til å høre hvordan familien reagerer, kommer nok til å sniktitte litt innom her selv om jeg kanskje ikke skriver så mye fremover.

Ha en riktig god jul, kos deg med familie og venner :klem:

Kan tenke meg det beste er å bli skikkelig overrasket ja :rødme: I kveld ved fellesmiddagen skal jeg forresten si at jeg er gravid. Gleder meg kjempemasse! Bare synd at han ene broren min ikke kommer før julaften, men han får jo vite det før eller siden han også :)

Hei, hvordan går det?

Klar for å feire jul nå? :-D

Hei på deg! Alle julegavene er handlet inn og jeg er på plass hjemme hos familien min. Så jeg er absolutt klar til å feire jul nå ja :Nikke: I går snekret vi sammen pepperkakehuset, og i dag skal vi handle juletre :tree:

Er du klar for å feire jul?

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...