Gå til innhold

Så var det min tur til runde nummer 2...


Simpleminded

Anbefalte innlegg

Så koselig å lese i dagboka di om dagen, håper det klaffer fort for dere :klemmer: Åssen dag er du på nå da? Svømmerne hans kan jo leve i 4-5 dager, så det er alltid en sjans vettu :) Jeg var tilbake i nesten normal syklus med en gang etter pilleslutt jeg ihvertfall.

Jeg vet ikke om jeg har normal syklus før tanta kommer, men jeg har jo slutta på pilla tidligere og fort kommet inn i normal syklus, så jeg håper jo på dette nå da :) Jeg og kjæresten :humpe: som aldri før vi :rødme:

Gøy å tenke på at svømmerne kan leve så lenge som opp til 5 dager :jepp: Jeg er faktisk ikke sikker på hvordan man teller dager men jeg har skaffet meg en ticker som teller ned til når jeg skal ha eggløsning...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså ikke fra 10 til 18 hver dag :fnise: Men, du skjønner vel hva jeg mener :skravle:

Thihi. Vi orker nok ikke å :humpe: hele dagen nei... :fnise:

Skjønte hva du mente angelou :) Spørs om vi orker annenhver dag... ;) :rødme:

Drømmer stadig vekk nye drømmer om det lille nurket vi forhåpentligvis får etterhvert. I natt drømte jeg at vi ikke kunne få barn! Det var en vond drøm det! Men vi får bare tenke lyse, fine tanker om det kanskje kommende livet, så går nok alt bra til slutt :)

:klem: til deg angelou!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt kjerringråd hvis dere orker er sengekos annenhver dag fra dag 10 til 18 :love:

Kanskje et frekt spørsmål, men klarer ikke dy meg: Hadde dere det før alt klaffet?...

Ha en fortsatt finfin dag! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde :humpe: hver dag fra ca 3-4 dager før eggløsning til dagen etter eggløsning. Resten av tiden hadde vi :humpe: som det passet oss. Kan bli litt kjedelig for av og til føles det som plikt sex, men det var skikkelig kos utenom eggløsninger.

Dessuten vil du sikkert selv merke at du har mer lyst rundt eggløsningen.

Jeg tror ikke det har så mye å si når på dagen dere gjør det. For hans svømmere kan leve opp til 5 dager mens egget lever opp til ett døgn etter at den er sluppet ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første gangen jeg ble gravid (mista uke 11) så hadde vi bare sengekos når vi hadde lyst, da ble jeg gravid i 5. pp, og når jeg "regna" etter så var det vel bare to/tre av de periodene hvor vi hadde oss på riktig tidspunkt i forhold til EL.

Men etter at vi mista intensiverte vi prøvingen fordi vi ville få det til igjen så fort som mulig, og siden jeg ikke gadd å teste for EL så ble annenhver-dag metoden brukt. Da klaffa det på første forsøk :) Ikke sikkert vi hadde giddi det i all evighet, men det var veldig gøy den ene måneden :love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gangen jeg ble gravid (mista uke 11) så hadde vi bare sengekos når vi hadde lyst, da ble jeg gravid i 5. pp, og når jeg "regna" etter så var det vel bare to/tre av de periodene hvor vi hadde oss på riktig tidspunkt i forhold til EL.

Men etter at vi mista intensiverte vi prøvingen fordi vi ville få det til igjen så fort som mulig, og siden jeg ikke gadd å teste for EL så ble annenhver-dag metoden brukt. Da klaffa det på første forsøk :) Ikke sikkert vi hadde giddi det i all evighet, men det var veldig gøy den ene måneden :love:

Prøver å ikke tenke så mye på det nå som vi nettopp er blitt prøvere.. Tar det litt som det kommer, men samtidig så smyger det seg alltid inn en tanke etter sengekosen om at vi kanskje unnfanget elskovsbarnet vårt nå.. :lete:

Annenhver dag høres litt stressfullt i lengden, men kan jo hende vi også ønsker det så sterkt at driften setter i gang så ofte som annenhver dag :love:

Ha en fortsatt fin dag angelou! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en følelse av at jeg har EL i dag jeg... Og i dag har jeg og kjæresten :humpe::hjerter_rundt: Så får vi se da... Kjenner ikke helt syklusen min ennå ettersom det er første måneden uten pilla. Men venter spent! :ball:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en koselig dagbok å lese i.

Som du sa, spennende å følge med hos noen som er i samme modus.

Jeg trodde ikke det skulle dukke opp så mange tanker når vi ble prøvere, men det har det gjort. Tar meg i å tenke på akkurat det samme som deg.

Spennende tider! Håper det klaffer fort for oss begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er jo nyforelska og greier, så tipper at dere har nok sengekos til at det holder i massevis jeg :ler: Ikke det at jeg veit noe om det, men veit hvordan vi var som nyforelska :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en koselig dagbok å lese i.

Som du sa, spennende å følge med hos noen som er i samme modus.

Jeg trodde ikke det skulle dukke opp så mange tanker når vi ble prøvere, men det har det gjort. Tar meg i å tenke på akkurat det samme som deg.

Spennende tider! Håper det klaffer fort for oss begge.

Takk for koselig hilsen! :)

Jeg har ikke de største forventninger eller forhåpninger på at det klaffer på første forsøk, men dersom det gjør det så kommer jeg til å bli fra meg av lykke :hoppe:

Kjæresten hadde en litt annen oppfatning enn meg om når et barn kunne unnfanges, men jeg har forklart ham det litt nærmere nå.. Han trodde jeg kunne bli gravid nesten når som helst i syklusen bare ikke når jeg har mensen, men nå vet han bedre da :fnise: Syns han er søt jeg.. :rødme:

Dere er jo nyforelska og greier, så tipper at dere har nok sengekos til at det holder i massevis jeg :ler: Ikke det at jeg veit noe om det, men veit hvordan vi var som nyforelska :sjenert:

Ja, kjærligheten blomstrer fortsatt og vi er veldig flinke til å ta vare på hverandre og holde liv i romantikken :kline: Han er særlig flink til å gi meg oppmerksomhet :love:

Nå er EL-test og Clearblue bestilt, så nå skal det snart testes! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten hadde en litt annen oppfatning enn meg om når et barn kunne unnfanges, men jeg har forklart ham det litt nærmere nå.. Han trodde jeg kunne bli gravid nesten når som helst i syklusen bare ikke når jeg har mensen, men nå vet han bedre da :fnise: Syns han er søt jeg.. :rødme:

Oi, har vi samme kjærest, eller? :ler:

Måtte en liten forklaring til her også nylig. Etterpå sa han:

"Åååja. Ja NÅ skjønner jeg!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, har vi samme kjærest, eller? :ler:

Måtte en liten forklaring til her også nylig. Etterpå sa han:

"Åååja. Ja NÅ skjønner jeg!"

:fnise: De skjønner nå at det ikke er så enkelt som de vil ha det til... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh! Endelig fredag sier nå jeg :icon_razz: Etter tre i dag så tar jeg helg fram til klokka ti i morra. Da er det rett på jobb igjen og Kick Off... Slitsom helg dette her, men så fort dagen i morgen er over kan jeg ta søndagen fri og bare slappe av...

Må si jeg tenker litt på graviditet for tiden... Og ikke minst barn! Her på jobben er det mange barn innom i løpet av en arbeidsdag, og det kribler i magen når jeg tenker på at jeg selv en dag kanskje får mitt eget hjertebarn.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KickOffen på jobb ble ikke helt som jeg tenkte meg, så gårskvelden ble avholdt i bursdagsselskap på en øy sammen med masse familie av kjæresten. Han har mange små fettere/kusiner på sin side så jeg brukte store deler av kvelden på å fiske krabber og reker nede på brygga sammen med dem. Det var kjempekoselig! Jeg er veldig glad i barn og trives alltid godt i deres selskap (tror de trives godt i mitt selskap også..:) )

Fikk heller ikke kommet i gang med å male skapet ettersom malerpenslene var helt inntørket fra sist, så i morgen må det handles inn pensler! :)

Tok forresten 2 tester i dag; En for EL og en for graviditet.. Ingen av dem positive :sur: Men dersom jeg tror jeg hadde EL rundt den 16. så vil jo uansett ikke resultatet synes ennå, så jeg krysser fingrene! :tommelopp: Foreløpig ingen symptomer på graviditet..

Vi har forresten mistet jentenavnet vi kom til å bruke fordi dukken til lillesøstra til kjæresten (puh!) het det (følte derfor at det ble litt feil). Vi har forresten funnet et guttenavn!

Nå er det straks natta! :sove: lenge i morgen da jeg skal ha senvakt! :-D :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Litt vanskelig å ikke tenke på barn når man driver å prøve å lage et, det tar egentlig all fokus, men hos oss roa det seg heldigvis litt etter de første månedene :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo hende det roer seg for oss også etter en stund, men foreløpig snakker vi nesten ikke om annet enn barn! Navn, oppdragelse, hva familien kommer til å si (vi vet de blir glade, men er spent på reaksjonen..), hva slags seng barnet skal ha. Ja, vi drømmer mye og gleder oss kjempemasse til jeg forhåpentligvis blir :gravid:

Men nå er det avgårde på jobb! Skal ta sol før dagen starter dagen..må varme opp til vi reiser til Syden 4. september ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynte med prøving i mars og vi snakker fortsatt masse om barn når vi er hjemme. Det er alltid noe å snakke om.

Syns det er bare bra det. Da får dere vite hvordan den andre tenker og finne ut hva dere liker og ikke liker og hva dere vil prioritere og hvordan dere ønsker å oppdra barnet. Veldig bra å få snakket om disse tingene FØR barnet kommer.

Ah, syden!! Høres deilig ut. Det er sikkert den behagelige temperaturen der i september, ikke for varmt og ikke kaldt. Herlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...